Zakaria Labyad

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Gezond verstand » vr mei 18, 2018 2:24 pm

Ik denk dat deze jongen nog flink gaat verrassen, die kan het niveau van Ajax prima aan.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Duke » vr jun 29, 2018 8:53 pm

Labyad over Ajaxselectie: 'Talentvol, maar ook heel jong'

Zakaria Labyad (25) is een van de sterkhouders die de jonge spelers dit seizoen bij de hand moet nemen. Na een eerste week op de linkervleugel, kreeg de Ajacied in deze tweede trainingsweek de kans om zich als aanvallende middenvelder te laten zien.

Door Sander Zeldenrijk

Zakaria, in welk opzicht ben jij qua stijl te vergelijken met Dusan Tadic en wat voegen jullie specifiek toe aan Ajax?
“Ik heb vaak tegen hem gespeeld en hem ook vaak zien spelen. Hij is een goede voetballer, op en top professional. Hij traint altijd keihard en wil er iedere training het maximale uithalen. Ik denk dat Ajax ook zulke types nodig heeft om de jonge jongens daarin mee te nemen, zodat het niveau omhoog gaat. Ik verwacht ook dat dit gaat gebeuren.”

Door het WK en enkele blessures werkten jullie deze week niet met een heel representatieve spelersgroep. Hoe kijk je desondanks terug op de afgelopen dagen?
“Er loopt heel veel talent rond. Balvaardige en technische spelers, maar nog steeds heel jong. Ik merk wel dat er veel voetbalintelligentie in de groep zit. Ik hoop dat ze zich ontwikkelen naar het eerste elftal en dat ze een voorbeeld nemen aan de spelers die nu in het eerste elftal op hun positie spelen. Dat ze daarvan kunnen en ook wíllen leren, want daar moet je als talent wel voor openstaan.”

Iets anders, heb je al een rugnummer uitgekozen?
“Nee, ik heb daar niets mee. Ik bekijk dat heel nuchter.”

Achterliggende vraag is op welke positie we je straks gaan zien spelen. Hier in Duitsland speelde je vrijwel elke oefening als aanvallende middenvelder, net als in het oefenduel met Preußen Münster.
“En de eerste week trainde ik vanaf de linkerkant. Daar speelde ik ook tegen VVSB. Het is aan de trainer om te kijken waar ik het best tot mijn recht kom en dat ik op een positie kom te staan waarmee ik het team sterker maak.”

Ten Hag spreekt louter positief over je. Je bent creatief, scoort, hebt een goede eindpass, prima schot en spelhervatting. Je bent snel, doelgericht en sterk gemotiveerd. Is er iets wat je niet goed kunt?
“Koppen! Daar train ik dan ook op.”

Vrije trappen zijn dan wel weer aan jou besteed. Dat wordt dringen met Dusan, Lasse en vooralsnog Hakim. Hoe gaat dat straks onderling?
“Bij FC Utrecht speelde dat ook met Yassine Ayoub. Dan keken we eerst hoe de muur stond en wie zich er het best bij voelt. Je moet het elkaar ook gunnen, vind ik.”

Tot slot: uiteraard baalde je dat je het WK moest missen met de Marokkaanse ploeg. Wat heeft het missen van die eindronde je over je eigen tekortkomingen geleerd?
“Ik zou het echt niet weten. Ik heb de bondscoach niet gesproken. Natuurlijk kijk ik eerst naar mezelf. Ik probeer belangrijk te zijn. In het afgelopen seizoen bij Utrecht had ik goede statistieken. Ik moet dan blijkbaar nog harder mijn best doen met alles waar ik nu mee bezig ben. Meer kan ik niet doen.”
www.ajaxlife.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22996
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Zakaria Labyad

Bericht door raymon » vr jun 29, 2018 9:32 pm

Goeie instelling lijkt me.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Cruijff » vr jul 20, 2018 10:45 am

pffffff wat probeert die jongen opzichtig een penalty te versieren:

https://www.youtube.com/watch?v=-9vzoblLv9I

Siem de Jong trapt trouwens nog steeds een prima vrije trap.

De Dominee
Berichten: 5746
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Zakaria Labyad

Bericht door De Dominee » vr jul 20, 2018 10:51 am

Is toch gewoon een piel?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Cruijff » vr jul 20, 2018 10:54 am

De Dominee schreef:Is toch gewoon een piel?
Meen je dat echt?? Met name in Spanje wordt hij af en toe gegeven, want ja een verdediger stapt in, die wil immers verdedigen.

Echter Labyad gaat über opzichtig nog voordat er contact is duidelijk voor een duikpartij, als er überhaupt al contact is tussen de spelers.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door InnerHarbour » vr jul 20, 2018 11:08 am

De Dominee schreef:Is toch gewoon een piel?
Nee joh dat is helemaal niks. Verontrustend dat Dolberg er weer niks van bakt en dat je dus met Huntelaar moet beginnen volgende week.

BTW, zal die de Jong zich afvragen waar het fout gegaan is? Van heel belangrijk voor Ajax en een transfer naar Newcastle naar oefenen met JA tegen een clubje uit de first league en daar nog klop van krijgen.
YNWA

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Zakaria Labyad

Bericht door elliquido » vr jul 20, 2018 11:11 am

Lamprou kan echt niet he,
en de voorzet vanaf de zijkant werd ook zeer kundig verdedigd.
en siem, met nummer 10, ik word er angstig van
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Cluijffert » vr jul 20, 2018 2:51 pm

ik zie een aantal spelers spelen waarvan ik uitga dat ze straks hooguit een sporadische wisselbeurt gaan krijgen. In dat licht is die nederlaag niet zo dramatisch. Anders wordt het als dergelijke zwakke broeders in het plaatje van TH voorkomen, dan staan we straks na 5 competitierondes al op 5 punten achterstand van Psv.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Cruijff » za aug 11, 2018 12:09 pm

Zakaria Labyad: 'Ik ben geen Messi'

Nee, dat ben je zeker niet. :excited.gif:

https://www.youtube.com/watch?v=tkiQFNVIL8Q

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Zakaria Labyad

Bericht door WP_Legend » za aug 11, 2018 12:57 pm

Eigenlijk best een aardige vent...

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Mr. Ajax » za aug 11, 2018 1:21 pm

Kan zijn, ik ken hem niet. Zat volgens mij bij Ajax - Sturm Graz we met zijn vrouw op de tribune - die was van top tot teen in het zwart bedekt. Nou hoeft dat natuurlijk niet tegenstrijdig te zijn met het feit dat het een aardig persoon is, maar ik schrok er wel een beetje van.

Als ie maar goed voetbalt en ons wat oplevert dit seizoen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Cruijff » za aug 11, 2018 1:21 pm

Mwa. Hij krijgt geen kritische vragen en geeft de wenselijke antwoorden.

Niet specifiek in dit interview, maar ik erger me de laatste tijd regelmatig aan 't toontje van AT5. De interviewer speelt vaak iets te veel voor fanboy in interviews met onder meer Eiting en Sierhuis.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Cruijff » za aug 11, 2018 1:23 pm

WP_Legend schreef:Eigenlijk best een aardige vent...
Mwa. Hij krijgt geen lastige vragen en geeft de wenselijke antwoorden.

Niet specifiek in dit interview, maar ik erger me de laatste tijd regelmatig aan 't toontje van AT5. De interviewer speelt vaak iets te veel voor fanboy in interviews met onder meer Eiting en Sierhuis.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Cruijff » za aug 11, 2018 1:24 pm

Mr. Ajax schreef:Kan zijn, ik ken hem niet. Zat volgens mij bij Ajax - Sturm Graz we met zijn vrouw op de tribune - die was van top tot teen in het zwart bedekt. Nou hoeft dat natuurlijk niet tegenstrijdig te zijn met het feit dat het een aardig persoon is, maar ik schrok er wel een beetje van.
In Tel Aviv of in Eilat zal men daar nog meer 'naar kijken' dan in Amsterdam waarschijnlijk.
Zowel Ayoub als Labyad kreeg een keer van een journalist de vraag 'douche je met of zonder onderbroek'. In beide gevallen wilden ze de vraag niet beantwoorden, dat was privé.

Op zich natuurlijk ook een vraag die journalistiek helemaal niet relevant is maar je hebt tegenwoordig dus duidelijk ook "andere culturen" in je kleedkamer.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Gezond verstand » za aug 11, 2018 4:43 pm

Zo'n vraag zou ik ook niet beantwoorden, wat is dat voor een belachelijke vraag zeg?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Zakaria Labyad

Bericht door brigade zuid » za aug 11, 2018 5:14 pm

Schijnt niet lekker in de groep te liggen? Werd geloof ik gisteren bij Veronica Inside gesuggereerd door Valentijn Driessen omdat hij teveel maatjes zou zijn met Ten Hag.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door peter » za aug 11, 2018 5:17 pm

Tsja makkelijk scoren. Die jongen speelt amper, dus dat valt heus wel mee.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Zakaria Labyad

Bericht door LucaS » za aug 11, 2018 5:29 pm

Volgens mij is er niets mis met die jongen. Als andere spelers hem niet vertrouwen omdat hij al zo lang terug gaat met ten Hag, zegt dat meer over die andere spelers wat mij betreft
I think I lost my fucking headache

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Historicus » di jan 29, 2019 4:20 pm

Labyad lijkt inmiddels te zijn voorbij gestreefd door Neres én Cerny.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Jinne » di jan 29, 2019 4:24 pm

Hij heeft toch nooit een streepje voor op Neres gehad? Buiten de goal tegen NAC is ie van weinig waarde geweest. Je moet hopen dat er een Arabische of Chinese club voor hem komt aan einde van seizoen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Zakaria Labyad

Bericht door WP_Legend » di jan 29, 2019 4:32 pm

EtH had het niveau van Ajax iets onderschat toen hij aan de klus begon en dacht dat deze jongen goed genoeg zou zijn... Helaas niet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Marillion » di jan 29, 2019 5:09 pm

Hij leek voor de winterstop aan te sluiten in wat ik dan gemakshalve maar even de categorie 12 t/m 15 noem. Spelers die niet in de basis staan maar wel met enige regelmaat invallen en zo van waarde zijn.

Maar nu lijkt hij weer uit beeld te verdwijnen. Eerder was het verhaal dat hij er meer voor moest doen. Als dat nu weer het euvel is dan is het normaal gesproken einde verhaal. Maar wellicht heeft hij gewoon te maken gehad met een blessure of zo? In goede doen met Labyad volgens mij echt wel van waarde kunnen zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Gezond verstand » di feb 05, 2019 3:26 pm

WP_Legend schreef:EtH had het niveau van Ajax iets onderschat toen hij aan de klus begon en dacht dat deze jongen goed genoeg zou zijn... Helaas niet.
Vreemde uitspraak, want EtH zat al een half jaar bij Ajax voordat hij Labyad haalde. Tijd genoeg om het niveau in te schatten dus.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Mano » do feb 07, 2019 9:05 am

te groot voor 't servet en te klein voor het tafellaken
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie