Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Javiskamp » do apr 05, 2018 4:21 pm

Ten Hag staat achter aanstaande Ajax-verlenging: "Onvoorstelbaar rendement"
Donderdag 5 april 2018 om 14:57
Klaas-Jan Huntelaar gaat verlengen bij Ajax. Dat bevestigt trainer Erik ten Hag op de persconferentie voor de competitiewedstrijd tegen Heracles Almelo. In Amsterdam ligt een nieuw, eenjarig contract klaar voor de 34-jarige spits.

"Ik heb hem er graag bij. Hij is fit en heeft de drive", verklaart Ten Hag, geciteerd door het Algemeen Dagblad. "Klaas heeft een onvoorstelbaar rendement. Bovendien is hij belangrijk in het sturen van het elftal. Dat we punten hebben verloren tijdens wedstrijden dat hij geblesseerd was, zegt wat dat betreft genoeg."

Huntelaar werd afgelopen zomer aangetrokken als stand-in voor Kasper Dolberg, maar de Achterhoeker speelde hem al snel uit de basis en werd na de winterstop definitief de nummer één door de voetblessure van zijn Deense concurrent. Ten Hag: "Je ziet gewoon dat hij nog elke dag plezier heeft."

Lees ook: 'Ajax in gesprek met Huntelaar; spits kan rol in de technische staf krijgen'

Dolberg en Wöber
Dolberg staat overigens voor zijn rentree bij Ajax. De spits raakte in de laatste wedstrijd van Ajax voor de winterstop geblesseerd aan zijn voet, maar traint weer volledig mee en lijkt inzetbaar. De kans is groot dat hij deel uitmaakt van de wedstrijdselectie van Ajax voor de wedstrijd tegen Heracles (aftrap 16.45 uur)

Het is nog afwachten wie er zondag naast Matthijs de Ligt staat in het centrum van de Ajax-defensie. Joël Veltman is geschorst, terwijl Frenkie de Jong niet inzetbaar is door een enkelblessure en Max Wöber nog ziek is. "Frenkie gaat wel vooruit, maar zondag gaat nog niet lukken", verklaart Ten Hag.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Lionel » do apr 05, 2018 6:04 pm

Die Ten Hag is toch een lul. Gooi hem eruit aub. Nu is het gemis van KJH het excuus.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Yopii » do apr 05, 2018 6:17 pm

Klaas heeft een onvoorstelbaar rendement.
Huh? :confused.gif: :confused.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Marillion » do apr 05, 2018 7:38 pm

Nou, daar heeft hij wel een punt. Huntelaar mist inderdaad behoorlijk veel kansen. Nog meer dan eerder in zijn loopbaan het geval was. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Javiskamp » do apr 05, 2018 8:17 pm

Ik vraag me dan altijd af

Een trainer ziet zelf toch ook dat dit niet waar is wat hij zegt?

Zo niet... en hem is dat ook laten zien... zijn er 2 mogelijkheden

1. Hij geeft aan dat hij het trainersvak bij Ajax niet aan kan en zegt zijn contract op
2. Overmars en Sar trekken hun conclusie en ze gaan met zn 3tjes weg

Maar denk dat de derde mogelijkheid, die er eigenlijk niet is.
Hij wordt serieus genomen en Ajax blijft lekker nog ff door,odderen zo...

Maar dan vraag ik me af... hoe verkoop je zoiets aan je supporters?

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door wimpey » vr apr 06, 2018 8:23 am

Lionel schreef:Die Ten Hag is toch een lul. Gooi hem eruit aub. Nu is het gemis van KJH het excuus.
Ajax verliest tegen ADO en Vitesse toch punten zonder hem?! :confused.gif:

Ik begrijp de kritiek op hem wel, want hij mist te veel. Maar hij maakt tegen o.a. PEC en Groningen wel de winnende. Als hij er niet was, had je Siem of Cassie in de spits. :excited.gif: Ik herinner me al die kansen, die Ajax in de 2e helft tegen ADO kreeg. Daarvan had Huntelaar er wel een gemaakt.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Lionel » vr apr 06, 2018 9:33 am

Hij wilde KJH wisselen voor Sierhuis, KJH scoort de winnende en ineens is hij de oorzaak van ons puntenverlies.
IK GELOOF!!!!!!

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Historicus » zo mei 06, 2018 5:45 pm

VI.nl meldt dat Huntelaar verlengt met een seizoen. Goede zaak.

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Javiskamp » zo mei 06, 2018 5:56 pm

Zolang hij maar niet belangrijker wordt gemaakt dan Dolberg... tenzij hij beter is/het beter doet natuurlijk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Marillion » zo mei 06, 2018 7:26 pm

Met alle respect voor Klaas Jan maar voor mij had het niet gehoeven. Hij is steeds minder scherp voor het doel en als dat wegvalt blijft er weinig over.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Lionel » zo mei 06, 2018 8:43 pm

Inderdaad. Zeker als je twee jonge hongerige spitsen hebt.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Yopii » ma mei 07, 2018 3:20 pm

Marillion schreef:Met alle respect voor Klaas Jan maar voor mij had het niet gehoeven. Hij is steeds minder scherp voor het doel en als dat wegvalt blijft er weinig over.
Er ís weinig over. Ongelooflijk dat ze hem houden. Wat heeft die Cassiera misdaan? Die is tenminste fit.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door 999 » ma mei 07, 2018 5:11 pm

Heb je Cassiera gisteren zien stuntelen, misschien is het dat wat ie misdaan heeft ..

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door columbus » ma mei 07, 2018 6:40 pm

Hij heeft inderdaad niets misdaan, hij is alleen niet zo goed als men denkt. Jaartje uitlenen aan Groningen zou helemaal niet verkeerd zijn.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 16, 2018 2:11 pm

Wat vinden we hiervan? iets van 6 goals in zijn laatste drie competitieduels, en nog een paar Europese daarbij sinds begin dit seizoen. Op zijn 35ste dus. Ik had hem na afgelopen seizoen toch een beetje afgeschreven. Niet dat het er nu altijd even soepel en dynamisch uitziet bij hem, en hij blijft best beperkt, maar hij is weer heerlijk op dreef. Vind ik toch wel indrukwekkend. :biggthumpup.gif: :headbang.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door GangstaRiB » zo sep 16, 2018 2:37 pm

De ervaring druipt er vanaf. Voorheen altijd in de weer met z'n tegenstander met een potje vrij worstelen. Nu heeft hij veel meer oog voor z'n teamgenoten en voetbalt hij nuttig mee. In tegenstelling tot Blind lijkt Huntelaar me wel iemand die in de groep z'n mond open doet.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 16, 2018 4:29 pm

GangstaRiB schreef:De ervaring druipt er vanaf.
Dat ben ik met je eens. Hij is zo ontzettend slim in de duels, weet precies hoe hij zijn lichaam moet gebruiken. En puur fysiek is het ook een beer van een vent.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 16, 2018 7:29 pm

Hij moet alleen nog even leren voetballen! Zijn techniek is vrij beperkt en dat zag ik gisteren tegen het ultraverdedigende Groningen een paar keer terugkomen. Gelukkig stond zijn vizier gisteren scherp, maar alleen al dit seizoen hebben we hem diverse opgelegde kansen zien missen. In de CL ligt bovendien het tempo van de tegenstander hoger en durf ik nu al aan te stellen dat de verdedigers van Bayern, Benfica en AEK net even een ander niveautje zijn.

Met een eerste spits van 35, een man van glas 2.0 op de zoveelste terugweg en een jonkie waarvan niemand weet of hij dit level aankan, vraag ik me af of we niet nog een spits erbij hadden moeten hebben.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Marillion » zo sep 16, 2018 9:08 pm

Als Huntelaar in de Eredivisie tot een respectabel aantal doelpunten komt en daarmee belangrijk is in de titelstrijd dan ben ik al tevreden. Ervaren is hij, sneller en voetbaltechnisch beter gaat hij niet meer worden. Het is wat het is. Voorlopig begint hij dit seizoen behoorlijk. Hij heeft ook al de nodige kansen gemist maar dat heeft hij altijd gedaan.

In de Europese duels tegen sterke tegenstanders kunnen we prima kiezen voor spelers met meer beweging zoals Neres in een centrale rol.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Sandro » zo sep 16, 2018 9:15 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Hij moet alleen nog even leren voetballen!
Volgens mij zit hij wel een klein beetje op voetbal en heeft hij ook wel een palmaresje. Een beetje meer respect voor een speler als KJH zou wel op zijn plaats zijn.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Cruijff » zo sep 16, 2018 9:16 pm

Mwa. Ook in die Europese wedstrijden heb je toch wel iemand nodig die voorin fysiek aanwezig is en die bovendien heel aardig kan koppen.

Hij heeft qua techniek inderdaad zijn beperkingen, maar ons forumlid Monkey Tonk heeft al laten weten dat hij Klaas Jan wel even wil bijscholen via de Wiel Coerver methode.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Marillion » zo sep 16, 2018 9:19 pm

Hij kan ook Europees echt nog wel een potje breken. Sterker nog, dat heeft hij dit seizoen al gedaan. Alleen is hij in de loop der jaren natuurlijk niet sneller geworden. Zowel handelingssnelheid als startsnelheid zijn aan de matige kant. Daar staat tegenover dat hij wel weet hoe hij positie moet kiezen en is hij ook wel handig in persoonlijke duels.

Ik hoop echt dat Dolberg hem er in de loop van het seizoen uit gaat spelen maar als Klaas Jan deze frequentie van doelpunten maken weet vast te houden hoor je mij niet klagen.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door LucaS » zo sep 16, 2018 9:23 pm

Ik vond Cassiera goed invallen. Iets voor volgend seizoen
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 16, 2018 10:16 pm

LucaS schreef:Ik vond Cassiera goed invallen. Iets voor volgend seizoen
Ik heb op hem gelet, maar wat hij deed was mijns inziens te weinig om een waardeoordeel over te geven. Wat balletjes aannemen en terugkaatsen (die dan wel aankwamen bij een speler van dezelfde ploeg) was grotendeels wat ie deed.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 16, 2018 10:19 pm

Sandro schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Hij moet alleen nog even leren voetballen!
Volgens mij zit hij wel een klein beetje op voetbal en heeft hij ook wel een palmaresje. Een beetje meer respect voor een speler als KJH zou wel op zijn plaats zijn.
Dat heeft niks met (gebrek aan) respect te maken; hij weet uitstekend positie te kiezen, gif in het spel te leggen, goals te maken, maar feit is: technisch is ie gewoon geen goeie voetballer. Het is een doelpuntenmaker op leeftijd. En dat vind ik, gezien wat we verder nog voor de spitspostie hebben, wat karig voor een club als Ajax.

Plaats reactie