Dušan Tadić

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » ma nov 15, 2021 3:59 pm

Lionel schreef:
ma nov 15, 2021 3:28 pm
En wat heeft Haller die wedstrijden gedaan?

Wat is er overigens op tegen om in sommige wedstrijden wat spelers te wisselen? Iets wat ik al langer roep.
Geen fatsoenlijke bal krijgen.

Haller floreert alleen als een bal in de 16 komt. Blijft die uit, dan kan hij ook niks.

Maar goed, ik zeg dit tegen een intense Haller-hater, dus dorre grond voor welk argument dan ook rond Haller. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » ma nov 15, 2021 4:17 pm

Ik snap niet hoe Tadic ter discussie staat.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dušan Tadić

Bericht door LucaS » ma nov 15, 2021 4:18 pm

Zeux schreef:
ma nov 15, 2021 2:04 pm
LucaS schreef:
ma nov 15, 2021 1:57 pm
Is er nou echt twijfel aan Tadic? De man met doelpunten en assists, die bovendien met zijn instelling en arbeidsethos een groot voorbeeld is voor de anderen?
Maar ook de man die in een aantal wedstrijden niet thuis gaf.

Het is geen eenduidig verhaal. Het is een fantastische speler, die nog genoeg brengt/kan brengen, maar (blijkbaar) wél in specifieke wedstrijden. Kan hij het tegen 'kleintjes' niet opbrengen? En wat als we tegen kleintjes - Heracles, Go Ahead - zoveel verliezen dat we aan het einde van de rit geen kampioen zijn? Dan staan we ook niet 'automatisch' in de CL. Loop je weer het risico in de voorronde tegen een ongelukkige (of machteloze) nederlaag aan te lopen. Heeft sportief/financieel gewoon consequenties. Je kunt niet selectief 'aan' staan. Dat kost punten.
Welke speler gaf in alle wedstrijden thuis?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » ma nov 15, 2021 4:53 pm

LucaS schreef:
ma nov 15, 2021 4:18 pm
Zeux schreef:
ma nov 15, 2021 2:04 pm
LucaS schreef:
ma nov 15, 2021 1:57 pm
Is er nou echt twijfel aan Tadic? De man met doelpunten en assists, die bovendien met zijn instelling en arbeidsethos een groot voorbeeld is voor de anderen?
Maar ook de man die in een aantal wedstrijden niet thuis gaf.

Het is geen eenduidig verhaal. Het is een fantastische speler, die nog genoeg brengt/kan brengen, maar (blijkbaar) wél in specifieke wedstrijden. Kan hij het tegen 'kleintjes' niet opbrengen? En wat als we tegen kleintjes - Heracles, Go Ahead - zoveel verliezen dat we aan het einde van de rit geen kampioen zijn? Dan staan we ook niet 'automatisch' in de CL. Loop je weer het risico in de voorronde tegen een ongelukkige (of machteloze) nederlaag aan te lopen. Heeft sportief/financieel gewoon consequenties. Je kunt niet selectief 'aan' staan. Dat kost punten.
Welke speler gaf in alle wedstrijden thuis?
Geen.

Discussie is of Tadic - en wat mij betreft kun je Blind daar ook onder plaatsen - aan 'slijtage' onderhevig is. Als zij niet thuis geven, gaat meteen een angel uit het spel van Ajax.

Tadic is een topspeler, die nog zeer van waarde is. Maar ik vind dat je ook je ogen niet moet sluiten voor de 'zwakke' wedstrijden die hij heeft gespeeld dit seizoen.

Mijn vraagstelling is feitelijk ook: wanneer beslis je of zo'n speler wel of niet meer 'gaat'. Hij heeft zoveel betekend, heeft zoveel krediet, toont ook nog zo vaak zijn klasse, dat je hem 'automatisch' laat spelen. Zo'n speler 'offeren' is het moeilijkste dat er is. Doe je het te vroeg, dan mis je een topkracht. Doe je het te laat, dan kan het je 'dure' punten kosten. Tadic heeft niet het eeuwige voetballeven. Daar moet je naar durven kijken, vind ik.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Dušan Tadić

Bericht door Jinne » ma nov 15, 2021 5:10 pm

Blind vindt ik niet van zelfde orde als Tadic. Vooral niet qua wedstrijd geest en fitheid ( ook voor hart problemen).

Het is ook kwalijker als iemand in de grote wedstrijden niet thuis geeft ipv andersom .
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » ma nov 15, 2021 5:20 pm

Jinne schreef:
ma nov 15, 2021 5:10 pm
Blind vindt ik niet van zelfde orde als Tadic. Vooral niet qua wedstrijd geest en fitheid ( ook voor hart problemen).

Het is ook kwalijker als iemand in de grote wedstrijden niet thuis geeft ipv andersom .
Het zou best kunnen dat Blind eerder 'geofferd' moet worden. Maar dat sluit nadenken over Tadic niet uit. Nu hoeft ie natuurlijk nog niet uit het team, maar het moment komt. En ik vind dat Ten Hag eerder zou kunnen wisselen als het zo'n wedstrijd is dat hij er niet 'is'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » ma nov 15, 2021 5:23 pm

Het moment komt? Meen je dit nou?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door 999 » ma nov 15, 2021 5:29 pm

Weer jammer dit.Er wordt, terecht in mijn beleving, opgemerkt dat Tadic niet de Tadic is die we uit andere seizoenen kennen. Vervolgens gaat het richting afgeschreven enz. Tadic is niet de Tadic die ik eerder gezien heb, veel secuurder, maar ook veel MEER belangrijker dan nu. Volgens mij is dat ook al eerder gezegd in dit seizoen Maar eigenlijk telt dat ook voor Antony. ... Heb Blind ook veel " belangrijker " gezien dan dit seizoen.Misschien , is het ( nu ) gewoon minder i.v.m. de vele wedstrijden.Misschien moet je ze inderdaad wat meer rust geven, maar Tadic wil dus alles spelen.Hoe gaat hij daar dan weer mee om ...

En vervolgens komt Haller weer langs :smallgrin.gif:

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Historicus » ma nov 15, 2021 9:06 pm

Tadic en Blind op lnks is mij te weinig dynamisch, helemaal als de rechtsbenige Gravenberch ook nog vrij centraal gericht is.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma nov 15, 2021 9:50 pm

Zeux schreef:
Jinne schreef:
ma nov 15, 2021 5:10 pm
Blind vindt ik niet van zelfde orde als Tadic. Vooral niet qua wedstrijd geest en fitheid ( ook voor hart problemen).

Het is ook kwalijker als iemand in de grote wedstrijden niet thuis geeft ipv andersom .
Het zou best kunnen dat Blind eerder 'geofferd' moet worden. Maar dat sluit nadenken over Tadic niet uit. Nu hoeft ie natuurlijk nog niet uit het team, maar het moment komt. En ik vind dat Ten Hag eerder zou kunnen wisselen als het zo'n wedstrijd is dat hij er niet 'is'.
En dan denk ik aan - de voor het doorselecteren op de positie van Tadic gehaalde - Daramy, diens invalbeurt tegen de Eagles en dan denk ik… laat Tadic nog maar even staan.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » ma nov 15, 2021 10:17 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma nov 15, 2021 9:50 pm
Zeux schreef:
Jinne schreef:
ma nov 15, 2021 5:10 pm
Blind vindt ik niet van zelfde orde als Tadic. Vooral niet qua wedstrijd geest en fitheid ( ook voor hart problemen).

Het is ook kwalijker als iemand in de grote wedstrijden niet thuis geeft ipv andersom .
Het zou best kunnen dat Blind eerder 'geofferd' moet worden. Maar dat sluit nadenken over Tadic niet uit. Nu hoeft ie natuurlijk nog niet uit het team, maar het moment komt. En ik vind dat Ten Hag eerder zou kunnen wisselen als het zo'n wedstrijd is dat hij er niet 'is'.
En dan denk ik aan - de voor het doorselecteren op de positie van Tadic gehaalde - Daramy, diens invalbeurt tegen de Eagles en dan denk ik… laat Tadic nog maar even staan.
:smile-ajax.gif:

Het ene 'probleem' is natuurlijk niet hetzelfde als de andere discussie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Dušan Tadić

Bericht door Nihad » di nov 16, 2021 2:32 pm

999 schreef:
ma nov 15, 2021 5:29 pm
Weer jammer dit.Er wordt, terecht in mijn beleving, opgemerkt dat Tadic niet de Tadic is die we uit andere seizoenen kennen. Vervolgens gaat het richting afgeschreven enz. Tadic is niet de Tadic die ik eerder gezien heb, veel secuurder, maar ook veel MEER belangrijker dan nu. Volgens mij is dat ook al eerder gezegd in dit seizoen Maar eigenlijk telt dat ook voor Antony. ... Heb Blind ook veel " belangrijker " gezien dan dit seizoen.Misschien , is het ( nu ) gewoon minder i.v.m. de vele wedstrijden.Misschien moet je ze inderdaad wat meer rust geven, maar Tadic wil dus alles spelen.Hoe gaat hij daar dan weer mee om ...

En vervolgens komt Haller weer langs :smallgrin.gif:
Ik wou net zeggen

Onze grote vedette en leider gaf niet thuis in wedstrijden waarin we puntverlies leden. Dat is gewoon een constatering. Ik krijg meer het gevoel dat hij zich enkel kan opladen voor de grote wedstrijden. Beetje het Zlatan syndroom.

En Tadic is ook alweer 33 he.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » di nov 16, 2021 7:40 pm

Dat hij zich wellicht niet kan opladen is wat mij betreft een ander punt dan zijn leeftijd.

Daar ging het mij om.

Ik ben sowieso een voorstander van meer rouleren. Vaker gezegd.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Dušan Tadić

Bericht door Nihad » di nov 16, 2021 10:51 pm

Ik ben blij dat je het vaker hebt gezegd.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door 999 » di dec 21, 2021 6:35 pm

Dusan Tadic: 'Het is een schande als Ajax geen kampioen wordt'
21 december 2021 11:03 - VI.nl
Foto: Pro Shots
Dusan Tadic: "Het is een schande als Ajax geen kampioen wordt"; image source: Pro Shots

Volgens Dusan Tadic zou het een schande zijn als Ajax geen kampioen wordt. Dat geeft de aanvoerder aan tijdens het jaarlijkse captains interview van Voetbal International. "Wij móéten met Ajax kampioen worden. Misschien is dat een verschil met Feyenoord en PSV", aldus Tadic. "Ajax wordt kampioen. Dat móét. Anders hebben we gefaald. Zo simpel is het eigenlijk."

Tadic vindt het dan ook niets dat het bovenin nu nog spannend is. "Het is leuk voor de liefhebbers en neutrale kijkers, maar ik ben gewoon het liefst al in maart kampioen", zo geeft hij aan. "Maar dat een titelstrijd spannend is, vind ik eigenlijk wel normaal. Dat haalt normaal gesproken het beste uit spelers naar boven en dat komt weer ten goede aan het totale niveau."

Om kampioen te worden moet je iedere wedstrijd scherp zijn. "Dat heb ik de spelersgroep ook verteld na de nederlaag tegen AZ. Als we niet honderd procent zijn, bestaat de kans dat we verliezen", zegt hij daarover. "Iedere tegenstander wil winnen van Ajax. Die clubs brengen dan toch iets meer dan ze normaal doen. Nou, daarop moeten wij voorbereid zijn en ons beste spel spelen. Dan is er niks aan de hand, want dan geven onze kwaliteiten de doorslag."

Tadic gaat verder: "Maar ik constateer dat we zeker na wedstrijden in de Champions League problemen hebben in de Eredivisie. Simpel gesteld denken we er te makkelijk over. In Servië zeggen we: Nothing falls from the tree. You have to take it."

Meer op VI.nl

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » di dec 21, 2021 6:54 pm

...In Servië zeggen we: Nothing falls from the tree. You have to take it.
...
Niet zo'n sterk spreekwoord wat mij betreft want aantoonbaar onjuist. Sterker nog. Er valt juist heel veel van een boom. :smallgrin.gif:

Los daarvan heeft 'ie wel een punt. Hopelijk kan hij zijn selectie in de tweede seizoenshelft wel continu scherp krijgen. Want dat Ajax een aantal keren niet tot het gaatje ging was wel duidelijk.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Zuidema » di dec 21, 2021 8:48 pm

Marillion schreef:
di dec 21, 2021 6:54 pm
Niet zo'n sterk spreekwoord wat mij betreft want aantoonbaar onjuist. Sterker nog. Er valt juist heel veel van een boom. :smallgrin.gif:
Ils sont fous, ces Serbes! :666.gif:

Afbeelding

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » di dec 21, 2021 9:53 pm

Marillion schreef:
di dec 21, 2021 6:54 pm
...In Servië zeggen we: Nothing falls from the tree. You have to take it.
...
Niet zo'n sterk spreekwoord wat mij betreft want aantoonbaar onjuist. Sterker nog. Er valt juist heel veel van een boom. :smallgrin.gif:
Het zwakke fruit? Wat in een boomgaard op de grond ligt, raap je meestal niet meer op om op te eten toch? De frisse appeltjes hangen aan de boom. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door 999 » wo dec 22, 2021 9:53 pm

Fruit pluk je , dan is het het verst .. Als het valt krijg je beurs fruit.Laat dat maar een paar daagjes liggen, zie je het vanzelf ..

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Zuidema » za jan 22, 2022 5:23 pm

Van frontsoldaat tot assistkoning: de tien gedaantes van Dusan Tadic

Als één speler de opmars van Ajax belichaamt, is dat Dusan Tadic wel. In deze tien gedaantes pakt de Servische aanvaller sinds zijn komst in juli 2018 zijn verantwoordelijkheid en stuwt hij de Amsterdamse club naar nieuwe glorietijden.

Johan Inan 22-01-22, 15:23

1. Frontsoldaat
Toen Ajax’ spelersbus zich op 19 december op weg naar de Kuip een weg baande langs opgefokte Feyenoord-supporters en gloeiende fakkels, keek Tadic er met een glimlach naar. ,,Het motiveerde me. Van mij had het stadion ook vol mogen zitten. Alles tegen jou, daar haal ik kracht uit. Angst? Nee, ik ben bommen gewend’’, aldus de Serviër na de wedstrijd (0-2), doelend op bombardementen van de Navo in 1999. Tadic is niet bang. Met de borst vooruit gaat hij voorop in de strijd. Tijdens de laatste editie van PSV - Ajax (1-1) botste hij in de slotfase flink met Denzel Dumfries. De schoonheidsprijs verdiende het niet, maar ook toen bleek Tadic in alle rivaliteit op zijn best. Als voetbal oorlog is, heeft Ajax een heel dappere frontsoldaat in de gelederen.

2. Penaltykoning
Leiders verstoppen zich niet en stappen naar voren als daar behoefte aan is. Tadic stapte het afgelopen jaar acht keer naar voren toen de scheidsrechter naar de stip wees. Zeven keer was het raak. En niet in de minste wedstrijden. In december nog besliste hij de Klassieker tegen Feyenoord. En wat te denken van de laatste ontmoeting met PSV in Eindhoven. In de hectische en grimmige slotfase waarin hij en Dumfries elkaar bloed wel konden drinken, schoot Tadic de strafschop binnen. Mist hij dan nooit? Zeker wel. Tegen AS Roma thuis. Dat kostte Ajax misschien wel een plek in de halve finale. Het weerhoudt Tadic er niet van om de penaltykoning van de Amsterdammers te blijven. Hij had daarvoor immers ook bijna twee jaar geen penalty gemist.

3. Afmaker
Sinds Tadic de overstap maakte van Southampton, in de zomer van 2018, was hij zestig keer trefzeker voor Ajax in de eredivisie. Daarmee doorbrak de voormalige aanvaller van FC Groningen (2010-2012) en FC Twente (2012-2014) dit seizoen de grens van honderd competitietreffers in Nederland. En daar lijkt het niet bij te blijven, aangezien de Serviër nog altijd topfit is en ook geen plannen heeft om Ajax te verlaten. De meest scorende buitenlander in de eredivisie? Hallvar Thoresen maakte er vijftig meer. Het is niet eens onmogelijk voor Tadic. Al helpt het als hij, oog in oog met de doelman, wat minder vaak een lobje probeert. Als de aanvaller ergens zondigt, is het daar wel.

4. Assistkoning
Vol trots postte Ajax vorige maand een wereldrecord van Tadic: 37 assists in één kalenderjaar. Meer dan Lionel Messi zelfs. Over de betrouwbaarheid van dat aantal kan getwist worden. Er zijn databureaus die 35 assists noteerden. Het doet aan zijn status van assistkoning niets af. Van al zijn statistieken over rendement zijn die als aangever het indrukwekkendst. In zijn carrière was hij al goed voor voor meer dan tweehonderd assists. Bij Ajax staat de teller op meer dan tachtig in alle competities. Mede daardoor voert hij al anderhalf jaar de ranglijst van waardevolste eredivisiespeler aan. In Utrecht ging Tadic afgelopen zondag met twee assists op de teruggekeerde Brian Brobbey verder waar hij in 2021 was gebleven. De afmaker zei daarna over de aangever: ,,Bij Tadic weet je dat je de ballen gaat krijgen.’’

5. Personal trainer
In Oostenrijk wees Jurriën Timber naar zijn flesje water, toen hij antwoord gaf op de vraag wat de jonge talenten van Tadic overnemen. Timber, Rensch en Gravenberch zweren er inmiddels bij. Stuk voor stuk leggen ze hun oor bij de captain te luisteren als het gaat om leven buiten het voetbal. Daar hoort voor Tadic water bij, maar ook banaan, honing en spelen op bepaalde noppen. ,,Het belangrijkste is dat je elke dag bezig bent met je lichaam, van hoofd tot tenen. En ik zeg elke dag, omdat dit vaak onderschat wordt. Als je het één keer in de week of één keer in de maand doet, bereik je niet wat je kunt bereiken.’’ En over de jonkies: ,,Diverse teamgenoten vragen weleens advies en ik zie ook dat ze er iets mee doen. Dat vind ik wel leuk.’’

6. Machine
De krachtpatser van Ajax houdt er meer rituelen op na. Zo krijgt hij al sinds jaar en dag wekelijks een schema toegestuurd van een Servische fysiotherapeut. Daar gaat Tadic, buiten de reguliere trainingen bij Ajax, mee aan de slag. Niemand is vaker in het krachthonk van de club te vinden. Als Steven Berghuis zich er op zijn vrije dag meldt, komt hij de aanvoerder tegen. Het resultaat mag er zijn. Tadic miste in 3,5 jaar nog geen enkel eredivisieduel van Ajax. Altijd was hij erbij. ,,Ik werk elke dag keihard om fit te blijven’’, zei Tadic daar zelf al over. ,,Daar komt bij dat ik plichtsgetrouw ben. Ik wil altijd klaarstaan voor mijn ploeg en ik ben gretig om zoveel mogelijk te spelen.’’

7. Waakhond
Trainer Erik ten Hag noemde Tadic eerder één van zijn ankers. ,,Een voorbeeld in alles.’’ Sergiño Dest maakte hard kennis met de leider. Viraal gingen de beelden waarop de temperamentvolle Serviër de jonge back er vol van langs gaf omdat die zich niet aan zijn taken hield. Het veld is geen speeltuin. Zeker niet bij Ajax. Alles moet worden gewonnen. Geen speler die die mentaliteit zo sterk uitdraagt als Tadic. Eerder al moest Noa Lang het bij Ten Hag ontgelden toen hij de captain van repliek dacht te kunnen dienen. De leider waakt continu over de discipline. Ihattaren? Die heeft aan Tadic een verkeerde als hij het groepsproces denkt te kunnen ondermijnen.

8. Communicator
Dat geldt niet alleen voor teamgenoten. Zeker nu spelers zo goed hoorbaar zijn in de lege stadions, blijkt hoe nadrukkelijk Tadic aanwezig is tijdens wedstrijden. De grensrechter maakte tegen Utrecht ook kennis met hem, toen hij zijn vlag niet in de lucht stak bij een vermeend buitenspelmoment. ‘Offside!’, schreeuwde Tadic. Een reactie bleef uit. ‘Boutenschpel!’, brulde hij er meteen achteraan. Geen speler is verbaal zo aanwezig. Dan weer een schreeuw om een overtreding van de opponent aan te dikken, even later met Timber en Martínez de opbouw bespreken en dan weer Brobbey uitleggen hoe hij het best kan lopen. Alles om iedereen scherp te houden en de punten over de streep te trekken. Bij voorkeur goedschiks, maar als de collega hardleers is, kan het wat Tadic betreft ook kwaadschiks.

9. Veelzijdig
Ajax-fans maakten sinds 2018 ook kennis met de allrounder in Tadic. De rechter- of linkerflank leek hem niet veel uit te maken. En toen bleek in de fysiek sterke en technisch begaafde aanvaller ook nog een ideale valse spits te schuilen. Tadic was in die rol van grote waarde in de fraaie CL-campagne in 2019. In Bergamo posteerde Ten Hag hem ruim een jaar geleden zelfs op ‘10’. Daar belandde Tadic voor de winterstop ook een paar keer toen de coach plan B uit de kast trok. Waar hij zelf het liefst staat? ,,Het maakt me niet uit. Ik sta mijn hele carrière al overal.’’

10. WK-ganger
De ultieme beloning voor een prachtige loopbaan volgt waarschijnlijk eind dit jaar, als Tadic zijn land aanvoert op het WK. Portugal werd in het laatste groepsduel verrassend verslagen in eigen huis (1-2), met weer een beslissende rol van Tadic: goal en assist. ,,Hij zorgt voor winnaarsdrang, blijft rustig bij tegenslag, neemt spelers op sleeptouw’’, beschreef Ten Hag hem eerder al. Het is vooral die winnaarsdrang die de Servische captain in zijn kleedkamer pompt en waarmee hij teamgenoten besmet. ,,Ajax vraagt altijd meer en meer. Men is nooit tevreden. Dat is het mooie aan deze club. We zijn blij, maar ook hongerig en we willen altijd meer.’’ Het is nooit genoeg. Dan kun je op je 34ste nog topfit en met de band om de arm aan het grootste eindtoernooi beginnen.
AD.nl (premium)

De sleet zit er volgens mij inmiddels wel een beetje op qua loopsnelheid, maar Tadic blijft ook dan nog steeds bloedlink. Wat een ongelooflijke klasbak! En dat in al die rollen! :worshippy.gif: :worshippy.gif: :worshippy.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » zo jan 23, 2022 10:59 am

Ja, één van de beste aankopen die Ajax ooit heeft gedaan durf ik inmiddels wel te zeggen. Omdat hij zelf over meerdere seizoenen een heel hoog en beslissend niveau heeft gehaald en daarnaast dus ook een hele positieve invloed heeft op de groep zoals in dit artikel is te lezen. Altijd bezig zijn om fit en sterk te zijn. Dat hij iets van snelheid verliest in de loop der jaren hoeft niet zo'n punt te zijn. Daar moest hij het toch al niet van hebben.

Hij zou voor iemand als Ihattaren de ideale leermeester kunnen zijn als die transfer doorgaat. Want zo'n jongen zal er achterkomen dat hij er wat minder aan doet dan onze aanvoerder. Die gok durf ik wel aan.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door wimpey » zo jan 23, 2022 4:38 pm

WAT een speler! ZO balvast, zo’n rothond om tegen te spelen. Top 3 all time favo Ajacieden, easy!

Straks PN, ED, d’n Rik. Love it.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Dušan Tadić

Bericht door Trab » zo jan 23, 2022 5:57 pm

wimpey schreef:WAT een speler! ZO balvast, zo’n rothond om tegen te spelen. Top 3 all time favo Ajacieden, easy!

Straks PN, ED, d’n Rik. Love it.
Nou idd. Kan van een drol een taartje maken. Geweldenaar. En hij heeft zich weer geliefd gemaakt in Eindhoven. Is maar goed dat er geen publiek bij was.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » zo jan 23, 2022 6:01 pm

Wil niet weg, dus laten blijven? Lijkt me een man die goed in een begeleidingsstaf past. Dus binnenboord houden dus, lijkt mij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dušan Tadić

Bericht door LucaS » zo jan 23, 2022 6:04 pm

Zo'n contract herft ie al
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie