Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Alexander » ma mar 21, 2022 9:52 am

Toen er voor de rust werd gefloten maakte hij een fuck you gebaar naar het publiek. Het continue geschreeuw om Nico gaat hem duidelijk niet in de koude kleren zitten. En terecht overigens, dat gejoel slaat nergens op.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » ma mar 21, 2022 9:58 am

Wanneer je bij 1-2 op je dooie akkertje het veld verlaat.... En tijdens de Klassieker de catacomben opzoekt...

There's no I in team, toch? Als ie nou de sterren van de hemel speelde en om onbegrijpelijke redenen gewisseld werd... Maar hij is - met Berghuis - al wekenlang de zwakste schakel. Ik mis bij hen het heilige vuur.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » ma mar 21, 2022 10:02 am

columbus schreef:
ma mar 21, 2022 9:46 am
Of gewoon teleurstelling, wat helemaal prima is. Niet overal wat achter zoeken, toch?
Hij is mens. Teleurgestelde speler, die vast ook bij zichzelf af vraagt waarom het niet loopt de laatste tijd.

Maar goed, de Blind-haters kunnen door zijn zwakkere spel van de laatste weken nu weer uit hun holletjes komen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door Mano » ma mar 21, 2022 10:14 am

wimpey schreef:
ma mar 21, 2022 9:58 am
Wanneer je bij 1-2 op je dooie akkertje het veld verlaat.... En tijdens de Klassieker de catacomben opzoekt...

There's no I in team, toch? Als ie nou de sterren van de hemel speelde en om onbegrijpelijke redenen gewisseld werd... Maar hij is - met Berghuis - al wekenlang de zwakste schakel. Ik mis bij hen het heilige vuur.
Kobe Bryant: No, but there is ME :smile-ajax.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Daley Blind

Bericht door De Dominee » ma mar 21, 2022 10:48 am

Mano schreef:
ma mar 21, 2022 9:20 am
Hij liep boos de catacombe in. Was dat ten aanzien van ETH of het publiek?
Publiek, lijkt me. Werd flink uitgefloten tijdens de wedstrijd en speelde ook beroerd. Iets meer zelfreflectie kan geen kwaad. Kan gaan banken of Martinez vervangen (die eruit ging met een hamstring blessure).
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Daley Blind

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mar 21, 2022 5:04 pm

wimpey schreef:There's no I in team, toch?
Zoals Kobe Bryant ooit tegen O’Neal zei: “no, bur there’s a me in it!”

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » ma mar 21, 2022 7:25 pm

De Dominee schreef:
ma mar 21, 2022 10:48 am
Mano schreef:
ma mar 21, 2022 9:20 am
Hij liep boos de catacombe in. Was dat ten aanzien van ETH of het publiek?
Publiek, lijkt me. Werd flink uitgefloten tijdens de wedstrijd en speelde ook beroerd. Iets meer zelfreflectie kan geen kwaad. Kan gaan banken of Martinez vervangen (die eruit ging met een hamstring blessure).
Teleurstelling. Waarschijnlijk over beide zaken. Dat het niet gaat zoals hij wil en dat het publiek dan kritisch is.

Ik heb hier niet zo'n probleem mee. Het was niet dat hij er een enorm theater van heeft gemaakt. Hij was teleurgesteld. Zou gek zijn als het niet zo was.

Andere kant is wel dat ik ook liever zie dat iemand dan tempo maakt met zijn wissel en probeert om zijn team nog aan te jagen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » vr jun 03, 2022 9:14 pm

Deze man mag je op z’n 44e waarschijnlijk nog niet afschrijven. Speelt geweldig vanavond.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Daley Blind

Bericht door Trab » vr jun 03, 2022 9:25 pm

wimpey schreef:Deze man mag je op z’n 44e waarschijnlijk nog niet afschrijven. Speelt geweldig vanavond.
Dit systeem met 3 man centraal achterin past hem het beste


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » vr jun 03, 2022 9:51 pm

Ja, Ake in z’n rug en continue beweging in z’n buurt. Hele knappe pot van ‘m. Hij ziet het net effe war sneller dan anderen. Klaassen ook erg goed. Ook slim spelend.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » za jun 04, 2022 8:11 am

Pasveer; Martinez, Schuurs, Timber; Blind, Taylor, Klaassen, Berghuis, Rensch; Tadic, Bergwijn

Zoiets?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » za jun 04, 2022 11:27 am

wimpey schreef:
vr jun 03, 2022 9:51 pm
Ja, Ake in z’n rug en continue beweging in z’n buurt. Hele knappe pot van ‘m. Hij ziet het net effe war sneller dan anderen. Klaassen ook erg goed. Ook slim spelend.
Klinkt als typisch Blind. Laat hem doen waar hij goed in is, maskeer zijn zwakke plekken en je hebt een geweldige speler. Laat hem één op één met ruimte in zijn rug tegen een snelle aanvaller en hij lijkt derde klasse.

Ben benieuwd wat Schreuder volgend seizoen met hem van plan is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » za jun 04, 2022 11:45 am

Marillion schreef:
za jun 04, 2022 11:27 am
wimpey schreef:
vr jun 03, 2022 9:51 pm
Ja, Ake in z’n rug en continue beweging in z’n buurt. Hele knappe pot van ‘m. Hij ziet het net effe war sneller dan anderen. Klaassen ook erg goed. Ook slim spelend.
Klinkt als typisch Blind. Laat hem doen waar hij goed in is, maskeer zijn zwakke plekken en je hebt een geweldige speler. Laat hem één op één met ruimte in zijn rug tegen een snelle aanvaller en hij lijkt derde klasse.

Ben benieuwd wat Schreuder volgend seizoen met hem van plan is.
Wijst Van Gaal nou 'de weg' voor het 'nieuwe' Ajax van Schreuder?

Overigens in dat lijstje van Lionel: ik mag toch hopen dat er naar een nieuwe keeper wordt gekeken. Drie hoogbejaarden (40-39-35) en een jonkie (22) dat de stap omhoog niet lijkt te kunnen maken. Not good.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Zuidema » za jun 04, 2022 12:25 pm

Marillion schreef:
za jun 04, 2022 11:27 am

Klinkt als typisch Blind. Laat hem doen waar hij goed in is, maskeer zijn zwakke plekken en je hebt een geweldige speler. Laat hem één op één met ruimte in zijn rug tegen een snelle aanvaller en hij lijkt derde klasse.
:biggthumpup.gif:

En dat is altijd zo geweest met Daley. Niet rap, niet erg wendbaar, maar prima voetballende kwaliteiten. Met name heel sluw in de passing en het positiespel. Met wat dynamische verdedigers om hem heen kan hij floreren. Hetzelfde recept als bij Ronald Koeman als speler indertijd. Eigenlijk onbegrijpelijk dat die oplossing in het vergeetboek is geraakt.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Daley Blind

Bericht door Jinne » za jun 04, 2022 12:53 pm

Zeux schreef:
za jun 04, 2022 11:45 am
Marillion schreef:
za jun 04, 2022 11:27 am
wimpey schreef:
vr jun 03, 2022 9:51 pm
Ja, Ake in z’n rug en continue beweging in z’n buurt. Hele knappe pot van ‘m. Hij ziet het net effe war sneller dan anderen. Klaassen ook erg goed. Ook slim spelend.
Klinkt als typisch Blind. Laat hem doen waar hij goed in is, maskeer zijn zwakke plekken en je hebt een geweldige speler. Laat hem één op één met ruimte in zijn rug tegen een snelle aanvaller en hij lijkt derde klasse.

Ben benieuwd wat Schreuder volgend seizoen met hem van plan is.
Wijst Van Gaal nou 'de weg' voor het 'nieuwe' Ajax van Schreuder?

Overigens in dat lijstje van Lionel: ik mag toch hopen dat er naar een nieuwe keeper wordt gekeken. Drie hoogbejaarden (40-39-35) en een jonkie (22) dat de stap omhoog niet lijkt te kunnen maken. Not good.
Wie is de keeper van 35? Tyton gaat naar Twente.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » za jun 04, 2022 12:57 pm

Jinne schreef:
za jun 04, 2022 12:53 pm
Zeux schreef:
za jun 04, 2022 11:45 am
Marillion schreef:
za jun 04, 2022 11:27 am


Klinkt als typisch Blind. Laat hem doen waar hij goed in is, maskeer zijn zwakke plekken en je hebt een geweldige speler. Laat hem één op één met ruimte in zijn rug tegen een snelle aanvaller en hij lijkt derde klasse.

Ben benieuwd wat Schreuder volgend seizoen met hem van plan is.
Wijst Van Gaal nou 'de weg' voor het 'nieuwe' Ajax van Schreuder?

Overigens in dat lijstje van Lionel: ik mag toch hopen dat er naar een nieuwe keeper wordt gekeken. Drie hoogbejaarden (40-39-35) en een jonkie (22) dat de stap omhoog niet lijkt te kunnen maken. Not good.
Wie is de keeper van 35? Tyton gaat naar Twente.
Ah, dat had ik gemist. :-)

Hebben we dus twee echte bejaarden over (of gaat Stekelenburg stoppen?). :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Daley Blind

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jun 04, 2022 3:26 pm

Lionel schreef:Pasveer; Martinez, Schuurs, Timber; Blind, Taylor, Klaassen, Berghuis, Rensch; Tadic, Bergwijn

Zoiets?
Hmmm gaan we hier de Champions League mee winnen?

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » za jun 04, 2022 8:28 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za jun 04, 2022 3:26 pm
Lionel schreef:Pasveer; Martinez, Schuurs, Timber; Blind, Taylor, Klaassen, Berghuis, Rensch; Tadic, Bergwijn

Zoiets?
Hmmm gaan we hier de Champions League mee winnen?
Dan moeten we voor dit gaan:

Courtois; Martinez, Van Dijk, Timber; Blind, Frenkie, Ziyech, KDB; Mazraoui; Tadic, Mbappe

Heb het niet te gek gedaan. Twee Belgen, wat oud Ajax spelers en iemand die op vijf uur rijden van de Arena blijft wonen.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » za jun 04, 2022 8:29 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za jun 04, 2022 3:26 pm
Lionel schreef:Pasveer; Martinez, Schuurs, Timber; Blind, Taylor, Klaassen, Berghuis, Rensch; Tadic, Bergwijn

Zoiets?
Hmmm gaan we hier de Champions League mee winnen?
Dan moeten we voor dit gaan:

Courtois; Martinez, Van Dijk, Timber; Blind, Frenkie, Ziyech, KDB; Mazraoui; Tadic, Mbappe

Heb het niet te gek gedaan. Twee Belgen, wat oud Ajax spelers en iemand die op vijf uur rijden van de Arena blijft wonen.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Daley Blind

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jun 04, 2022 8:36 pm

Deal!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Daley Blind

Bericht door WP_Legend » vr aug 05, 2022 8:23 am

Overmars zat achter Blind aan, maar hij wil pas weg als hij geen basisspeler meer is!

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » vr aug 05, 2022 8:50 am

Heeft nog een eenjarig contract, toch? Is dit een opzetje om contractverlenging erdoor te krijgen?

Wat moet hij nou bij Antwerpen? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Blind

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 05, 2022 8:54 am

Dat zou idd een hele rare move zijn, maar dan gaat hij puur voor Overmars.

Overigens snap ik niet dat zijn contract nog steeds niet verlengd is. 1 van de sterkhouders.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Daley Blind

Bericht door peter » vr aug 05, 2022 9:21 am

Nou dat snap ik wel. Blind wordt een dagje ouder en zit op een gigantisch contract. Zal geen makkelijke onderhandeling worden, want wil je zijn contract met 2-3 jaar verlengen tegen de huidige voorwaarden? Nee. En een "Tadic-contract" vind ik ook weer zo wat. Uiteraard is het een jongen van de club, maar we zijn ook geen filantropische instelling.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » vr aug 05, 2022 9:24 am

Hij wordt inderdaad een dagje ouder. Nog even en de schildpad van mijn neefje sprint hem eruit. :smallgrin.gif:

Daley is een beste jongen, maar het moment kan komen dat een ander beter is. Als linksback vind ik hem sowieso een flop.

Plaats reactie