Carel Eiting

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Carel Eiting

Bericht door Yopi » ma mei 25, 2015 9:46 am

Heeft onlangs een contract getekend. Het gaat hard met Carel.

http://www.ajaxshowtime.com/article/bij ... 1-van-ajax

Dit lijkt me wel een jongen voor Neef. Al is hij niet blond. En AR zal ook over hem te spreken zijn. Wat een kéurige jongeling. En dan die naam. Carel. Wie heet er nog Carel?

Buiten kijf staat dat hij aardig kan voetballen. Maar of IH hem potig genoeg vindt?????

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Carel Eiting

Bericht door wimpey » ma mei 25, 2015 9:48 am

Die jongen hoort in de as. Als half brengt ie weinig bovengemiddelds.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Carel Eiting

Bericht door Yopi » ma mei 25, 2015 9:53 am

Daar komt hij terecht, maar nu speelt hij nog om te leren. Daarom wordt hij soms neergezet op een minder comfortabele positie.

Cruijff zette Bergkamp zelfs rechtsback. Maar alleen in de jeugd, uiteraard.

Neefkens
Erelid
Berichten: 557
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Carel Eiting

Bericht door Neefkens » ma mei 25, 2015 9:58 am

Yopi schreef:Heeft onlangs een contract getekend. Het gaat hard met Carel.

http://www.ajaxshowtime.com/article/bij ... 1-van-ajax

Dit lijkt me wel een jongen voor Neef. Al is hij niet blond. En AR zal ook over hem te spreken zijn. Wat een kéurige jongeling. En dan die naam. Carel. Wie heet er nog Carel?
Ik heb het interview met hem inderdaad met veel genoegen gelezen.Afbeelding

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Carel Eiting

Bericht door Yopi » ma mei 25, 2015 10:12 am

Dacht ik wel. :neutral.gif:

Interview ook gezien?

Hij komt van AFC:

http://www.afc.nl/nieuws?c=1&id=3041

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Carel Eiting

Bericht door wimpey » ma mei 25, 2015 10:18 am

Yopi schreef:Daar komt hij terecht, maar nu speelt hij nog om te leren. Daarom wordt hij soms neergezet op een minder comfortabele positie.
Ah ja. Ik zie Eiting tegen Rosenborg een beetje obligaat spelen. En die A.E.M. mag demonstreren dat ie als VM van alles tekort komt. Dat lijkt me dus het paard achter de kar binden. Zie daar geen leereffect in. Zet spelers gewoon op de plek waar ze thuis horen.

Zit trouwens een hoop middelmaat in de A1 van de Copa, zó! :excited.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Carel Eiting

Bericht door Yopi » ma mei 25, 2015 10:45 am

Nou nee, het is juist prima om spelers uit hun comfort zone te halen. Niet elke week natuurlijk, maar wel regelmatig.

Een hoop middelmaat? Team is piepjong. Met Appie, Donny en Cerny erbij was het team natuurlijk sterker geweest. Maar in het jeugdvoetbal gaat het alleen om de beste spelers en in dit geval kunnen de beste spelers aardig ballen. Ik zie wel drie, vier spelers van dit team Ajax 1 halen.


El Mahdioui is geen slechte speler maar zijn handelingssnelheid is aan de lage kant. Maar misschien kan hij zich nog verbeteren want hij speelt pas twee jaar bij Ajax en heeft in die twee jaar veel progressie gemaakt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Carel Eiting

Bericht door Bert » ma mei 25, 2015 10:57 am

Wimpey is nou eenmaal van de dramatiek.

Eiting is een goede speler, met - als 6 - een snel oog. Maar zoals veel spelers die op die positie zijn opgeleid, of door de jaren heen een controlerende speler zijn geworden, heeft hij moeite met tegenstanders die snel druk op hem zetten. Zelfs op het hoogste niveau zie je klasbakken als Schweinsteiger en Carrick dan in de problemen komen. Hij moet nu leren met dergelijke druk om te gaan, en (zeker in het jeugdvoetbal) gaat dat beter als halfspeler, omdat hij de tijd die hij krijgt daar korter is en de tegenstand feller. De komende jaren zullen uitwijzen of hij, zoals een Busquets, zijn eigen wapens hiertegen ontwikkelt of niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Carel Eiting

Bericht door wimpey » ma mei 25, 2015 11:06 am

Bert schreef:Wimpey is nou eenmaal van de dramatiek.
Ik zal het m'n psychiater ter observatie voorleggen, Bert. :smallgrin.gif:

FYI: er gaat bij Ajax van alles en nog wat mis. Wat dat betreft is er sinds 2010 weinig veranderd, men heeft enkel de mazzel gehad dat FdB ondanks alle reuring titels in de wacht sleepte. Dat verdekte het falen van de TD en diens mede-directieleden.

Ik heb de oudere jeugd dit seizoen een flink aantal malen aan het werk gezien. Er zitten een paar leuke spelers tussen, die op het niveau waarop Ajax-1 speelt idd wellicht iets kunnen betekenen voor Ajax-1. Een kwantumsprong zie ik Ajax met die jongens erbij echter ook niet maken. Tussen 'toptalent' in NL en 'toptalent' elders zit nl. nogal een verschil...

Neefkens
Erelid
Berichten: 557
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Carel Eiting

Bericht door Neefkens » ma mei 25, 2015 11:09 am

Yopi schreef:Dacht ik wel. :neutral.gif:

Interview ook gezien?
Ja, dat bedoelde ik ook.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Carel Eiting

Bericht door Yopi » ma mei 25, 2015 11:25 am

wimpey schreef: Ik heb de oudere jeugd dit seizoen een flink aantal malen aan het werk gezien. Er zitten een paar leuke spelers tussen, die op het niveau waarop Ajax-1 speelt idd wellicht iets kunnen betekenen voor Ajax-1. Een kwantumsprong zie ik Ajax met die jongens erbij echter ook niet maken. Tussen 'toptalent' in NL en 'toptalent' elders zit nl. nogal een verschil...
En ik heb de jongens in de jeugd zien spelen die de wereldtop hebben gehaald. De Boertjes, Davids, Kluivert, Seedorf. Geloof me, die maakten ook fouten. Van Cruijff moesten ze op vreemde posities spelen. Dan gingen ze nat. Maar ze leerden er wel van. Het zijn tieners. De ene dag zitten ze beter in hun vel dan de andere.

Dit is een overgangsperiode. De grote rondo is afgeschaft.Daarmee is de moeilijkheidsgraad omhoog. Waardoor de spelers meer fouten maken, maar dat mag.

Met Bert eens, op het middenveld is meer weerstand. De beste CV's moet je dus ook daar laten spelen.
In het verleden stonden verdedigers op hun beste positie, zoals jij bepleit. Daar leerden ze weinig en dat heeft hun ontwikkeling vertraagd. Of hun ontwikkeling is gestagneerd, zoals bij Denswil.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Carel Eiting

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 25, 2015 12:13 pm

wimpey schreef:
Bert schreef:Wimpey is nou eenmaal van de dramatiek.
Ik zal het m'n psychiater ter observatie voorleggen, Bert. :smallgrin.gif:

FYI: er gaat bij Ajax van alles en nog wat mis. Wat dat betreft is er sinds 2010 weinig veranderd, men heeft enkel de mazzel gehad dat FdB ondanks alle reuring titels in de wacht sleepte. Dat verdekte het falen van de TD en diens mede-directieleden.

Ik heb de oudere jeugd dit seizoen een flink aantal malen aan het werk gezien. Er zitten een paar leuke spelers tussen, die op het niveau waarop Ajax-1 speelt idd wellicht iets kunnen betekenen voor Ajax-1. Een kwantumsprong zie ik Ajax met die jongens erbij echter ook niet maken. Tussen 'toptalent' in NL en 'toptalent' elders zit nl. nogal een verschil...

Ik snap het dus niet, wimpey. Jij loopt toch al een seizoen of 2 lang te vertellen dat het juist helemaal top zit met het oudste jeugd wat er aan komt?? Een artikeltje in de Telegraaf over Jonk en je bent 'om'?

De A1 hebben de door jou bewierookte Anderlecht trouwens nog met 2-1 verslagen. :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Carel Eiting

Bericht door Yopi » ma mei 25, 2015 3:26 pm

Aken en Keulen zijn niet op één dag gebouwd.
Ik begrijp de kritiek van Wimpey niet zo. In elk jeugdteam zitten zwakkere spelers.

http://www.onsoranje.nl/team-statistiek ... jd/2988044

Hier zien we de lichting van Kluivert en Seedorf. Seedorf was onomstreden, maar Kluivert speelt met nummer 14 omdat de bondscoach Rick Platvoet van Twente beter vond. Van de andere Ajacieden (Goitom, Gehring, Offenberg, Witzenhausen) heeft niemand het gehaald. Fysiek te zwak, gewoon niet goed genoeg, het criminele pad op, chronisch te dik, elke speler had zo zijn problemen. Over de spelers die níet in Oranje speelden heb ik het dan niet eens.

Het is jeugdvoetbal, het is opleiding. Veel supporters doen net alsof ze naar de senioren kijken.
Eiting werkt met performance coaches aan fysiek


Ajax heeft zich met vijf B-junioren in de basisploeg geplaatst voor de finale van de Aegon Copa Amsterdam. Anderlecht is om 16.15 uur de tegenstander. Van het halve elftal B-junioren is Carel Eiting (17) met afstand het meest ervaren. De verbindingsspeler geniet van het jeugdtoernooi in het Olympisch Stadion.

Carel Eiting komt ontspannen uit de kleedkamers lopen. Hij schudt hier en daar wat handen, loopt nog even naar zijn moeder en maakt nog een praatje met zijn vrienden. Ajax heeft zojuist Club Guaraní, de grote verrassing van Copa 2015, verslagen na penalty’s. ‘Ik sta naast Samet Bulut te kijken naar de andere penaltynemers, zegt hij ineens: “Kan ik een Panenka doen?’ Ik zeg: “ja, die keeper gaat meteen naar de hoek, sowieso.” Hij zei voor zijn strafschop dat hij nog moest zien of hij het ging doen, maar hij heeft het gewoon gedaan, haha.’

Eiting is eigenlijk pas tweedejaars B, maar hij speelt als een geroutineerde A-junior. Eiting kwam dit seizoen in de basis op het middenveld bij de A1, nadat Aschraf El Mahdioui geblesseerd raakte. Eiting verdween niet meer uit de basis. ‘De middenveldpositie vlak voor de verdediging is moeilijk, maar door veel met trainers te praten gaat het steeds beter. Het is belangrijk dat je slim loopt, je hoeft niet altijd naar de bal, soms moet je wegblijven. En spelintelligentie en inzicht zijn natuurlijk ook belangrijk op zes.’

Op de Copa Amsterdam staat Eiting echter linkshalf. ‘Dat bevalt uitstekend. Het is niet altijd makkelijk, omdat ik geen pure snelheid heb. Daardoor kan ik de actie niet opzoeken, terwijl dat wel handig is als linkshalf. Nu ben ik de verbindingsspeler op linkshalf. Verder hebben we met El Mahdioui op zes en Dani de Wit op rechtshalf veel voetbal op het middenveld.’

Op fysiek vlak vindt Eiting dat hij zich nog moet kunnen verbeteren. ‘Eigenlijk kan alles fysiek gezien nog beter: kracht, wendbaarheid, snelheid… Daar werk ik aan met de zogenaamde performance trainers, waaronder oud-judoka Guillaume Elmont. We hebben een plan opgesteld, we beginnen met krachttraining. Persoonlijk vind ik snelheid belangrijk, maar het moet allemaal beter.’

Het rouleren van trainers en bevalt Eiting goed. ‘Sommige jongens vinden het jammer dat je geen vaste trainer hebt, maar mij maakt het niet zoveel uit. Ik had sowieso niet echt een vast team dit jaar en iedere trainer brengt je weer andere zaken bij.’ Ook over de verschillende performance trainers die hij heeft is hij te spreken. ‘Zij hebben zoveel ervaring en kennis, die kunnen wij goed gebruiken.’

Een uitgesproken droomclub heeft de jonge middenvelder niet. ‘Mijn belangrijkste ambitie is het halen van Ajax 1, maar op dit moment richt ik me volledig op de A1. En uitkomen voor Oranje is natuurlijk altijd leuk, volgend seizoen ga ik naar onder 18. Met onder 17 hebben we het dit seizoen helaas niet zo goed gedaan. Op het EK zijn we in de groepsfase al uitgeschakeld.’ Eiting stond in twee van de drie wedstrijden in de basis, de laatste wedstrijd moest hij op de bank beginnen.

Na een weekend Copa Amsterdam moet Eiting weer naar school. ‘Ik zit in VWO 5. Voetbal combineren met school gaat heel goed, een paar van mijn vrienden helpen me daar ook bij. Als het goed is ga ik gewoon over naar VWO 6 en doe ik volgend jaar eindexamen.’ Eerst richt Eiting zich op de finale van de Copa, waar Ajax A1 de leeftijdsgenoten van Anderlecht treft. Op de Future Cup speelde Eiting met de B1 in de finale ook tegen Anderlecht, toen werd verloren. Vandaag kan hij revanche nemen op die nederlaag.
www.copa-amsterdam.nl

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Carel Eiting

Bericht door Bert » ma mei 25, 2015 3:55 pm

Ik ben het eens met Wimpey en met Joey.

In deze lichting zitten geen absolute uitblinkers. Eiting is dat niet - al betekent dat niet dat hij geen uitstekende speler kan worden. Verder is Sidoel een sobere, maar talentvolle verdediger. De Ligt heeft mogelijkheden, maar moet oppassen dat hij niet verstrikt raakt in zijn eigen diversiteit. Het zou maar zo kunnen dat deze spelers uiteindelijk allemaal geen vaste plaats weten te bemachtigen in het eerste elftal. Het zou ook maar zo kunnen dat het ze allemaal wel lukt. Dan heb je dus of een ronduit slechte lichting, of juist een hele goede lichting.

Maar ik ben het ook eens met Joey. Niemand bij Ajax heeft ooit geroepen dat Ajax nu opeens structureel nieuwe Sneijders, Reus'en en De Bruynes zou opleiden. Die spelers moet je, voordat je kan opleiden, scouten en ze moeten bovenal allereerst beschikbaar komen. Het punt is altijd geweest dat het basisniveau omhoog moet: spelers moeten meer onder druk leren handelen en dus sneller. De afgelopen twee decennia moest in het eerste elftal nog gekeken worden welke spelers het talent hadden om technisch en qua handelingssnelheid op niveau te komen, omdat veel spelers met gemak de opleiding konden doorlopen zonder wat dit betreft beter te zijn dan hun leeftijdsgenoten. Met andere woorden: spelers hadden te weinig weerstand. Er wordt nu veel moeite gestoken in het verhogen van de weerstand: er zijn jonge spelers van buitenaf aangetrokken, er wordt selectief doorgeschoven naar hogere elftallen, en spelers moeten op voor hen vreemde posities spelen om met nieuwe situaties om te leren gaan. Bovendien zijn er vele individuele trainers beschikbaar om spelers te wapenen tegen die weerstand.

Met een hoger basisniveau, wordt ook van de spelers met de echt bijzondere talenten - de Van der Vaart, de Robben etc. - gevraagd om zich sneller op een hoog niveau te laten gelden. Spelers moeten op jongere leeftijd gewapend zijn tegen de weerstand van Ajax 1, zodat de ontwikkeling die zij doormaken in het eerste gericht is op het vergroten van hun meerwaarde, in plaats van op het bijbenen van het niveau. Ter illustratie: de nieuwe Blind (Eiting?) moet niet eerst vier jaar nodig hebben om te leren om zich te handhaven, alvorens zijn eigen bijdrage te kunnen leveren.

De tendens is positief. Maar de spelers die nu op de Copa spelen zijn niet de paradepaardjes, en moeten dat ook niet zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Carel Eiting

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 25, 2015 4:54 pm

Het zou maar zo kunnen dat deze spelers uiteindelijk allemaal geen vaste plaats weten te bemachtigen in het eerste elftal. Het zou ook maar zo kunnen dat het ze allemaal wel lukt. Dan heb je dus of een ronduit slechte lichting, of juist een hele goede lichting.
Dit is wel een pareltje, Bertje. :smallgrin.gif: :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Carel Eiting

Bericht door Yopi » ma mei 25, 2015 5:39 pm

We kijken allemaal uit naar het moment dat we weer een echte topper uit de eigen jeugd in de Arena hebben lopen. Dat is zo lang geleden. Tegelijkertijd zou er ook heel wat gewonnen zijn als de opleiding de 'gewone spelers' naar een hoger niveau weet te leiden. Dat we weer Reizigers opleiden in plaats van Dijksjes of Van Rhijntjes.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Carel Eiting

Bericht door wimpey » ma feb 19, 2018 9:53 am

Deze mag een paar topics omhoog, lijkt me...

Deed me gisteren denken aan Daley Blind in z'n laatste Ajax-seizoen. :biggthumpup.gif:

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Carel Eiting

Bericht door Iniesta » ma feb 19, 2018 10:02 am

Speelde hij op 6?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Carel Eiting

Bericht door Arthur » ma feb 19, 2018 10:42 am

Ja, op de plek van Schöne.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Carel Eiting

Bericht door raymon » ma feb 19, 2018 10:51 am

Viel goed in gisteren, viel een beetje terug op het einde van de wedstrijd (maar toen werd het middenveld ook vooral overgeslagen). Zou 'm graag meer zien spelen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Carel Eiting

Bericht door Yopii » ma feb 19, 2018 12:01 pm

Eiting heeft visie en een simpele techniek, om met Cruijff te spreken. Daardoor lijdt hij weinig balverlies.
Fysiek is hij wat minder. Ik ben bang dat hij de dynamiek mist voor de top.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Carel Eiting

Bericht door Alexander » ma feb 19, 2018 12:16 pm

Ja, daar ben ik ook bang voor. Aan de andere kant, dat heeft Daley natuurlijk ook een beetje. En die heeft toch best wel een aardige carrière.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Carel Eiting

Bericht door InnerHarbour » ma feb 19, 2018 12:19 pm

Hoe denk jij dat de carièrre van Delay eruit gezien had zonder zijn achternaam en Louis van Gaal?
YNWA

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Carel Eiting

Bericht door Yopii » ma feb 19, 2018 12:36 pm

Dat is duidelijk, dan zat hij niet bij MU.

Wat Eiting betreft, in Nederland moet hij kunnen meekomen.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Carel Eiting

Bericht door Lionel » ma feb 19, 2018 12:59 pm

Daley werd ook onder Mourinho regelmatig gebruikt.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie