Dušan Tadić

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » ma mar 07, 2022 12:34 pm

Ajax Rules schreef:
ma mar 07, 2022 12:32 pm
Scherrer schreef:
ma mar 07, 2022 8:49 am
Lionel schreef:
ma mar 07, 2022 8:36 am
Ajax moet Tadic een spreekverbod geven over Overmars en Oekraïne. Lijkt mij wel zo verstandig.

Want er is natuurlijk helemaal niks uit z’n verband getrokken. Tadic zegt gewoon letterlijk dat het hem allemaal gestolen kan worden wat Overmars heeft gedaan. Prima om dat te vinden, niet om dat als aanvoerder van Ajax te roepen.
Inderdaad, dom gelul van onze aanvoerder.
Hij zegt "Het kan me niets schelen" in de zin van dat dat hij het niet precies weet, maar dat zijn vriendschap er niet van afhangt.

Wat een slak om weer zout op te leggen zeg. Echt zoeken, zoals Ron Jans terecht ook zei.
Het gaat allemaal om de context, of niet B? :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door wimpey » ma mar 07, 2022 12:49 pm

Nihad schreef:
ma mar 07, 2022 10:33 am
Het is een Serviër. Veroordelen van Rusland ligt extreem gevoelig bij die mensen. Rusland is historisch gezien de grote en enige vriend van Servië. Daar kunnen wij van alles vinden, maar wij hoeven geen rekening te houden met onze familie/land etc hierover. Veroordelen van Rusland door hem kan gezien worden als verraad en die Serven zijn compleet gestoord volk.

Ik snap zijn positie wel.
:biggthumpup.gif: Onze ouders en zussen leven niet in Servië. Makkelijk lullen. Hij had het in dat NOS-interview ook over de NAVO in Servië destijds... Ander perspectief. Waarbij zijn perspectief dat is van een vaderland dat met de grond gelijk werd gemaakt... Denk dat we ons moeten beseffen dat hij serieus in de problemen kan raken in eigen land vanwege een anti-Rusland statement...

Hebben jullie ooit die film gezien over het grote Joego bball-team? Kukoc, Divac, Petrovic, Dino Radja e.c. WK in, ik meen, Argentinie. En de gevolgen daarvan... :blush.gif:

À propos NOS-interview en "interesseert me niet"... Het leek mij een uitspraak in de context van z'n vriendschap met Overmars. Geen handige opmerking, maar de media lichtten die zinsnede er wel heel graag selectief uit.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » ma mar 07, 2022 1:09 pm

wimpey schreef:
ma mar 07, 2022 12:49 pm
Waarbij zijn perspectief dat is van een vaderland dat met de grond gelijk werd gemaakt...
Dan zou je dus toch juist sympathie voor Oekraïne verwachten?

Dat hij die sympathie niet wil tonen door die band te dragen, vind ik wel degelijk raar. Er zijn weinig twijfels (behalve bij Forum-wappies) wie 'fout' is in deze zaak.

En als hij dat niet durft uit angst voor wat zijn Servische 'vrienden' er van vinden, dan had hij Blind de ruimte daar voor moeten geven.

Nogmaals: hij vertegenwoordigt Ajax met die band, niet zichzelf. Nu is zijn persoonlijke statement het statement van Ajax geworden. Lijkt mij verkeerd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door 999 » ma mar 07, 2022 1:16 pm

Wimpey verwacht van de NAVO (o.i.d) ingrijpen in of bij Oekraine, maar als 1 persoon 1 keer een standpunt w.b. deze oorlog moet maken dat kan dan niet i.v.m. vrienden of wat dan ook.Welk land of geloof je ook hebt, je kan toch tegen ( deze ) oorlog zijn .Dus blijkbaar vind Tadic het wel goed op de een of andere manier ?>

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door wimpey » ma mar 07, 2022 1:47 pm

Zeux schreef:
ma mar 07, 2022 1:09 pm
En als hij dat niet durft uit angst voor wat zijn Servische 'vrienden' er van vinden, dan had hij Blind de ruimte daar voor moeten geven.
En dan was er weer gezeik geweest, want dan was vaste aanvoerder Tadic gisteren geen aanvoerder geweest. Krijg je daar weer vragen over. Is Tadic pro-Rusland? Heeft Tadic niet te doen met de bevolking van Oekraïne?

Bij AZ droeg ie de blauw-gele band. Gisteren niet. Wellicht dat Ajax een afweging heeft gemaakt tussen 'statement' en het sentiment rond (de familie) Tadic in Servië? Hij is ook captain van Servië he.

Misschien heeft Tadic vanuit Servië hele vervelende reacties gehad na het dragen van die band tegen AZ?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » ma mar 07, 2022 1:55 pm

wimpey schreef:
ma mar 07, 2022 1:47 pm
Zeux schreef:
ma mar 07, 2022 1:09 pm
En als hij dat niet durft uit angst voor wat zijn Servische 'vrienden' er van vinden, dan had hij Blind de ruimte daar voor moeten geven.
En dan was er weer gezeik geweest, want dan was vaste aanvoerder Tadic gisteren geen aanvoerder geweest. Krijg je daar weer vragen over. Is Tadic pro-Rusland? Heeft Tadic niet te doen met de bevolking van Oekraïne?

Bij AZ droeg ie de blauw-gele band. Gisteren niet. Wellicht dat Ajax een afweging heeft gemaakt tussen 'statement' en het sentiment rond (de familie) Tadic in Servië? Hij is ook captain van Servië he.

Misschien heeft Tadic vanuit Servië hele vervelende reacties gehad na het dragen van die band tegen AZ?
En daar moet Ajax zich door laten intimideren?

Lijkt mij niet. Sterker nog: zeker niet, wat mij betreft.

Nu is het ook een statement. Dus 'gezeik' is er toch.

Exact dezelfde vragen hangen nu boven Tadic.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Dušan Tadić

Bericht door Nihad » ma mar 07, 2022 1:55 pm

Die Serven zijn gestoord. Voor hetzelfde geld wachten wat van die knokploegen hem op als ie naar Servië gaat.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » ma mar 07, 2022 1:57 pm

Nihad schreef:
ma mar 07, 2022 1:55 pm
Die Serven zijn gestoord. Voor hetzelfde geld wachten wat van die knokploegen hem op als ie naar Servië gaat.
Intimidatie werkt dus. Slecht signaal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door wimpey » ma mar 07, 2022 2:02 pm

Zeux schreef:
ma mar 07, 2022 1:57 pm
Intimidatie werkt dus. Slecht signaal.
Je hebt makkelijk lullen... Reele kans dat Tadic z'n kop in een strop steekt. In Servië 'polderen' ze wat anders dan hier in NL.

EU en NAVO laten zich collectief intimideren door Poetin. En dan gaan wij een Servier hier veroordelen omdat ie geen herhaald anti-Rusland statement maakt, iets dat in zijn land van herkomst verdomd tricky is.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Dušan Tadić

Bericht door Scherrer » ma mar 07, 2022 2:06 pm

Ik wist niet dat Tadic tegen AZ wél de geel-blauwe aanvoerdersband droeg. Dat verandert de zaak voor mij wel. :biggthumpup.gif:
***

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » ma mar 07, 2022 2:09 pm

wimpey schreef:
ma mar 07, 2022 2:02 pm
Zeux schreef:
ma mar 07, 2022 1:57 pm
Intimidatie werkt dus. Slecht signaal.
Je hebt makkelijk lullen... Reele kans dat Tadic z'n kop in een strop steekt. In Servië 'polderen' ze wat anders dan hier in NL.

EU en NAVO laten zich collectief intimideren door Poetin. En dan gaan wij een Servier hier veroordelen omdat ie geen herhaald anti-Rusland statement maakt, iets dat in zijn land van herkomst verdomd tricky is.
Ik zeg toch niet dat hij die band móét dragen?

Had hem aan Blind gegeven met als statement dat Tadic graag 'neutraal' wil blijven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door wimpey » ma mar 07, 2022 2:11 pm

Scherrer schreef:
ma mar 07, 2022 2:06 pm
Ik wist niet dat Tadic tegen AZ wél de geel-blauwe aanvoerdersband droeg. Dat verandert de zaak voor mij wel. :biggthumpup.gif:
Vergelijking: Rory Best is een Ulsterman. Ierland speelt internationaal rugby, zonder onderscheid te maken tussen Eire en Ulster. 2 volkslieden voorafgaand aan iedere interland. Best was jarenlang captain van Ierland. Zong ie een van de 2 hymnes mee? Nope. Beter voor z'n gezondheid en m.n. z'n knieschijven.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door wimpey » ma mar 07, 2022 2:12 pm

Zeux schreef:
ma mar 07, 2022 2:09 pm
Had hem aan Blind gegeven met als statement dat Tadic graag 'neutraal' wil blijven.
Band dragen tegen AZ en de 'gewone' band gisteren was een prima 'neutraal' statement?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » ma mar 07, 2022 2:12 pm

Scherrer schreef:
ma mar 07, 2022 2:06 pm
Ik wist niet dat Tadic tegen AZ wél de geel-blauwe aanvoerdersband droeg. Dat verandert de zaak voor mij wel. :biggthumpup.gif:
Ja, interessant, hierboven wordt gesteld dat hij zo ongeveer een half doodvonnis tekent als hij die band draagt, maar na het dragen van die band leeft hij nog...

Is Tadic alleen maar 'slachtoffer' van intimidatie-tactieken van Serviërs (fijne 'vrienden' als dat zo is) of vindt hij zelf misschien ook wel wat? En is dat wat hij vindt wel in het belang van de club Ajax? En als dat zo is, moet hij dan die aanvoerdersrol wel spelen?

In dit geval was er ook een heel heldere uitweg: had Blind die Oekraïne-band laten dragen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » ma mar 07, 2022 2:14 pm

wimpey schreef:
ma mar 07, 2022 2:12 pm
Zeux schreef:
ma mar 07, 2022 2:09 pm
Had hem aan Blind gegeven met als statement dat Tadic graag 'neutraal' wil blijven.
Band dragen tegen AZ en de 'gewone' band gisteren was een prima 'neutraal' statement?
Nee, er is een gezamenlijke actie van eredivisieclubs, daar heeft Ajax zich nu aan onttrokken. Niet neutraal dus.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Dušan Tadić

Bericht door Nihad » ma mar 07, 2022 2:19 pm

Zeux schreef:
ma mar 07, 2022 1:57 pm
Nihad schreef:
ma mar 07, 2022 1:55 pm
Die Serven zijn gestoord. Voor hetzelfde geld wachten wat van die knokploegen hem op als ie naar Servië gaat.
Intimidatie werkt dus. Slecht signaal.
Misschien wat Bosniërs vragen wat precies Servische intimidatie is. :excited.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door wimpey » ma mar 07, 2022 2:26 pm

Zeux schreef:
ma mar 07, 2022 2:12 pm
Ja, interessant, hierboven wordt gesteld dat hij zo ongeveer een half doodvonnis tekent als hij die band draagt, maar na het dragen van die band leeft hij nog...
Eventuele reacties zullen door het dragen van die band opgeroepen zijn... Anyway, het enige dat ik wilde bereiken, is aangeven dat pro-Oekraine en anti-Rusland in Servië gevoelig ligt.

Geen idee hoe de privé-persoon Tadic in deze kwestie staat. Maar gezien zijn achtergrond is dat vast anders dan het gros van de mensen in West-Europa.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » ma mar 07, 2022 2:29 pm

Zeux schreef:
ma mar 07, 2022 2:14 pm
wimpey schreef:
ma mar 07, 2022 2:12 pm
Zeux schreef:
ma mar 07, 2022 2:09 pm
Had hem aan Blind gegeven met als statement dat Tadic graag 'neutraal' wil blijven.
Band dragen tegen AZ en de 'gewone' band gisteren was een prima 'neutraal' statement?
Nee, er is een gezamenlijke actie van eredivisieclubs, daar heeft Ajax zich nu aan onttrokken. Niet neutraal dus.
Precies. En als Tadic een band niet wil dragen uit angst of wat dan ook dan moet hij de band inleveren.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door 999 » ma mar 07, 2022 3:16 pm

wimpey schreef:
ma mar 07, 2022 2:12 pm
Zeux schreef:
ma mar 07, 2022 2:09 pm
Had hem aan Blind gegeven met als statement dat Tadic graag 'neutraal' wil blijven.
Band dragen tegen AZ en de 'gewone' band gisteren was een prima 'neutraal' statement?
Tadic droeg dus de Blauw - Gele band tegen AZ.Voor mij is dat genoeg en neem mijn woorden terug ...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » ma mar 07, 2022 3:20 pm

999 schreef:
ma mar 07, 2022 3:16 pm
wimpey schreef:
ma mar 07, 2022 2:12 pm
Zeux schreef:
ma mar 07, 2022 2:09 pm
Had hem aan Blind gegeven met als statement dat Tadic graag 'neutraal' wil blijven.
Band dragen tegen AZ en de 'gewone' band gisteren was een prima 'neutraal' statement?
Tadic droeg dus de Blauw - Gele band tegen AZ.Voor mij is dat genoeg en neem mijn woorden terug ...
Tadic is niet de BV Ajax.

Ajax moet beslissen of ze meedoet aan een eredivisie-brede solidariteitsactie, niet Tadic.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door 999 » ma mar 07, 2022 3:29 pm

Zeux schreef:
ma mar 07, 2022 3:20 pm
999 schreef:
ma mar 07, 2022 3:16 pm
wimpey schreef:
ma mar 07, 2022 2:12 pm


Band dragen tegen AZ en de 'gewone' band gisteren was een prima 'neutraal' statement?
Tadic droeg dus de Blauw - Gele band tegen AZ.Voor mij is dat genoeg en neem mijn woorden terug ...
Tadic is niet de BV Ajax.

Ajax moet beslissen of ze meedoet aan een eredivisie-brede solidariteitsactie, niet Tadic.
Tadic droeg dus de Blauw - Gele band tegen AZ.Voor mij is dat genoeg en neem mijn woorden terug ...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » ma mar 07, 2022 4:02 pm

999 schreef:
ma mar 07, 2022 3:29 pm
Zeux schreef:
ma mar 07, 2022 3:20 pm
999 schreef:
ma mar 07, 2022 3:16 pm


Tadic droeg dus de Blauw - Gele band tegen AZ.Voor mij is dat genoeg en neem mijn woorden terug ...
Tadic is niet de BV Ajax.

Ajax moet beslissen of ze meedoet aan een eredivisie-brede solidariteitsactie, niet Tadic.
Tadic droeg dus de Blauw - Gele band tegen AZ.Voor mij is dat genoeg en neem mijn woorden terug ...
Je hoeft niet te schreeuwen. Ik heb het gelezen. Ik ben het er niet mee eens. De laatste keer dat ik checkte mocht dat....
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door 999 » ma mar 07, 2022 4:11 pm

Zeux schreef:
ma mar 07, 2022 4:02 pm
999 schreef:
ma mar 07, 2022 3:29 pm
Zeux schreef:
ma mar 07, 2022 3:20 pm


Tadic is niet de BV Ajax.

Ajax moet beslissen of ze meedoet aan een eredivisie-brede solidariteitsactie, niet Tadic.
Tadic droeg dus de Blauw - Gele band tegen AZ.Voor mij is dat genoeg en neem mijn woorden terug ...
Je hoeft niet te schreeuwen. Ik heb het gelezen. Ik ben het er niet mee eens. De laatste keer dat ik checkte mocht dat....
Telt toch ook voor jou, jij blijft je stand[punt herhalen dus doe ik gewoon jouw na.Overigens wordt op internet DIT MET SCHREEUWEN bedoelt ... Poetin zal wel onder de indruk zijn van al die blauw-gele aanvoerders banden ...
Laatst gewijzigd door 999 op ma mar 07, 2022 4:18 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Dušan Tadić

Bericht door ferry » ma mar 07, 2022 4:12 pm

Ik las dat er vorige week gevraagd was om bij de eerstvolgende wedstrijd de geel/blauwe band te dragen. Voor Ajax was dat donderdag tegen AZ, toen Tadic de band ook droeg. Misschien was het niet gecommuniceerd dat hij geacht werd de band te blijven dragen? Als het iets prinicipieels was dan had hij de band ook niet gedragen tegen AZ lijkt me.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » ma mar 07, 2022 4:22 pm

Ferry schreef:
ma mar 07, 2022 4:12 pm
Ik las dat er vorige week gevraagd was om bij de eerstvolgende wedstrijd de geel/blauwe band te dragen. Voor Ajax was dat donderdag tegen AZ, toen Tadic de band ook droeg. Misschien was het niet gecommuniceerd dat hij geacht werd de band te blijven dragen? Als het iets prinicipieels was dan had hij de band ook niet gedragen tegen AZ lijkt me.
Veel onduidelijkheden, benieuwd naar het werkelijke verhaal.

En als dat zo was, had Ten Hag toch ook niet zo vaag hoeven antwoorden op de vraag waarom Tadic de band niet droeg?

Daarnaast is het natuurlijk een principiële zaak: bepaalt Tadic of Ajax niet meedoet aan een actie of Ajax zelf?

Natuurlijk heeft Tadic de keus die band niet te dragen. Maar dan zouden wel andere mechanismen in werking moeten treden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie