Dušan Tadić

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Mr. Ajax » di jul 09, 2019 9:04 am

Sandro schreef:
Mr. Ajax schreef:
LucaS schreef:Ik moet zeggen met de vlucht van de Jong en de.Ligt na 1 echt topseizoen, doet het me goed dat mannen als Tadic, Neres en Ziyech wel een band met en respect voor onze club laten zien
Ik snap wat je bedoelt, maar het is nu 8 juli. Kans bestaat nog dat ze over anderhalf maandje allemaal weg zijn.
Een kans is er altijd, maar die kans is wel héél erg klein. Valt me op dat de meerderheid op AT na afloop van ieder seizoen verwacht dat iedereen verkocht wordt. De praktijk laat wat anders zien.
Wat Tadic betreft wel, maar ik weet niet of de kans op een vertrek van Ziyech en/of Neres zo klein is. En ik hoor volgens mij niet bij die meerderheid zwartkijkers, maar in dit geval feitelijk gezien duurt de transferwindow nog erg lang en zijn Neres en Ziyech na afgelopen seizoen best wel 'hot'. Ik hoop ook dat ze blijven en wil het ook best geloven, maar begin juli gaan roepen dat Neres en Ziyech een band hebben met Ajax en de club trouw blijven vind ik op z'n minst voorbarig.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » di jul 09, 2019 9:29 am

Dat hotte is hopelijk weg nu ze er in de AC en de CA weinig van gebakken hebben.

Neres zat bij het slechtste team van de CA (samen met Di Maria en Messi dus op zich best een prima voorhoede) en Ziyech was uiteindelijk de schlemiel bij Marokko.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Mr. Ajax » di jul 09, 2019 9:36 am

Lionel schreef:Dat hotte is hopelijk weg nu ze er in de AC en de CA weinig van gebakken hebben.
De vraag is dan of dat eventuele interesse ook doet vervagen of dat het alleen maar de prijs naar beneden drukt. Ik hoop natuurlijk op het eerste, maar wat ik zeg - er kan (en gaat) nog erg veel gebeuren op de transfermarkt tot 1 september. Dan gaan dingen bewegen en komen onze spelers ook in het spel.

Wat Ziyech betreft - we hebben in ieder geval wel gezien dat Europese subtop niet goed genoeg voor hem is, dus daar hebben we wellicht iets meer kans qua zijn aanblijven.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jul 09, 2019 9:42 am

[quote="wimpey”]Las dat Ajax een pagina had gekocht in een Spaanse krant om FdJ te bedanken. FdJ heeft Ajax uitgebreid bedankt. [/quote] Niet alleen een krant, ook een stadsbus in Barcelona. Vette actie!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door wimpey » di jul 09, 2019 9:50 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:[quote="wimpey”]Las dat Ajax een pagina had gekocht in een Spaanse krant om FdJ te bedanken. FdJ heeft Ajax uitgebreid bedankt.
Niet alleen een krant, ook een stadsbus in Barcelona. Vette actie![/quote][/quote]

Blijk van wederzijdse waardering en vertrek via de voordeur.

Zie Ajax dat straks niet doen in Turijn.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » di jul 09, 2019 9:52 am

wimpey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:[quote="wimpey”]Las dat Ajax een pagina had gekocht in een Spaanse krant om FdJ te bedanken. FdJ heeft Ajax uitgebreid bedankt.
Niet alleen een krant, ook een stadsbus in Barcelona. Vette actie!
[/quote]

Blijk van wederzijdse waardering en vertrek via de voordeur.

Zie Ajax dat straks niet doen in Turijn.[/quote][/quote][/quote]
Inderdaad. Echt prachtig gewoon. Zo hoort het. Al hebben we wel echt te weinig van hem kunnen genieten.

MdL stelt mij echt teleur. Ik hoop gewoon dat hij verkocht wordt, aan wie boeit me al niet eens meer.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Yopii » di jul 09, 2019 10:34 am

wimpey schreef:De maestro blijft tot 2026!! :ajax.gif:

Tot 2023, daarna gaat ie bij Ajax het trainersvak in. :biggthumpup.gif:
:confused.gif:

Tadic speelt komend seizoen voor Ajax, dat is hiermee duidelijk geworden. Wat er daarna gebeurt is koffiedik kijken.

Jij weet net zo goed als ik dat zulke contracten vooral een symbolische waarde hebben.

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Mr. Ajax » di jul 09, 2019 10:37 am

Yopii schreef:
wimpey schreef:De maestro blijft tot 2026!! :ajax.gif:

Tot 2023, daarna gaat ie bij Ajax het trainersvak in. :biggthumpup.gif:
:confused.gif:

Tadic speelt komend seizoen voor Ajax, dat is hiermee duidelijk geworden. Wat er daarna gebeurt is koffiedik kijken.

Jij weet net zo goed als ik dat zulke contracten vooral een symbolische waarde hebben.
Het gaat hier wel om een heel specifieke constructie. Alles kan, maar het lijkt me niet dat hij zomaar weer vertrekt over een jaar of 2.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door wimpey » di jul 09, 2019 11:00 am

Yopii schreef: Jij weet net zo goed als ik dat zulke contracten vooral een symbolische waarde hebben.
Een contract waarin een loopbaan pad als trainer is opgenomen, lijkt me meer dan symbolisch.

Tadic heeft een toko in Zuid gekocht, had 3 à 4 keer zoveel kunnen verdienen in China. Het heeft er alle schijn van dat ie simpelweg tevreden is hier.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door 999 » di jul 09, 2019 11:13 am

Hij wel ... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » di jul 09, 2019 11:19 am

@Yopi:

Vergeet niet dat Tadic bij zijn komst naar Ajax al heeft aangegeven dat wonen in Nederland één van de redenen is geweest om naar Ajax te komen. Je weet natuurlijk nooit wat er in de toekomst gebeurd maar dit lijkt echt wel een serieuze en bewuste keuze om hier voor langere tijd te blijven. En waarom ook niet? Hij heeft het naar zijn zin bij Ajax, krijgt enorm veel waardering en zijn contract zal heus ook dik in orde zijn. Daarbij heeft hij dan ook een fijne situatie voor zijn gezin.

Ik snap wel dat zoiets meer waard is dan een enorm dik contract in China. Al zal lang niet iedereen die afweging zo maken.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » di jul 09, 2019 11:57 am

Yopii schreef:
wimpey schreef:De maestro blijft tot 2026!! :ajax.gif:

Tot 2023, daarna gaat ie bij Ajax het trainersvak in. :biggthumpup.gif:
:confused.gif:

Tadic speelt komend seizoen voor Ajax, dat is hiermee duidelijk geworden. Wat er daarna gebeurt is koffiedik kijken.

Jij weet net zo goed als ik dat zulke contracten vooral een symbolische waarde hebben.
:excited.gif: ^2
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Yopii » di jul 09, 2019 12:12 pm

wimpey schreef:
Yopii schreef: Jij weet net zo goed als ik dat zulke contracten vooral een symbolische waarde hebben.
Een contract waarin een loopbaan pad als trainer is opgenomen, lijkt me meer dan symbolisch.

Tadic heeft een toko in Zuid gekocht, had 3 à 4 keer zoveel kunnen verdienen in China. Het heeft er alle schijn van dat ie simpelweg tevreden is hier.
Nu wel, maar er kan veel gebeuren.

Sportief: kan Ajax een redelijk niveau vasthouden?

Persoonlijk: blijven Overmars en Ten Hag, en zo nee, wie komt er voor hen in de plaats?

En dan heb ik het nog niet over mogelijkheden van buiten die zich kunnen voordoen.

Ik heb Frank de Boer ook horen zeggen dat hij en zijn broer nóóit meer weggingen bij Ajax. Tot het op een dag ging kriebelen, toen dachten ze er dus anders over.

Voor Ajax in elk geval goed nieuws dat Tadic komend seizoen nog voor Ajax speelt. Daarna zien we wel verder.

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dušan Tadić

Bericht door LucaS » di jul 09, 2019 2:02 pm

wimpey schreef:
Ik vind het wel grappig dat jongens als Tagliafico en Tadic dus kiezen voor een langer verblijf terwijl je aan de andere kant je eigen jeugd hebt die zo snel mogelijk de stap naar het buitenland wil maken.
Ik vind FdJ een 'ander' verhaal en Ajax blijkbaar ook. Las dat Ajax een pagina had gekocht in een Spaanse krant om FdJ te bedanken. FdJ heeft Ajax uitgebreid bedankt.
Het is dan misschien allemaal wel beschaafd verlopen, maar feitelijk heeft de Jong maar 1 seizoen echt gepresteerd in Ajax 1. Ik vind die hele fanfare voor zo'n passant dan wel weer erg overdone
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » di jul 09, 2019 2:18 pm

LucaS schreef:
wimpey schreef:
Ik vind het wel grappig dat jongens als Tagliafico en Tadic dus kiezen voor een langer verblijf terwijl je aan de andere kant je eigen jeugd hebt die zo snel mogelijk de stap naar het buitenland wil maken.
Ik vind FdJ een 'ander' verhaal en Ajax blijkbaar ook. Las dat Ajax een pagina had gekocht in een Spaanse krant om FdJ te bedanken. FdJ heeft Ajax uitgebreid bedankt.
Het is dan misschien allemaal wel beschaafd verlopen, maar feitelijk heeft de Jong maar 1 seizoen echt gepresteerd in Ajax 1. Ik vind die hele fanfare voor zo'n passant dan wel weer erg overdone
Dit is toch zoals het hoort?

Ajax heeft een godsvermogen aan hem verdiend en hij was er voor verantwoordelijk dat we konden voetballen zoals we afgelopen seizoen deden. Ik heb van hem (zeker te kort) genoten. En daarbij is hij gewoon, zoals hij overkomt, een oprechte liefhebber.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Yopii » di jul 09, 2019 2:28 pm

LucaS schreef: Het is dan misschien allemaal wel beschaafd verlopen, maar feitelijk heeft de Jong maar 1 seizoen echt gepresteerd in Ajax 1. Ik vind die hele fanfare voor zo'n passant dan wel weer erg overdone
Vind ik ook.
Op een beschaafde manier vertrekken zou normaal moeten zijn.

Goede voetballer, die Frenkie, maar ook een hype.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door wimpey » di jul 09, 2019 2:37 pm

LucaS schreef: Het is dan misschien allemaal wel beschaafd verlopen, maar feitelijk heeft de Jong maar 1 seizoen echt gepresteerd in Ajax 1. Ik vind die hele fanfare voor zo'n passant dan wel weer erg overdone
Die jongen kwam van Willem II, met 18(?). Op zijn handelswijze valt weinig aan te merken, lijkt me.

Het circus rond kinderen van de club als Kluivert en De Ligt is i.m.o. nestbevuiling. Die Kluivert gaf Ajax zelfs nog een trap na. Good riddance, voor die improductieve proleet kregen we Tadic. :biggthumpup.gif:

Ik hoop dat De Ligt meer klasse toont wanneer het zover is.

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Yopii » di jul 09, 2019 2:40 pm

Hij heeft het inderdaad netjes afgehandeld. Hij zit dan ook bij Ali en niet bij die pizzabakker.

Voetballers varen blind op hun zaakwaarnemer.

Het is net als wanneer je je huis verkoopt: je kiest al snel de makelaar die de hoogste vraagprijs voorstelt. Of dat het beste resultaat oplevert, is een tweede.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » di jul 09, 2019 2:43 pm

Frenkie en zijn zaakwaarnemer zijn wel echt twee dikke maatjes als ik beide hun Instagram mag geloven.

Die zijn echt samen begonnen en zijn er trots op dat ze samen de transfer naar Barca hebben geregeld.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Dušan Tadić

Bericht door Thom » wo jul 10, 2019 6:12 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:[quote="wimpey”]Las dat Ajax een pagina had gekocht in een Spaanse krant om FdJ te bedanken. FdJ heeft Ajax uitgebreid bedankt.
Niet alleen een krant, ook een stadsbus in Barcelona. Vette actie![/quote][/quote]
Is dit nou zo'n vette actie, dat gedweep met Frenkie en Barça? Voor mij blijft staan dat hij te vroeg weg gegaan is. Daar ben ik teleurgesteld over. Dan hoef ik 'm voorlopig niet meer te xien en ik ben Ajaxfan, geen Barçafan. :ajaxscarf.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Gezond verstand » di jul 16, 2019 1:05 pm

Ik vraag me wel eens af wat er gebeurd was met Gudelj als Tadic toen bij Ajax had gespeeld? Tadic is de ster van Servie, en een uberprof. Zou Gudelj dan ook durven muiten? Of zou hij als een schoothondje zijn plek op de bank hebben geaccepteerd? Ik denk dat laatste.

En ik denk persoonlijk ook dat Cerny dan niet zo diep was weggezakt. Het ging mis bij die jongen toen hij dikke maatjes werd met de broertjes Gudelj.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Mr. Ajax » di jul 16, 2019 1:55 pm

Gezond verstand schreef:En ik denk persoonlijk ook dat Cerny dan niet zo diep was weggezakt. Het ging mis bij die jongen toen hij dikke maatjes werd met de broertjes Gudelj.
Het ging eerder mis bij Cerny toen ie twee keer ernstig geblesseerd raakte. Had en heeft weinig met Nemanja Gudelj te maken, denk ik. Sterker nog - Cerny ging naar eigen zeggen een stuk professioneler leven toen ie Gudelj leerde kennen. Hij begon op zijn voeding te letten, extra oefeningen te doen etc.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jul 16, 2019 6:37 pm

Cerny werd volgens mij door een aantal supporters ook wel een grote misser in Doetinchem verweten, in de de smadelijke en traumatische 1-1 wedstrijd tegen De Graafschap. Daarna leek ie zijn zelfvertrouwen volledig kwijt.

Gek he. Spelers als Fischer en Cerny (en in feite ook Dolberg) leken een geweldige toekomst tegemoet te gaan en zakken dan onverklaarbaar ver weg.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Gezond verstand » wo jul 17, 2019 5:23 am

Mr. Ajax schreef:
Gezond verstand schreef:En ik denk persoonlijk ook dat Cerny dan niet zo diep was weggezakt. Het ging mis bij die jongen toen hij dikke maatjes werd met de broertjes Gudelj.
Het ging eerder mis bij Cerny toen ie twee keer ernstig geblesseerd raakte. Had en heeft weinig met Nemanja Gudelj te maken, denk ik. Sterker nog - Cerny ging naar eigen zeggen een stuk professioneler leven toen ie Gudelj leerde kennen. Hij begon op zijn voeding te letten, extra oefeningen te doen etc.
maar hij ging ook steeds meer showen, toonde minder mentaliteit. En dat was ook duidelijk invloed van showmannetje Gudelj. Blessures kan je overwinnen, maar niet als je je met randzaken bezig gaat houden.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 17, 2019 10:38 am

Dat is jouw subjectieve opvatting. Ik weet niet waar het op gebaseerd is en ik heb er in ieder geval niets van gemerkt. Maar goed.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie