Hakim Ziyech

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Toppie » wo feb 12, 2020 1:59 pm

80 was beter geweest zeker geen Rioola als zaakwaarnemer :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 12, 2020 2:26 pm

Alexander schreef:
wo feb 12, 2020 1:49 pm
Zat er aan te komen. Die gaan we wel missen hoor. Vaak kritiek op hem gehad, maar de afgelopen 1,5 jaar continu tot grote hoogte gestegen. Knap de ontwikkeling die hij door heeft gemaakt. Chelsea natuurlijk niet de absolute top, maar geen verkeerde club (en stad) om voor te spelen natuurlijk.

Wat vinden we van het transferbedrag? Voor zo een speler niet wat aan de lage kant?
Openbreken van zijn contract heeft hem nog 1 jaar extra binnen de club gehouden en extra 15M bovenop de oude prijs. Overmars heeft al vaker uitgesproken dat ze met een speler meedenken, als de speler dat ook met Ajax doet.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Arthur » wo feb 12, 2020 2:34 pm

Jammer dat hij niet naar een wat leukere club gaat, maar ik wens hem veel succes daar.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Historicus » wo feb 12, 2020 2:36 pm

Ajaciedjuh schreef:
wo feb 12, 2020 2:26 pm
Alexander schreef:
wo feb 12, 2020 1:49 pm
Zat er aan te komen. Die gaan we wel missen hoor. Vaak kritiek op hem gehad, maar de afgelopen 1,5 jaar continu tot grote hoogte gestegen. Knap de ontwikkeling die hij door heeft gemaakt. Chelsea natuurlijk niet de absolute top, maar geen verkeerde club (en stad) om voor te spelen natuurlijk.

Wat vinden we van het transferbedrag? Voor zo een speler niet wat aan de lage kant?
Openbreken van zijn contract heeft hem nog 1 jaar extra binnen de club gehouden en extra 15M bovenop de oude prijs. Overmars heeft al vaker uitgesproken dat ze met een speler meedenken, als de speler dat ook met Ajax doet.
100 miljoen gulden omgerekend... Dat zijn toch geen bedragen meer, 45 mln euro. Gaan we het stiekem ook nog laag vinden onderhand.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door wimpey » wo feb 12, 2020 2:37 pm

Aldus De T. Misschien is het waar.

45M lijkt me een faire prijs gezien z'n grote verdiensten voor Ajax. Hopelijk sluit ie ooit bij Ajax af.

Nu nog een opvolger vinden, die 'm van z'n lang zal ze leven niet zal doen vergeten. :blush.gif: Hopelijk zetten ze qua kwaliteit wat hoger in dan bij Ajax qua aankopen te doen gebruikelijk is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door brigade zuid » wo feb 12, 2020 2:43 pm

Wat jammer zeg. Ben benieuwd hoe Ajax er na de zomer uitziet. Geen Ziyech, geen Dest en waarschijnlijk geen Nico, geen Donny, geen Onana, geen Neres.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Marillion » wo feb 12, 2020 2:54 pm

Heel jammer als het echt zo is maar ik gun die jongen een transfer als hij 'm wil maken. Ziyech had het best lastig bij Ajax maar heeft uiteindelijk de knop om gezet en een geweldige ontwikkeling doorgemaakt tot de leidende speler die hij nu is.

Nu nog afscheid nemen met wat mooie prijzen. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Monkey Tonk » wo feb 12, 2020 3:05 pm

En zo was in drie maanden tijd het magische tijdperkje weer voorbij, en kan Ajax weer opnieuw beginnen. Wat een bedrag. Chelsea kan hem bij wijze van spreken zo doorverkopen aan Bayern voor 80 miljoen.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Yopii » wo feb 12, 2020 3:45 pm

:sad.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door 999 » wo feb 12, 2020 4:02 pm

wimpey schreef:
wo feb 12, 2020 2:37 pm
Aldus De T. Misschien is het waar.

45M lijkt me een faire prijs gezien z'n grote verdiensten voor Ajax. Hopelijk sluit ie ooit bij Ajax af.

Nu nog een opvolger vinden, die 'm van z'n lang zal ze leven niet zal doen vergeten. :blush.gif: Hopelijk zetten ze qua kwaliteit wat hoger in dan bij Ajax qua aankopen te doen gebruikelijk is.
En dat bericht komt dan weer net voor Vitesse - AJAX voor de beker .. :excited.gif:
’Hakim is hier al lang en heeft Ajax zo veel moois gebracht’

Chelsea beloont geduld Hakim Ziyech
Door MIKE VERWEIJ

AMSTERDAM - Hakim Ziyech (26) zag Matthijs de Ligt uitvliegen naar Juventus en Frenkie de Jong zijn droomtransfer naar FC Barcelona realiseren. Donny van de Beek is op weg naar Real Madrid en FC Bayern München meldde zich officieel voor Sergiño Dest. Rondom de tovenaar van Ajax was het – voor de buitenwacht althans – lange tijd oorverdovend stil. Maar nu Ajax en Chelsea een mondeling akkoord over de transfersom van naar verluidt 45 miljoen euro hebben bereikt, lijkt de diamant uit Dronten eindelijk te worden beloond voor zijn weergaloze spel van de afgelopen anderhalf jaar.


Dat Ajax’ smaakmaker een aantal andere in de Champions League excellerende ploeggenoten moest laten voorgaan in de transferrij, kwam niet – zoals her en der weleens gesuggereerd – doordat de buitenlandse clubs zouden twijfelen aan de meerwaarde van Ziyech. Daarvan was elke technisch directeur na de Champions League-campagnes van vorig jaar en dit seizoen wel van overtuigd. De relatieve rust rondom de sterspeler had vooral met zijn eigen kieskeurigheid én de terughoudendheid van zijn zaakwaarnemer Mustapha Nakhli te maken.

AS Roma verspeelde twee seizoenen geleden zijn kans door (te) lang niets meer van zich te laten horen en Sevilla was het volgens Ziyech niet waard om Ajax voor te verlaten. De aanvallende middenvelder was zichtbaar in zijn element in Amsterdam en had voor zichzelf de beslissing genomen om alleen te vertrekken als er een absolute topclub zou langskomen.

En die kwamen er, want achter de schermen in de Johan Cruijff ArenA rinkelde de telefoon van Marc Overmars veelvuldig. Chelsea was tot dusver het meest slagvaardig. De club van Frank Lampard wilde deze winter al zakendoen met Ajax, maar dat was wat de Amsterdammers betreft onmogelijk. Overmars bleef bij zijn standpunt dat er tussentijds geen enkele basisspeler zou vertrekken.

Lampard vindt Ziyech echter zo’n topspeler en zo’n versterking voor zijn elftal, dat hij de club aan het einde van de transferwindow de opdracht heeft gegeven om de deal dan meteen rond te maken voor de zomerperiode. Dat is – tussen de clubs althans – nu dus gelukt.

Het betekent dat Ziyech aan zijn laatste maanden bij de landskampioen bezig is. Daarin wil hij de landstitel en de Europa League winnen en voor de KNVB-beker gaan. Bij Chelsea heeft de speler, zoals het er nu naar uitziet, opnieuw uitzicht op Champions League-voetbal. Dat is een belangrijke voorwaarde geweest voor een transfer.

Zolang Ziyech zelf zijn handtekening nog niet heeft gezet onder een contract bij Chelsea staat de deur op een kier voor andere Europese topclubs. Maar op dit moment worden er alleen onderhandelingen gevoerd met Chelsea en heeft ook Ajax geen deal met andere clubs willen sluiten.

Chelsea en Ajax akkoord over transfer Hakim Ziyech

Met het aanstaande vertrek van Ziyech komen de woorden van Overmars in een interview met Telesport, eind december 2019, uit. „Komende zomer verwacht ik veel meer drukte. Het wordt moeilijker om de selectie intact te houden. Omdat ik onze gemaakte afspraken ken en omdat spelers van Ajax overal geliefd zijn. Wij willen meedenken met spelers en omdat wij ons als een betrouwbare partner opstellen, denken spelers ook met ons mee”, aldus de directeur voetbalzaken.

Ook Ziyech kwam ter sprake. „Laat ik een voorbeeld geven. Frenkie tekende een jaar voor zijn transfer bij en lag toen vast tot medio 2023. En toch hebben we hem een seizoen later laten gaan. Als spelers hun verdienste hebben gehad voor Ajax, zijn we daar dankbaar voor en zullen we een transfer niet blokkeren. Denk aan Donny van de Beek, maar ook aan Hakim Ziyech. Als het plaatje tenminste compleet is voor alle partijen. Donny en Hakim zijn hier al lang en hebben Ajax zo veel moois gebracht”, zei Overmars.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Alexander » wo feb 12, 2020 4:10 pm

Zou Stengs pakken als opvolger. Daar zie ik het wel in zitten, goede voetballer wel.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Yopii » wo feb 12, 2020 4:15 pm

Hmm, Stengs mag vooralsnog de schoenveters van Ziyech niet vastmaken. Wie weet wordt het wat met die jongen, wie weet niet.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Alexander » wo feb 12, 2020 4:21 pm

Een gelijkwaardige vervanger kan Ajax natuurlijk ook niet aantrekken.

De NOS meldt nu dat de som slechts 40 miljoen is. Voor een speler in de bloei van zijn leven is dat niet de hoofdprijs, hoor. Goed dat Ajax mee wilt denken met de speler, maar we hoeven onze beste spelers nou ook weer niet weg te geven.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Marillion » wo feb 12, 2020 4:29 pm

Mee eens, die clausule is er natuurlijk niet voor niets uitgehaald. In ruil daarvoor kreeg hij dan een hoger salaris. In principe kun je dan gewoon een marktconforme transfersom pakken.

De grote vraag is dan natuurlijk wel, wat is marktconform voor deze speler? Hij heeft op CL niveau indruk gemaakt. Verder heeft hij misschien niet de jonge leeftijd van spelers als De Ligt en De Jong maar hij is natuurlijk gewoon wel in de kracht van zijn leven. En ook op een leeftijd dat een club nog jaren plezier van hem kan hebben én dat er sprake kan zijn van een volgende transfer waar hij nog meer waarde zal vertegenwoordigen.

Moeilijk om er een prijs op te plakken. Maar op basis van de briljante dingen die ik van hem heb gezien vind ik het eigenlijk een relatief koopje. Dit uiteraard binnen de context van de transfersommen van andere spelers want het blijft een ontzettende zak met geld.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door wimpey » wo feb 12, 2020 4:32 pm

Yopii schreef:
wo feb 12, 2020 4:15 pm
Hmm, Stengs mag vooralsnog de schoenveters van Ziyech niet vastmaken. Wie weet wordt het wat met die jongen, wie weet niet.
Hij komt wat soft over op mij. Heeft niet de drive van Ziyech. Talent ook niet.

Ik zou Ihattaren pakken. En over z'n tantrums heen kijken. Die had Ziyech tot voor kort immers nog. Ihattaren is net 18...

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Gaizka1985 » wo feb 12, 2020 4:38 pm

Arthur schreef:
wo feb 12, 2020 2:34 pm
Jammer dat hij niet naar een wat leukere club gaat, maar ik wens hem veel succes daar.
Chelsea heeft momenteel wel een leuk elftal, en een sympathieke coach. Geen verkeerde stap denk ik.

Jammer dat hij vertrekt, maar wel begrijpelijk na zoveel seizoen in de eredivisie. Hij is wel op een leeftijd dat hij toe is aan een nieuwe stap.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Marillion » wo feb 12, 2020 4:42 pm

Hebben ze niet alleen maar een leuk elftal omdat ze niet mochten kopen? Daar zijn ze nog niet vanaf of ze trekken kennelijk direct de portemonnee.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Yopii » wo feb 12, 2020 4:44 pm

Hmm, veertig miljoen is een aardig bedrag voor een speler die gedoemd was te mislukken.

Alexander schreef:
zo aug 28, 2016 11:03 am
Eens met Wimpey. Belachelijke transfer en totaal niet wat we nodig hebben. Jongen past niet bij Ajax en bij het systeem. En we hebben op die positie al een parel uit de jeugd lopen, stel die op.

Ik geef je op een papiertje, deze jongen gaat het niet redden bij Ajax.
Overmars doet het juist erg goed. Spelers vertrouwen hem, daardoor stroomt het geld binnen. Voorheen hadden we directeuren zitten die het onderste uit de kan probeerden te halen. Het gevolg was dat regelmatig spelers gratis de deur uitliepen.

Ik gun het Ziyech van harte. Deze transfer heeft hij echt verdiend. :biggthumpup.gif:

Voor ons is het natuurlijk slikken. De MVP van de laatste jaren kwijt, een speler die zo goed als onvervangbaar is.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Gaizka1985 » wo feb 12, 2020 4:44 pm

Marillion schreef:
wo feb 12, 2020 4:42 pm
Hebben ze niet alleen maar een leuk elftal omdat ze niet mochten kopen? Daar zijn ze nog niet vanaf of ze trekken kennelijk direct de portemonnee.
Dat zou kunnen, ik denk dat Ziyech wordt gehaald voor rechtsbuiten, ipv Willian die ook een dagje ouder wordt.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Nihad » wo feb 12, 2020 4:55 pm

Hmm, veertig miljoen is een aardig bedrag voor een speler die gedoemd was te mislukken.
Ik vind het altijd zo bijzonder als supporters zich druk gaan maken over transfersommen. Alsof ze een percentage op hun rekeningen krijgen bijgeschreven. :excited.gif:

Ik ga Hakim missen. Prachtige speler. Een van de beste die we dit millennium hebben gehad.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Yopii » wo feb 12, 2020 5:05 pm

Inderdaad, zeg. Wat maakt het uit, zolang er maar genoeg geld op de rekening staat.

Daarbij, we hebben toch geen zicht op de bedragen. De fiscus profiteert mee en wie nog meer? De transfersommen die naar buiten komen zijn vooral voor de bühne.

We verliezen onze beste speler, dát is wat telt.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Alexander » wo feb 12, 2020 5:06 pm

Yopii schreef:
wo feb 12, 2020 4:44 pm
Hmm, veertig miljoen is een aardig bedrag voor een speler die gedoemd was te mislukken.

Alexander schreef:
zo aug 28, 2016 11:03 am
Eens met Wimpey. Belachelijke transfer en totaal niet wat we nodig hebben. Jongen past niet bij Ajax en bij het systeem. En we hebben op die positie al een parel uit de jeugd lopen, stel die op.

Ik geef je op een papiertje, deze jongen gaat het niet redden bij Ajax.
Overmars doet het juist erg goed. Spelers vertrouwen hem, daardoor stroomt het geld binnen. Voorheen hadden we directeuren zitten die het onderste uit de kan probeerden te halen. Het gevolg was dat regelmatig spelers gratis de deur uitliepen.

Ik gun het Ziyech van harte. Deze transfer heeft hij echt verdiend. :biggthumpup.gif:

Voor ons is het natuurlijk slikken. De MVP van de laatste jaren kwijt, een speler die zo goed als onvervangbaar is.
Zoals ik al zei, ik heb veel kritiek op die jongen gehad. Maar hij heeft de afgelopen 1,5 jaar een enorme ontwikkeling doorgemaakt.

Rilling over mijn rug bij het lezen van mijn reactie. Die parel was Appie. Hoe ver was hij wel niet gekomen?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Arthur » wo feb 12, 2020 5:09 pm

Gaizka1985 schreef:
wo feb 12, 2020 4:38 pm
Arthur schreef:
wo feb 12, 2020 2:34 pm
Jammer dat hij niet naar een wat leukere club gaat, maar ik wens hem veel succes daar.
Chelsea heeft momenteel wel een leuk elftal, en een sympathieke coach. Geen verkeerde stap denk ik.
Dit jaar was het noodgedwongen wat leuker omdat ze een transferban hadden. Ik denk dat ze nu gewoon weer aan het kopen slaan hoor.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door peter » wo feb 12, 2020 5:09 pm

Boabdil schreef:
wo feb 12, 2020 4:55 pm
Hmm, veertig miljoen is een aardig bedrag voor een speler die gedoemd was te mislukken.
Ik vind het altijd zo bijzonder als supporters zich druk gaan maken over transfersommen. Alsof ze een percentage op hun rekeningen krijgen bijgeschreven. :excited.gif:

Ik ga Hakim missen. Prachtige speler. Een van de beste die we dit millennium hebben gehad.
Ik ben geneigd te zeggen dat dit de beste is.

Heel zonde. Het zat er een keer aan te komen, maar dit gaat erin hakken. Je weet nu in ieder geval dat je veel tijd hebt om een vervanger te strikken. Al zal het nog niet mee vallen om iemand te vinden die ook maar enigszins in de buurt komt van Ziyech.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Trab » wo feb 12, 2020 5:37 pm

Peter schreef:
Boabdil schreef:
wo feb 12, 2020 4:55 pm
Hmm, veertig miljoen is een aardig bedrag voor een speler die gedoemd was te mislukken.
Ik vind het altijd zo bijzonder als supporters zich druk gaan maken over transfersommen. Alsof ze een percentage op hun rekeningen krijgen bijgeschreven. :excited.gif:

Ik ga Hakim missen. Prachtige speler. Een van de beste die we dit millennium hebben gehad.
Ik ben geneigd te zeggen dat dit de beste is.

Heel zonde. Het zat er een keer aan te komen, maar dit gaat erin hakken. Je weet nu in ieder geval dat je veel tijd hebt om een vervanger te strikken. Al zal het nog niet mee vallen om iemand te vinden die ook maar enigszins in de buurt komt van Ziyech.
Hij en Frenkie. Waarbij aangetekend dat Frenkie meteen in zijn eerste volle seizoen wereldniveau aantikte en Zyiech zich vooral in de laatste 1,5 jaar ontwikkeld heeft tot wereldtop. We gaan hem zeker missen maar de transfer is hem gegund.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie