Dušan Tadić

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Yopii » ma okt 25, 2021 9:34 am

wimpey schreef:
wo sep 29, 2021 9:41 am
Top hoeveel aller tijden v.w.b. Ajacieden is deze man?

Ik kan er niet heel veel opnoemen, die over een lange periode zo goed en consistent zijn geweest.
Lang geleden hadden we er wel een paar... :smallgrin.gif:

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Alexander » ma okt 25, 2021 9:36 am

Wat een ongelofelijke speler is dit toch. Zo belangrijk met zijn assists en goals. Maar nog veel belangrijker, echt de leider van deze ploeg. Wereldspeler.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Cruijff » ma okt 25, 2021 9:46 am

Alexander schreef:
ma okt 25, 2021 9:36 am
Wat een ongelofelijke speler is dit toch. Zo belangrijk met zijn assists en goals.

Nog steeds niet iedereen is dit met je eens.
Volgens Lionel zou hij vaker moeten gaan scoren.

Lionel schreef:
Het punt met Haller is dat hij eigenlijk niet zoveel toevoegt als hij niet scoort. Hetgeen je van Tadic en Antony niet kan zeggen. Ik blijf erbij dat Ajax sterker is met Neres / Daramy op links en Tadic in de punt.

Tadic moet overigens wel meer gaan scoren.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 25, 2021 10:43 am

Het is nog maar een paar weken geleden dat al geopperd weg, dat Tadic wel zijn beste tijd had gehad. :smallgrin.gif: Hetzelfde geldt voor Blind.
Pffff, we beseffen niet wat voor klasbakken het zijn. En natuurlijk hebben ze ook mindere wedstrijden, maar dat hadden onze helden uit het verleden ook.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13363
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Arthur » ma okt 25, 2021 11:51 am

Onze helden van weleer namen ook wel eens bewust een snipperdag, dat kun je van Tadic niet zeggen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Jöhnk » ma okt 25, 2021 11:59 am

Ajaciedjuh schreef:
ma okt 25, 2021 10:43 am
Het is nog maar een paar weken geleden dat al geopperd weg, dat Tadic wel zijn beste tijd had gehad. :smallgrin.gif: Hetzelfde geldt voor Blind.
Pffff, we beseffen niet wat voor klasbakken het zijn. En natuurlijk hebben ze ook mindere wedstrijden, maar dat hadden onze helden uit het verleden ook.
Helemaal mee eens. Ik word regelmatig voor negatieveling uitgemaakt en zal dat zeker niet bij anderen doen want ik vind dat een heel nare manier van discussieren, maar... het heeft me wel verbaasd, bevreemd zelfs, dat spelers die al jaren constant goed draaien zo snel en plotseling werden afgeserveerd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33283
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » ma okt 25, 2021 1:20 pm

Jöhnk schreef:
ma okt 25, 2021 11:59 am
Ajaciedjuh schreef:
ma okt 25, 2021 10:43 am
Het is nog maar een paar weken geleden dat al geopperd weg, dat Tadic wel zijn beste tijd had gehad. :smallgrin.gif: Hetzelfde geldt voor Blind.
Pffff, we beseffen niet wat voor klasbakken het zijn. En natuurlijk hebben ze ook mindere wedstrijden, maar dat hadden onze helden uit het verleden ook.
Helemaal mee eens. Ik word regelmatig voor negatieveling uitgemaakt en zal dat zeker niet bij anderen doen want ik vind dat een heel nare manier van discussieren, maar... het heeft me wel verbaasd, bevreemd zelfs, dat spelers die al jaren constant goed draaien zo snel en plotseling werden afgeserveerd.
Blind had wel een 'trage start' en gezien zijn hartconditie vrees ik dan eigenlijk meteen dat die dan opspeelt/invloed heeft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Yopii » ma okt 25, 2021 3:55 pm

Alexander schreef:
ma okt 25, 2021 9:36 am
Wat een ongelofelijke speler is dit toch. Zo belangrijk met zijn assists en goals. Maar nog veel belangrijker, echt de leider van deze ploeg. Wereldspeler.
Die eerste assist was fenomenaal. Perfecte loopactie, kijken, bal precies op maat geven. Het lijkt zo simpel. :biggthumpup.gif:
Onze helden van weleer namen ook wel eens bewust een snipperdag, dat kun je van Tadic niet zeggen.
Mwah, het Ajax van 1971/72 won werkelijk alles. Liet niets lopen.

Het verschil is dat het team van toen bestond uit door de wol geverfde broodspelers van de ideale leeftijd. Die mannen hoefde je niets te vertellen. Op zeker moment hadden ze zelfs amper meer een coach nodig. :smallgrin.gif:

Het Ajax van nu is relatief onervaren. Voor zo'n team is een coach op het veld (speler die het verlengstuk is van de trainer) essentieel. Dat is Tadic nu voor Van Hag, zoals Guardado en Cocu dat eerder waren voor hun trainers bij PSV. De aanwezigheid van zo'n speler is de sleutel tot succes.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma okt 25, 2021 7:06 pm

Op het gevaar af de toorn van Yopi op me te laden omdat ik een vergelijking met het Ajax van de speler Cruijff met dat van de trainer Van Gaal maak: het Ajax van 1994/1995 bleef ongeslagen in de competitie en de Champions League.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » ma okt 25, 2021 9:20 pm

Yopii schreef:
ma okt 25, 2021 3:55 pm
Alexander schreef:
ma okt 25, 2021 9:36 am
Wat een ongelofelijke speler is dit toch. Zo belangrijk met zijn assists en goals. Maar nog veel belangrijker, echt de leider van deze ploeg. Wereldspeler.
Die eerste assist was fenomenaal. Perfecte loopactie, kijken, bal precies op maat geven. Het lijkt zo simpel. :biggthumpup.gif:
Onze helden van weleer namen ook wel eens bewust een snipperdag, dat kun je van Tadic niet zeggen.
Mwah, het Ajax van 1971/72 won werkelijk alles. Liet niets lopen.

Het verschil is dat het team van toen bestond uit door de wol geverfde broodspelers van de ideale leeftijd. Die mannen hoefde je niets te vertellen. Op zeker moment hadden ze zelfs amper meer een coach nodig. :smallgrin.gif:

Het Ajax van nu is relatief onervaren. Voor zo'n team is een coach op het veld (speler die het verlengstuk is van de trainer) essentieel. Dat is Tadic nu voor Van Hag, zoals Guardado en Cocu dat eerder waren voor hun trainers bij PSV. De aanwezigheid van zo'n speler is de sleutel tot succes.
Guardado vergelijken met Tadic :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Cruijff » ma okt 25, 2021 9:30 pm

Lionel schreef:
ma okt 25, 2021 9:20 pm
Yopii schreef:
ma okt 25, 2021 3:55 pm

Het Ajax van nu is relatief onervaren. Voor zo'n team is een coach op het veld (speler die het verlengstuk is van de trainer) essentieel. Dat is Tadic nu voor Van Hag, zoals Guardado en Cocu dat eerder waren voor hun trainers bij PSV. De aanwezigheid van zo'n speler is de sleutel tot succes.
Guardado vergelijken met Tadic :excited.gif:
Haha.
Dat is bijna als Wesley Sonck vergelijken met Johan Cruijff.

Toch heeft Yopii wel een puntje: één of twee ervaren spelers mét kwaliteit tov van twee enorme prutsers maakt al enorm veel verschil.
Kijk naar Ajax: Nemanja Gudelj of een goede middenvelder is ook al direct het verschil tussen niet eens winnen van Molde of Europees overwinteren.

Ten tijde van die Guardado won PSV fluitend de landstitels, Ajax bleef ver achter. PSV schoot 9 strafschoppen op rij tegen Atletico Madrid raak, als ultimate loser Narsingh niet als enige mist schakelen ze Atletico uit en staan ze zomaar in een kwartfinale CL.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Cruijff » ma okt 25, 2021 9:38 pm

Ten Hag volgde Keizer op en kreeg meteen Tagliafico. Nico bleek vanaf zijn eerste wedstrijd al zes klassen beter dan Mitchell Dijks.
Inmiddels zit Ajax zelfs op zo'n hoog level dat Tagliafico bankzitter is geworden.
Yopii schreef:
ma okt 25, 2021 3:55 pm

Het Ajax van nu is relatief onervaren.achter.
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens.
Tadic, Blind, Berghuis, Klaassen, plus Pasveer (en Tagliafico) zijn helemaal niet zo jong.

Ajax is lang niet zo'n jong elftal meer als in de afgelopen 15-20 jaar.

En ook de jonkies hebben gewoon al behoorlijk veel ervaring. Bij een aantal andere grote clubs breken ook weleens 18-jarige talenten door, maar gemiddeld gezien worden bij veel andere CL deelnemers spelers echt een paar jaar later gebracht.
Waardoor bijv een Mazraoui en zelfs Gravenberch echt al veel ervaring hebben voor hun leeftijd.

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door wimpey » do nov 04, 2021 9:58 am

Hij stond weer eens op, toen de ploeg het nodig had. :biggthumpup.gif:

Iek ben sterk daar!

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Alexander » do nov 04, 2021 10:30 am

Maar was in het uur daarvoor 1 van de zwakste bij Ajax.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Andriy Demchenko » zo nov 14, 2021 10:39 pm

Schiet Servie met een goal en een assist in de blessuretijd naar het WK ten koste van dat graf Portugal. Lekker Dusan. :blub.gif:

https://www.youtube.com/watch?v=YI2_s1TQDhU
https://www.youtube.com/watch?v=VUMHpxBVeGc
Laatst gewijzigd door Andriy Demchenko op zo nov 14, 2021 10:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Giacomo Puccini » zo nov 14, 2021 10:40 pm

Heerlijk, mooie wedstrijd :biggthumpup.gif:
Ajax!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Dušan Tadić

Bericht door Nihad » ma nov 15, 2021 10:25 am

Mwah, ik begin beetje mijn twijfels te krijgen bij Tadic.

In wedstrijden als Go Ahaed en Heracles was ie nergens te bekennen. Dat zijn de wedstrijden waarin je verwacht dat hij als dragende speler het verschil maakt. Verder is hij vreselijk traag waardoor qua diepte alles van rechts moet komen en heeft hij de vervelende neiging om niet zelf te schieten maar altijd maar de assist proberen te geven.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door 999 » ma nov 15, 2021 11:44 am

+1.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33283
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » ma nov 15, 2021 12:01 pm

Nihad schreef:
ma nov 15, 2021 10:25 am
Mwah, ik begin beetje mijn twijfels te krijgen bij Tadic.

In wedstrijden als Go Ahaed en Heracles was ie nergens te bekennen. Dat zijn de wedstrijden waarin je verwacht dat hij als dragende speler het verschil maakt. Verder is hij vreselijk traag waardoor qua diepte alles van rechts moet komen en heeft hij de vervelende neiging om niet zelf te schieten maar altijd maar de assist proberen te geven.
Dit is het moeilijke moment dat je misschien door moet gaan selecteren, omdat een speler niet altijd meer brengt wat hij altijd bracht. Geldt ook voor Blind overigens. 'Reputatie' moet dat niet in de weg staan. Misschien iets te vroeg, maar beter dan (veel) te laat. Beetje zoals Barcelona continu maar aan Messi bleef hangen (ook financieel), zodat ze nu uitgeputte grond zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » ma nov 15, 2021 1:44 pm

Was gisteren de beste man op het veld.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » ma nov 15, 2021 1:44 pm

Vergelijk hem even met Haller en vraag je dan af wie vervangen zou moeten worden als er te weinig diepgang is.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 15, 2021 1:52 pm

Yep, laten we ons aanvoerder, leider en speler met het grootste rendement inderdaad maar vervangen. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dušan Tadić

Bericht door LucaS » ma nov 15, 2021 1:57 pm

Is er nou echt twijfel aan Tadic? De man met doelpunten en assists, die bovendien met zijn instelling en arbeidsethos een groot voorbeeld is voor de anderen?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33283
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » ma nov 15, 2021 2:04 pm

LucaS schreef:
ma nov 15, 2021 1:57 pm
Is er nou echt twijfel aan Tadic? De man met doelpunten en assists, die bovendien met zijn instelling en arbeidsethos een groot voorbeeld is voor de anderen?
Maar ook de man die in een aantal wedstrijden niet thuis gaf.

Het is geen eenduidig verhaal. Het is een fantastische speler, die nog genoeg brengt/kan brengen, maar (blijkbaar) wél in specifieke wedstrijden. Kan hij het tegen 'kleintjes' niet opbrengen? En wat als we tegen kleintjes - Heracles, Go Ahead - zoveel verliezen dat we aan het einde van de rit geen kampioen zijn? Dan staan we ook niet 'automatisch' in de CL. Loop je weer het risico in de voorronde tegen een ongelukkige (of machteloze) nederlaag aan te lopen. Heeft sportief/financieel gewoon consequenties. Je kunt niet selectief 'aan' staan. Dat kost punten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » ma nov 15, 2021 3:28 pm

En wat heeft Haller die wedstrijden gedaan?

Wat is er overigens op tegen om in sommige wedstrijden wat spelers te wisselen? Iets wat ik al langer roep.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie