David Neres

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: David Neres

Bericht door Jöhnk » di aug 31, 2021 10:53 am

@GP: Uiteraard gaat het om inkomsten versus uitgaven. Maar vanuit Ajax is al vaak genoeg aangegeven dat de vaste inkomsten in de verste verte de uitgaven niet dekken, en dat daarom niet alleen CL nodig is ieder jaar maar ook een extreem positief resultaat op spelershandel.

Jij lijkt dat uitgangspunt nu ter discussie te stellen vanwege een paar extra sponsorcontracten/partnerships/verkochte shirts? Of begrijp ik het verkeerd?

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: David Neres

Bericht door wimpey » di aug 31, 2021 11:04 am

Arthur schreef:
di aug 31, 2021 10:52 am
Ik heb zelf het gevoel dat er intern al het een en ander bekend is over een nieuwe opzet van de CL binnen een paar jaar en dat nu alles op alles wordt gezet om te zorgen dat we tegen die tijd mee mogen doen.
Ze betalen over the odds voor spelers die niet erg goed zijn. Of je dan je doel bereikt, is maar zeer de vraag he.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: David Neres

Bericht door Scherrer » di aug 31, 2021 11:29 am

Ajax Rules schreef:
di aug 31, 2021 8:02 am
Jöhnk schreef:
di aug 31, 2021 7:38 am
Maar gelooft nog iemand erin dat Neres wordt verkocht?
Ja! Ik.
Nog 11 uur en geen enkele beweging. Wordt wel héél last minute allemaal. :confused.gif:
***

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: David Neres

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 31, 2021 11:30 am

Jöhnk schreef:
di aug 31, 2021 10:53 am
@GP: Uiteraard gaat het om inkomsten versus uitgaven. Maar vanuit Ajax is al vaak genoeg aangegeven dat de vaste inkomsten in de verste verte de uitgaven niet dekken, en dat daarom niet alleen CL nodig is ieder jaar maar ook een extreem positief resultaat op spelershandel.

Jij lijkt dat uitgangspunt nu ter discussie te stellen vanwege een paar extra sponsorcontracten/partnerships/verkochte shirts? Of begrijp ik het verkeerd?
Ik wil dat uitgangspunt eigenlijk wel ter discussie stellen ja, in die zin dat Ajax het misschien bewust iets negatiever voorstelt dan hoe het in werkelijkheid ervoor staat. In onderhandelingen met clubs en spelers is het ongunstig om uit te stralen dat het geld tegen de plinten klotst, en je wil verwachtingen altijd kunnen overtreffen, dus ze hebben er belang bij om het wat somber voor te stellen. Ze zullen echt wel jaarlijks wat moeten verkopen om de begroting sluitend te krijgen, maar gezien de investeringen die jaarlijks gedaan worden en het eigen vermogen wat desondanks naar boven de 250 miljoen euro is gestegen, zie ik de toekomst positief. Er zitten genoeg spelers in de selectie die een aanzienlijke marktwaarde vertegenwoordigen en die perspectief geven op gunstige sportieve resultaten. PSV moet het doen met een begroting die maar de helft is, daar wordt m.i. veel meer risico genomen.

Om een voorbeeld te geven, merchandising leverde Ajax vorig seizoen al 12,8 miljoen euro op. Met het verreweg best verkochte shirt ooit zal dit bedrag nu ruim worden overtroffen. De clubs in het rechterrijtje van de Eredivisie hebben een lagere begroting dan wat Ajax alleen al met merchandising binnenharkt.
Ajax!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: David Neres

Bericht door wimpey » di aug 31, 2021 11:39 am

Scherrer schreef:
di aug 31, 2021 11:29 am
Nog 11 uur en geen enkele beweging. Wordt wel héél last minute allemaal. :confused.gif:
Vergeet het joh. Neres, Onana, Labyad e.c. zitten qua salaris op rozen. Zal hun tijd allemaal wel duren. Kan het ze moeilijk kwalijk nemen....

Misschien dat ze voor middernacht nog wél een basisspeler verpatsen om wat minder donkerrode cijfers te kunnen schrijven?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: David Neres

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 31, 2021 11:42 am

Jöhnk schreef:
wimpey schreef:
di aug 31, 2021 9:38 am
Botman niet. Marin en Lang wel.

Dit jaar Haller gehaald voor 22.5M. Promes ver beneden aankoopprijs verkocht. De kakkerlak gekocht en naar verluidt een salaris van 4M gegeven, terwijl Neres niet van de loonlijst af is.

Ajax heeft een kneiterdure huishouding. Alvarez, Klaassen, Neres, Antony, Tadic, Daramy, Blind, Haller hebben alleen tussen de 12 en 22M gekost. Fees en tekengeld niet meegenomen. Iedere onbenul kan op z'n vingers narekenen wat dat aan salarissen en afschrijvingen kost op jaarbasis.

Ik vrees dat de afdeling 'techniek' teveel speelruimte heeft gekregen. Die hebben de oorlogskas er aardig doorheen mogen jagen in korte tijd. Hopelijk is dit een wake up call. Dit jasje is veel te groot in verhouding tot de kwaliteit van de selectie.
De consequentie is dat Ajax elk jaar CL moet spelen EN voor 50+ miljoen moet verkopen. Maar dat was al bekend. Is deze manier van doen op lange termijn houdbaar? Ik denk het niet. Is er een acuut probleem op de korte termijn zoals jij volgens mij suggereert? Dat lijkt me toch sterk.

Afgelopen seizoen is het allebei gelukt. CL gehaald en genoeg verkocht. Sterker: er is voor bijna 120 miljoen verkocht. Tel maar na. Ziyech, Donny, Dest, Botman. Natuurlijk: Corona, maar als Ajax over 20-21 dieprode cijfers schrijft is er iets heel merkwaardigs aan de hand. Dan liegen ze over transfersommen, of zo.

Hoe zit het in het huidige boekjaar? De CL is wederom gehaald, maar verkopen vallen vooralsnog tegen. Scherpen, Traore, Lang, Marin, Promes(?), Ekkelenkamp, Eiting. Daarmee kom je niet aan de benodigde 50 miljoen. Maar het jaar is nog niet afgelopen.
Een van de nijpendste problemen is toch dat uiteindelijk heel veel scc houders hun volledige geld terug wilden? Dat was een strop van 35 miljoen, meende ik ergens te hebben gelezen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: David Neres

Bericht door peter » di aug 31, 2021 11:43 am

Scherrer schreef:
di aug 31, 2021 11:29 am
Ajax Rules schreef:
di aug 31, 2021 8:02 am
Jöhnk schreef:
di aug 31, 2021 7:38 am
Maar gelooft nog iemand erin dat Neres wordt verkocht?
Ja! Ik.
Nog 11 uur en geen enkele beweging. Wordt wel héél last minute allemaal. :confused.gif:
Als we de prijs maar genoeg laten zakken. Wie weet hapt Lyon nog wel toe voor 7 miljoen ofzo.

Niet handig dit allemaal hoor. Zometeen verkopen we Neres voor de helft van waar we zijn opvolger Daramy voor halen? Dat is toch heel raar.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: David Neres

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 31, 2021 11:48 am

Nee joh, daar laten ze Neres echt niet voor gaan. Geduld, hij heeft nog 2 jaar contract dus verkopen kan ook later nog.
Ajax!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: David Neres

Bericht door wimpey » di aug 31, 2021 11:52 am

Giacomo Puccini schreef:
di aug 31, 2021 11:48 am
Nee joh, daar laten ze Neres echt niet voor gaan. Geduld, hij heeft nog 2 jaar contract dus verkopen kan ook later nog.
Pcs. Je zal die gast weer aan de praat moeten krijgen. Dus moet ie wedstrijden spelen. Dat moet dan maar he.

Z'n beste plek is op rechts. Antony heeft een drukke zomer gehad, dus dan ontlast je hem in de eredivisie maar wat door Neres te laten ballen. En Antony in de CL en de toppers.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: David Neres

Bericht door Jinne » di aug 31, 2021 11:53 am

Rusland en Qatar zijn nog iets langer open. Wellicht nog een huurdeal om in ieder geval qua salaris wat te compenseren en het ook te niet te druk te maken voorin.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: David Neres

Bericht door Jöhnk » di aug 31, 2021 11:56 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di aug 31, 2021 11:42 am
Jöhnk schreef:
wimpey schreef:
di aug 31, 2021 9:38 am
Botman niet. Marin en Lang wel.

Dit jaar Haller gehaald voor 22.5M. Promes ver beneden aankoopprijs verkocht. De kakkerlak gekocht en naar verluidt een salaris van 4M gegeven, terwijl Neres niet van de loonlijst af is.

Ajax heeft een kneiterdure huishouding. Alvarez, Klaassen, Neres, Antony, Tadic, Daramy, Blind, Haller hebben alleen tussen de 12 en 22M gekost. Fees en tekengeld niet meegenomen. Iedere onbenul kan op z'n vingers narekenen wat dat aan salarissen en afschrijvingen kost op jaarbasis.

Ik vrees dat de afdeling 'techniek' teveel speelruimte heeft gekregen. Die hebben de oorlogskas er aardig doorheen mogen jagen in korte tijd. Hopelijk is dit een wake up call. Dit jasje is veel te groot in verhouding tot de kwaliteit van de selectie.
De consequentie is dat Ajax elk jaar CL moet spelen EN voor 50+ miljoen moet verkopen. Maar dat was al bekend. Is deze manier van doen op lange termijn houdbaar? Ik denk het niet. Is er een acuut probleem op de korte termijn zoals jij volgens mij suggereert? Dat lijkt me toch sterk.

Afgelopen seizoen is het allebei gelukt. CL gehaald en genoeg verkocht. Sterker: er is voor bijna 120 miljoen verkocht. Tel maar na. Ziyech, Donny, Dest, Botman. Natuurlijk: Corona, maar als Ajax over 20-21 dieprode cijfers schrijft is er iets heel merkwaardigs aan de hand. Dan liegen ze over transfersommen, of zo.

Hoe zit het in het huidige boekjaar? De CL is wederom gehaald, maar verkopen vallen vooralsnog tegen. Scherpen, Traore, Lang, Marin, Promes(?), Ekkelenkamp, Eiting. Daarmee kom je niet aan de benodigde 50 miljoen. Maar het jaar is nog niet afgelopen.
Een van de nijpendste problemen is toch dat uiteindelijk heel veel scc houders hun volledige geld terug wilden? Dat was een strop van 35 miljoen, meende ik ergens te hebben gelezen.
Klopt, dat is de Corona-strop. Maar daar staat wel een surplus aan transferinkomsten in hetzelfde boekjaar tegenover.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: David Neres

Bericht door wimpey » di aug 31, 2021 12:21 pm

Vertrek Neres 'ver weg', aldus De T. Surprise, surprise. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22996
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: David Neres

Bericht door raymon » di aug 31, 2021 12:27 pm

wimpey schreef:Vertrek Neres 'ver weg', aldus De T. Surprise, surprise. :smallgrin.gif:
En als de Telegraaf over Onama schrijft dat er interesse dan gelooft wimpey ‘het voorbaat niet’.

:small grin:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: David Neres

Bericht door Mr. Ajax » di aug 31, 2021 12:57 pm

wimpey schreef:
di aug 31, 2021 11:52 am
Giacomo Puccini schreef:
di aug 31, 2021 11:48 am
Nee joh, daar laten ze Neres echt niet voor gaan. Geduld, hij heeft nog 2 jaar contract dus verkopen kan ook later nog.
Pcs. Je zal die gast weer aan de praat moeten krijgen. Dus moet ie wedstrijden spelen. Dat moet dan maar he.

Z'n beste plek is op rechts. Antony heeft een drukke zomer gehad, dus dan ontlast je hem in de eredivisie maar wat door Neres te laten ballen. En Antony in de CL en de toppers.
Neres heeft zijn beste wedstrijden bij Ajax vanaf links gespeeld. 18/19, toen Ziyech vanaf rechts speelde en Tadic in de spits.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: David Neres

Bericht door wimpey » di aug 31, 2021 1:03 pm

raymon schreef:
di aug 31, 2021 12:27 pm
En als de Telegraaf over Onama schrijft dat er interesse dan gelooft wimpey ‘het voorbaat niet’.

:small grin:
Nul geruchten deze zomer v.w.b. Neres. Dan is een vertrek langer dan vandaag 'ver weg'.

Wat me opvalt, is dat een enkeling oprecht verbaasd lijkt dat Onana en Neres nog op de loonlijst staan.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: David Neres

Bericht door LucaS » di aug 31, 2021 1:20 pm

Jöhnk schreef:
di aug 31, 2021 8:45 am
LucaS schreef:
di aug 31, 2021 8:25 am
Slechtste transferjaar? Mwa, dat geloof ik niet.
Vd Beek, Eiting, Traore, Scherpen, Marin, Ekkelenkamp. Miljoen of 72
Van de Beek hoort bij 20-21. Net als Dest en Ziyech.

In het huidige jaar hebben we de andere namen die jij noemt, plus Lang en Botman want volgens mij zijn die net als Marin doorgeschoven. Al weet ik het van Botman niet meer zeker want dat ging heel gek.
Vd Beek is verkocht 2 sept 2021, die kan niet vallen in '20-'21
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: David Neres

Bericht door wimpey » di aug 31, 2021 1:26 pm

LucaS schreef:
di aug 31, 2021 1:20 pm
Vd Beek is verkocht 2 sept 2021, die kan niet vallen in '20-'21
De verkoopdatum lijkt me onjuist. :hypocrite.gif:

Ajax' boekjaar is toch 1/7 - 30/6?

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: David Neres

Bericht door LucaS » di aug 31, 2021 1:36 pm

Haha...je hebt gelijk. Ik ben een beetje in de war. Was 2020 dus valt in 20-21

Huidig boekjaar is net begonnen, blijft even afwachten wat dit boekjaar tot 1 juli 22 gebeurt.

Maar blijft staan dat dit niet de slechtste teansferzomer is. Mijn lijstje min donny maakt nog steeds een bedrag van 32 miljoen. Komen botman en lang nog bij..
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: David Neres

Bericht door LucaS » di aug 31, 2021 1:41 pm

Peter schreef:
di aug 31, 2021 11:43 am
Scherrer schreef:
di aug 31, 2021 11:29 am
Ajax Rules schreef:
di aug 31, 2021 8:02 am


Ja! Ik.
Nog 11 uur en geen enkele beweging. Wordt wel héél last minute allemaal. :confused.gif:
Niet handig dit allemaal hoor. Zometeen verkopen we Neres voor de helft van waar we zijn opvolger Daramy voor halen? Dat is toch heel raar.
Traore leverde 10 miljoen op. Zou bizar zijn als die duurder blijkt dan Neres
I think I lost my fucking headache

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: David Neres

Bericht door Iniesta » di aug 31, 2021 1:59 pm

wimpey schreef:
Scherrer schreef:
di aug 31, 2021 11:29 am
Nog 11 uur en geen enkele beweging. Wordt wel héél last minute allemaal. :confused.gif:
Vergeet het joh. Neres, Onana, Labyad e.c. zitten qua salaris op rozen. Zal hun tijd allemaal wel duren. Kan het ze moeilijk kwalijk nemen....

Misschien dat ze voor middernacht nog wél een basisspeler verpatsen om wat minder donkerrode cijfers te kunnen schrijven?
Het jaar was al klaar in juni
Voor nieuwe boekjaar kun je net zo goed in januari of juni verkopen

De vraag is of er geen cash problemen komen als iedereen blijft, dat is enige echte prioriteit

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: David Neres

Bericht door Zuidema » di aug 31, 2021 3:16 pm

wimpey schreef:
di aug 31, 2021 1:03 pm
Wat me opvalt, is dat een enkeling oprecht verbaasd lijkt dat Onana en Neres nog op de loonlijst staan.
Tezamen met Nico worden dat dan de drie cadeautjes van Overmars voor EtH. Dat ze dus nog op de loonlijst en ter beschikking staan voor dit seizoen.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: David Neres

Bericht door wimpey » di aug 31, 2021 3:26 pm

Zuidema schreef:
di aug 31, 2021 3:16 pm
wimpey schreef:
di aug 31, 2021 1:03 pm
Wat me opvalt, is dat een enkeling oprecht verbaasd lijkt dat Onana en Neres nog op de loonlijst staan.
Tezamen met Nico worden dat dan de drie cadeautjes van Overmars voor EtH. Dat ze dus nog op de loonlijst en ter beschikking staan voor dit seizoen.
Ze spraken uit de selectie bij elkaar te willen houden. Dat lijkt iets te goed te lukken.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: David Neres

Bericht door Scherrer » di aug 31, 2021 3:27 pm

Iniesta schreef:
di aug 31, 2021 1:59 pm
wimpey schreef:
Scherrer schreef:
di aug 31, 2021 11:29 am
Nog 11 uur en geen enkele beweging. Wordt wel héél last minute allemaal. :confused.gif:
Vergeet het joh. Neres, Onana, Labyad e.c. zitten qua salaris op rozen. Zal hun tijd allemaal wel duren. Kan het ze moeilijk kwalijk nemen....

Misschien dat ze voor middernacht nog wél een basisspeler verpatsen om wat minder donkerrode cijfers te kunnen schrijven?
Het jaar was al klaar in juni
Voor nieuwe boekjaar kun je net zo goed in januari of juni verkopen

De vraag is of er geen cash problemen komen als iedereen blijft, dat is enige echte prioriteit
Dat is natuurlijk alleen theoretische boekhouders-waarheid. In realiteit loopt het contract van Onana in juni af en hebben Neres en Tagliafico dan nog maar 1 jaar contract. Daar vang je dus een stuk minder voor. Het is weldegelijk fijn als we deze 3 heren nu nog weten te verkopen.
***

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: David Neres

Bericht door wimpey » di aug 31, 2021 3:36 pm

Jöhnk schreef:
di aug 31, 2021 10:39 am
De consequentie is dat Ajax elk jaar CL moet spelen EN voor 50+ miljoen moet verkopen. Maar dat was al bekend.
Wordt openlijk gecommuniceerd, dat bedrag. Dat lijkt me niet handig. Iets met slapende honden en je onderhandelingspositie...

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: David Neres

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 31, 2021 4:26 pm

Luxe problemen jongens. Ik weet nog goed hoe clubs als Juventus en Madrid vaak op het laatste moment nog even Zlatan of Sneijder kwamen ophalen, en dan was er geen tijd meer om een vervanger te halen of hooguit kaliber Anastasiou. Tijden zijn gelukkig veranderd, nu klagen 'we' (ik niet) dat we Nico en Neres niet wegkrijgen :ajaxsmiley.gif:
Ajax!

Plaats reactie