Hakim Ziyech

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40622
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Marillion » do nov 28, 2019 12:05 pm

wimpey schreef:...
Ziyech is 'gewoon' een jongen met het hart op de goede plaats. Hoe hij met dat kind omging, deed me denken aan Sonny Bill Williams na afloop van de rugby-finale in 2015. Hij beschermde dat kind om te voorkomen dat een overijverige gast van de security z'n taak wat al te serieus zou nemen. Goeie jongen, die z'n emoties toont zonder in dom gedrag te vervallen...
Ja, mooie vergelijking. Dat moment was echt goud.

Je kunt als liefhebber thuis ook echt meevoelen met zo'n jochie die z'n held ziet spelen. Tegenwoordig ben ik op geen enkele wijze onder de indruk als ik een sporter zie. Maar bij het zien van deze beelden voelde ik me voor een paar seconden weer even een enthousiast kind. Heel gek eigenlijk.

Wat overigens ook mooi was: de aftocht van dat ventje met de steward. In de buurt van de zijlijn glijd die steward uit en dat jochie helpt 'm weer overeind.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Lionel » do nov 28, 2019 1:31 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Ziyech is authentiek. Dat maakt hem zo mooi. Hoe hij uit zijn woorden komt, hoe hij omgaat met anderen en hoe hij met dat kindje sprak/knuffelde.
Ziyech is 'gewoon' een jongen met het hart op de goede plaats. Hoe hij met dat kind omging, deed me denken aan Sonny Bill Williams na afloop van de rugby-finale in 2015. Hij beschermde dat kind om te voorkomen dat een overijverige gast van de security z'n taak wat al te serieus zou nemen. Goeie jongen, die z'n emoties toont zonder in dom gedrag te vervallen.
Exact.

Interview gezien voorafgaand de wedstrijd? Persconferentie was het. Vroeg een journalist waarom Ziyech op filmpjes altijd vrolijk is en lacht en hij daar wat serieuzer was. Zei hij, zonder arrogant of vervelend over te komen: misschien moet je een leuke vraag stellen :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door 999 » do nov 28, 2019 1:32 pm

Al iets bekend over zijn arm blessure ?.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do nov 28, 2019 6:40 pm

Zag m op Instagram stoer zijn arm bewegen in de trein op de terugweg naar Amsterdam!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40622
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Marillion » do nov 28, 2019 9:07 pm

Dus hij stelde zich gisteravond eigenlijk een beetje aan? :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Cruijff » di dec 03, 2019 12:24 am

Kids praten bij Mathijs van N. over Hakim Ziyech:
https://www.youtube.com/watch?v=OLgUOdSzzuE


Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door zeux » za jan 18, 2020 2:22 pm

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door 999 » za jan 18, 2020 2:42 pm

zeux schreef:
za jan 18, 2020 2:22 pm

Betaalmuur.
Huh, ik kan hem gewoon benaderen via de link, anyway ..
Hakim Ziyech doet alles op gevoel: ‘Veel neppe figuren in de voetballerij’

Ongrijpbaar op het veld, onverstoorbaar buiten de lijnen. Maar Hakim Ziyech (26) heeft ook een andere kant. De Ajacied vertelt over zijn gebruiksaanwijzing, zijn jeugd en over zijn gevoel, dat als kompas in het leven dient.

Freek Jansen 18-01-20, 07:00 Laatste update: 11:04

Door Freek Jansen

Het gesprek is al een tijdje aan de gang als Hakim Ziyech tot een conclusie komt over zichzelf. ,,Ik heb een gebruiksaanwijzing, maar slechts weinig mensen zijn in staat om die goed te lezen. Dat ligt ook weleens aan mezelf, ik ben soms moeilijk te peilen.’’

De technicus van Ajax is de meest besproken speler van de eredivisie. Volgens velen de beste. Critici wijzen op het risico in zijn spel. Toch is unaniem de mening dat het een wonder is dat hij nog altijd in de eredivisie speelt. Helemaal na het vorige seizoen in de Champions League, waarbij de Marokkaanse spelverdeler de wereld het beste van zichzelf liet zien. Maar waar iedereen twee zomers van een vertrek uitging, bleef Ziyech trouw aan Ajax. Omdat hij het volmaakte gevoel niet had bij de geïnteresseerde clubs, en omdat hij zijn geluk in Amsterdam koestert.

Als ik iemand vertrouw, vertrouw ik diegene ook blind. En anders laat ik je lekker. Dan kun je mij niet raken.

Zijn medespelers zien dat gevoel dagelijks bij hem terug, als Ziyech als sfeer­maker in de kleedkamer en op het trainingsveld zijn lach toont. Ze omschrijven hem als een gedreven prof, die vaak als eerste op de club is, en met de ­routiniers én de jonkies een warme band heeft. Maar tijdens wedstrijden of tv-interviews na afloop overheerst de serieuze blik bij Ziyech, soms getergd of miskend, als zijn omgeving hem niet zint. Het zorgt ervoor dat iedereen wel een mening over hem heeft, maar dat doet de speler zelf niet zo veel. ,,Alleen mijn directe omgeving kan me raken. Als zij kritisch zijn, neem ik het direct aan.’’

Hoe zou jij je eigen gebruiksaan­wijzing omschrijven?

,,Ik heb mensenkennis en houd niet van neppe mensen. Ik heb een bepaalde antenne waarmee ik binnen één gesprek precies kan filteren wie echt en wie nep is. Wie doet alsof en wie puur is. Dat is voor mij heel belangrijk. Geen overdreven populair gedoe omdat ik opeens een bal erin schiet, doe gewoon normaal. Als ik iemand vertrouw, vertrouw ik diegene ook blind. En anders laat ik je lekker. Dan kun je mij niet raken, dan maakt je mening mij ook helemaal niets uit. In de voetballerij lopen veel neppe figuren rond. Ik vertrouw dan ook maar weinig mensen. Het is een grote poppenkast en dat wordt steeds erger.’’

Hoe komt dat?

,,Door alle meningen die iedereen maar moet verkondigen. Mensen die me nooit spreken, niet dagelijks meemaken, maar wel roepen hoe ik in ­elkaar steek. Die mensen noem ik clowns. Ze willen een kunstje opvoeren, zonder echte kennis. Maar het ligt soms niet eens direct aan hen. De poppenkast ligt ook aan iets als sociale media. Die hebben de wereld kapotgemaakt. Alles moet mooi, ­iedereen wil alles maar laten zien. Het is gemaakt. Alles wordt minder persoonlijk, alles moet maar worden geshowd.’’

Zelf doe je daar toch ook aan mee, want je bent actief op Instagram?
,,Dat klinkt inderdaad tegenstrijdig, maar als ik iets post, doe ik dat omdat ik het leuk vind en omdat het zo is. Ik maak niets mooier dan het is en zeker niet met een gevoel van: kijk mij eens.’’

Iemand als Van der Vaart, met zijn geweldige loopbaan, daar kan ik alleen maar u tegen zeggen. Maar hij is gewoon altijd zichzelf, dat voelde ik direct

Over die meningen gesproken: welke analyticus op televisie kan jou wél bekoren?
,,Rafael van der Vaart. Hij is echt, puur, speelt geen rol. Vorig seizoen voor het uitduel met Real Madrid zat ik naast hem in het vliegtuig. Hij ging als gast van de club mee. Ik kende hem helemaal niet, maar heb de hele vlucht met hem gesproken. Over van alles. Iemand als Van der Vaart, met zijn geweldige loopbaan, daar kan ik alleen maar u tegen zeggen. Maar hij is gewoon altijd zichzelf, dat voelde ik direct.’’

Je noemt jezelf soms lastig te ­peilen.

,,Niet voor mijn medespelers en mijn directe omgeving. Die kennen me, maken me dagelijks mee. Maar voor buitenstaanders ben ik niet iemand die even met je meepraat of populair gaat lopen doen. Soms verwachten mensen dat wel van me, maar zo zit ik niet in elkaar. Niemand gaat mij zeggen wat ik moet doen, nooit. En ik ga niet lopen acteren. Hoe vaak mensen me wel niet benaderen, het is net iets ‘te’ nu het goed gaat. Dan krijg ik direct argwaan. Waar waren ze toen het minder ging? Door de mindere periode bij Ajax heb ik veel gezichten om me heen zien veranderen. Ook van mensen van wie ik het niet had verwacht. Ik noem geen namen, maar als die nu opeens weer contact opnemen, hoeven ze niets te verwachten van me.’’

Wat opvalt aan je carrière is dat er eigenlijk altijd wel een spanningsveld is tussen jou en je trainer.

,,Dat komt omdat ik niet acteer. Voetbal is toch een emotiesport? En we willen toch allemaal eerlijk zijn? Oké, prima. Maar als ik dat doe, vinden mensen er iets van. Ik zal je een voorbeeld geven. Vorig seizoen werd Donny van de Beek een paar keer achter elkaar gewisseld. Hij reageerde een keer boos. Iedereen snapte het, hij toonde zijn emoties. Heel goed vonden veel mensen. Als ik het doe, halen mensen er van alles bij. Terwijl ik juist vind dat een speler met een trainer een open relatie moet hebben. Geen geheimzinnig gepraat achter elkaars rug om. Wie houd je dan voor de gek? Ik vind het helemaal niet erg als een medespeler of trainer anders over iets denkt. Prima, dan moeten we er samen uit komen, want dan worden we allebei beter. Geen spelletjes. Deze trainer is eerlijk en onze relatie is heel goed. Maar dan hoeven we het toch niet altijd met elkaar eens te zijn? Volgens mij is dat juist alleen maar goed. Want we weten wel wat we aan elkaar hebben.’’

Wie kan jou écht raken?

,,Ik heb vijf goede vrienden, die ik al jarenlang ken. We delen alles. Zij vormen de kleine cirkel om me heen. En mijn familie uiteraard. Twee keer per week bezoek ik mijn moeder. Dan ben ik opeens een heel kleine jongen. Alles wat zij doet of zegt, raakt me. Altijd zo geweest.’

Is je moeder trots op je?

,,Dat zal ze nooit hardop zeggen, maar ik merk het wel aan haar. Als ik bijvoorbeeld even niet geweest ben, en de deur open en binnenkom, zie ik haar stralen. Ze komt niet meer naar wedstrijden kijken in een stadion. Ze is op leeftijd, zeventig jaar, en niet meer zo goed ter been. En ze kan niet zo goed met de spanning omgaan. Zelfs als ze naar mijn wedstrijden kijkt op televisie, kijkt ze soms weg. ‘Ik voel als jij wordt geschopt’, zegt ze.’’

Familiemens

Ziyech praat op kalme toon. Hij hangt ontspannen in zijn stoel, neemt alle tijd. Soms zoekt de Ajacied in alle rust naar de juiste woorden. Helemaal als het over zijn familie en jeugd gaat. Een kant die hij zelden van zichzelf toont. Op deze middag geeft hij een openhartig inkijkje. Onder meer over zijn jonge jaren, die zijn leven hebben gevormd. En die op een decemberdag aan het einde van 2003 voor een rigoureuze wending zorgden. ,,Ik weet het nog goed, het was winter, vlak na kerst. Mijn vader lag in een bed in de woonkamer. Hij was ziek, al enige tijd. Spierziekte, MS. Het ging steeds slechter met hem. Ik moest die avond naar bed, maar wilde bij hem blijven. Uiteindelijk ben ik op de rand van zijn bed bij hem in slaap gevallen.’’

Je was tien jaar.

,,Dan besef je niet wat de dood is. ­Ergens rond middernacht werd ik wakker en ben ik toch maar naar ­boven gegaan, naar mijn slaapkamer. Een paar uur later, rond drie uur, hoorde ik familieleden beneden huilen. Ik ging naar de woonkamer. Mijn vader was overleden. Tja, daar sta je dan als jochie van tien...’’

Na afloop aten we samen altijd een frietje in de kantine. Vader en zoon. Meer geluk was er niet denkbaar.

Denk je veel aan je vader?

,,Ja, elke dag. Ik weet zeker dat hij alles meekrijgt.’’

Wat is je mooiste herinnering aan hem?

,,De zaterdagen op de voetbalclub, in de tijd bij mijn amateurclubje Reaal Dronten. Hij ging vaak mee, dan zag ik hem langs de kant genieten. Na afloop aten we samen altijd een frietje in de kantine. Vader en zoon. Meer geluk was er niet denkbaar. Die momenten koester ik.’’

De opvoeding werd overgenomen door je broers en zussen?

,,Mijn moeder heeft het fantastisch gedaan. Opeens stond ze er alleen voor, met negen kinderen. Ik kom uit een groot gezin, heb vier oudere broers en vier oudere zussen. Zij bekommerden zich inderdaad om mij. Vooral mijn broers waren veel met mij bezig. En op mijn veertiende vertrok ik uit huis, om bij Heerenveen te gaan voetballen. Daar kwam ik in een gastgezin terecht, maar mijn band met mijn familie bleef heel hecht. Hoewel we nu natuurlijk allemaal ons eigen leven hebben, voelt dat nog altijd zo. Inmiddels heb ik ook zestien neefjes en nichtjes, variërend van nul tot vijftien jaar, dus de familie is aardig uitgebreid.’’

Hoe is oom Hakim?

,,Kinderen raken me. Kom je toch weer bij waar we het zojuist over hadden, de puurheid. Bij kinderen is dat een vast gegeven, die zijn altijd zichzelf. Geregeld komen wat neefjes of nichtjes bij mij in Amsterdam logeren. Daar kan ik echt van genieten, samen leuke dingen doen.’’

Je klik met kinderen kwam ook tot uiting met dat jongetje in Lille. Je hebt hem in Amsterdam uitgenodigd toen bleek dat hij jouw shirt niet had gekregen.

,,Die man die zich voordeed als zijn vader, na afloop van die wedstrijd. Zo triest, een volwassen man, dat doe je toch niet? Ik moest dat rechtzetten en via Instagram is er alsnog contact gelegd. Hij is met zijn ouders naar Amsterdam gekomen, ik heb ze bezocht in een hotel en ze uitgenodigd voor een wedstrijd. En natuurlijk een shirt gegeven, daar was het allemaal om te doen.’’

Gevoelsjongen

Ziyech laat zich niet leiden. Niet op het veld, niet buiten de lijnen. Als hij wordt geraakt, in positieve of negatieve zin, kent hij geen concessies. Dat bleek ook vorig jaar, toen hij zijn hart liet spreken bij het horen van het verhaal van Leon de Kogel. De spits was tijdens zijn vakantie op Malta betrokken bij een ernstig verkeersongeluk. Einde voetbalcarrière en dan kwam hij ook nog eens in een rechtszaak terecht, aangezien de taxi waarmee het ongeval was gebeurd niet verzekerd bleek.

Ziyech zag beelden op televisie van een wedstrijd tussen Jong FC Utrecht en Go Ahead Eagles met een eerbetoon aan De Kogel. Het greep hem aan en de volgende dag liet hij aan De Kogel weten dat hij alle kosten van de revalidatie en de rechtszaak voor zijn rekening zou nemen. ,,Ik kende hem niet persoonlijk, maar wist wel direct: ik moet hem helpen.’’

Hij bracht het naar buiten dat jij hem hielp.

,,Hij stond erop, van mij hoefde het niet. Liever geen publiciteit, want ik deed en doe het voor hem. Niet voor de buitenwereld. Nu jij erover begint, wil ik het er wel even over hebben. Maar het gaat erom dat hij goed revalideert. We hebben regelmatig contact.’’

De buitenwe­reld maakt zich er een beetje druk om, naar welke club ik moet gaan. Ikzelf totaal niet.

Waarom greep het je zo aan?

,,Zoiets kan iedereen overkomen, mij ook. Als je dan zoals ik in de positie bent om iets te doen, dan moet je dat doen.’’

Jouw gevoel wijst jou ook hierin de weg.

,,Ik doe alles op gevoel. Alles.’’

Tot slot toch nog een voetbal­-vraag: wat zegt jouw gevoel over komende zomer en een transfer naar een nieuwe club?

,,Helemaal niets. De buitenwereld maakt zich er een beetje druk om, naar welke club ik moet gaan. Ikzelf totaal niet. Het klopt dat ik kieskeurig ben. Sevilla was afgelopen zomer concreet. Absoluut een mooie club, maar daar liep een technisch directeur rond, die een jaar eerder mij naar AS Roma wilde halen. Alles was zo goed als rond, totdat hij niets meer van zich liet horen. En dan moest ik nu wel naar zijn club komen. Niet dus, bekijk het lekker, ik laat me niet piepelen. Wat er komende zomer gebeurt, zie ik dan wel weer. Ik leef echt met het moment van nu. Ik heb het uitstekend naar mijn zin bij Ajax, en ook in Amsterdam vind ik het fijn wonen. En komende zomer zie ik wel. Zo niet, dan niet. C’est la vie. Zo sta ik in het leven.’’

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door zeux » za jan 18, 2020 3:05 pm

999 schreef:
za jan 18, 2020 2:42 pm
Huh, ik kan hem gewoon benaderen via de link, anyway ..
Na drie gelezen artikelen gaat het betaalluikje er voor.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door 999 » za jan 18, 2020 3:12 pm

zeux schreef:
za jan 18, 2020 3:05 pm
999 schreef:
za jan 18, 2020 2:42 pm
Huh, ik kan hem gewoon benaderen via de link, anyway ..
Na drie gelezen artikelen gaat het betaalluikje er voor.
Nou, niet bij iedereen blijkbaar :smallgrin.gif: ( Denk dat ze filteren op Cookies of Trackers, of VPN aanzetten )
Laatst gewijzigd door 999 op za jan 18, 2020 3:15 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Iniesta » za jan 18, 2020 3:14 pm

Incognito surfen of cookies verwijderen...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door zeux » za jan 18, 2020 3:21 pm

999 schreef:
za jan 18, 2020 3:12 pm
( Denk dat ze filteren op Cookies of Trackers, of VPN aanzetten )
Iniesta schreef:
za jan 18, 2020 3:14 pm
Incognito surfen of cookies verwijderen...
Ja, alleen vind ik dat altijd zo'n gedoe met die cookies. En ik ben te digibeet voor VPN en incognito. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Hakim Ziyech

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 22, 2020 8:53 am

Ligt er een aantal weken uit . Mist Groningen, PSV, Utreg. Balen.

Tadic op 10 dan en Traore in de spits.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Alexander » wo jan 22, 2020 9:02 am

Lekker dan. Komt al sinds november niet fit over, onbegrijpelijk dat dit dan kan gebeuren in de eerste pot na de winter.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Lionel » wo jan 22, 2020 9:33 am

Alexander schreef:
wo jan 22, 2020 9:02 am
Lekker dan. Komt al sinds november niet fit over, onbegrijpelijk dat dit dan kan gebeuren in de eerste pot na de winter.
Ik snap hier ook echt niks van. Waarom nemen ze zoveel risico's met spelers? Snap je toch niet?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hakim Ziyech

Bericht door LucaS » wo jan 22, 2020 9:49 am

zeux schreef:
za jan 18, 2020 3:21 pm
999 schreef:
za jan 18, 2020 3:12 pm
( Denk dat ze filteren op Cookies of Trackers, of VPN aanzetten )
Iniesta schreef:
za jan 18, 2020 3:14 pm
Incognito surfen of cookies verwijderen...
Ja, alleen vind ik dat altijd zo'n gedoe met die cookies. En ik ben te digibeet voor VPN en incognito. :-)
Opera heeft standaard vpn
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51688
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door wimpey » wo jan 22, 2020 10:03 am

Dit kon wel eens heel vervelend blijken. Ziyech is by far onze belangrijkste speler. Zeker nu Ajax de opbouwende kwaliteiten van Blind en de kwaliteiten van Neres in 1 op 1 ook nog eens mist.

Hoe gaat Ajax zonder Ziyech verdedigende muren slechten en vermijden dat we keer op keer in counters lopen, zoals tegen Sparta gebeurde?

De Dominee
Berichten: 5748
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Hakim Ziyech

Bericht door De Dominee » wo jan 22, 2020 11:06 am

Wat een kut seizoen, zeg. Eerst Neres, toen Promes erbij, vervolgens Blind en nu weer Ziyech. Ik vrees meer en meer dat Getafe het eindstation gaat worden in Europees verband en het seizoen als een nachtkaars uit gaat. De titel / dubbel pakken we uiteindelijk wel, maar minder ruim dan wanneer we een fitte selectie hadden gehad.

Triest einde van een prachtige generatie / selectie, uitgaande van een leegloop komende zomer.
Ajaciedjuh schreef:
wo jan 22, 2020 8:53 am
Ligt er een aantal weken uit Afbeelding. Mist Groningen, PSV, Utreg. Balen.

Tadic op 10 dan en Traore in de spits.
Lijkt mij ook de beste oplossing. Sterker nog: vrijwel de enige oplossing. Anders wordt het Beek van de 6 halen en op 10 zetten, maar gezien we geen extra 6 hebben aangetrokken houd je dan daar niemand meer over. Marin / Alvarez. Beide op de 6 sowieso onvoldoende.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51688
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door wimpey » wo jan 22, 2020 11:26 am

De Dominee schreef:
wo jan 22, 2020 11:06 am
Lijkt mij ook de beste oplossing. Sterker nog: vrijwel de enige oplossing. Anders wordt het Beek van de 6 halen en op 10 zetten, maar gezien we geen extra 6 hebben aangetrokken houd je dan daar niemand meer over. Marin / Alvarez. Beide op de 6 sowieso onvoldoende.
Dan heb je Gravenberch - Beek - Tadic achter 3 aanvallers. Je zag hoe makkelijk Sparta tot kansen kwam. Zonder een middenveld in balans staan ook nationale prijzen op de tocht.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 22, 2020 11:30 am

Wat ook kan is om Tadic op links zetten, Traore in de spits en Promes erachter. Hopelijk kan Neres in de komende weken minuten gaan maken, want dan krijg je een speler erbij die vanuit het niets iets kan forceren.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door 999 » wo jan 22, 2020 11:39 am

Wat een paniek weer ....

De Dominee
Berichten: 5748
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Hakim Ziyech

Bericht door De Dominee » wo jan 22, 2020 12:24 pm

Ajaciedjuh schreef:
wo jan 22, 2020 11:30 am
Wat ook kan is om Tadic op links zetten, Traore in de spits en Promes erachter. Hopelijk kan Neres in de komende weken minuten gaan maken, want dan krijg je een speler erbij die vanuit het niets iets kan forceren.
Of Promes op 10, Babel op links en dan Tadic op rechts met Traore in de spits? Schuurs of Alvarez op 4 (en Martinez weer naar 6)? Zijn toch nog wel wat opties, bedenk ik me. Ideaal is het allemaal niet. Het zit niet mee dit seizoen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40622
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Marillion » wo jan 22, 2020 12:33 pm

wimpey schreef:
wo jan 22, 2020 10:03 am
Dit kon wel eens heel vervelend blijken. Ziyech is by far onze belangrijkste speler. Zeker nu Ajax de opbouwende kwaliteiten van Blind en de kwaliteiten van Neres in 1 op 1 ook nog eens mist.

Hoe gaat Ajax zonder Ziyech verdedigende muren slechten en vermijden dat we keer op keer in counters lopen, zoals tegen Sparta gebeurde?
Inderdaad. Dit doet wel even pijn.

Eerlijk gezegd was ik er op basis van de laatste wedstrijden voor de winterstop en de ontmoeting met Sparta al een beetje bang voor dat het de tweede seizoenshelft minder ging worden. Dat gevoel is nu nog wat sterker. Hopelijk komt hij nog relatief snel terug.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Trab » wo jan 22, 2020 2:57 pm

Echt balen dit. Zyiech is eigenlijk niet te vervangen. Met Promes op 10 verander je het minste, maar het is wel heel aanvallend. Donny kan op 10 maar wie dan rechtshalf? Ekkelenkamp op 10? Heeft loop en scorendvermogen maar is ook niet de man vde steekpass. Systeemaanpassing dan maar? 4-3-3 met de punt nr achteren, tadic als valse spits en Promes en Babel ervoor? Denk niet dat ten hag dat gaat doen. Heeft ie eerder ook niet gedaan toen Donny geblesseerd was. Al met al flink klote.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie