Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 17, 2018 8:30 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Sandro schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Hij moet alleen nog even leren voetballen!
Volgens mij zit hij wel een klein beetje op voetbal en heeft hij ook wel een palmaresje. Een beetje meer respect voor een speler als KJH zou wel op zijn plaats zijn.
Dat heeft niks met (gebrek aan) respect te maken; hij weet uitstekend positie te kiezen, gif in het spel te leggen, goals te maken, maar feit is: technisch is ie gewoon geen goeie voetballer. Het is een doelpuntenmaker op leeftijd. En dat vind ik, gezien wat we verder nog voor de spitspostie hebben, wat karig voor een club als Ajax.
Dat is ook zo. Ik heb enorm veel respect voor die man en wat ie allemaal heeft gedaan en bereikt, maar hij is in sommige facetten van het spel gewoon vrij beperkt. En dan heb ik het voornamelijk over snelheid en handelingssnelheid (techniek).

Verder heb zo'n anderhalve maand geleden al aangegeven dat we het seizoen niet met 'maar' een 35-jarige Huntelaar en een chronisch geblesseerde Dolberg in moeten gaan. Voorlopig is Huntelaar op dreef, maar ik ben het met Cees eens dat je niet genoeg achter de hand hebt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Cruijff » ma sep 17, 2018 8:54 am

Voorlopig is hij op dreef ja, al zaten er denk ik een boel goals tussen die Fran Sol of een ander waarschijnlijk ook had gemaakt.
Maar voorlopig zijn de feiten dat Huntelaar degene was die we de speelminuten hebben laten maken en dat hij ze gemaakt heeft.
Mr. Ajax schreef: Dat is ook zo. Ik heb enorm veel respect voor die man en wat ie allemaal heeft gedaan en bereikt, maar hij is in sommige facetten van het spel gewoon vrij beperkt. En dan heb ik het voornamelijk over snelheid en handelingssnelheid (techniek).

Zelfs vorig jaar in een verloren wedstrijd tegen Heracles had ik bij Kasper Dolberg al genoeg momenten van 'pfoe, ook als hij geen grandioze wedstrijd speelt is op technisch vlak Dolberg al zoveel beter'.

Fysiek is die Dolberg ook een harde, wel bleek het dus zo te zijn dat pas nadat Bosz fel tegen hem was uitgevallen dat een jonge, net arriverende speler juist voorop moet gaan lopen en zich moet tonen hij feller en agressiever moet spelen.
Niet alleen is Dolberg enorm stoïcijns voor het doel, hij lijkt op andere momenten echt helemaal in zijn eigen wereldje en zelfs wat afwezig.

Mr. Ajax schreef: Dat is ook zo. Ik heb enorm veel respect voor die man en wat ie allemaal heeft gedaan en bereikt,
Ik heb vooral waardering voor dat hij weliswaar een harde topsporter, maar een sociaal betrokken persoon is.
Toen hij in Gelsenkirchen speelde woonde hij in de Achterhoek, nu hij in Amsterdam traint en speelt een deel van de week ook.

Runt samen met zijn familie een foundation waarbij voor jongeren projecten worden ondersteund die door gebrek aan financiële middelen of een zich terugtrekkende overheid dreigen niet meer gerealiseerd te worden.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Sandro » ma sep 17, 2018 8:41 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Sandro schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Hij moet alleen nog even leren voetballen!
Volgens mij zit hij wel een klein beetje op voetbal en heeft hij ook wel een palmaresje. Een beetje meer respect voor een speler als KJH zou wel op zijn plaats zijn.
Dat heeft niks met (gebrek aan) respect te maken; hij weet uitstekend positie te kiezen, gif in het spel te leggen, goals te maken, maar feit is: technisch is ie gewoon geen goeie voetballer. Het is een doelpuntenmaker op leeftijd. En dat vind ik, gezien wat we verder nog voor de spitspostie hebben, wat karig voor een club als Ajax.
Wat wel of geen respect hebben inhoudt, is iets persoonlijks denk ik...

Volgens mij is goals maken de top prioriteit van een spits (willen we nog wel eens vergeten). En dat doet hij heel goed. Een spits die én scoort én ook nog eens lekker mee voetbalt is nog beter, maar die speelt al snel voor een grotere club. Of is altijd geblesseerd :blush.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Cruijff » ma sep 17, 2018 9:57 pm

Sandro schreef:Volgens mij is goals maken de top prioriteit van een spits (willen we nog wel eens vergeten). En dat doet hij heel goed.
Ai Caramba!
Ja met name in die wedstrijd in Kiev scoorde Huntelaar ze voortreffelijk!
Sandro schreef:

Dat heeft niks met (gebrek aan) respect te maken; hij weet uitstekend positie te kiezen, gif in het spel te leggen, goals te maken, maar feit is: technisch is ie gewoon geen goeie voetballer. Het is een doelpuntenmaker op leeftijd. En dat vind ik, gezien wat we verder nog voor de spitspostie hebben, wat karig voor een club als Ajax.
Wat wel of geen respect hebben inhoudt, is iets persoonlijks denk ik...
De term respect wordt tegenwoordig in zo veel contexten uitgepoept en vooral door allerlei blagen die Mounir of Neymar heten dat ik waar het mogelijk is het woord respect probeer te vermijden.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Gezond verstand » di sep 18, 2018 7:16 pm

nablaters die roepen dat Huntelaar 'een gebrek aan snelheid' heeft zijn echt blind. En scherp is hij ook nog. Doet het gewoon prima. Is niet de meest meevoetballende spits, maar dat was hij nooit, maar snelheid en scherpte heeft hij nog, met daarnaast een enorme drive, heel veel inzet. Dolberg gaat hem er echt niet zomaar uitspelen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Mr. Ajax » di sep 18, 2018 7:52 pm

Gezond verstand schreef:nablaters die roepen dat Huntelaar 'een gebrek aan snelheid' heeft zijn echt blind. En scherp is hij ook nog. Doet het gewoon prima. Is niet de meest meevoetballende spits, maar dat was hij nooit, maar snelheid en scherpte heeft hij nog, met daarnaast een enorme drive, heel veel inzet. Dolberg gaat hem er echt niet zomaar uitspelen.
Huntelaar is verre van snel. Is ook nooit snel geweest. Kijk je wel eens voetbal?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Gezond verstand » di sep 18, 2018 7:55 pm

Wekelijks. En goed ook, ik zie hem lange sprints trekken en er andere spelers uitlopen. Daar baseer ik mijn mening op, niet op het domme gelul van Derksen, Gijp en andere lulkoek die in de media staat. Zou jij ook eens moeten proberen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Lionel » di sep 18, 2018 8:58 pm

Huh? Wie sprint hij eruit?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door wimpey » wo sep 19, 2018 7:48 am

Lionel schreef:Huh? Wie sprint hij eruit?
Oh god, 'gezond verstand' is na z'n ban weer terug. :excited.gif:

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Yopii » wo sep 19, 2018 9:28 am

KJH sprint nooit iemand eruit, heeft hij nooit gedaan ook.

Hij schopt er nu wel wat ballen in, tenminste in de competitie. Eens zien of hem dat Europees ook lukt.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 19, 2018 9:34 am

Gezond verstand schreef:Wekelijks. En goed ook, ik zie hem lange sprints trekken en er andere spelers uitlopen. Daar baseer ik mijn mening op, niet op het domme gelul van Derksen, Gijp en andere lulkoek die in de media staat. Zou jij ook eens moeten proberen.
Zie jij ook wekelijks Anita al z'n kopduels winnen? Of Onana geslaagde dribbels maken?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo sep 19, 2018 9:50 am

Ik ben inmiddels ook wel benieuwd wie KJH er uitgesprint heeft, dit seizoen, of vorig seizoen!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door columbus » wo sep 19, 2018 9:58 am

Mensen er uit sprinten doet hij inderdaad niet heel vaak, maar hij is nooit de snelste geweest. Huntelaar wordt hier wel zeer ondergewaardeerd, het is namelijk meer dan een prima spits voor Ajax. Scoort, sleurt, kiest slim positie en is belangrijk voor de ploeg. Vooralsnog is Dolberg een mythe die alleen nog maar kan dromen van de stats van Huntelaar. Mocht er een betere, betaalbare en net zo bewezen spits in de winterstop gehaald kan worden moet Ajax het wel doen.

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Lionel » wo sep 19, 2018 10:02 am

Dus omdat ik hem langzaam vind waardeer ik hem niet genoeg?
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Yopii » wo sep 19, 2018 10:38 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik ben inmiddels ook wel benieuwd wie KJH er uitgesprint heeft, dit seizoen, of vorig seizoen!
Of wanneer dan ook! :smallgrin.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 19, 2018 11:20 am

columbus schreef:Mensen er uit sprinten doet hij inderdaad niet heel vaak, maar hij is nooit de snelste geweest. Huntelaar wordt hier wel zeer ondergewaardeerd, het is namelijk meer dan een prima spits voor Ajax. Scoort, sleurt, kiest slim positie en is belangrijk voor de ploeg. Vooralsnog is Dolberg een mythe die alleen nog maar kan dromen van de stats van Huntelaar. Mocht er een betere, betaalbare en net zo bewezen spits in de winterstop gehaald kan worden moet Ajax het wel doen.

Wat heeft het me onderwaardering te maken? Het is een constatering van een feit. Huntelaar is niet snel en ook nooit snel geweest. Stel ik Messi ook niet op waarde als ik constateer dat hij niet lang is?
Yopii schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik ben inmiddels ook wel benieuwd wie KJH er uitgesprint heeft, dit seizoen, of vorig seizoen!
Of wanneer dan ook! :smallgrin.gif:
Precies. :ajaxsmiley.gif:

Hij heeft zijn kwaliteiten en ik vind hem ook zeker belangrijk voor de ploeg op het moment. Daarbij kan/moet wel geconstateerd worden dat je - vanwege zijn gebrek aan snelheid - ook beperkt bent in je spel. Zo kan ie niet in de diepte worden aangespeeld. Een steekbal achter de verdediging kun je beter aan Neres geven en niet aan Huntelaar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Yopii » wo sep 19, 2018 11:25 am

Daarom heeft hij het ook niet gered in de top.

Guus Hiddink vond hem ongeschikt voor PSV 1, juist door dat gebrek aan snelheid. Wie destijds, toen KJH bij AGOVV speelde, had voorspeld dat hij bij Ajax zou belanden, bij Madrid, Oranje zou halen, was voor gek verklaard. Door zijn drive, hij moet en zal scoren, heeft hij het zo ver gebracht, tegen de verdrukking in. Mentaal is hij ijzersterk en keihard.

Het wordt dus nog een hele dobber voor Dolberg... :aai.gif:

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Gezond verstand » do sep 20, 2018 4:06 pm

Lionel schreef:Huh? Wie sprint hij eruit?
Ga maar eens wat wedstrijden terug kijken, dan zie je Huntelaar lange sprints trekken en iedere keer voor z'n man komen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Gezond verstand » do sep 20, 2018 4:07 pm

Mr. Ajax schreef:
Gezond verstand schreef:Wekelijks. En goed ook, ik zie hem lange sprints trekken en er andere spelers uitlopen. Daar baseer ik mijn mening op, niet op het domme gelul van Derksen, Gijp en andere lulkoek die in de media staat. Zou jij ook eens moeten proberen.
Zie jij ook wekelijks Anita al z'n kopduels winnen? Of Onana geslaagde dribbels maken?
Je hebt geen beter argument, dus haal je er maar andere spelers bij. Ultiem zwaktebod.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door 999 » do sep 20, 2018 4:16 pm

Gezond verstand schreef:Wekelijks. En goed ook, ik zie hem lange sprints trekken en er andere spelers uitlopen. Daar baseer ik mijn mening op, niet op het domme gelul van Derksen, Gijp en andere lulkoek die in de media staat. Zou jij ook eens moeten proberen.
+1 ... Eruit sprinten is iets te veel van het goede, maar KJH verzet veel arbeid voor dit team.Iets wat dieje Dolberg nooit heeft gedaan .. En inderdaad als je sommige commentaren leest dan hoor je het zelfde geneuzel als van Derksen Gijp en de rest van de personen in dat programma ..

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Historicus » di dec 25, 2018 6:52 pm

Overmars heeft in gesprek met Ajax TV gezegd dat Huntelaar naar alle waarschijnlijkheid bijtekent.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Cruijff » di dec 25, 2018 7:04 pm

Historicus schreef:Overmars heeft in gesprek met Ajax TV gezegd dat Huntelaar naar alle waarschijnlijkheid bijtekent.
Top! :biggthumpup.gif:

Kunnen we er prima bij hebben, hoor. Tot nu toe is gebleken dat als hij er niet was geweest de basis wel heel smal was geweest.

Bovendien wil ik hem nog aan boord hebben als Suárez terugkeert, die voelt zich meteen weer thuis als een aantal jongens met wie hij heeft gespeeld nog daadwerkelijk bij de selectie zitten (Daley Blind, Klaas Jan, Siem de Jong straks alleen nog ff in de voorbereiding)

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Cruijff » di dec 25, 2018 7:05 pm

Slim ook om de verlenging nu al in orde te maken en niet eind maart moeizame onderhandelingen als hij dan ontevreden is omdat ie al 3 maanden nauwelijks gespeeld heeft...

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door Yopii » wo dec 26, 2018 4:35 pm

Je moet ook weten wanneer je afscheid moet nemen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Klaas Jan Huntelaar

Bericht door 999 » wo dec 26, 2018 4:42 pm

Volgens mij dus nu nog niet ...

Plaats reactie