Dušan Tadić

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » vr dec 13, 2019 5:12 pm

Marillion schreef:Dat zit toch niet exclusief vast aan de spitspositie? Tadic en Ziyech zijn de mannen van de passing. Promes en Neres (en Van de Beek) de spelers die daar met hun snelheid en diepgang van kunnen profiteren.

Natuurlijk zijn de rollen ook wel eens anders en staat Tadic of Ziyech op de positie om af te ronden. Maar het idee dat je met een klassieke nummer 9 moet spelen die er bijna exclusief staat om doelpunten te maken is passé.
Daarom zeg ik ook dat je moet gaan voor een 'dynamische spits', niet voor een 'totem' (dixit Wimpey).

Het begrip 'spits' gaat over de positie: punt van de aanval. Rol, spelopvatting, dynamisch vermogen komt vervolgens kijken bij de invulling van 'spits'.

Ik wil Tadic ook niet vervangen hé (van het veld hebben, inwisselen).
Wanneer ik kijk naar de stats, dan heeft Tadic op linksbuiten betere stats dan op centrumspits (los van de CL-campagne vorig jaar). Dit jaar na 1 september - toch bijna drie cruciale maanden - scoort hij buitengewoon weinig op die positie. Minder ook dan in zijn linksbuiten-rol. Alleen assists is in orde, maar die verlies je niet als hij naar links gaat. En vanaf links kan hij òòk gewoon in het centrum blijven opduiken, als dat opportuun is (win-win).

Wat de stat niet laat zien is de scharnierrol die Tadic in de as kan hebben/heeft waar goals uit voortvloeien die je niet direct als 'assist' kunt benoemen. En dan nog denk ik dat Tadic in de afgelopen anderhalve seizoen meer een 'zwervende' opvatting voor de linksbuitenpositie heeft laten zien, dan dat hij tegen de linkerlijn aangeplakt staat. Dus die rol in de as zal nooit helemaal (hoeven) verdwijnen.

Ik zie het dat je de kracht van Tadic - die ik niet in de 'afmaak', maar vooral in de opbouw/aangeef/scharnier-rol zie, waarbij hij òòk tot score kan komen (zie de stats) - aanvult met een (dynamische) spits, niet vervangt.
Promes deed dat prima.

Alleen die valt nu weg. En dan heeft Ajax meteen geen alternatief. Voor een club die zo'n intensief programma, op zo'n hoog niveau (CL) moet spelen, vind ik dat raar.

Nu is het commentaar: Ten Hag moest terugvallen op Klaas en Siem, want er is verder niets. Het gaat wèl over plaatsing volgende ronde CL...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Gezond verstand » za dec 14, 2019 1:10 am

Er is verder wel iets. Traore, alleen die wordt te weinig gebruikt in de competitie om in de CL al een optie te zijn.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Iniesta » za dec 14, 2019 10:14 am

Promes heeft die goals toch prima vervangen.
In de spits heeft hij gewoon een andere rol, en daardoor andere statistieken.
Daarbij staat hij vaker in de lastige wedstrijden in de spits, waardoor aantal doelpunten sowieso lager zal liggen. Het heette niet voor niets de champions league variant.
Voorhoede Promes/Tadic//Neres heeft alles in zich. Enige probleem is dat Tadic niet te vervangen is en het systeem te veel moet worden aangepast als hij niet kan spelen

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Dušan Tadić

Bericht door De Dominee » vr jan 24, 2020 2:36 pm

Wat gaat de rol van Tadic komend seizoen zijn? Het lijkt erop dat we met Traore een (zeer) talentvolle spits in de gelederen hebben, die sterk is, balvast, kaatst, oog voor medespelers heeft en kan scoren. Kortom: die moet gaan spelen als eerste spits komend seizoen. Op links hebben we Promes, op rechts Neres en op 10 Ziyech.

Maar van Neres en Ziyech mogen we toch inmiddels verwachten dat ze Ajax gaan verlaten komende zomer. Is 1 van hun posities de nieuwe positie van Tadic? Hij mist snelheid voor de positie van Neres en loopvermogen / explosiviteit voor de positie van Ziyech.

Daarnaast moeten we kijken naar andere spelers in onze selectie: hebben we een 10 of 7 met talent? Op 7 zie ik niemand, of Kuhn moet eindelijk los komen bij Bayern. Op 10 zie ik Unuvar, maar die is nog wel erg jong.

Kortom: we zullen een vleugelspeler of 10 moeten kopen deze zomer, afhankelijk van waar Tadic zal gaan spelen. Persoonlijk zie ik het meest in Tadic als hangende rechtsbuiten en (bijvoorbeeld) Ihattaren op 10.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Gaizka1985 » za jan 25, 2020 3:05 pm

Ik denk dat Tadic prima als '10' uit de voeten kan, zie hem sowieso het liefste in de as.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Dušan Tadić

Bericht door De Dominee » di jan 28, 2020 8:57 pm

Volgens Di Marzio in beeld bij Barcelona.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » di jan 28, 2020 10:10 pm

Als noodoplossing vanwege de blessure van Suarez zeker? Lijkt me niet dat hij daarvoor gaat. Tadic heeft niet voor niets een lange termijn overeenkomst bij Ajax gekozen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » di jan 28, 2020 10:23 pm

Barca kan je niet weigeren.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » di jan 28, 2020 10:32 pm

Ik zou niet weten waarom niet. Hij heeft niet voor niets voor Ajax gekozen. Dat ging om de club én om wonen in Nederland.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door brigade zuid » di jan 28, 2020 10:51 pm

Dikke lul drie bier hij heeft voor een toekomst hier in Nederland bij Ajax gekozen.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Alexander » di jan 28, 2020 11:35 pm

Volgens de T hebben ze zich gemeld bij Ajax, met het verzoek om een jaar te huren. Ajax heeft het verzoek afgewezen, maar het is niet bekend hoe Tadic er tegenover staat. Persoonlijk kan ik me wel voorstellen dat hij graag die kant op gaat. Bij een bod van 25 miljoen+ moet Ajax hem eigenlijk wel laten gaan.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Dušan Tadić

Bericht door Trab » wo jan 29, 2020 6:21 am

Alexander schreef:Volgens de T hebben ze zich gemeld bij Ajax, met het verzoek om een jaar te huren. Ajax heeft het verzoek afgewezen, maar het is niet bekend hoe Tadic er tegenover staat. Persoonlijk kan ik me wel voorstellen dat hij graag die kant op gaat. Bij een bod van 25 miljoen+ moet Ajax hem eigenlijk wel laten gaan.
Flauwekul. Je geeft een heel slecht signaal af als je je aanvoerder in de winterstop laat gaan. Helemaal gezien de sterkhouders die we momenteel al missen. Liever 50 mio verdienen door plaatsing voor de CL dan 25 mio voor Tadić en geen CL halen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » wo jan 29, 2020 6:27 am

Dat gaat niemand ontkennen. Lijkt me een open deur.

Je hebt echter ook te maken met een speler die naar de een van de grootste clubs ter wereld kan. Het is geen Everton of Spurs.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Dušan Tadić

Bericht door Jinne » wo jan 29, 2020 6:56 am

Een club in verval. Ophoepelen Barca!
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » wo jan 29, 2020 7:53 am

Lionel schreef:
wo jan 29, 2020 6:27 am
Dat gaat niemand ontkennen. Lijkt me een open deur.

Je hebt echter ook te maken met een speler die naar de een van de grootste clubs ter wereld kan. Het is geen Everton of Spurs.
Natuurlijk heb je altijd met de speler in kwestie te maken. Maar het belang van de club telt ook. Ajax heeft een serieuze investering in hem gedaan en Tadic staat centraal in de opbouw van dit elftal. Als speler en als aanvoerder. Met zijn contractverlenging is er ook nog eens een lange termijn overeenkomst aangegaan. Dat kun je niet allemaal opzij schuiven voor een korte termijn belang bij Barcelona.

Daar komt nog bij, wat voor een signaal geef je af richting de rest van de selectie als je midden in het seizoen je aanvoerder zou verhuren? We spelen om de titel, beker en EL. En alle andere spelers hebben ook nog een individueel belang. Dit is echt een no brainer.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Dušan Tadić

Bericht door Trab » wo jan 29, 2020 8:14 am

Lionel schreef:Dat gaat niemand ontkennen. Lijkt me een open deur.

Je hebt echter ook te maken met een speler die naar de een van de grootste clubs ter wereld kan. Het is geen Everton of Spurs.
Dat is een nog grotere open deur. Het is wel ff wat anders of je hem midden in het seizoen laat gaan of einde seizoen. We hebben het hier over onze aanvoerder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » wo jan 29, 2020 8:33 am

Ik zou hem ook niet laten gaan. Weten alleen niet hoe Tadic erover denkt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » wo jan 29, 2020 8:48 am

Tadic lijkt me een redelijke vent. Hij zal op z'n minst snappen dat Ajax hier niet aan mee wil werken gezien zijn positie in de selectie en de situatie van Ajax.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 29, 2020 10:41 am

Hij heeft met volle verstand een langdurig contract getekend. Mochten er condities instaan wanneer hij wel kan vertrekken, dan heeft Ajax zich daar aan te houden. Maar ik kan me niet voorstellen dat er condities instaan, dat hij zou mogen vertrekken in de winterstop.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door 999 » wo jan 29, 2020 11:23 am

Tadic heeft niks te zoeken bij dit Barcelona.

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Lionel » wo jan 29, 2020 11:44 am

Denk ik ook niet. Ze hebben diepgang nodig. Lijkt me dat Griezmann een betere 9 is dan Tadic.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dušan Tadić

Bericht door LucaS » wo jan 29, 2020 9:24 pm

Natuurlijk kan je Barca weigeren. Vraag maar aan de Ligt.
Kutploeg
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jan 29, 2020 9:34 pm

Precies, daarom weigerde De Ligt ook. Die wilde graag een vaste basisplaats bij de meest symphatieke club van Europa..

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dušan Tadić

Bericht door LucaS » wo jan 29, 2020 10:03 pm

Dat is een kwestie van persoonlijke smaak.

Maar dat Barcelona niet te weigeren valt is flauwekul, zoals de Ligt heeft aangetoond. Kutploeg is mijn persoonlijke observatie, ik denk dat de Ligt dat niet vindt.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » wo jan 29, 2020 10:35 pm

Vanuit het perspectief van Ajax gezien zou iedere andere beslissing toch zelfs volstrekt belachelijk zijn?

Stel je voor hoe de reacties zouden zijn wanneer Ajax halverwege het seizoen z'n aanvoerder zou verhuren voor een paar rotcenten. Met het risico op slechte prestaties in de Eredivisie en de EL. Het signaal dat het naar de rest van het team zou geven. Het zou idioot zijn om er zelfs maar over in gesprek te gaan.

Als er al een situatie zou ontstaan dat Tadic zou willen vertrekken, wat ik absoluut niet verwacht, dan is het einde van het seizoen een prima moment om dat te bespreken.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie