Dušan Tadić

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » do mar 18, 2021 10:21 am

Niet al 2,5 onze beste speler.

Frenkie, Mathijs, Hakim...
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Cruijff » do mar 18, 2021 10:23 am

Niet perse beste spits, wel zonder twijfel gewoon de aller, allerbeste speler.

Altha

Althans (jij zult Frenkie natuurlijk altijd de beste blijven vinden)

In 2019 was het ook moeilijk kiezen. De Ligt, De Jong, Tadic, Ziyech? Zeg het maar?
Ik vond dat door Tadic in ieder geval van dag 1 iedereen beter speelde en meteen meer een team was.


bij brigade zuid waren bijvoorbeeld Onana en Tagliafico lang twee absolute favorieten, snap ik ook wel. Ze hebben iets cools en zijn klasbakken.

Was zomer 2019 in Londen, zag in een park een paar ventjes rommelen met een bal, trapte ik mijn eigen Derbystar ook ff naar hen toe en ging eventjes een beetje meedoen. AT Cruijff trapt ze ook nog altijd vooral graag met zijn buitenkantje en heeft in beide benen nog genoeg balgevoel.

Op een gegeven moment vraagt zo'n ventje aan mij "can you do a Neres?" Ik dacht :confused.gif: :confused.gif: een watte? gaat dat gozertje van 12 bij een vriendje die actie doen, die actie van David Neres in Bernabeu waarmee hij op de achterlijn een Real speler achter het standbeen langs dolde. True story, eerlijk waar!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Cruijff » do mar 18, 2021 10:24 am

Lionel schreef:
do mar 18, 2021 10:21 am
Niet al 2,5 onze beste speler.

Frenkie,
Frenkie staat bij jou altijd op 1, ja.

En logisch wel.
Ieder heeft zijn favoriete type speler en jouw favoriet zal hij altijd blijven.

Ben zelf ook dol op zijn spel, maar hij was in veel aspecten (scorend vermogen!!) nog lang niet uitgeleerd. Is hij nu bij lange na nog niet.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Dušan Tadić

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mar 19, 2021 2:54 pm

Cruijff schreef:
Niet perse beste spits, wel zonder twijfel gewoon de aller, allerbeste speler.

Altha

Althans (jij zult Frenkie natuurlijk altijd de beste blijven vinden)

In 2019 was het ook moeilijk kiezen. De Ligt, De Jong, Tadic, Ziyech? Zeg het maar?
Ik vond dat door Tadic in ieder geval van dag 1 iedereen beter speelde en meteen meer een team was.


bij brigade zuid waren bijvoorbeeld Onana en Tagliafico lang twee absolute favorieten, snap ik ook wel. Ze hebben iets cools en zijn klasbakken.

Was zomer 2019 in Londen, zag in een park een paar ventjes rommelen met een bal, trapte ik mijn eigen Derbystar ook ff naar hen toe en ging eventjes een beetje meedoen. AT Cruijff trapt ze ook nog altijd vooral graag met zijn buitenkantje en heeft in beide benen nog genoeg balgevoel.

Op een gegeven moment vraagt zo'n ventje aan mij "can you do a Neres?" Ik dacht :confused.gif: :confused.gif: een watte? gaat dat gozertje van 12 bij een vriendje die actie doen, die actie van David Neres in Bernabeu waarmee hij op de achterlijn een Real speler achter het standbeen langs dolde. True story, eerlijk waar!
Tuurlijk. Ik loop ook geregeld met mijn Derbystar door Londen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Cruijff » vr mar 19, 2021 10:14 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr mar 19, 2021 2:54 pm
Cruijff schreef:
Niet perse beste spits, wel zonder twijfel gewoon de aller, allerbeste speler.

Altha
True story, eerlijk waar!
Tuurlijk. Ik loop ook geregeld met mijn Derbystar door Londen.
Jij kent mij duidelijk niet ..... naar hoeveel rare plekken ik vaak :smallgrin.gif: (regelmatig meer dan 1) (voet)bal(len) mee naar toeneem. :blush.gif: Vaak genoeg op aangesproken. :blush.gif:
Je nooit afgevraagd wat voor een figuren ballen laten rondvliegen als pi_alfa duizenden Ajacieden op een pleintje filmt? Dan ligt de Derbystar wel in de Airbnb, die wil ik niet kwijt.

Zal niet in Holborn of Bond Street dagelijks een Gerry Muhrentje maken, maar voor mij is 9 dagen op rij geen balletje trappen 9 dagen op rij niet geleefd.
Men moest eens weten naar wat voor plekken :smallgrin.gif: ik allemaal ballen meesleep en wat voor een nooit stilzittende stuiterbal :smallgrin.gif: ik ben :smile-ajax.gif:

O.a. Nihad of bijv een Menno Pot of Andriy Demchenko kan wel een boekje opendoen geloof ik.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Gezond verstand » za mar 20, 2021 9:23 am

Cruijff schreef:
di mar 16, 2021 6:24 pm


Ook echt wel historisch commentaar van El Sierd:
NERES NERES NERES NERES! WE DANKEN Z'N MOEDER EN DIE VAN TADIC EN DIE VAN ZIYECH DIE HUN GEBAARD HEBBEN WANT DIT IS 0-2. EN AJAX GAAT DOOR!!
Zoiets durft hij niet te zeggen over Dumfries want dan krijgt ie klappen ;)
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Cruijff » za mar 20, 2021 3:38 pm

Gezond verstand schreef:
za mar 20, 2021 9:23 am

Ook echt wel historisch commentaar van El Sierd:


durft hij niet te zeggen over Dumfries want dan krijgt ie klappen ;)
Heb je ooit weleens gehoord wat Sierd over de Duitse scheidsrechter Felix Brich zei? :biggrin.gif:

Maar Dumfries: dat weet je niet, GV.
Al die voetbal opstootjes hebben een hoog kneuzerig houd me niet tegen! houd me niet tegen! maar als ik kan kiezen: doe dat tegenhouden maar wel gehalte.
. Op bijv Afrika, Mexico of de Braziliaanse competitie na zie ik zelden een voetballer echt een goede hoek uitdelen.
Al die zogenaamde opstootjes is altijd meer over acting dan echt vechten.

Vooral de gasten die zogenaamd op de ander afvliegen met een blik van nu wordt het gegarandeerd vechten, zorgen bij het uiten van die agressie er 9 van de 10 keer voor dat er altijd nog teamgenoten en een scheidsrechter tussenbeide kunnen komen.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » wo mar 24, 2021 11:10 pm

De man is als wijn!
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Yopii » do mar 25, 2021 3:16 pm

Hij is nu in topvorm, in tegenstelling tot voor de winterstop. Goede timing! :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Dušan Tadić

Bericht door bryan » do mar 25, 2021 4:55 pm

Ja gisteren drie assists voor Serbie. (al was de tweede eerder een assist van de 4e [!] keeper van Ierland)

Ajax mag blij zijn dat hij niet een geldwolf is zeg.

Zou zonder problemen in da basis kunnen staan bij Juve of Barca of zo.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Dušan Tadić

Bericht door Rooie » do mar 25, 2021 5:04 pm

bryan schreef:
do mar 25, 2021 4:55 pm
Ja gisteren drie assists voor Serbie. (al was de tweede eerder een assist van de 4e [!] keeper van Ierland)

Ajax mag blij zijn dat hij niet een geldwolf is zeg.

Zou zonder problemen in da basis kunnen staan bij Juve of Barca of zo.
Het is wel meer dan 'niet een geldwolf' zijn, echt een uitzondering op de regel. Er is hier vaak gezegd dat topspelers per definitie weer vertrekken als er positieverbetering mogelijk is, maar Dusan lijkt echt een bijzonder gevoel bij de club / het instituut Ajax te hebben. Het is geen jongen van de club en dat maakt dit extra bijzonder. Daarnaast weet hij ook oprecht veel over de historie van Ajax.

Tuurlijk, hij hoeft hier niet op een houtje te bijten, maar volgens de algemene wetten (lees geld) van het hedendaagse voetbal had hij hier allang weer weg moeten zijn.

En gewoon een contract tot 2026 he! Hij is de 1e die ik kan heugen die een contract van meer dan 5 jaar lengte heeft ondertekend hier :confused.gif: , ik wist niet eens dat dat mogelijk was.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Dušan Tadić

Bericht door bryan » do mar 25, 2021 5:40 pm

Heeft ook met zijn leeftijd te maken denk ik. Jonge Tadic koos voor Southampton. 29 jarige Tadic had zin in leuk voetballen in de CL en niet wekelijks geschopt worden in de Premier League. En hij had al genoeg aan geld. En hij wilde goede fietspaden, dat zei hij ook geloof ik! Als we ouder worden dan beseffen we allemaal dat soort dingen. Bij Tadic is het besef wat eerder gekomen dan de gemiddelde voetballer. Geeft zijn volwassenenheid aan.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » do mar 25, 2021 7:21 pm

Maar dan nog. Ik zou het wel weten hoor als ik Koeman was: een idioot als Depay of Tadic als spits.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door peter » vr mar 26, 2021 8:53 am

bryan schreef:
do mar 25, 2021 4:55 pm
Ja gisteren drie assists voor Serbie. (al was de tweede eerder een assist van de 4e [!] keeper van Ierland)

Ajax mag blij zijn dat hij niet een geldwolf is zeg.

Zou zonder problemen in da basis kunnen staan bij Juve of Barca of zo.
Ha bryan. Long time no see. :ajaxscarf.gif:

Helemaal mee eens. 137 wedstrijden, 75 goals en 64 assists. Dat is echt ongekend. Jongen gaat de boeken in als een heel grote speler voor Ajax. Illuster rijtje.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Dušan Tadić

Bericht door GangstaRiB » vr mar 26, 2021 10:39 am

Niet alleen zijn stats zijn indrukwekkend, zijn hele instelling is indrukwekkend. Hij is een leider in woord en gebaar. Verzaakt zelf nooit. Is als eerste op de training en gaat als laatste weg, etc, etc, etc.

Onderschat niet wat een invloed hij heeft en hoe erg we dat gaan missen als ie gaat stoppen. Er gaat echt een levensgroot gat vallen. Hopen dat we tegen die tijd weer een zelfde soort spelers kunnen halen. Klaassen is ook een harde werker maar mist wel wat persoonlijkheid.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Cruijff » vr mar 26, 2021 11:02 am

GangstaRiB schreef:
vr mar 26, 2021 10:39 am
Niet alleen zijn stats zijn indrukwekkend, zijn hele instelling is indrukwekkend. Hij is een leider in woord en gebaar. Verzaakt zelf nooit. Is als eerste op de training en gaat als laatste weg, etc, etc, etc.

Onderschat niet wat een invloed hij heeft en hoe erg we dat gaan missen als ie gaat stoppen. Er gaat echt een levensgroot gat vallen.

Dat contract tot en met 2026 heeft de bedoeling dat hij direct in een andere rol bij de club verder gaat nadat hij is uit gevoetbald.

Weer in Nederland willen wonen was heel bewust ook voor zijn kinderen en omdat hij zich met zijn familie happy voelt en hier wil blijven wonen.

Je zag toen hij in 2018 zijn entree maakte, hij meteen voor een professionelere mindset zorgde. Het rendement van iemand als Ziyech schoot meteen omhoog en veel teamgenoten bloeiden op en veranderden van spelertjes die voor een transfer aan het spelen waren tot teamspelers die bezig waren om met hun ploeg de ALLERgrootste internationale prijzen te gaan pakken.

Hopelijk transformeert de hele club nu naar een club met een absolute winnaarsmentaliteit. Emanuelson en co hadden die nooit, oa Tadic en Klaassen wel en zij stralen dat in alles uit. Kaj Sierhuis en Carel Eiting die schrokken zelfs van Tadic zijn entree..... nooit eerder meegemaakt dat een medespeler zo ontzettend fanatiek was. Veelzeggend.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » za apr 24, 2021 3:10 pm

VK:
‘De duels tegen PSV waren cruciaal. Twee keer stonden wij achter, twee keer kwamen we terug’

Dusan Tadic (32) is een bezeten voetbalprof. De aanvoerder kan dit weekeinde opnieuw kampioen worden met Ajax. ‘Als je mij slaat, zal ik je eens terugslaan.’

Willem Vissers23 april 2021, 20:48
Dusan Tadic heeft een ritueel. Als zijn medespelers naar de kleedkamer lopen, voor de laatste woorden na de warming-up, blijft hij nog even op het veld. Hij dribbelt en schiet een paar keer. Niet voluit, lekker ontspannen. Links, rechts. Een schaar onderweg.

‘Ik neem altijd nog een paar ballen. Dribbel en schot’, zegt hij, op de zonovergoten tribune van De Toekomst. Donderdag, voor het duel met Utrecht, schuift hij de bal met rechts net naast het doel. Hij lacht, de volgende ochtend. ‘Soms probeer ik de paal te raken. Voor het gevoel. Het is moeilijker om de paal te raken dan het lege doel.’ Met publiek is het trouwens mooier, zijn ritueel, want dan zingen duizenden supporters ‘Tadic on fire’, op de melodie van Freed from desire, de discoknaller van Gala.

De bouw van het kampioenselftal van trainer Erik ten Hag begon met linksbuiten annex spits Tadic uit Servië, in juli 2018 overgenomen van Southampton. Ten Hag klonk een paar maanden eerder bitter toen hij in zijn eerste half jaar bij de club de kansen op de titel definitief verspeelde bij PSV: 3-0. Hij sprak van gebrekkige weerbaarheid. Nu zegt Ten Hag, over Tadic: ‘Hij is mentaal een voorbeeld. Hij heeft winnaarsmentaliteit, hij bewaart de rust en toont weerbaarheid. De jonge groep miste ervaring. Ik wilde spelers die grote competities hadden beleefd en nog niet over de top waren.’

Gezocht: een killer
Tadic kende al mensen bij Ajax, ook vanwege zijn eerste club in Nederland, FC Groningen. Ze wisten hem te overtuigen. ‘Ajax was mijn droomclub als kind, met Real Madrid.’ Alfred Schreuder, voormalig assistent van Ten Hag, was eerder zijn trainer bij FC Twente: ‘Dusan is een heel professionele, gedreven jongen. We wilden een leider die het voortouw nam, die gegroeid was in het buitenland. Iemand die snapte dat bij winnen meer komt kijken dan mooi voetbal. Dat het soms gaat om vechten. We zochten een killer.’


In zijn eerste seizoen was Matthijs de Ligt aanvoerder. Na diens vertrek naar Juventus werd dat Tadic, de modelprof. ‘Natuurlijk heb je kwaliteiten nodig, maar als ik die wil tonen, moet ik werken. De fitste zijn, de best mogelijke. Ik kan mijn ploeggenoten niet voor de gek houden. Zij vertrouwen mij, dat vertrouwen geef ik ze terug. Alleen ik draag verantwoordelijkheid voor mezelf en moet ervoor zorgen dat ze altijd op mij kunnen rekenen. Elk team, elke club, heeft mensen nodig op wie je kunt bouwen. Zomaar relaxen, dat kan niet. Je moet scherp zijn en proberen een totaalpakket te bieden. Nooit tevreden zijn, altijd gaan voor meer.’

Ajax speelt deze donderdag matig tegen FC Utrecht, al heeft Tadic een assist op de gelijkmaker van Edson Alvarez. Zijn rapportcijfers zijn indrukwekkend. Qua goals, assists en gecreëerde kansen behoort hij bij de beste spelers van Europa (zie kader). ‘Ik ben daarop best trots, maar ik ben slechts een link van het team.’ Zondag kan dat team weer kampioen zijn, bij een zege op AZ en puntenverlies van PSV tegen Groningen. En anders is de titel een weekeinde later wel binnen. ‘Het team is de sleutel tot succes. Als iedereen zijn rol accepteert en speelt vanuit die rol, kun je veel bereiken. Soms kun je bijvoorbeeld niet mooi winnen. Mooi voetbal is altijd Ajax’ doel, maar dat lukt niet altijd. Nou, dan moet het maar een beetje lelijker. Dat levert ook drie punten op.’


Ruzie met Dumfries
Ajax leek in februari te verliezen bij PSV. Tadic benutte in de blessuretijd de strafschop voor 1-1. Collega-aanvoerder Denzel Dumfries provoceerde hem en noemde hem een pussy. Tadic riep na de goal iets lelijks over de moeder van Dumfries. De twee gingen bijna op de vuist. ‘Ik ga hem niet bedanken dat hij mij een pussy noemt. Je moet dit ook nooit doen bij Serviërs. Wij putten kracht uit provocaties’, zei hij destijds na afloop. Nu voegt hij toe: ‘Die twee wedstrijden tegen PSV waren cruciaal. Twee keer stonden wij achter, twee keer kwamen we terug tot een gelijkspel. Dat was ook mentaal.’

Het zag er vervelend en lelijk uit, die ruzie. ‘Zo kan voetbal ook zijn. Ik snapte de provocaties van PSV, al was het misschien meer dan noodzakelijk. Dumfries maakte een zwembadje van de strafschopstip, maar oké, ik probeerde me te concentreren. En natuurlijk, als hij lelijke woorden zegt, wacht ik op mijn moment voor een reactie. Zo is mijn karakter. Als je mij slaat, zal ik je eens terugslaan, in plaats van te vragen: sla me nog maar een keer?’

Ja, hij weet dat in de Bijbel staat om na een klap op de ene wang ook de andere toe te keren, maar dit is voetbal. ‘Als aanvaller van Ajax krijg je wel eens een schop. Dat is oké. Ik zeg vaak tegen tegenstanders: je kunt zo hard het duel aangaan als je wilt. Schop me maar. Die tegenstander vecht voor zichzelf, ik vecht voor mezelf. Geen probleem. Vermoord me maar, figuurlijk gesproken, dat zal ik ook bij jou doen.’

Aai van de aanvoerder
De aanvoerder hoort de leider te zijn, in en naast het veld. ‘Ik kijk altijd naar wie ik even moet omhelzen en wie ik een beetje moet stimuleren. Na een paar wedstrijden en trainingen weet ik hoe jongens zijn als persoon, door ook met anderen te praten. Wat vinden ze leuk, hoe gedragen ze zich. Uit wat voor familie zijn ze afkomstig. Elk detail is belangrijk. Ja, ik weet dat van alle spelers. Ik maak goede analyses. De coaches trouwens ook, en andere ervaren spelers.’

Hij noemt Ryan Gravenberch, die bij hem in de buurt staat als linkshalf. ‘Hij heeft verbazingwekkende kwaliteiten. We praten alleen niet meer over een jongen met talent. Hij is onderweg een internationale topspeler te worden. Dat moet ook zijn doel zijn. Ryan is slim, hij komt uit een echte voetbalfamilie met slimme ouders. Hij maakt grote stappen en die zullen nog groter worden, maar ik weet ook dat ik hem soms extra moet motiveren. In uitwedstrijden bijvoorbeeld, op niet zo’n goed veld. Het is goed als je je zwakte kent, dan kun je daarop scherp zijn.’

Tadic is altijd bezig met de groep, ook na een doelpunt. Kom, doe mee, juich samen. Kees Kwakman, voormalig ploeggenoot bij FC Groningen: ‘Dat is geen overdreven gedoe. Zo is hij gewoon. Hij is een gouden kerel.’ Tadic gaf Sergino Dest op zijn flikker omdat hij zijn verdedigende werk verwaarloosde, ruim een jaar geleden in Heerenveen, in de laatste wedstrijd in een vol stadion voor corona. Ajax keerde de wedstrijd en eindigde op doelsaldo boven AZ in de afgebroken competitie. Tadic: ‘Het is mooi om te zien dat je samen feest viert als ploeg. Volgens mij brengt het ongeluk als je dat niet doet.’

Alfred Schreuder had Tadic al meegemaakt bij FC Twente. ‘Hij had toen al zijn eigen fitnesscoach die speciale programma’s voor hem schreef. Als hij al eens geblesseerd was, was hij dag en nacht bezig met herstel. Er stond eens zes weken voor een blessure. Na twee weken kwam hij naar me toe met de opmerking: ‘’Trainer, ik ben fit, ik wil spelen’’. Ik heb Ajax geadviseerd hem te halen, omdat hij iets had dat Ajax miste.’ Later in juli 2018 contracteerde Ajax Daley Blind. Schreuder: ‘Extra kwaliteit en voorbeeldgedrag. Moeilijke wedstrijden weten te winnen, daar gaat het om.’

Tadic bracht een mentaliteitsverandering teweeg. Schreuder: ‘Hij sprak jonge spelers aan die net in het eerste elftal stonden en de dag na een wedstrijd lekker op de massagebank lagen. Hij zei dat ze beter naar het krachthonk konden gaan, om oefeningen te doen. Preventief optreden is beter dan achteraf behandelen. Hij nam jongere spelers letterlijk bij de hand in zijn streven om samen beter te worden. Voor een trainer is het mooi als je dat soort spelers hebt.’

Slecht verliezer
Zo is hij altijd geweest. Als kind in Servië, bij Groningen als jonge prof. Huidig analist bij ESPN Kees Kwakman lag bij Tadic op de kamer tijdens een trainingskamp in Spanje. Zijn revalidatie was bijna voltooid. ‘Dan dacht ik even te liggen op bed. ‘‘Come on, come on’’, zei Tadic dan. Push ups. Buikspieren. Ik herinner me de piramide. Eén keer opdrukken, dan even het raam aantikken, terug, twee keer opdrukken. Raam aantikken. Terug. Enzovoorts. Bij tien keer stortte ik in, maar dan ging hij rustig een tijdje door.’

Kwakman had een goede band met Tadic. Beiden speelden aan de linkerkant, ze dachten veel na over het spel. ‘Dusan bekommert zich om mensen om hem heen.’ Hij kan alleen niet tegen verlies. ‘Hij kan bijna alles beter dan ik, behalve voetvolley. Toen hij eens de finale verloor, was hij net een klein kind. De teams bestonden uit drie spelers. In zijn team zat een mindere speler. Die stuurde hij gewoon naar de kant. Hij wilde liever met twee man verder.’

Om dat soort anekdotes kan Tadic lachen. Binnenkort is hij weer kampioen. Het begon dus met hem, de bouw van de ploeg, maar telkens gaan topspelers weg: De Ligt, De Jong, Ziyech, Van de Beek. ‘Dat is niet makkelijk voor me, maar wij moeten proberen elke keer chemie te bewerkstelligen, in een team met mentaliteit en energie. Het vorige kampioenschap was moeilijk, met een kleine voorsprong op PSV. Nu staan we twaalf punten voor, met nog vijf duels te spelen. Dat is gewoon goed.’

TADIC GEVAT IN EEN PAAR STATISTIEKEN
88 wedstrijden speelde Dusan Tadic sinds hij drie jaar geleden naar Ajax kwam, het meest van alle veldspelers in de eredivisie

53 doelpunten maakte Tadic, en 40 assists, het meest van alle eredivisiespelers. Steven Berghuis was tweede met 44 goals en 30 assists.

23 goals en assists maakte Tadic in Europese competities sinds 2018. Slechts vijf spelers lukte dat vaker: Robert Lewandowski, Kylian Mbappé, Lionel Messi, Bruno Fernandes en Erving Haaland.

84 kansen creërde Tadic in 32 Europese wedstrijden sinds 2018, meer dan wie ook.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » za apr 24, 2021 3:50 pm

Twee keer stonden we achter. Twee keer kwamen we terug. Ik zou daar toch nog aan willen toevoegen: Twee keer wonnen we niet.

Het terugkomen in deze duels was inderdaad wel cruciaal in de titelstrijd. Als Ajax die eerste wedstrijd had verloren had het zomaar heel anders kunnen lopen. De serie voor de winterstop was ronduit slecht. Dit was het moment waarop het weer de goede kant op ging. Overigens nadat PSV een kans op 0-3 liet liggen.

Tadic zijn invloed is groot. Zowel in statistieken als in leiderschap. Een enkele keer is 'ie me wat te emotioneel maar over het algemeen genomen is dit natuurlijk echt een geweldige transfer geweest. Een van de allerbeste van deze eeuw zelfs zo uit m'n hoofd.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » za apr 24, 2021 3:56 pm

Marillion schreef:
za apr 24, 2021 3:50 pm
Een van de allerbeste van deze eeuw zelfs zo uit m'n hoofd.
In combi met Ziyech en Blind. Koppeltje Tadic-Ziyech was goud waard. Voelden elkaar aan, hadden lol samen. Mede door Tadic kreeg Ziyech er volgens mij zowaar plezier in bij Ajax, waar hij een jaar daarvoor sjagrijnig en verongelijkt over het veld liep.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » za apr 24, 2021 10:58 pm

Zeux schreef:
za apr 24, 2021 3:56 pm
Marillion schreef:
za apr 24, 2021 3:50 pm
Een van de allerbeste van deze eeuw zelfs zo uit m'n hoofd.
In combi met Ziyech en Blind. Koppeltje Tadic-Ziyech was goud waard. Voelden elkaar aan, hadden lol samen. Mede door Tadic kreeg Ziyech er volgens mij zowaar plezier in bij Ajax, waar hij een jaar daarvoor sjagrijnig en verongelijkt over het veld liep.
Aankopen van Blind en Tadic waren natuurlijk wel statements na een vrij klote seizoen. Maar het eerste jaar met Ziyech was ook vrij legendarisch, toch? Wel minder goed dan de CL campagne uiteraard.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door 999 » di mei 04, 2021 9:00 am

Ajax-aanvoerder en voorbeeldprof ziet Ryan Gravenberch Europese top halen

Dusan Tadic: ’Ten Hag topcoach’

Dusan Tadic (32), die nog tot de zomer van 2026 onder contract staat bij Ajax, is met Davy Klaassen en Daley Blind in zijn kielzog nu al de beste aankoop ooit van Marc Overmars. In de drie seizoenen dat de voorbeeldprof in Amsterdam speelt, bemachtigde hij twee officiële titels, één officieus kampioenschap, twee KNVB-bekers en reikte hij tot de halve finale van de Champions League en de kwartfinale van de Europa League. De aanvoerder van Ajax – dit Eredivisie-seizoen goed voor veertien treffers en zeventien assists – gaat in op zeven stellingen.

Achteraf bezien was het behalen van deze titel eigenlijk een makkie.

„Het is mooi als het er makkelijk uit ziet als je presteert. Maar zo simpel is het natuurlijk niet. En ja, veel wedstrijden wisten wij overtuigend te winnen. Er zaten uiteraard ook duels tussen, waarin we echt moesten knokken voor de punten. Dat hebben we gedaan, want ook als het even wat minder liep, wisten we de punten vaak naar ons toe te trekken. Dat bepaalt uiteindelijk of je kampioen wordt of niet. Het was mooi dat we vaak een hoog niveau konden aantikken.”

Ik ben tevreden over mijn bijdrage aan het 35e kampioenschap.

„Persoonlijk kijk ik met tevredenheid terug op dit seizoen. Ik heb veel gespeeld en heb van waarde kunnen zijn. Ik word vaak met mijn statistieken geconfronteerd en daar kan ik tevreden over zijn. Maar ook buiten het veld wil ik van waarde zijn. Ik ben een van de ervaren spelers en zie het ook als mijn taak om ervoor te zorgen dat het team ook buiten het veld een goede klik heeft.”

De vroege uitschakeling in de Champions League en het verlies tegen AS Roma zijn een smet op dit seizoen.

„In de Champions League hebben we aangetoond dat we op het allerhoogste niveau mee kunnen. Het was een sterke poule en soms valt het muntje net de verkeerde kant op. Ook in de Europa League hebben we onze huid duur verkocht. Tegen Lille en Young Boys hebben we overtuigende wedstrijden gespeeld. En we vlogen er in de kwartfinale in mijn ogen onterecht uit tegen AS Roma.”

Ryan Gravenberch gaat de Europese top halen.

„Ryan maakt enorme stappen in zijn ontwikkeling, heeft duidelijk gemaakt dat hij niet meer alleen als het aanstormende talent kan worden gezien. Hij heeft echt getoond wat hij in zijn mars heeft, een heel goed seizoen gespeeld en het zal denk ik alleen maar beter worden. Hij is een echt product van de jeugdopleiding. Jurriën Timber en Devyne Rensch zijn daar ook mooie voorbeelden van. De opleiding blijft spelers produceren en dat is prachtig voor de club en natuurlijk voor de spelers.”

Ajax had Ten Hag net als mij een contract tot medio 2026 mogen geven.

„De trainer doet het heel erg goed met Ajax. Hij is een professional en in het voetbal gefocust op de kleinste details. Over de contracten en de lengtes daarvan ga ik natuurlijk niet. Maar het is een echte topcoach en ik hoop dat hij nog lang bij de club blijft.”

Openingstreffers Klaassen erg belangrijk voor ons

Davy Klaassen was het ontbrekende puzzelstukje.

„Davy is een echte teamspeler die op meerdere posities kan spelen en daarom echt van waarde is voor het team. Hij is vooral een slimme speler en scoort ook makkelijk. Zijn vele openingstreffers waren erg belangrijk voor ons.”

Gezien de overmacht van dit jaar én de financiële voorsprong van de club, weten we zeker dat we volgend jaar ook kampioen worden.

„Zo makkelijk is het uiteraard niet. Wat zei Cruijff daar ook alweer over? ’Ik heb een zak met geld nog nooit zien scoren’. Natuurlijk is het handig als je er ten opzichte van andere clubs financieel goed voor staat, maar alleen daarmee ga je zeker niet winnen.”
De T. Premium.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Dušan Tadić

Bericht door Trab » vr mei 07, 2021 7:25 am

VI:

In het kampioensjaar van Ajax heeft Dusan Tadic opnieuw een hoofdrol opgeëist. De 32-jarige aanvoerder blijft maar fit, scherp en hongerig. Ook dit seizoen zorgde hij voor de meeste doelpunten en assists. Een monoloog van de Serviër in vijf delen
Dit verhaal is afkomstig uit de Ajax kampioen-special. Bestellen kan hier!
DE CHEMIE

‘Dit is voor mij het kampioenschap van de teamspirit. We zijn echt een hecht team geworden, waarin iedereen vol overgave alles eruit wil halen. De instelling is zo goed bij ons dat we ook in mindere wedstrijden een onverslaanbare indruk maken. Het vertrouwen groeide gedurende het seizoen, net als de overtuiging in ons spel, en we waren niet te kraken. De onderlinge chemie is daarbij voor mij de motor van ons succes. Het gevoel in de selectie is vergelijkbaar met twee seizoenen geleden.
Dat zoiets niet vanzelfsprekend is, merkten we vorig jaar. Toen was het oké, maar merkte je ook dat we kwetsbaar werden op mentaal vlak. Dat had destijds alles te maken met het verloop van het seizoen. We begonnen heel voortvarend, kwamen net uit een droomseizoen met de halve finale van de Champions League, en waren weer goed op weg. Maar het turbulente 4-4 gelijkspel bij Chelsea, even later gevolgd door de uitschakeling in de Champions League door Valencia, was een dreun. Een knock-out, waarna we zo veel moeite hadden om weer op te staan. Het voelde alsof de lucht uit de ploeg ging, vanaf dat moment ging het steeds minder.
De balans en mix in de groep is echt een kwaliteit geworden
Het spelen in de Europa League is op dat vlak wel een treffend voorbeeld. Dat toernooi voelde vorig seizoen tegen Getafe als een soort last, als een troostprijsje. Dit seizoen wilden we ook dolgraag overwinteren in de Champions League, maar begonnen we na de uitschakeling ook weer vol ambities en drive aan de Europa League. Dat zag je ook terug in onze wedstrijden en successen in Europa. Er kwam weer iets nieuws los, en dat zorgde voor een perfecte wisselwerking met de duels in de competitie en om de KNVB-beker. We speelden om de prijzen en wilden daarnaast echt beter worden.
'Ik ben altijd een buitenspeler geweest, maar ben me door de jaren heen ook op andere plekken gaan ontwikkelen.'
'Ik ben altijd een buitenspeler geweest, maar ben me door de jaren heen ook op andere plekken gaan ontwikkelen.'
De balans en mix in de groep is echt een kwaliteit geworden. Door de jaren heen ben ik er wel achter gekomen dat zoiets zo belangrijk is om succesvol te zijn. Je kan het niet met alleen maar jonkies of oudere spelers. En als je te veel groepjes in de selectie hebt, gaat het ook mis. Dit seizoen hebben we verschillende lagen, die moeiteloos in elkaar overgaan. De oudere groep met jongens als Maarten Stekelenburg, Daley Blind, Davy Klaassen, Nicolás Tagliafico en ik. Jonge talenten als Perr Schuurs, Mohammed Kudus, Ryan Gravenberch, Jurriën Timber, Devyne Rensch en Brian Brobbey. Slimme, jonge talenten, die leergierig zijn. Ze hebben natuurlijk een eigen karakter, daar is ook niets mis mee, maar hebben als eigenschap dat ze openstaan voor feedback om echt beter te worden.
En dan hebben we nog de categorie met spelers die weer iets heel anders toevoegen. Antony en David Neres het Braziliaanse, de creativiteit, maar ook de drive om iets te laten zien. En Edson Álvarez en Lisandro Martínez met hun eigen kwaliteiten, voetballend en op mentaal vlak. We hebben gewoon meerdere wapens in handen, en dat zorgt ervoor dat we per wedstrijd, en zelfs in een wedstrijd, kunnen schakelen naar wat er nodig is.’
DE TOPSCORER

‘Spitsen leven van doelpunten, buitenspelers van assists. Tenminste, zo voel ik het. Ik ben altijd een buitenspeler geweest, maar ben me door de jaren heen ook op andere plekken gaan ontwikkelen. Rechtsbuiten, linksbuiten, op 10 of in de spits; ik krijg nog altijd de vraag waar ik nu het liefste speel, maar geloof me, het maakt mij echt niet uit. Zolang ik maar op een bepaalde manier kan spelen, waardoor ik het beste van mezelf kan laten zien. En dat kan qua positie per wedstrijd verschillen.
Natuurlijk is het lekker om doelpunten te maken, maar een assist is mijn handelsmerk. Altijd zo geweest
Natuurlijk is het lekker om doelpunten te maken, maar een assist is mijn handelsmerk. Altijd zo geweest. Daarin merk ik wel dat ik meer een buitenspeler ben. Neem iemand als Klaas Jan Huntelaar. Dat is een spits. Altijd maar op jacht naar doelpunten, daar leeft hij van. Ik geniet er op mijn beurt weer van als ik hem, of nu Sébastien Haller, kan bedienen met goede voorzetten. Want daar ben je gewoon zo afhankelijk van. Dat ik nu de meeste goals heb gemaakt, heb ik ook aan mijn medespelers te danken. Elke speler heeft zijn eigen kwaliteiten en als we die optimaal benutten, kom ik in de eindfase tot mijn recht. Dat ik dit seizoen in alle competities op ongeveer hetzelfde aantal goals en assists sta (22 om 25, red.) voelt ook goed. Het ene is niet beter dan het ander, ze hebben allebei dezelfde waarde voor Ajax, want het leverde doelpunten op.’
DE AANVOERDER

‘Het was een vreemd seizoen, vol uitersten. Door corona was de sfeer tijdens wedstrijden totaal anders. Ik miste de supporters heel erg. Niet alleen onze eigen fans, maar ook de supporters van de tegenstander. De emoties die je vanaf de tribunes voelt, dat geeft toch altijd een kick. Nu is het na een doelpunt juichen met je ploeggenoten en dan hoor je de echo. Dat went nooit en ik hoop dat het bij dit seizoen blijft en we volgend seizoen weer spelen in volle stadions.

Maar er is zo veel meer gebeurd op weg naar de titel. Spelers zijn weggevallen, we hebben teleurstellingen moeten slikken. Als aanvoerder probeer ik er dan voor iedereen te zijn. Even een praatje maken, luisteren waar je kan helpen en vooral ook zorgen voor een positieve sfeer. Met de oudere spelers voelen we goed aan wat er in de groep leeft. Hierover kunnen we ook perfect schakelen met de trainer. En sportief heeft dat zich ook zo geuit. Waar spelers wegvielen, stonden anderen weer op.
Het is heerlijk om met de trainer over voetbal te praten, echt de diepte in te gaan. Hij is heel slim en tactisch van een topniveau
Er kwamen nieuwe kansen voor spelers en omdat iedereen wist wat hij moest doen, werd het ook gelijk goed ingevuld en hebben we er qua prestaties niet veel hinder van ondervonden. Als aanvoerder is de klik met de trainer natuurlijk heel belangrijk. De drive en visie van Erik ten Hag vind ik geweldig. Hij is, met zijn staf, perfect voor deze selectie. Ik ken de trainer nu een paar jaar en we weten precies wat we aan elkaar hebben. Het is ook heerlijk om met hem over voetbal te praten, echt de diepte in te gaan. Hij is heel slim en tactisch van een topniveau. Dat levert mooie gesprekken op, waarbij we het echt niet altijd met elkaar eens zijn.
Maar dat moet juist ook niet, want door met elkaar soms verschillend naar zaken te kijken, worden we beter. De trainer beslist, maar moedigt het ook juist aan om mee te denken en je eigen mening te vormen. Alleen, deze trainer is tegelijkertijd gewoon niet te verrassen. Hij heeft altijd een duidelijk plan, en daarachter ook een plan B, een plan C en een plan D. Hij is zo bezeten, dag en nacht met voetbal en Ajax bezig, en creëert precies de ploeg zoals hij die voor ogen heeft, en waarin voor hem de beste balans zit.
Met de schaal en Lassina Traoré na de wedstrijd tegen FC Emmen.
Met de schaal en Lassina Traoré na de wedstrijd tegen FC Emmen.
Op meerdere vlakken, maar voetballend zit de kracht hem ook in de koppeltjes. Spelers die dicht bij elkaar op het veld staan en een klik hebben. Bijvoorbeeld zoals ik met Nicolás Tagliafico op de linkerflank speel. Dan zijn we zo op elkaar ingespeeld dat we moeilijk te stoppen zijn. Maar die kliks zijn overal in het team aanwezig, en vervolgens moet het als één geheel in elkaar vallen. Dat luistert heel nauw en daar is de trainer zo sterk in. Met de ervaren spelers kunnen we daar ook altijd over van gedachten wisselen. We willen hetzelfde, en dat is dat er geen enkele twijfel bestaat op het veld. Volgens mij is dat dit seizoen goed gelukt. We waren sterk, fysiek en mentaal. Een elftal is de spiegel van een trainer. Dat is nu ook zo. Ik ben heel blij dat hij blijft.’
DE AANJAGER

‘De drive om steeds het beste uit jezelf te halen, ja, dat zit wel diep bij mij. Maar ik ben nooit anders gewend geweest. Voor mij is dat ook het lekkerste, daar voel ik me ook het beste bij. Elke training of wedstrijd is nieuw. Als de bal rolt, dan telt het gewoon niet meer wat je gisteren of eerder hebt gepresteerd. Ik wil het weer opnieuw laten zien. Dat had ik toen ik achttien was, toen ik 25 was, en nu ook op mijn 32ste: nooit tevreden zijn met wat je hebt bereikt, steeds beter willen worden. Of ik daarin soms doorsla? Dat kan, maar ik zie het eerder als mijn zuurstof als topsporter. En ik kan het allebei combineren: het uiterste van mezelf eisen en genieten van het spel. Die combinatie levert bij mij zo veel plezier op. Het brengt het beste in mezelf naar boven.
Die honger moet ik voelen. Ik draai het ook weleens om. Als ik die prikkel niet meer heb, zal het niveau snel minder worden. Het is fijn om die drive ook bij veel andere ploeggenoten zo te voelen. Elke speler weet wat hij moet doen. Ja, soms probeer ik de boel wel op te jutten, probeer ik verbaal mijn omgeving in het veld nog extra op scherp te zetten. Dat hoort ook bij mij en dan eis ik het uiterste van mezelf en mijn ploeggenoten. En ik snap heel goed dat niet alles goed kan gaan, maar op inzet mogen we het nooit verliezen. Ook dit seizoen zaten er echt wedstrijden tussen waarin wij gewoon niet lekker speelden. Maar we pakten toch resultaat. PSV-uit is daar inderdaad een goed voorbeeld van. We waren gewoon matig die wedstrijd, maar in de slotfase wisten we toch nog een punt te pakken en daarmee de aanval van de concurrent af te slaan.
Dat ik na de wedstrijd tegen PSV op weg naar de spelersbus een muntje op mijn hoofd kreeg gegooid, ach, daar heb ik echt geen problemen mee
Die wedstrijd zorgde wel voor veel ophef, omdat ik het in de slotfase aan de stok had met Denzel Dumfries. Voor mij was het niet zo bijzonder, want die dingen gebeuren, en het staat los van mijn respect voor de tegenstander. Die is er altijd, ook voor de fans. Het is fijn om te ervaren dat de Ajax-supporters me steunen en ze blij met mij zijn. Zij weten ook dat ik alles doe wat ik kan om te winnen. Bij supporters van tegenstanders ligt dat gevoel vast anders, maar zo werkt het nou eenmaal. Ik kan dat ook hebben, het hoort erbij. Dat ik na die wedstrijd tegen PSV op weg naar de spelersbus een muntje op mijn hoofd kreeg gegooid, ach, daar heb ik echt geen problemen mee. Voetbal is emotie en het maakt ook emoties los. Het hoort ook bij rivaliteit en op dat vlak ben ik wel iets gewend, hoor, haha. In mijn vaderland heb je de derby Rode Ster Belgrado tegen Partizan Belgrado. Daar lopen de emoties maximaal op. Ik kon me dus heel goed indenken dat na die late gelijkmaker in Eindhoven niet alle supporters daarbuiten blij met mij waren.’
DE ROUTINIER

‘Mijn verwachtingen bij mijn terugkeer naar Nederland zijn zeker helemaal uitgekomen. Niet alleen sportief, maar ook naast het veld. We hadden het als gezin heel goed hier in mijn vorige periode in Groningen en Enschede, en dat geldt zeker ook nu in Amsterdam. Het is hier fijn wonen, en de kinderen hebben hun draai ook helemaal gevonden. Mijn twee zonen en dochter gaan naar de internationale school, maar krijgen daar ook Nederlandse les. Ze voelen zich hier thuis. De oudste van zeven voetbalt bij AFC. Hij is nog zo jong, geen idee of hij talent heeft, maar hij vindt het wel leuk. Een rechtspoot trouwens. De kinderen kijken ook steeds vaker naar onze wedstrijden op televisie. Het is leuk om te merken dat ze het steeds bewuster gaan meemaken.
Ik ben heel gelukkig bij Ajax, dus ik verwacht hier nog lang te blijven
Hoelang dat nog zo zal zijn? Geen idee, maar zolang ik me fit voel, wil ik blijven voetballen. Dat gaat hopelijk nog heel lang duren. Ik ben ook totaal niet bezig met wat ik na mijn actieve spelersloopbaan wil. Ja, het voetbal trekt me op meerdere vlakken, misschien dus ook het trainersvak, maar ik heb nu volledig focus op het voetballen zelf. En ik ben heel gelukkig bij Ajax, dus ik verwacht hier nog lang te blijven.
'Als je weggaat, ga je Ajax missen. Ja, dat heb ik ook tegen Brian Brobbey gezegd.'
'Als je weggaat, ga je Ajax missen. Ja, dat heb ik ook tegen Brian Brobbey gezegd.'
Ajax was altijd mijn droomclub en de huidige omstandigheden geven ook geen enkele aanleiding om aan een vertrek te denken. Met de spirit binnen de groep en het plan van de club zit het wel goed. En Erik ten Hag blijft ook volgend seizoen. Als we met de kern van dit team door kunnen gaan en verder kunnen bouwen, zie ik de toekomst heel rooskleurig tegemoet. Natuurlijk wordt er altijd getrokken aan spelers van Ajax, maar de club heeft ook laten zien dat ze dit goed kan opvangen.
Voor Brian Brobbey moet het als Amsterdammer toch altijd zijn droom zijn om voor Ajax 1 te spelen, en niet voor Red Bull Leipzig
Dat is Marc Overmars wel toevertrouwd. Neem de versterkingen van dit seizoen. Spelers als Davy Klaassen, Antony, Mohammed Kudus en ook Sébastien Haller. Daarmee toont Ajax aan dat het door kan pakken op de transfermarkt. Dat is mooi om te zien. Als er spelers vertrekken, staan er nieuwe klaar. Ajax is gewoon de ideale club, zeker ook voor talenten. Dat zeg ik ook tegen spelers: Als je weggaat, ga je Ajax missen. Ja, dat heb ik ook tegen Brian Brobbey gezegd. Hij heeft hier toch alles? Technisch en tactisch op topniveau, spelen om de prijzen, maximale aandacht voor ontwikkeling. Maar ja, elke speler moet zijn eigen pad bewandelen. Helaas voor Ajax en Brobbey is dat na dit seizoen niet meer Ajax. Zonde is het wel, want voor hem moet het als Amsterdammer toch altijd zijn droom zijn om voor Ajax 1 te spelen, en niet voor Red Bull Leipzig, lijkt me. Maar het is zijn loopbaan, en hopelijk komt hij ooit nog eens terug.
Of ik dan nog speler van Ajax ben? Dat hangt van hem af, hoelang hij erover doet, haha. Maar dat ik de komende jaren verder wil gaan met prijzen pakken met Ajax, is duidelijk. Pak Schaal, ja, dat is mijn uitspraak. Ik heb het zo ooit eens in de kleedkamer geroepen, en toen kwam het steeds weer terug. De medespelers hebben het er ook vaak over: Dusan, Pak Schaal hè! Dat blijft toch het allermooiste wat er is. Prijzen pakken, kampioen worden, de schaal pakken. Het is ons weer gelukt!’


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Zuidema » vr mei 07, 2021 8:09 am

Klasbak! :worshippy.gif: :worshippy.gif: :worshippy.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Dušan Tadić

Bericht door Ramona » vr mei 07, 2021 8:38 am

Mee eens!

Thnx voor het plaatsen, Trab! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Dušan Tadić

Bericht door Trab » zo mei 16, 2021 8:28 am

Waarom topfitte Dusan Tadic nooit een wedstrijd mist bij Ajax: ‘Altijd bezig met mijn lichaam’

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/wa ... ~a8d1eaac/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie