Abdelhak Nouri

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Abdelhak Nouri

Bericht door Marillion » wo jul 13, 2016 9:03 am

Hij had al wel een contract met Ajax getekend tot 30 juni 2018 maar tot een eigen AT topic was het nog niet gekomen. In plaats van ons te ergeren over de slechte resultaten van Ajax in de voorbereiding kunnen we beter genieten van deze prachtige assist van Nouri bij Oranje onder 19 tegen Kroatie en ons afvragen: Is dit het seizoen dat Nouri gaat aansluiten bij het eerste elftal?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door beelzebub » wo jul 13, 2016 9:14 am

Wel een mooi hakkie gisteren. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door InnerHarbour » wo jul 13, 2016 9:26 am

Een hakje , wat toevallig goed terecht komt, maakt nog geen zomer. :smallgrin.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Lionel » wo jul 13, 2016 10:32 am

Zie je regelmatig in Engeland zoiets...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door InnerHarbour » wo jul 13, 2016 10:57 am

Marillion schreef:Is dit het seizoen dat Nouri gaat aansluiten bij het eerste elftal?
Nee, speeltuinvoetballer.
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Mr. Ajax » do jul 14, 2016 9:03 am

Marillion schreef: Is dit het seizoen dat Nouri gaat aansluiten bij het eerste elftal?

Ik mag het hopen. Heerlijke voetballer! :onfire.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door wimpey » do jul 14, 2016 6:34 pm

InnerHarbour schreef:
Marillion schreef:Is dit het seizoen dat Nouri gaat aansluiten bij het eerste elftal?
Nee, speeltuinvoetballer.
:excited.gif: Die kennen we nou wel. Ettelijke keren op De Toekomst aan het werk gezien en hij is echt een attractie. Z'n oog en balbehandeling zijn onwijs goed. Alleen is ie (idd) kwetsbaar door z'n fysieke onmogelijkheden. Je hebt 'andere kwaliteiten' binnen je team nodig om dat te compenseren. FdB zag dat niet zitten: die wilde lopende middenvelders (waar geen beweging in te krijgen was). Hopelijk krijgt Nouri van Bosz een eerlijke kans. Hij hoeft niet per se aan de halters, op techniek kun je ook een bal afpakken.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door InnerHarbour » do jul 14, 2016 6:44 pm

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef:
Marillion schreef:Is dit het seizoen dat Nouri gaat aansluiten bij het eerste elftal?
Nee, speeltuinvoetballer.
:excited.gif: Die kennen we nou wel.
Zeg ik dat ook van jouw eeuwige gehak op van Gaal, Blind, Overmars enz, enz. Ik vind het een speeltuinvoetballer die er nooit gaat komen, jij niet, mooi, goed voor jou maar ik blijf hem noemen zoals ik wil hoor.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Marillion » ma jul 18, 2016 1:21 pm

Het goede nieuws is dat Nouri heeft gescoord tegen Frankrijk (uit een penalty). Het slechte nieuws is dat Frankrijk 5 doelpunten maakte. Daarmee is Oranje uitgeschakeld en kan Nouri dus snel aansluiten bij de selectie. Dat laatste is dan weer goed nieuws lijkt me.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Demosthenes » ma jul 18, 2016 1:51 pm

Marillion schreef:Het goede nieuws is dat Nouri heeft gescoord tegen Frankrijk (uit een penalty). Het slechte nieuws is dat Frankrijk 5 doelpunten maakte. Daarmee is Oranje uitgeschakeld en kan Nouri dus snel aansluiten bij de selectie. Dat laatste is dan weer goed nieuws lijkt me.
Hij was onvoldoende aanwezig in het eerste gedeelte van de wedstrijd. De Fransen hadden goed gezien waar de zwakke plekken zaten, lieten Rosario vrij in de opbouw, Appie kwam te weinig aan de bal, ze wisten hem ook niet te bereiken. Hij kon de bal ook niet kwijt aan de statische aanvallers, zelf was hij te weinig aanwezig.

Hij moet donderdag nog spelen om plek vijf, tegen Duitsland.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door beelzebub » ma jul 18, 2016 1:59 pm

Wat?? Plek 5 tegen het immer geprezen Duitsland?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Demosthenes » ma jul 18, 2016 2:19 pm

beelzebub schreef:Wat?? Plek 5 tegen het immer geprezen Duitsland?
Ja, is derde geworden in de andere poule.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Demosthenes » ma jul 18, 2016 2:19 pm

beelzebub schreef:Wat?? Plek 5 tegen het immer geprezen Duitsland?
Ja, is derde geworden in de andere poule, zei de commentator van Eurosport.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » ma jul 18, 2016 8:04 pm

Demosthenes schreef:
beelzebub schreef:Wat?? Plek 5 tegen het immer geprezen Duitsland?
Ja, is derde geworden in de andere poule, zei de commentator van Eurosport.
Jeugdtoernooien zeggen niet alles. Engeland heeft blijkbaar twee keer op rij een goede lichting maar jongens uit de academie van Chelsea, Arsenal, de Manchesters enzo hebben een toernooi als dit gedurende een heel kalenderjaar als hoofddoel waar bij Ajax speelgerechtigde jongens als Donny vd Beek en nog jongere knapen met een andere nationaliteit als Cerny gewoon bij de selectie zitten vlak voordat we om CL wedstrijden gaan spelen.

Voor een jeugdspeler van Chelsea geldt helaas dat ze de komende jaren nog niet in de buurt van de 1e selectie komen, als het meezit een paar keer mogen meetrainen.

Neemt niet weg dat het natuurlijk een aardige afgang is en blijft voor Aron Winter die ik door de jaren heen voornamelijk op staaltjes belabberde coaching en nog slechter 'team management' heb kunnen betrappen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door InnerHarbour » ma jul 18, 2016 8:37 pm

Prachtig de smoesjes die verzonnen worden voor het falen van de zaalvoetballer en zijn vriendjes. :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » ma jul 18, 2016 8:42 pm

InnerHarbour schreef:Prachtig de smoesjes die verzonnen worden voor het falen van de zaalvoetballer en zijn vriendjes. :smallgrin.gif:
Oh, ze hebben gewoon keihard gefaald hoor.
Aron Winter is een enorme prutser en er zijn nog wel een paar andere oorzaken.
Demosthenes schreef:De onzichtbare Jari weet wat er schort aan Nederland onder 19.

Nederland had aan een gelijkspel voldoende om de groepsfase te overleven, maar gaf niet thuis. Volgens de aan Willem II verhuurde middenvelder heeft dat ook te maken met mentaliteit. 'In zo'n wedstrijd moet je alles geven, ook al is de tegenstander fysiek zo sterk. Dan moet je maar twee keer zo snel lopen en hard werken.'


Tja, pijnlijk.
Probleem bij veel van de bij Feyenoord opgeleide jongens is dat ze tactisch, maar ook vaak qua IQ, vrij dommig zijn. Gezien zijn bovenstaande verhaal denkt hij dat je het alleen maar van meters lopen en van werklust moet hebben.

Met een tactisch goed spel concept een paar goede kansen creëren lijkt mij een stuk nuttiger. Helpt ook niet bepaald dat het beeld dat ik van Winter al een aantal jaren heb wordt bevestigd, een coach die zijn spelers vol stopt met wazige instructies maar als je goed luistert na wat hij precies zegt is het eigenlijk amper meer dan 'kom op jongens, 100% concentratie en vol erop klappen' iets wat vervolgens met een paar stappen achter de feiten aanlopen allesbehalve gebeurt.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Demosthenes » ma jul 18, 2016 9:01 pm

InnerHarbour schreef:Prachtig de smoesjes die verzonnen worden voor het falen van de zaalvoetballer en zijn vriendjes. :smallgrin.gif:
Smoesjes en oorzaken verschillen, Frankrijk was gewoon beter, dat kan in het voetbal. Waarom wordt de lat voor een Ajacied zo hoog gelegd? Hij voldoet alleen maar als hij de beste van de EK is, het team het toernooi wint, anders faalt hij?

Het niveau op een EK is hoger dan dat in Nederland, dat kan, kijk naar wat Ajax Europees bereikt.

Je bent liefhebber van het Engelse voetbal, nergens gaat zo veel geld om in voetbal als juist in Engeland. Falen de Engelse ploegen, omdat ze Europees weinig winnen t.o.v. Spaanse ploegen? De laatste tien jaar twee keer een Engelse ploeg die de CL wint, vijf keer een Spaanse ploeg. In de EL zes keer een Spaanse ploeg en één keer een Engelse ploeg. Het is geen falen, andere teams kunnen beter zijn, zo ook op dit EK. Het is jammer dat Nederland niet wint, Nederland heeft nog nooit de finale gehaald, ik hoop dat de Ajacieden zien dat er hard moet worden gewerkt om van een land als Frankrijk te winnen.

Het is geen schande om te verliezen van grote voetballanden als Engeland, Frankrijk en Duitsland. Zo'n Augustin heeft volgens vi.nl al in de CL gedebuteerd (PSG), welke Nederlandse jeugdspeler kan dat zeggen? Zo'n speler traint dagelijks op een hoger niveau, leert dan sneller. De achterstand van Nederland wordt er groter door, maar als onder negentien verliest wordt er verwezen naar de hakbal van Appie, kleinzieligheid ten top.

Voor mij is voetbal een kijksport, dan zal achterhaald zijn, want posters op AT hebben een mening over spelers zonder die ooit (live) gezien te hebben. Live? Ja, vandaag kon ik niet zien waarom Appie de bal niet kreeg. Zagen zijn medespelers hem niet vrij staan of liep hij zich niet vrij? Op een tv-scherm is dat niet te zien, langs het veld wel.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Marillion » ma jul 18, 2016 9:17 pm

Prestaties bij jeugdteams zeggen sowieso niet zoveel. Positief danwel negatief. Natuurlijk kun je soms zien dat iemand talent heeft of niet. Maar als je kijkt naar teams die goed presteren op internationale toernooien dan staan er vaak veel spelers in van wie je nooit meer iets hoort.

Laat Nouri maar zo snel mogelijk terugkeren naar Ajax. Zo'n toernooi in de voorbereiding is wat dat betreft eigenlijk jammer want ik denk dat hij er meer aan had gehad om de hele voorbereiding bij Ajax mee te maken.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » ma jul 18, 2016 10:33 pm

Marillion schreef:Prestaties bij jeugdteams zeggen sowieso niet zoveel. Positief danwel negatief. Natuurlijk kun je soms zien dat iemand talent heeft of niet.
Anno 2016 zal dat wel redelijk netjes geregeld worden, maar Frankrijk had er nog weleens een handje van om bij U19 toernooien jongens die 2 jaar ouder zijn op te stellen.
Nu hebben ze met die ratjetoe aan IS sympathisanten en andere immigranten die het land binnenkomen er natuurlijk totaal geen zicht op wie die gasten allemaal zijn en wanneer ze uit welke ouders zijn geboren. :smallgrin.gif:

Desondanks, er zijn geen excuses: voor de zoveelste keer valt een team gecoacht door Aron Winter hard door de mand.


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Arthur » di jul 19, 2016 3:35 pm

Rustig IH. Ik weet dat het een Marokkaan is en je dus geen moeite zal doen om te lezen wat hij echt bedoelt, maar uit het artikel waar je naar linkt blijkt nergens dat hij met die kritiek iedereen behalve zichzelf bedoelt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » di jul 19, 2016 3:38 pm

Arthur schreef:Rustig IH. Ik weet dat het een Marokkaan is en je dus geen moeite zal doen om te lezen wat hij echt bedoelt, maar uit het artikel waar je naar linkt blijkt nergens dat hij met die kritiek iedereen behalve zichzelf bedoelt.
Inderdaad, ik zou het even wat beter lezen.
Realistischer verhaal en meer zelfkritiek van aanvoerder Nouri dan de kletspraat van de 1.81 lange en in elke wedstrijd volstrekt onzichtbare Jari Schuurman.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Demosthenes » di jul 19, 2016 4:01 pm

Arthur schreef:Rustig IH. Ik weet dat het een Marokkaan is en je dus geen moeite zal doen om te lezen wat hij echt bedoelt, maar uit het artikel waar je naar linkt blijkt nergens dat hij met die kritiek iedereen behalve zichzelf bedoelt.
Blijkt ook niet uit het artikel, maar het gaat IH nooit om de inhoud, altijd om het effect, zie zijn onderschrift dat YNWA, dat staat voor Lee Towers en Feyenoord :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door InnerHarbour » di jul 19, 2016 4:20 pm

Arthur schreef:Rustig IH. Ik weet dat het een Marokkaan is en je dus geen moeite zal doen om te lezen wat hij echt bedoelt, maar uit het artikel waar je naar linkt blijkt nergens dat hij met die kritiek iedereen behalve zichzelf bedoelt.
Natuurlijk met "We waren gewoon te bang" en met "dan zie je allemaal mensen rare dingen doen" bedoelde hij zichzelf. Heknul ik heb nog een varkensfokkerij in Israel te koop, interesse? :smallgrin.gif:

Btw, met zijn roots die in Marokko liggen heeft het weinig te maken maar meer met zijn 1 meter 70 en 50 kilo. Komt er nooit die zaalvoetballende kabouter.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » di jul 19, 2016 4:28 pm

InnerHarbour schreef:Natuurlijk met "We waren gewoon te bang" en met "dan zie je allemaal mensen rare dingen doen" bedoelde hij zichzelf.
Ja, het hele team leek 'bang' om een goede steekpass te geven en kwam weinig aan de bal.
De ene speler natuurlijk nog een heel stuk meer dan de ander. Ik zal maar niet benoemen welke kakkerlakken erg slecht worden, straks word ik nog gelabeld als een F hater. :hypocrite.gif:
InnerHarbour schreef:Btw, met zijn roots die in Marokko liggen heeft het weinig te maken maar meer met zijn 1 meter 70 en 50 kilo. Komt er nooit die zaalvoetballende kabouter.
Haha Nouri weegt 50 kilo. :smallgrin.gif:
Mannetje heeft inmiddels al redelijk wat body gekweekt... duelkracht is heel aardig geworden. We gaan straks wel even zien of hij tegen bijv Grieken van PAOK fysiek zijn mannetje staat.
InnerHarbour schreef:Natuurlijk met "We waren gewoon te bang" en met "dan zie je allemaal mensen rare dingen doen" bedoelde hij zichzelf. He knul ik heb nog een varkensfokkerij in Israel te koop, interesse? :smallgrin.gif:
Jazeker.
Heb er vorig jaar al eentje geopend in Afghanistan en net bezig op de grens van Turkije en Syrië. Tijdens de eerstvolgende Ramadan van 2017 is Marokko eerst nog aan de buurt, maar stuur me maar een offerte.
Laatst gewijzigd door Cruijff op di jul 19, 2016 4:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie