Abdelhak Nouri

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Demosthenes » di jul 19, 2016 4:28 pm

Btw, met zijn roots die in Marokko liggen heeft het weinig te maken maar meer met zijn 1 meter 70 en 50 kilo. Komt er nooit die zaalvoetballende kabouter.
Door een leugen steeds te herhalen gaat niet iedereen die leugen geloven, dat geloven moet in je genen zitten? Haalt hij wat? Geen idee wat je daarmee bedoelt, maar als het om betaald voetbal gaat, dat heeft hij gehaald.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Giacomo Puccini » zo jul 31, 2016 8:06 am

Zou er een Eredivisieclub zijn die Nouri durft te huren? Zo'n joch moet het komende jaar veel gaan leren, en ik ben wel een beetje klaar met jongens die in Ajax 1 hun leerproces doormaken. In Ajax 1 moet je er gewoon staan, zo niet dan ga je banken zoals Bazoer aan het eind van vorig seizoen :biggthumpup.gif:
Ajax!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Demosthenes » zo jul 31, 2016 8:46 am

Giacomo Puccini schreef:Zou er een Eredivisieclub zijn die Nouri durft te huren? Zo'n joch moet het komende jaar veel gaan leren, en ik ben wel een beetje klaar met jongens die in Ajax 1 hun leerproces doormaken. In Ajax 1 moet je er gewoon staan, zo niet dan ga je banken zoals Bazoer aan het eind van vorig seizoen :biggthumpup.gif:
Durven? Veel teams in de onderste regionen zullen het niet durven, hij is geen vechtersbaas, hij moet het van voetbal hebben en die ploegen voetballen niet, die proberen te overleven. Het zou wel mooi zijn hem bij Twente te zien als Zyech is vertrokken, er zit meer voetbal in Twente dan in Excelsior o.i.d.

Nog een seizoen Jong Ajax is niet de oplossing, dan krijg je een Denswil-effect. Ik heb geen idee of Bosz weet wie Appie is, hoe hij voetbalt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano
Berichten: 15189
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Mano » zo jul 31, 2016 9:51 am

Ik wil die 'smurf' weleens in Ajax 1 zien. Sneijder/Messi/Deco/Hazard etc zijn allemaal smurfen maar maken/maakten wel het verschil.

Bij Ajax A1 begint hij trekjes te vertonen omdat hij beter is dan de rest. die trekjes zullen direct weggaan als ie tegen echte mannen mag ballen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door InnerHarbour » zo jul 31, 2016 11:48 am

Giacomo Puccini schreef:Zou er een Eredivisieclub zijn die Nouri durft te huren?
FC Marlène lijkt mij perfect voor hem
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door brigade zuid » zo jul 31, 2016 12:04 pm

Haha idd, die jongen moet lekker gaan zaalvoetballen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59011
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door 999 » zo jul 31, 2016 12:12 pm

Tja, wil um ook wel eens in het grote jongens team zien.Je ziet regelmatig bij dit soort spelers dat ze 1 wedstrijd iets " moois " doen en vervolgens 12 wedstrijden onzichtbaar zijn ...

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9063
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jul 31, 2016 12:14 pm

Dat me aan Kishna denken.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Giacomo Puccini » zo jul 31, 2016 5:12 pm

Hij doet me aan Aissati denken. Mist de snelheid en/of scorend vermogen om zijn fysieke gebreken voldoende mee te kunnen compenseren. Heeft nog een lange weg te gaan, dus heeft geen enkele zin om die jongen in Ajax 1 te zetten, we barsten immers van de goede middenvelders.
Ajax!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » zo jul 31, 2016 5:25 pm

Giacomo Puccini schreef:Hij doet me aan Aissati denken. Mist de snelheid en/of scorend vermogen om zijn fysieke gebreken voldoende mee te kunnen compenseren.
Hoe weet je dat hij scorend vermogen mist?
Misschien schiet hij straks de ene na de andere spelhervatting erin wanneer hij ze straks neemt en ons zo verlost van al die vuurpijlen van Gudelj.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dat me aan Kishna denken.
Want beiden zijn lang, snel en maken acties op de flanken? :smallgrin.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9063
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jul 31, 2016 5:47 pm

Nee, Nouri niet, maar de opmerking: doet 1 wedstrijd iets moois en daarna 12 wedstrijden onzichtbaar.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » zo jul 31, 2016 5:53 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Nee, Nouri niet, maar de opmerking: doet 1 wedstrijd iets moois en daarna 12 wedstrijden onzichtbaar.
Die series van een dozijn onzichtbare wedstrijden heb ik nog niet gezien. Wel lijkt hij wat verveeld te raken tussen A1 / Under 19 leeftijdsgenootjes. Logisch, hij behoort al 21 maanden achtereen tot de beteren op dat niveau.

Wat jij voor label op Kishna plakt vind ik eerlijk gezegd meer voor El Ghazi gelden. Aan hem erger ik me echt groen en geel. Hoewel El Ghazi meer fysieke arbeid verricht dan Kishna teert hij vooral op af en toe scoren met een verdwaald afstandsschot en grossiert hij in egoïsme en het niet afspelen naar teamgenoten die er veel beter voor staan.

Kishna, ook op dagen met een zeer matige vorm, liet tenminste altijd nog wel een paar mooie acties zien en vond het geven van een fraaie assist zo leek het soms wel, meer voldoening opleveren dan een goal.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Demosthenes » zo jul 31, 2016 6:28 pm

Laat hij eerst maar eens debuteren en als hij dan dertien keer speelt en twaalf keer is mislukt (Die kans krijgt hij volgens mij niet) dan is het een ander verhaal.

Mijn voorkeur voor Appie is: snel vertrekken bij Ajax en ergens gaan voetballen. Ajax zou anderen ook eerst moeten uitlenen: Cerny en Van der Beek moeten iedere week op eredivisie-niveau spelen en als ze dan uitblinken, is Ajax de volgende stap.

El G. heeft om de een of andere reden erg veel krediet bij Ajacieden
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » zo jul 31, 2016 7:07 pm

Demosthenes schreef:Laat hij eerst maar eens debuteren en als hij dan dertien keer speelt en twaalf keer is mislukt (Die kans krijgt hij volgens mij niet) dan is het een ander verhaal.
De Boer heeft een hoop jongens laten debuteren maar Nouri kreeg in een officiële Eredivisie wedstrijd die kans niet.
Lag dat aan Nouri of aan De Boer? Dezelfde De Boer die Siggie en Gudelj altijd maar liet staan.
Demosthenes schreef:Mijn voorkeur voor Appie is: snel vertrekken bij Ajax en ergens gaan voetballen. Ajax zou anderen ook eerst moeten uitlenen: Cerny en Van der Beek moeten iedere week op eredivisie-niveau spelen en als ze dan uitblinken, is Ajax de volgende stap.
Bij Ajax zal men er anders over denken.
Deze jongens zitten dicht tegen een basisplaats aan, als Klaassen, El Ghazi, Gudelj en/of Riedewald (tijdelijk) uit beeld verdwijnen wil men deze jongens direct inzetten.

Dus het is balanceren tussen geduld hebben op het wachtbankje en meteen klaarstaan om een ander zijn basisplaats in te nemen zoals het een Ajax teenager betaamt.
Demosthenes schreef:El G. heeft om de een of andere reden erg veel krediet bij Ajacieden
Bij mij heeft die Barendrechter dat niet.

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door GangstaRiB » zo jul 31, 2016 9:41 pm

Demosthenes schreef:
Giacomo Puccini schreef:Zou er een Eredivisieclub zijn die Nouri durft te huren? Zo'n joch moet het komende jaar veel gaan leren, en ik ben wel een beetje klaar met jongens die in Ajax 1 hun leerproces doormaken. In Ajax 1 moet je er gewoon staan, zo niet dan ga je banken zoals Bazoer aan het eind van vorig seizoen :biggthumpup.gif:
Durven? Veel teams in de onderste regionen zullen het niet durven, hij is geen vechtersbaas, hij moet het van voetbal hebben en die ploegen voetballen niet, die proberen te overleven. Het zou wel mooi zijn hem bij Twente te zien als Zyech is vertrokken, er zit meer voetbal in Twente dan in Excelsior o.i.d.

Nog een seizoen Jong Ajax is niet de oplossing, dan krijg je een Denswil-effect. Ik heb geen idee of Bosz weet wie Appie is, hoe hij voetbalt.
Grappig dat je Excelsior als voorbeeld neemt. Ik vind Excelsior namelijk wel verzorgd voetballen itt overige degradatie kandidaten. Komt voornamelijk omdat er geen druk staat op die ploeg. Maar goed dit is totaal off topic.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Demosthenes » zo jul 31, 2016 9:50 pm

Los van de plaats op het middenveld, maar ik reken daar bij Bosz op Riedewald, Bazoer, Klaassen met Gudelj, Sinkgraven en Westermann (genoemd als verdedigende middenvelder) en Van der Beek als vervanger met ervaring (vijf internationals) Vervolgens denk ik dan ook aan Schöne, De Jong en Appie.

Appie is qua speler te vergelijken met Sinkgraven, die ook geen basisplaats kan veroveren, om welke reden dan ook (gebrek aan talent, niet lang genoeg, andere tactiek enz.)

Bazoer, Klaassen, Van der Beek en Gudelj reken ik tot de 'heen-en-weer-lopers', die zal Bosz niet vervangen, die spelers zijn 'in' en zoals het er nu naar uitziet zullen twee van hen naast Riedewald komen te spelen. Bosz kiest voor een ander systeem en Appie zal, ondanks zijn kwaliteiten, echt niet in staat zijn een trainer van systeem te laten veranderen, volgens mij staat Bosz niet bekend vanwege zijn flexibiliteit. Trainers hebben het na een gewonnen wedstrijd altijd over het juist uitvoeren van de taken, het nakomen van de gemaakte afspraken enz.

Van de door mij genoemde middenvelders is er niet een die eens iets onverwachts zal doen, voor mij is voetbal kijken om die reden steeds onaantrekkelijker geworden. In de CL heb je individualisten als Messi, Suarez, Ronaldo en ik zal wel iemand vergeten, anderen zijn veelal uitwisselbaar, de namen maken niet zo uit; de transferperikelen, de bedragen, het sterrendom, de foto's van de modellen die eromheen hangen, daar gaat het om. Laat Appie maar naar Twente gaan en daar proberen een basisplaats te veroveren en dan kan hij laten zien wat hij kan, laat hem Zyech opvolgen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano
Berichten: 15189
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Mano » di aug 02, 2016 8:43 am

Klopt,

Ajax heeft al jaren geen speler meer die het verschil maakt met een beweging/steekpass/of wat dan ook.
Nouri kan het wel. De vraag is alleen: ook op Ajax 1 niveau?

Hoe komt het dat FdB hem niet selecteerden en nu Bosz hem (schijnbaar) ook links laat liggen. :confused.gif:

Wat ik wel zie in de A1 is dat hij zijn man vaak laat lopen. Dus aanvallend erg aanwezig maar in de omschakeling is hij de zwakke schakel. (z'n man kwijt)

maar zijn spel voortzetting, de buitenkant voet passes, diepgang, dat zijn leuke dingen om naar te kijken...
Hij is een no.10 in een wereld waar we niet meer met een typische no.10 spelen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7350
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Trab » di aug 02, 2016 5:50 pm

Demosthenes schreef:Los van de plaats op het middenveld, maar ik reken daar bij Bosz op Riedewald, Bazoer, Klaassen met Gudelj, Sinkgraven en Westermann (genoemd als verdedigende middenvelder) en Van der Beek als vervanger met ervaring (vijf internationals) Vervolgens denk ik dan ook aan Schöne, De Jong en Appie.

Appie is qua speler te vergelijken met Sinkgraven, die ook geen basisplaats kan veroveren, om welke reden dan ook (gebrek aan talent, niet lang genoeg, andere tactiek enz.)

Bazoer, Klaassen, Van der Beek en Gudelj reken ik tot de 'heen-en-weer-lopers', die zal Bosz niet vervangen, die spelers zijn 'in' en zoals het er nu naar uitziet zullen twee van hen naast Riedewald komen te spelen. Bosz kiest voor een ander systeem en Appie zal, ondanks zijn kwaliteiten, echt niet in staat zijn een trainer van systeem te laten veranderen, volgens mij staat Bosz niet bekend vanwege zijn flexibiliteit. Trainers hebben het na een gewonnen wedstrijd altijd over het juist uitvoeren van de taken, het nakomen van de gemaakte afspraken enz.

Van de door mij genoemde middenvelders is er niet een die eens iets onverwachts zal doen, voor mij is voetbal kijken om die reden steeds onaantrekkelijker geworden. In de CL heb je individualisten als Messi, Suarez, Ronaldo en ik zal wel iemand vergeten, anderen zijn veelal uitwisselbaar, de namen maken niet zo uit; de transferperikelen, de bedragen, het sterrendom, de foto's van de modellen die eromheen hangen, daar gaat het om. Laat Appie maar naar Twente gaan en daar proberen een basisplaats te veroveren en dan kan hij laten zien wat hij kan, laat hem Zyech opvolgen.
100% mee eens! :biggthumpup.gif: Een middenveld moet uit meer bestaan dan alleen maar lopers.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » do sep 22, 2016 12:19 pm

Geweldige reactie. :biggthumpup.gif: Wat is dat mannetje blij zeg, en terecht. :smile-ajax.gif:

Nouri: 'Alles was fantastisch'

https://www.youtube.com/watch?v=jmCMhQbgoY8

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » do sep 22, 2016 12:44 pm

En hier het interview bij FOX Sports:

Nouri: Het gevoel is niet te beschrijven

https://www.youtube.com/watch?v=DQP62NJnEJg

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Le T. » do sep 22, 2016 2:07 pm

Zou het fysiek een laatbloeier zijn of is dit het?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9063
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do sep 22, 2016 2:15 pm

Le T. schreef:Zou het fysiek een laatbloeier zijn of is dit het?
Ik denk niet dat je op je 19e nog een groeispurt (in de lengte) krijgt.

Aan de andere kant: zijn de beste voetballers aller tijden niet ook fysiek kleine mennekes?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » do sep 22, 2016 3:19 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Le T. schreef:Zou het fysiek een laatbloeier zijn of is dit het?
Ik denk niet dat je op je 19e nog een groeispurt (in de lengte) krijgt.

Aan de andere kant: zijn de beste voetballers aller tijden niet ook fysiek kleine mennekes?
George Best, Johan Cruijff en Pelé waren ten opzichte van hun teamgenoten niet enorm kleine mannetjes.

Maradona, Messi, Iniesta, Xavi en Sneijder relatief gezien natuurlijk wel.
Als Nouri zich ontwikkelt zoals Sneijder maar dan nog net iets meer met 'functionele straatvoetbal techniek', dan kan ie toch wel een heel eind komen.

Sneijder, hoeveel grappen er ook over hem zijn gemaakt als zijnde een kabouter / een sleutelhanger, staat fysiek overigens wel écht zijn mannetje.

Nouri heeft nu natuurlijk ook nog die babyface van hem. :smile-ajax.gif: Daardoor oogt hij in the eye of the beholder op dit moment nog veel meer als een knulletje. :smile-ajax.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Le T. » do sep 22, 2016 4:01 pm

Cruijff schreef:
Nouri heeft nu natuurlijk ook nog die babyface van hem. :smile-ajax.gif: Daardoor oogt hij in the eye of the beholder op dit moment nog veel meer als een knulletje. :smile-ajax.gif:
Daar doelde ik eigenlijk op, als hij jong is voor zijn leeftijd dan kan hij nog best wat steviger uitpakken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » do sep 22, 2016 4:19 pm

Le T. schreef:
Cruijff schreef:
Nouri heeft nu natuurlijk ook nog die babyface van hem. :smile-ajax.gif: Daardoor oogt hij in the eye of the beholder op dit moment nog veel meer als een knulletje. :smile-ajax.gif:
Daar doelde ik eigenlijk op, als hij jong is voor zijn leeftijd dan kan hij nog best wat steviger uitpakken.
Dat kan best het geval zijn, hoor.

Is goed mogelijk dat hij straks nog een stuk steviger uitpakt. :biggthumpup.gif: Is niet uitgesloten dat hij qua groei gewoon een laatbloeier is. Voetballen kan dit mannetje wel maar hij oogt nu nog als een B-pupil of zelfs als een C-pupil. :smile-ajax.gif:

Plaats reactie