Nicolás Tagliafico

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Gaizka1985 » wo sep 23, 2020 12:17 pm

999 schreef:
wo sep 23, 2020 11:18 am
De vermoedelijke salarissen worden wel steeds hoger en hoger.Het is blijkbaar bij veel clubs corona crisis , dus misschien is er niet die interesse van de beste clubs voor Nico ?.Daarnaast BM, Barcelona zitten te miepen over 20+5 waar ze anders het bedrag meteen op tafel leggen indien ze een speler willen.
Hij vond Bayer Leverkussen geen verbetering, EL ipv CL en ongeveer zelfde salaris.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door peter » wo sep 23, 2020 12:17 pm

Niemand is voor het doen van miskopen natuurlijk. Jöhnk zet de punten wat mij betreft goed op een rij. Ik ga me zorgen maken als 'waterdragers' een godsvermogen gaan verdienen. Nu is Nico een gewaardeerde basisklant, maar was het zondag een vreselijk gemis? Hij is natuurlijk ook weer geen Ziyech, Donny of Onana he. Gewoon een heel prima linksback voor Ajax, maar niet iemand die ons het kampioenschap gaat bezorgen. Heeft in Mei 2019 een nieuw contract getekend (opwaardering zonder verlenging!) en dan zouden we nu weer moeten opwaarderen?

Ik heb/had ook wel vertrouwen in het beleid, maar wordt juist heel angstig van de teksten die een vd Sar uitkraamt. Dan lijkt het veel meer dat we op de pof leven.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Alexander » wo sep 23, 2020 12:24 pm

Jaar verlengen en een relatief kleine salarisverhoging zou prima zijn. Een salarisverhoging van pakweg meer dan 500K voor een prima linksback zou van de zotte zijn.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Scherrer » wo sep 23, 2020 12:38 pm

Peter schreef:
wo sep 23, 2020 9:32 am
5 miljoen ja? Meine gute. Ik dacht iets van 3 miljoen. En Daley ook. Het gaat mij erom dat we een salarishuis hebben die we ook 'in stand kunnen houden'. Het moet niet zo zijn dat het hele kaartenhuis instort als we een jaartje geen kampioen worden. Ik ben zo bang dat we allerlei opwaarderingen doen die onze positie enorm kwetsbaar maken.
Die zorgen deel ik met je hoor. Ajax geeft teveel geld uit op dit moment.

Mijn punt is vooral dat ik liever zie dat we ons geld besteden aan het een jaar langer behouden van een bewezen sterkhouder dan dat we het steken in te hoge salarissen voor nieuwkomers waar de kans 50% van is dat ze mislukken.

Hoog salaris voor Nico, laag salaris voor onbewezen nieuwkomers. En die salarissen dan flink verhogen als ze zich hebben bewezen.

Jöhnk schreef:
wo sep 23, 2020 11:16 am
Ik gun Nico veel, maar het salarishuis is echt wel een probleem. Van der Sar zei laatst dat Ajax ieder jaar CL moet spelen én voor 50 miljoen aan spelers moet verkopen om break-even te draaien. Een aantal opmerkingen hierbij:

- Het is op den duur onhoudbaar. Als Ajax een keer de CL niet haalt heb je de poppen aan het dansen. Want waarschijnlijk ga je dan ook je verkooptargets niet halen omdat spelers na een slecht seizoen (geen kampioen) minder waard zijn.
Absoluut eens. In een jaar dat we geen CL halen en de verkopen tegenvallen draai je zo €50-75 miljoen euro verlies. In een corona tijdperk wordt dat vrolijk €100 miljoen + :excited.gif:

Ik denk alleen dat het probleem van de hoge kosten meer zit in dat Marin, Alvarez en Magallan €1 miljoen verdienen, dan dat Nico €2,5 miljoen verdient.
***

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Gaizka1985 » wo sep 23, 2020 3:13 pm

Peter schreef:
wo sep 23, 2020 12:17 pm
Niemand is voor het doen van miskopen natuurlijk. Jöhnk zet de punten wat mij betreft goed op een rij. Ik ga me zorgen maken als 'waterdragers' een godsvermogen gaan verdienen. Nu is Nico een gewaardeerde basisklant, maar was het zondag een vreselijk gemis? Hij is natuurlijk ook weer geen Ziyech, Donny of Onana he. Gewoon een heel prima linksback voor Ajax, maar niet iemand die ons het kampioenschap gaat bezorgen. Heeft in Mei 2019 een nieuw contract getekend (opwaardering zonder verlenging!) en dan zouden we nu weer moeten opwaarderen?

Ik heb/had ook wel vertrouwen in het beleid, maar wordt juist heel angstig van de teksten die een vd Sar uitkraamt. Dan lijkt het veel meer dat we op de pof leven.
Dat was tegen RKC, daar hadden we ook met 9 man van gewonnen.

Nico is 1 van de sterkhouders, publiekslieveling. Beste linksback die we hebben gehad sinds Maxwell? Zuinig op zijn dus!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door columbus » wo sep 23, 2020 4:06 pm

Wat een gespeculeer en downgraden weer. Tagliafico is een prima speler met inmiddels een mooie staat van dienst bij Ajax. Het interesseert me echt niets dat hij een euro meer gaat verdienen of straks voor een gelimiteerd bedrag weg kan. Ik ben gewoon blij dat hij graag nog een jaar bij Ajax voetballen.

Eerst was het “ohjee, als ook Tagliafico maar niet weg gaat, wat dan?” En nu is het, als het maar geen geld gaat kosten. Snap dat niet zo goed

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Yopii » wo sep 23, 2020 4:19 pm

Overmars is als de dood dat er op het laatste moment nog een club komt, vandaar dit aanbod.

Ik lees nergens dat Tagliafico het aanbod ook wil aannemen.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Gaizka1985 » wo sep 23, 2020 4:26 pm

Yopii schreef:
wo sep 23, 2020 4:19 pm
Overmars is als de dood dat er op het laatste moment nog een club komt, vandaar dit aanbod.

Ik lees nergens dat Tagliafico het aanbod ook wil aannemen.
Hij wil niet ten koste van alles weg, anders was hij wel naar Leverkussen gegaan.

Het moet dus een club zijn uit een grote competitie die CL speelt, dan zijn er niet heel veel opties.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Lionel » wo sep 23, 2020 4:33 pm

Nico moet gewoon blijven!

Nico’s Live Matter!
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Yopii » wo sep 23, 2020 4:45 pm

Gaizka1985 schreef:
wo sep 23, 2020 4:26 pm
Yopii schreef:
wo sep 23, 2020 4:19 pm
Overmars is als de dood dat er op het laatste moment nog een club komt, vandaar dit aanbod.

Ik lees nergens dat Tagliafico het aanbod ook wil aannemen.
Hij wil niet ten koste van alles weg, anders was hij wel naar Leverkussen gegaan.

Het moet dus een club zijn uit een grote competitie die CL speelt, dan zijn er niet heel veel opties.

Het kan zijn dat hij al een club heeft, maar dat die club wacht om de prijs te drukken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door 999 » wo sep 23, 2020 5:21 pm

Volgens de T. is er nu niks concreet, Bayern L. had interesse maar zoals in de topic al te lezen is had Tagliafico daar geen zin in.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door 999 » wo sep 23, 2020 5:23 pm

AJAX REKENT OP TAGLIAFICO
Een karakteristieke foto van Nicolas Tagliafico. De Ajax-strijder zweeft fanatiek door de lucht. Zien de fans hem ook dit seizoen nog in Amsterdam?

FOTO’S ANP/HH

Directeur Overmars doet back aanbieding; kans op aanblijven ’zeker vertrekkende’ Argentijn groot


AMSTERDAM Zelfs Erik ten Hag had er eind juni weinig fiducie in dat Nicolas Tagliafico zou blijven. Maar de kans dat de ’zeker vertrekkende Argentijn’ dit seizoen tóch in het shirt van Ajax blijft te bewonderen, is nu aanzienlijk vergroot. Directeur voetbalzaken Marc Overmars deed Tagliafico’s zaakwaarnemer Ricardo Schlieper inmiddels een aanbieding voor een nieuw, verbeterd contract voor de linksback.

Het leek een eenvoudige optelsom. Tagliafico speelde zich vorig seizoen in de groepsfase van de Champions League (opnieuw) in de kijker van de Europese top en sprak – met een afspraak met Ajax op zak – de ambitie uit om de volgende stap in zijn carrière te zetten. Zijn nieuwe club hoefde alleen nog maar de 25 miljoen euro neer te leggen, waarvoor de Amsterdammers hem zijn droomtransfer zouden gunnen.

Maar mede door de coronacrisis bleef het – ondanks een legertje aftastende clubs –angstvallig stil en pakte bijna niemand door. Tagliafico vierde eind augustus zijn 28e verjaardag en heeft voor zijn eventuele nieuwe werkgever nauwelijks restwaarde. Het bedrag van 25 miljoen euro blijkt in deze financieel zware tijden voor veel clubs een (te) groot obstakel.

Daarnaast is de reserve-aanvoerder van het Argentijnse elftal (achter Lionel Messi) uiterst kieskeurig. Bayer Leverkusen meldde zich concreet, maar Tagliafico bedankte Peter Bosz vriendelijk voor de eer. Met de Duitsers zou hij in de Europa League uitkomen, met Ajax voor het derde jaar op rij in de Champions League. Het salaris bij de Bundesliga-club ligt op (vrijwel) hetzelfde niveau als bij de Nederlandse recordkampioen.

En Tagliafico geniet van het leven in de hoofdstad. „Mijn nieuwe woonplaats moet vergelijkbaar zijn met Amsterdam, want dat voelt echt als mijn thuis. In Argentinië is het gevaarlijker. Zeker voor voetballers, omdat er veel overvallen en berovingen zijn. Daar is het onmogelijk om twaalf uur of één uur ’s nachts mijn hond nog uit te laten. Dat ik dat hier kan, is goud waard. Prachtig. Ik voel me veilig en goed”, zei de Argentijn bijna een jaar geleden in De Telegraaf.

Daarbij komt dat zowel Tagliafico als Ajax snel duidelijkheid wil hebben. Niet voor niets zeiden Overmars (bij Ziggo Sport) en Ten Hag (op diverse persconferenties) dat de Amsterdammers intern een deadline zouden stellen en niet tot het sluiten van de transfermarkt op 5 oktober willen wachten. Of een verkoop al onbespreekbaar is, wilde het tweetal niet aangeven. Dus een overval valt nog steeds niet helemaal uit te sluiten. Maar de gesprekken tussen Overmars en het management van Tagliafico lijken erop te duiden dat er een nieuwe constructie in de maak is.

Als zijn tot de zomer van 2022 lopende verbintenis wordt opengebroken, opgewaardeerd en verlengd, zal er wederom een vast bedrag worden afgesproken, waarvoor hij na dit seizoen alsnog mag vertrekken. Ten Hag en Tagliafico’s medespelers kunnen in dat geval nog minimaal negen maanden profiteren van de grinta – de Zuid-Amerikaanse passie – die hij elk duel weer aan de dag legt.

De fans van Ajax kunnen na het sluiten van de transfermarkt pas écht opgelucht ademhalen en zullen een langer verblijf van publiekslieveling Tagliafico toejuichen. Ook al konden zij hem dit seizoen pas een half uur in actie zien. Tegen Sparta kreeg hij al snel een rode kaart en ten gevolge daarvan was hij in het thuisduel met RKC geschorst.
De T.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Gaizka1985 » wo sep 23, 2020 9:33 pm

Hij heeft het hier naar zijn zin, basisspeler bij een mooie club tegen een goed salaris.

Maak een Tadic constructie waarin hij de komende jaren bij Ajax blijft en na zijn carrière eventueel jeugdtrainer kan worden!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Andriy Demchenko » wo sep 23, 2020 10:39 pm

Peter schreef:
wo sep 23, 2020 12:17 pm
Niemand is voor het doen van miskopen natuurlijk. Jöhnk zet de punten wat mij betreft goed op een rij. Ik ga me zorgen maken als 'waterdragers' een godsvermogen gaan verdienen. Nu is Nico een gewaardeerde basisklant, maar was het zondag een vreselijk gemis? Hij is natuurlijk ook weer geen Ziyech, Donny of Onana he. Gewoon een heel prima linksback voor Ajax, maar niet iemand die ons het kampioenschap gaat bezorgen. Heeft in Mei 2019 een nieuw contract getekend (opwaardering zonder verlenging!) en dan zouden we nu weer moeten opwaarderen?

Ik heb/had ook wel vertrouwen in het beleid, maar wordt juist heel angstig van de teksten die een vd Sar uitkraamt. Dan lijkt het veel meer dat we op de pof leven.
De linksbackpositie is natuurlijk wel altijd geklootviool geweest de afgelopen 25 jaar. O'Brien deed het er een jaartje leuk en toen kwamen de blessures, Maxwell 2,5 jaar leuk en toen kwamen blessures en verder hadden we hoogvliegers als Lindenbergh,Pique, Atouba, Schilder, Dijks, Emanuelson, Boilesen, De Cler, Tom Sier, de blessuregevoelige Tobiasen of spelers als Vermaelen of Vertonghen die er geposteerd werden. Beetje linksback die voldoet koester ik wel.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door LucaS » do sep 24, 2020 9:15 am

Tobiasen op links? Dat staat me niet meer bij
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Marillion » do sep 24, 2020 9:22 am

Nee, die speelde rechts. Voor zijn blessureleed wat mij betreft ook heel verdienstelijk.

Wat Tagliafico betreft. Hij en Ajax passen perfect bij elkaar. Hij voegt grinta toe aan het elftal, kan lekker aanvallen en als hij een keertje onnodig een kaart pakt vergeven de mensen hem dat. En hij is dus ook nog eens helemaal gelukkig in Amsterdam.

Ik ben voor een langer verblijf maar dan zou ik wel graag zien dat de insteek anders gaat worden. Niet één extra jaar met een salarisverhoging en een nog lagere transfersom. Maar echt de keuze voor spelen voor Ajax en leven in Amsterdam. Dus gewoon verlengen met bijvoorbeeld drie jaar. Anders zitten we volgende zomer weer met deze onzekerheid. Komt er dan echt een grote club die een mooi bedrag wil betalen kun je altijd nog kijken of je zaken wil doen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Lionel » do sep 24, 2020 9:39 am

Eens. Hij mag goed verdienen maar dan niet voor een jaartje.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Yopii » do sep 24, 2020 9:39 am

Gaizka1985 schreef:
wo sep 23, 2020 9:33 pm
Hij heeft het hier naar zijn zin, basisspeler bij een mooie club tegen een goed salaris.

Maak een Tadic constructie waarin hij de komende jaren bij Ajax blijft en na zijn carrière eventueel jeugdtrainer kan worden!
Volgend jaar weer een jaar ouder, dan is de kans nog kleiner dat een club flink geld voor hem neertelt. Ajax staat dus voor de keuze: hem nu verkopen (als het lukt) of volgend jaar een stuk minder vangen.

Is het aanblijven van Nico voor één jaar jullie een paar miljoen aan salaris én (volgend jaar) een miljoen of vijf minder transferinkomsten waard? Is het echt niet mogelijk een deugdelijke vervanger te halen?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Marillion » do sep 24, 2020 9:48 am

Dat kun je jezelf ook afvragen. Maar je weet nu wel wat je hebt. Als het lastig lijkt om op korte termijn een goede vervanger te halen zou je dus een lange termijn overeenkomst kunnen sluiten. Hij kan natuurlijk nog jaren mee. Maar dan zou ik niet ook nog eens een hele lage transfersom afspreken. Het blijft geen feest.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door WP_Legend » do sep 24, 2020 9:54 am

Wat boeit mij geld nou?

als we een goede speler behouden... Ik ben fan van voetballers, niet van een zak geld op de bank bij een voetbalclub...

Wihooo wij zijn een financieel gezonde club (maar hebben al 10 jaar geen wedstrijd gewonnen!)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Marillion » do sep 24, 2020 9:58 am

Ik kijk ook vooral naar het elftal dat op het veld staat hoor. Maar voor de lange termijn is het toch echt wel handig als we de financiële kant een beetje in de gaten houden. En volgens mij hebben we niks te klagen over de hoeveelheid geld die Ajax in de selectie steekt. Het is eerder te veel als te weinig gelet op de opbouw van de begroting.

Je kunt niet straffeloos met hoge salarissen blijven smijten én afspraken maken over relatief lage transfersommen. Er komt echt een moment dat we geen kampioen worden en geen CL spelen.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Yopii » do sep 24, 2020 10:00 am

Financieel gezond zijn is wel belangrijk voor een voetbalclub. Al die clubs die op de pof leven, komen zichzelf vroeger of later tegen. De begroting van Ajax is al op het randje.


@Marillion: hij kan nog jaren mee, maar hij wil niet nog jaren bij Ajax blijven. Wat betaalt een club voor een verdediger uit de Nederlandse competitie die al 29 is?

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Lionel » do sep 24, 2020 10:07 am

Ajax moet hem verkopen op het moment dat hij nog net wat waarde heeft en tot het moment dat er een speler als Rensch/die jongen die nu geblesseerd is er klaar voor is.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Marillion » do sep 24, 2020 10:08 am

Yopii schreef:
do sep 24, 2020 10:00 am
@Marillion: hij kan nog jaren mee, maar hij wil niet nog jaren bij Ajax blijven. Wat betaalt een club voor een verdediger uit de Nederlandse competitie die al 29 is?
Het lijkt me heel redelijk om daarover in gesprek te gaan. Hij is hier ontzettend gelukkig. Moet het dan weer allemaal van één kant komen?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door WP_Legend » do sep 24, 2020 10:08 am

.
Laatst gewijzigd door WP_Legend op do sep 24, 2020 10:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie