Donny van de Beek

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Gaizka1985 » wo aug 14, 2019 1:42 pm

Iniesta schreef:Kunnen speculeren, maar Volgens mij weet niemand het, het is gewoon afhankelijk of real wel kf niet concreet een bod gaat neerleggen. Dit is weer afhankelijk of ze andere spelers wel of niet kunnen halen.
Ik las op VI dat Real is afgehaakt, Zidane heeft al genoeg middenvelders en wilde alleen voor Pogba een uitzondering maken.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door zeux » wo aug 14, 2019 4:29 pm

Mr. Ajax schreef:Waar zie je dat?
Misschien wordt gedoeld op het liveblog van de wedstrijd op parool.nl:
Van de Beek: 'Er is een goede kans dat ik bij Ajax blijf'
Donny van de Beek in gesprek met Ziggo Sport: "Het was een hele pittige avond. Ik ben blij dat we hem er uiteindelijk uit hebben kunnen trekken. Maar vraag niet hoe. Paok is een lastige ploeg om tegen te spelen, daar hadden wij moeite mee. We stonden soms niet goed, als we aan aanvielen. Het lag helemaal open, dan stonden we niet goed in de organisatie als zij gingen counteren. Het was lastig voetballen, in de as was het helemaal vol. Het was lastig de ruimte te vinden ook."

"Het heeft tijd nodig om elkaar aan te voelen. Dat gaat zeker goed komen uiteindelijk. Straks hoor je niemand meer over hoe we hebben gespeeld, het gaat om het resultaat. Maar er moet nog een hoop beter, dat is duidelijk."

Overmars zei voor de wedstrijd te verwachten dat Van de Beek blijft. “Die kans is er zeker,” zegt Van de Beek zelf. “Maar er is nog niks zeker. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt, dat is voor iedereen lekker. Het is afwachten wat het gaat worden. Er is een goede kans dat ik hier blijf spelen, die is zeker aanwezig. Maar ik doe nog geen uitspraken. Real Madrid en Ajax zijn fantastische clubs. Ik mag niet klagen."
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Toppie » vr aug 16, 2019 1:17 pm

Morgen 17 Aug de deadline neem ik aan , 2 weken voor het einde van de transferperiode. Ik neem aan dat vandaag of morgen officieel bekend wordt dat Donny blijft :confused.gif:

:ajaxscarf.gif:

Yopii
Berichten: 18293
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Yopii » vr aug 16, 2019 3:35 pm

Hoop het van harte! :biggthumpup.gif: :blub.gif:

Yopii
Berichten: 18293
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » za aug 17, 2019 12:17 pm

Komt Jaap de Groot met het bericht dat Van de Beek verkocht zou zijn, en dat Ajax hem nog een jaar zou willen lenen van Madrid. Wat moeten we daar nou mee? :confused.gif:

Dan zou er misschien nog iemand bij kunnen komen, al lijkt het me eerder een broodje ongewassen aap. Ten Hag was erg stellig, gisteren. Je zou denken dat hij een slag om de arm had gehouden als VdB al zo goed als verkocht was.

Die leenconstructie lijkt me niet zo gunstig voor Madrid.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gezond verstand » zo aug 18, 2019 12:39 pm

en niet zo gunstig voor Ajax. De Groot is al 'n bronnen kwijt sinds Cruijff er niet meer is
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Yopii
Berichten: 18293
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » zo aug 18, 2019 1:17 pm

Dat betwijfel ik, want De Groot is sinds jaar en dag ingevoerd bij Ajax, dat hing echt niet van Cruijff af. Zijn vader speelde al bij Ajax.

Overigens zei Sjakie min of meer hetzelfde, toch? Dus wie weet...

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gezond verstand » ma aug 19, 2019 3:58 am

De Groot was ingevoerd bij Ajax. Verleden tijd. Net zoals Feyenoord ooit een Nederlandse topclub was die meedeed voor de prijzen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » ma aug 19, 2019 9:12 am

Sjaak Swart is wel goed geinformeerd m.b.t. DvdB.
was hij niet zijn mentor ofzo :confused.gif:

Swart meldt ook dat de kans groot is dat Donny van de Beek nog één jaar bij Ajax actief zal zijn. Mister Ajax stelt dat zijn club daarover al akkoord is met De Koninklijke. "Dat is al afgesproken met Real Madrid", vertelt Swart daarover. "Met Van de Beek is de kans om kampioen te worden groter."
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 19, 2019 10:23 am

Volgens mij slaapt Donny nog regelmatig bij Swart.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopii
Berichten: 18293
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Yopii » ma aug 19, 2019 12:54 pm

Inderdaad, hij zal het wel weten.

Begrijp alleen niet wat het voordeel zou zijn voor Madrid. Donny is een goede voetballer, maar ook weer niet de nieuwe Modric of zo. Als Madrid hem wil, dan koopt het hem toch 'gewoon' over een jaar? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 19, 2019 2:06 pm

Yopii schreef:Inderdaad, hij zal het wel weten.

Begrijp alleen niet wat het voordeel zou zijn voor Madrid. Donny is een goede voetballer, maar ook weer niet de nieuwe Modric of zo. Als Madrid hem wil, dan koopt het hem toch 'gewoon' over een jaar? :confused.gif:
Real zal het risico niet willen nemen dat hij dan naar een andere club gaat.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Lionel » ma aug 19, 2019 2:19 pm

Of veel duurder wordt na een goed jaar (ook met het oog op de kwalificatie voor het EK en het EK).
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Jöhnk » ma aug 19, 2019 2:23 pm

En gezien de exponentiële groei in transferbedragen überhaupt.

Mocht Real hem toch niet meer willen dan verzinnen ze wel iets met de medische keuring.

Een goeie deal voor Real en een slechte voor Ajax.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Lionel » ma aug 19, 2019 2:33 pm

Hoeft natuurlijk niet.

Ajax zou in de winter al een vervanger kunnen kopen. Stel dat het een jong talent is a la Neres kan hij een half jaar acclimatiseren. Ajax zou ook nu al Olmo kunnen halen en kijken wie er beter is. Het geld heb je toch al voor Donny.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18293
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Yopii » ma aug 19, 2019 2:36 pm

Jöhnk schreef:En gezien de exponentiële groei in transferbedragen überhaupt.

Mocht Real hem toch niet meer willen dan verzinnen ze wel iets met de medische keuring.

Een goeie deal voor Real en een slechte voor Ajax.
Een slechte voor Donny vooral, vind ik.

Het rommelt bij Madrid, dus het is zeer de vraag of die club voor hem de beste optie is, al ik het maar omdat er zo een trainer kan komen die het niet in hem ziet zitten.

Voor Ajax, dat hangt vooral van de transfersom af...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door zeux » ma aug 19, 2019 9:44 pm

Jöhnk schreef:En gezien de exponentiële groei in transferbedragen überhaupt.

Mocht Real hem toch niet meer willen dan verzinnen ze wel iets met de medische keuring.

Een goeie deal voor Real en een slechte voor Ajax.
Wat doen ze als Donny een zware blessure oploopt? Om die reden vind ik het een rare deal. Hij wordt dus soort van ‘gekocht’ door Real, maar voetbalt nog een jaar bij Ajax voordat de koop effectueert.
Er is ook geen sprake van een huurconstructie waarin dit soort dingen zijn geregeld.

In de VS wordt je in het honkbal zelfs midden in een wedstrijd uit de dugout geplukt wanneer je getrade wordt. Je bent meteen van de andere club.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Marillion » di aug 20, 2019 11:22 am

Wellicht dat er wat clausules worden opgenomen. Maar als ik Ajax was zou ik hier geloof ik niet aan meewerken. Het enige voordeel dat we hebben is dat Van de Beek dan nog een seizoen bij Ajax speelt. Maar voorlopig wil Real 'm dit seizoen niet eens hebben dus die situatie hebben we sowieso al.

En Van de Beek moet dit ook niet willen. Wie weet hoe de situatie er bij Real volgend jaar uitziet. Er kan zomaar een andere trainer zitten. Er worden andere spelers gehaald. Wat is zijn perspectief straks? Je kunt dan veel beter een seizoen jezelf doorontwikkelen en dan kijken hoe de vlag erbij hangt en wat je opties zijn.

Kortom, de deal lijkt me voor twee van de drie partijen niet interessant. Ik moet dan ook nog maar zien of het ook echt zo gaat gebeuren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 21, 2019 11:23 am

Opvallend dat Donny gisteren zei ik wacht af. Speelt dus schijnbaar nog van alles.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Donny van de Beek

Bericht door raymon » wo aug 21, 2019 11:26 am

Ajaciedjuh schreef:Opvallend dat Donny gisteren zei ik wacht af. Speelt dus schijnbaar nog van alles.
Denk dat eea ook afhangt van of we CL halen of niet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 21, 2019 5:08 pm

Zou Ajax hem serieus nog verkopen na 28 augustus...?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Toppie » wo aug 28, 2019 4:16 pm

Net bevestigd hij blijft nou wat een verrassing :smallgrin.gif: :ajaxscarf.gif: Mooi Man ff Rene Bellen :headbang.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di sep 03, 2019 9:25 am

Hij is er nog!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door peter » di sep 03, 2019 9:35 am

Zal z'n contract wel opwaarderen nog.

Had dit niet verwacht, zeg. Heeft een bom duiten gekost, maar heel positief dat we Tadic, Blind, Ziyech, Donny, Onana en Tagliafico nog hebben.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Lionel » di sep 03, 2019 9:42 am

Waarbij je wel bent gekwalificeerd voor de CL.

Wat zeker niet was gelukt als we de genoemde spelers hadden moeten vervangen met het gemiddelde niveau van de aankopen het afgelopen jaar.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie