Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » zo mei 16, 2021 8:52 am

Blind terug op traningsveld.

De verdediger trainde niet mee met de groep, maar werkte wel individueel de nodige oefeningen af.

Aldus de T.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Gaizka1985 » do okt 21, 2021 4:15 pm


Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door Mano » wo mar 16, 2022 9:26 pm

Niet om blind te bashen maar ik merk dat hij niet zo goed (meer) is dat hij op 80% een wedstrijd kan spelen. Dan komt hij verdedigend te kort.

Afgelopen dinsdag liet hij zien als hij 100% geeft, hij nog van waarde is.
In de potjes hiervoor gaf hij minder en dan is hij een liability aan het worden(verdedigend)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Iniesta » wo mar 16, 2022 9:39 pm

Is altijd wel een beetje bij hem geweest dat hij 100% moest geven om goed te zijn. Dan is hij direct ook erg goed
Hij had eerder wel periodes waar hij langere tijd op die 100% kon zitten
lijkt nu minder vaak die 100% te kunnen bereiken en is dan inderdaad erg kwetsbaar

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » wo mar 16, 2022 10:11 pm

Mano schreef:
wo mar 16, 2022 9:26 pm
Niet om blind te bashen maar ik merk dat hij niet zo goed (meer) is dat hij op 80% een wedstrijd kan spelen. Dan komt hij verdedigend te kort.

Afgelopen dinsdag liet hij zien als hij 100% geeft, hij nog van waarde is.
In de potjes hiervoor gaf hij minder en dan is hij een liability aan het worden(verdedigend)
Volgens mij is hij verdedigend sowieso wel een liability. Op meters afstand verdedigen, man laten lopen, ook gister weer een paar keer.

Opbouwend vind ik hem wél van waarde. Speelt regelmatig strak spelers rond de 16 aan, heeft een voorzet, heeft ovezicht, daarin kan hij echt nog van waarde zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » do mar 17, 2022 11:43 am

Mano schreef:
wo mar 16, 2022 9:26 pm
Niet om blind te bashen maar ik merk dat hij niet zo goed (meer) is dat hij op 80% een wedstrijd kan spelen. Dan komt hij verdedigend te kort.

Afgelopen dinsdag liet hij zien als hij 100% geeft, hij nog van waarde is.
In de potjes hiervoor gaf hij minder en dan is hij een liability aan het worden(verdedigend)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De tekortkomingen benoemen is Blind bashen, heb ik vaak gemerkt. Op hem mag je geen kritiek hebben.

Blind is aan de bal een aardige speler (geen top), maar zonder bal is hij kwetsbaar. Daarom redde hij het niet bij MU, daarom speelt hij bij Ajax.

Is geen schande, toch? Hij weet het zelf ook wel. Het team moet zo worden neergezet dat zijn tekortkomingen worden gecompenseerd. Dat gebeurt doorgaans bij Ajax, maar de laatste tijd wat minder.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Iniesta » do mar 17, 2022 12:26 pm

Op z’n goede dagen is Blind meer dan gemiddeld aan de bal

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » do mar 17, 2022 12:36 pm

Yopii schreef:
do mar 17, 2022 11:43 am
Mano schreef:
wo mar 16, 2022 9:26 pm
Niet om blind te bashen maar ik merk dat hij niet zo goed (meer) is dat hij op 80% een wedstrijd kan spelen. Dan komt hij verdedigend te kort.

Afgelopen dinsdag liet hij zien als hij 100% geeft, hij nog van waarde is.
In de potjes hiervoor gaf hij minder en dan is hij een liability aan het worden(verdedigend)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De tekortkomingen benoemen is Blind bashen, heb ik vaak gemerkt. Op hem mag je geen kritiek hebben.

Blind is aan de bal een aardige speler (geen top), maar zonder bal is hij kwetsbaar. Daarom redde hij het niet bij MU, daarom speelt hij bij Ajax.

Is geen schande, toch? Hij weet het zelf ook wel. Het team moet zo worden neergezet dat zijn tekortkomingen worden gecompenseerd. Dat gebeurt doorgaans bij Ajax, maar de laatste tijd wat minder.
Volgens mij heb jij nog nooit één positieve opmerking over Blind gemaakt zonder die te laten volgen door een 'maar' danwel een opmerking die de eerste zin onderuit haalt of op zijn minst flink teniet doet. Bij mijn herinnering echt nog nooit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » do mar 17, 2022 1:16 pm

En wat maakt dat uit? Het is toch gewoon zo zoals Yopi stelt?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » do mar 17, 2022 1:49 pm

Yopii schreef:
do mar 17, 2022 11:43 am

De tekortkomingen benoemen is Blind bashen, heb ik vaak gemerkt. Op hem mag je geen kritiek hebben.

Blind is aan de bal een aardige speler (geen top), maar zonder bal is hij kwetsbaar.
Hoe verzin je het ... :smallgrin.gif: Typisch supporter gelul .. Verder ( weer ) eens met Zeux ...
Laatst gewijzigd door 999 op do mar 17, 2022 1:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » do mar 17, 2022 1:51 pm

Ik ben gewoon realistisch, en niet alleen wat Blind betreft.

Met zo'n speler begin je achterin al met compenseren. Zijn beste positie is CV, mits er iemand naast hem staat die sterk is in de duels en met name de kopduels, want Blind is vrij klein. Staat hij op links, dan mogen tegenstanders dus nooit daar in de ruimte kunnen spelen, want dan ben je gezien. Dat vergt nogal wat van de CV's.

Daarbij vind ik de kwaliteiten van Daley aan de bal ook weer niet zo zo bijzonder, het is nogal voorspelbaar allemaal. Hij teert vooral op zijn goede trap, want hij kan geen man uitspelen en is ook niet van de bijzondere ingevingen.

Denk toch dat mijn analyse dichter bij de waarheid is dan die van mensen die in hem een wereldspeler zien, want wereldspelers blijven niet in de Eredivisie.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » do mar 17, 2022 1:52 pm

Yopii schreef:
do mar 17, 2022 1:51 pm
Ik ben gewoon realistisch, en niet alleen wat Blind betreft.

Met zo'n speler begin je achterin al met compenseren. Zijn beste positie is CV, mits er iemand naast hem staat die sterk is in de duels en met name de kopduels, want Blind is vrij klein. Staat hij op links, dan mogen tegenstanders dus nooit daar in de ruimte kunnen spelen, want dan ben je gezien. Dat vergt nogal wat van de CV's.

Daarbij vind ik de kwaliteiten van Daley aan de bal ook weer niet zo zo bijzonder, het is nogal voorspelbaar allemaal. Hij teert vooral op zijn goede trap, want hij kan geen man uitspelen en is ook niet van de bijzondere ingevingen.

Denk toch dat mijn analyse dichter bij de waarheid is dan die van mensen die in hem een wereldspeler zien, want wereldspelers blijven niet in de Eredivisie.
Een vraagje . Wat doet het er toe dat hij het niet heeft gered bij MU ? .. Wie noemt Blind een WERELDSPELER . Kom noem eens wat namen ?. Dat zou ik ook wel eens willen weten ?.

Jou teksten over Blind komen bij mij steeds binnen als : Ondanks dat Blind bij AJAX voetbalt mogen we blij zijn dat we het nog zo goed doen ..

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » do mar 17, 2022 2:04 pm

Jij misschien? :smallgrin.gif:

Nou nee, Ajax moet het van het teamspel hebben, dat is al decennia zo. Ajax heeft incidenteel een uitschieter, zoals nu met Timber, maar dat is dan doorgaans een jongere speler.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » do mar 17, 2022 2:20 pm

Yopii schreef:
do mar 17, 2022 2:04 pm
Jij misschien? :smallgrin.gif:

Nou nee, Ajax moet het van het teamspel hebben, dat is al decennia zo. Ajax heeft incidenteel een uitschieter, zoals nu met Timber, maar dat is dan doorgaans een jongere speler.
We hebben geen wereldspelers niet 1.Ook Timber niet.Je hoeft maar gewoon naar de Ligt te kijken ..

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » do mar 17, 2022 2:57 pm

Timber is een groot talent, heel evenwichtig ook voor zijn leeftijd. Natuurlijk moet hij nog ervaring opdoen.

Maar inderdaad, kant-en-klare topspelers lopen niet bij ons rond, zodra onze talenten echt goed worden, zijn ze weg.

De Ligt had beter naar Engeland kunnen gaan, die competitie is hem op het lijf geschreven.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » vr mar 18, 2022 12:13 pm

Wat Blind betreft ben ik wel benieuwd hoe het er volgend seizoen uit gaat zien. Tagliafico zal nu echt wel vertrekken. Komt er dan een jong talent voor in de plaats of gaan ze voor een speler die al wat verder in zijn ontwikkeling zit?

In beide gevallen zal de nieuwe speler toch wel benieuwd zijn naar zijn kansen op speeltijd. Een jonge speler zal misschien nog wel accepteren dat het eerste jaar vooral is om te leren. Maar iemand als Wijndal zal niet naar Ajax komen om op de bank te gaan zitten in een situatie zoals die van Tagliafico nu.

Timber en Martinez zijn in het centrum van de verdediging onomstreden en ik verwacht niet dat zij vertrekken. Alvarez zie ik iets eerder gaan. Zou Blind dan eventueel daar gaan spelen? Ik denk dat we dan tekort komen als het gaat om duelkracht.

Blind kan geweldig spelen maar het is toch ook altijd weer een puzzel waar hij nou moet staan. Gaan we langzaam naar een situatie toe waar hij minder vaak gaat spelen?
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Mr. Ajax » vr mar 18, 2022 7:57 pm

Bij een nieuwe trainer verliest Daley zijn onfeilbare status, denk ik. Hij heeft zeker zijn voordelen en toegevoegde waarde (als ie 120% geeft, en dat doet ie steeds minder de laatste maanden), maar eigenlijk moet je daar op een gegeven moment doorselecteren. Niet dat Nico nou in topvorm verkeert of überhaupt een geweldenaar is, maar ik denk dat we met hem in plaats van Daley in Portugal hadden gewonnen. Op dat niveau heb je in 2022 echte atleten nodig. Techniek en inzicht zullen altijd de basis blijven bij Ajax, maar tegenwoordig heb je ook wel een bepaalde mate van snelheid en behendigheid nodig. Verwacht dus dat de opvolger van Ten Hag - zeker als het niet iemand van binnen de club wordt - Daley een plek op de bank geeft.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » za mar 19, 2022 1:38 pm

Daley Blind hoopt op de helende kracht van de Klassieker: ‘Het is een leven in een sneltreinvaart en dat is ook lekker’
Daley Blind begint met Ajax als favoriet aan de Klassieker tegen Feyenoord van zondag in de Johan Cruijff Arena. Op 32-jarige leeftijd is hij bezig aan een sterk seizoen. ‘Wij vinden zelf ook dat wij kampioen moeten worden. Natuurlijk.’

Hij is een slechte verliezer. Ziek is Daley Blind (32) van een nederlaag, zoals dinsdag tegen Benfica in de Champions League. ‘Maar we spelen nog voor twee prijzen en het gaat in een rap tempo. Eén dag verwerken voor jezelf, dan weer met een positieve blik kijken naar de volgende wedstrijd. Dat wordt van ons verwacht. Door onszelf, de supporters, de directie. Het is een leven in een sneltreinvaart en dat is ook lekker. Spelen, herstellen, voorbereiden, spelen, en weer hetzelfde riedeltje.’

Zondag is de vaak mooie, altijd aparte Klassieker tegen Feyenoord in de Johan Cruijff Arena, met een historie van schitterende overwinningen en ontluisterende nederlagen. ‘Hoewel wij de laatste jaren veel hebben gedomineerd, blijft Ajax - Feyenoord altijd Ajax - Feyenoord. De stand op de ranglijst doet er dan niet veel toe. Supporters en jongens van de club geven energie mee aan anderen.’

De linksbenige verdediger met offensieve impulsen prijst Feyenoord, om de stappen die de club zette onder trainer Arne Slot. ‘We kunnen alleen winnen als we ons hoogste niveau op de mat leggen.’ Een zege is daarbij nodig, met slechts twee punten voorsprong op PSV. Ajax is qua status verplicht kampioen te worden. ‘Ja, dat vinden wij zelf ook. Natuurlijk. Daarvoor lopen we niet weg.’

Mentale kracht team
Blind prijst de mentale kracht van het team. ‘We hebben veel stormen doorstaan de laatste jaren en probeerden daarnaar altijd afstandelijk te kijken.’ Hij was boos dinsdag, na de uitschakeling. Hij las dat de zuivere speeltijd slechts 54 minuten bedroeg, terwijl het sowieso al lastig voetballen is tegen een tegenstander die zich ingraaft. ‘Dan denk ik ook: scheidsrechter, treed eens op, laat niet zo met je spelen. Je ziet het vaak in het hedendaagse voetbal. Ja, ik ben voorstander van zuivere speeltijd. De mensen willen niet telkens iemand vijf minuten op de grond zien liggen.’

Geregeld loopt Ajax zich kapot op een verdedigende muur. ‘Het is pijnlijk dat het voetbal niet altijd wint.’ Hij bedoelt: het voetbal dat Ajax wil spelen. ‘We moeten ook de hand in eigen boezem steken en eerlijk zijn naar onszelf; dat we niet veel grote kansen hebben gecreëerd, hoewel we beter waren in het spel. We hebben het niet echt afgedwongen en mogen onszelf niet te veel complimenten geven na een uitschakeling. Maar het is wel onbevredigend.’

Het is volgens hem niet zo dat na vier jaar een episode van nationale hegemonie en Europees aanpikken voorbij is. ‘Als je kijkt naar de statistieken van Dusan Tadic, kun je moeilijk zeggen dat hij over zijn top is. Volgens mij hebben Tadic en ik ongeveer de meeste minuten gemaakt. Hopelijk zetten we die lijn volgend seizoen voort, met verfrissing, al is er dan wat onrust op directieniveau. Ik hoop ook dat de trainer blijft, maar ik snap best dat het kriebelt als hij wordt gelinkt aan bepaalde clubs. En je kunt trouwens eens een minder seizoen draaien, al waken we daarvoor. Vergeet niet dat we vier jaar een ontzettend hoog niveau hebben bereikt.’

Goed seizoen
Blind draait een goed seizoen. Hij is niet de snelste, maar verdedigt positioneel meestal goed en is veelvuldig betrokken bij de aanvalsopbouw. ‘Ik heb een heel hoog niveau gehaald, en ook mindere wedstrijden gespeeld. Al met al is het vrij constant.’

Daarbij laat hij anderen beter functioneren. ‘Ik ben geen samenvattingenvoetballer die naar voren komt als de supporter voor de tv zit. Je ziet vaak assists en doelpunten in de samenvatting. Iedereen heeft trouwens wel eens een mindere dag op zijn werk. Maar als je bij Ajax speelt, wordt dat door grote aantallen gezien, dan valt het op.’ Van kritiek raakt hij niet ondersteboven. ‘Mentaal ben ik sterk. Uiteindelijk speel ik het spelletje voor mijn team en voor mezelf, en niet voor de buitenwacht, al ben ik kritisch op mezelf. Maar ik verdien ook een bepaalde waardering.’ Hij speelde inmiddels de meeste wedstrijden voor Ajax in de Champions League en staat op 88 interlands.

Hoe ongewoon relativeren ook is voor een topsporter, hij heeft het geleerd sinds hij met een speciaal kastje bij zijn hart speelt, nodig vanwege een ontstoken hartspier. Bijna een week na het duel met Feyenoord ontmoet hij tijdens een oefenduel met Denemarken vriend Christian Eriksen, die op het EK een hartstilstand overleefde en onlangs zijn rentree maakte bij Brentford. ‘Dat hij überhaupt weer op het veld staat, al was het bij de amateurs geweest, bij een vriendenteam. Voetbal is een leuk spel en het gaat vaak om veel, maar niet om leven en dood. Als je ziet hoe Christian min of meer letterlijk uit de dood opstond, is het prachtig om te zien dat hij weer kan voetballen. Hij kan weer gezond zijn leven voortzetten en doen wat hij leuk vindt.’

Op zijn eigen situatie wil hij ‘niet te diep ingaan, maar ik heb het een plekje kunnen geven. Ik ben nog dezelfde voetballer met dezelfde drive. Hoe gek het ook klinkt, ik heb nooit angst gehad. Zonder vrijheid in het hoofd lukt het niet.’ Of het genot ook groter is nu? ‘Ja, soms wel.’ Zittend op de tribune van de Toekomst kijkt hij naar het zonnetje en het besproeide veld. Heerlijk voetbalweer.
VK.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Historicus » za mar 19, 2022 8:24 pm

Mr. Ajax schreef:
vr mar 18, 2022 7:57 pm
Bij een nieuwe trainer verliest Daley zijn onfeilbare status, denk ik. Hij heeft zeker zijn voordelen en toegevoegde waarde (als ie 120% geeft, en dat doet ie steeds minder de laatste maanden), maar eigenlijk moet je daar op een gegeven moment doorselecteren. Niet dat Nico nou in topvorm verkeert of überhaupt een geweldenaar is, maar ik denk dat we met hem in plaats van Daley in Portugal hadden gewonnen. Op dat niveau heb je in 2022 echte atleten nodig. Techniek en inzicht zullen altijd de basis blijven bij Ajax, maar tegenwoordig heb je ook wel een bepaalde mate van snelheid en behendigheid nodig. Verwacht dus dat de opvolger van Ten Hag - zeker als het niet iemand van binnen de club wordt - Daley een plek op de bank geeft.
Als Blind slim is, voorkomt hij dat en gaat ie nog een keer naar een leuke buitenlandse club wat centen pakken.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » zo mar 20, 2022 12:13 pm

Waar moet hij dan heen? :confused.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » zo mar 20, 2022 7:01 pm

Ik denk eerder dat hij gaat proberen een plekje in de staf van Ajax te krijgen. Beginnen op de Toekomst.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » zo mar 20, 2022 10:53 pm

Dan zou hij het zelf door moeten hebben. Gezien zijn uitlatingen van de afgelopen week (hij verwacht respect en zo) geloof ik daar niet in.

Hij heeft veel gespeeld dit jaar, misschien is hij op. Dat hoop ik dan maar. Voor de trainer wel aanleiding om hem te laten uitrusten, trouwens.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » zo mar 20, 2022 11:03 pm

Yopii schreef:
zo mar 20, 2022 10:53 pm
Dan zou hij het zelf door moeten hebben. Gezien zijn uitlatingen van de afgelopen week (hij verwacht respect en zo) geloof ik daar niet in.
Dat is flauw.

Coachen of zelf nog willen spelen zijn twee echt totaal verschillende dingen. Is er één speler die zegt: ik ben ruk en klote en zet mij er maar naast?
None.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door Mano » ma mar 21, 2022 9:20 am

Hij liep boos de catacombe in. Was dat ten aanzien van ETH of het publiek?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door columbus » ma mar 21, 2022 9:46 am

Of gewoon teleurstelling, wat helemaal prima is. Niet overal wat achter zoeken, toch?

Plaats reactie