De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door Marillion » do mei 05, 2016 8:26 pm

Ja, hij is de laatste weken nog lekker opgeschoten. Maar je hebt een keer te maken met een blessure of het zit een keer tegen. Daarom reken ik grofweg met zo'n aantal. Zit het mee dan haal je 30 of meer maar dat is wel uitzonderlijk. Je mag van een spits van Ajax wat mij betreft echter wel verwachten dat hij in normale omstandigheden op zo'n 25 doelpunten uitkomt.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door Mano » vr mei 06, 2016 9:27 am

Marillion schreef:El Ghazi begon wel goed aan het seizoen. Hij was toen een aantal keren beslissend voor Ajax. Daarna is het minder geworden. Hij zal zich nu echt moeten herpakken want anders krijgt hij aan Cerny een lastige concurrent. Maar wat mij betreft krijgt hij daar absoluut de ruimte voor. Mocht hij zelf willen vertrekken is het natuurlijk een ander verhaal.

AEG zal zichzelf moeten hervinden anders wordt hij voorbij gestreefd door Cerny. Nadeel is wel dat hij (AEG) tijdens voorbereiding een ramadan heeft, waardoor hij na 2 weken weer wegzakt (dit jaar ook) en dat een coach dat irritant vind, snap ik wel. (= is ie nou niet gegroeid of komt het door de ramadan)

vervolgens is seizoen begonnen en zie je het pas....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door Mano » vr mei 06, 2016 9:35 am

Als we als doel stellen meer potten te willen breken in Europa, is deze achterhoede te licht.
vd Hoorn/Viergever is okay voor de Eredivisie maar internationaal te zwak
riedewald/Veltman idem dito.

je zal minimaal 1 verdediger moeten toevoegen die als een echte mandekker kan werken. liefst met lengte.

Het middenveld vind ik te plichtmatig. Weet niet zeker of het door FdB komt of door spelers. Het ontbreekt creativiteit..
Hier zou ik graag een versterking willen zien. Gaat (gezien de hoeveelheid middenvelders) waarschijnlijk niet gebeuren.

Milik zet een goed EK neer en is weg, let maar op! Dus een spits aantrekken die wat kan is essentieel.

oftewel 1 versterking per linie, de rest van de basis groep behouden en je hebt een zeer sterk team (zo en zo voor de eredivisie)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door Demosthenes » zo mei 08, 2016 4:04 pm

Lozen kan er Ajax er heel wat, maar wie wil er komen? Geen CL en een te laag salaris. Niveau van der Hoorn zal wel aangetrokken worden. Huntelaar komt niet, vind ik niet erg.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door Toppie » zo mei 08, 2016 4:50 pm

Een club die al jaren niet goed investeerd in geld met karakter spelers die het verschil kunnen maken dan blijf je in mijn ogen een tweede rangs clubje die internationaal nergens voor staat ook niet in de CL, dus we moeten het maar aanzien dat de 100.000.000 op de bank blijft staan.

Er is maar 1 persoon die nu kan komen en dat riep ik al 2 jaar terug LvG :blush.gif:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door mattie » zo mei 08, 2016 5:34 pm

Serero.. van Rijn..Viergever, Fischer, Schone..
Mis ik er nog een paar ?

En natuurlijk Overmars en FdB
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door Andriy Demchenko » zo mei 08, 2016 7:46 pm

Van der Hoorn, Van der Sar, Duarte, ....
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33800
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door Duke » zo mei 08, 2016 9:46 pm

Het zal er van afhangen wie er volgend seizoen voor de groep staat. Als dat De Boer nog is zal er niet veel veranderen, hooguit dat een Milik weggaat als hij een goed EK speelt. Maar voor de rest? Wie wil dat stelletje faalhazen hebben?

Een nieuwe man zal wel het één en ander willen investeren, neem ik aan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door Andriy Demchenko » zo mei 08, 2016 10:03 pm

Ach faalhazen is mij veel te makkelijk, De Boer heeft weer eens zijn eigen graf gegraven op tactisch gebied. Ik kreeg er een Molde-uit, Steaue tweeluik, Rapid Wien tweeluik gevoel bij. Ajax heeft een nauwe marge en bijt vervolgens niet door om vervolgens het deksel op de neus te krijgen en zich vanuit die situatie niet te kunnen terugvechten. Maar daar waren vooral ook tactische redenen voor. Je hebt je seizoenstopscorer en je moet scoren en dan ga je die man wisselen.... Net zoals het eerder vaak mis is gegaan onder De Boer doordat Ajax niet doorbijt en het dan laat liggen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door zeux » ma mei 09, 2016 1:59 am

Duke schreef:Een nieuwe man zal wel het één en ander willen investeren, neem ik aan.
Dat mag je hopen.
Maar deze zomer komt het geld van die Engelse tv-deal los. Dan komt er iets van 1,5 miljard beschikbaar op de transfermarkt. Zeer benieuwd wat dat met de prijzen en salarissen gaat doen.

Eén voordeel: ook Engelse clubs kunnen maar 11 spelers opstellen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33800
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door Duke » ma mei 09, 2016 9:02 pm

Volgens Mike Verweij (de Formule 1-deskundige) heeft Overmars aangekondigd dat er twee aanvallende kanonnen (spits en buitenspeler) aangetrokken worden, én dan elke speler die vertrekt vervangen gaat worden.
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/ttvni ... gn=twitter (vanaf 5:50)
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door Arthur » ma mei 09, 2016 9:29 pm

Als we iets niet nodig hebben is het een buitenspeler. Krijg overigens weer een flinke deja vu met dat blindstaren op aanvallers waar er ook een ijzersterke centrale verdediger nodig is.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door Marillion » ma mei 09, 2016 9:31 pm

Ik denk dat van de aanvallers Milik en Fischer zullen vertrekken dus er komt in die zin ook ruimte. En van El Ghazi ben ik ook nog niet helemaal zeker. Die heeft Cerny achter zich zitten en is geen onbetwiste basisspeler. Zijn seizoen was natuurlijk na een hele behoorlijke start ook teleurstellend.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door Arthur » ma mei 09, 2016 9:39 pm

Marillion schreef:Ik denk dat van de aanvallers Milik en Fischer zullen vertrekken dus er komt in die zin ook ruimte.
Ja, maar ze willen dus een spits plus buitenspeler én iedereen die weggaat ook nog eens vervangen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door Toppie » di mei 10, 2016 6:41 am

Aanvallende kanonnen :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif:

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door Mano » di mei 10, 2016 8:14 am

Toppie schreef:Aanvallende kanonnen :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif:

precies mijn gedachte....


Zullen alleen aanvallende kanonnen zijn als de portemonnee echt wordt getrokken en de speler niet uit de koker van Marc O en kornuiten komt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58788
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door 999 » di mei 10, 2016 9:54 am

Ach elk jaar steeds hetzelfde gelul van die Overmars ...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door Demosthenes » di mei 10, 2016 10:19 am

Arthur schreef:
Marillion schreef:Ik denk dat van de aanvallers Milik en Fischer zullen vertrekken dus er komt in die zin ook ruimte.
Ja, maar ze willen dus een spits plus buitenspeler én iedereen die weggaat ook nog eens vervangen.
en wat wil Feyenoord? Gaan beide ploegen steeds meer op elkaar lijken?
Feyenoord houdt de komende tijd oren en ogen open op zoek naar versterkingen. 'We kijken om ons heen', zegt trainer Giovanni van Bronckhorst. 'We hebben wel in ons hoofd wat we willen.'
http://www.vi.nl/nieuws/feyenoord-kijkt ... speler.htm

Ajax wil, de naam wordt voor Feyenoord genoemd, Berghuis? PSV haalt Zyech? Verschil moet er zijn.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door Andriy Demchenko » di jun 21, 2016 8:31 pm

Boeiende hoe de nieuwe selectie 'shape' begint te krijgen.

Keeper

Onana
Boer
Cillessen

Rechtsback

Tete
(Veltman)
(Sanchez)

Rechtscentraal

Veltman
Sanchez

Linkscentraal

Riedewald
Viergever

Linksback

Dijks
(Viergever)
(Riedewald)


Rechtshalf


Klaassen
Gudelj
Van de Beek

Linkshalf


Controleur

Bazoer
(Van de Beek)

Linkshalf
Sinkgraven
Nouri

Linksbuiten


Younes


Centrumspits

Cassierra


Rechtsbuiten


Cerny
Muric
Schone

Aangezien van Milik, Duarte, Serero, Van Der Hoorn, Van Rhijn bekend is dat ze weg mogen zijn ze dus niet meegenomen. Ik heb dus het 'kale' geraamte opgenomen van de selectie. Met het vertrek van Fischer hebben we nood aan linksbuiten. Er zal naast Cassierra nog een spits bij moeten. Waar ik het meest benieuwd naar ben is wat Bosz van plan is bij de positie van controlerende middenvelder en andere middenvelders en de bijbehorende jeugd. Hopelijk nooit meer Gudelj als controleur.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door Andriy Demchenko » di jun 21, 2016 8:31 pm

Boeiende hoe de nieuwe selectie 'shape' begint te krijgen.

Keeper

Onana
Boer
Cillessen

Rechtsback

Tete
(Veltman)
(Sanchez)

Rechtscentraal

Veltman
Sanchez

Linkscentraal

Riedewald
Viergever

Linksback

Dijks
(Viergever)
(Riedewald)


Rechtshalf


Klaassen
Gudelj
Van de Beek

Linkshalf


Sinkgraven
Nouri

Controleur

Bazoer
(Van de Beek)

Linkshalf
Sinkgraven
Nouri

Linksbuiten


Younes


Centrumspits

Cassierra


Rechtsbuiten


Cerny
Muric
Schone

Aangezien van Milik, Duarte, Serero, Van Der Hoorn, Van Rhijn bekend is dat ze weg mogen zijn ze dus niet meegenomen. Ik heb dus het 'kale' geraamte opgenomen van de selectie. Met het vertrek van Fischer hebben we nood aan linksbuiten. Er zal naast Cassierra nog een spits bij moeten. Waar ik het meest benieuwd naar ben is wat Bosz van plan is bij de positie van controlerende middenvelder en andere middenvelders en de bijbehorende jeugd. Hopelijk nooit meer Gudelj als controleur.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door zeux » di jun 21, 2016 8:37 pm

Gaat iedereen volledig fit zijn bij de start van het seizoen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door peter » di jun 21, 2016 9:18 pm

Frenkie de Jong is er eerder klaar voor dan Nouri denk ik zo. Andere positie, maar soit. Als stand-in van Bazoer allicht. En El Ghazi is ook nog niet weg.

Ik denk dat er meer moet vertrekken om nog twee aanvallers te rechtvaardigen. Younes, Muric, Cerny, Cassiera, Huntelaar, El Ghazi zou het wel eens kunnen worden. Misschien nog met een goedkope optie als Qazaishvili als extra mogelijkheid als middenvelder/linksbuiten.

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door Lionel » di jun 21, 2016 9:54 pm

Sinkgraven of AEG kan toch linksbuiten?
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14463
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door Mr. Ajax » di jun 21, 2016 10:17 pm

Lionel schreef:Sinkgraven of AEG kan toch linksbuiten?

Sinkgraven niet, is in mijn ogen al ruimschoots bewezen. Die vind ik echt een '8' bij uitstek. Het zal in eerste instantie tussen Klaassen (blijft ie wel?), Gudelj, en Bazoer zal gaan. Ik verwacht Bazoer op '6', Klaassen rechts, Gudelj links. Sinkgraven zal denk ik in eerste instantie de strijd van Gudelj moeten winnen. Van de Beek heeft zich in mijn ogen ook nog niet bewezen, vond hem wat bleekjes tijdens zijn invalbeurtjes eind vorig seizoen. Wat daar achter zit - jongens als Nouri en De Jong - zal toch nog niet meteen klaarstaan begin volgend seizoen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10268
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Bericht door WP_Legend » wo jun 22, 2016 4:21 am

Cerny kan ook als Back-up linksbuiten?!

Plaats reactie