Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » di sep 08, 2020 6:22 pm

Lijkt me ook. Eerst maar weer gewoon even lekker meetrainen. Al denk ik inderdaad dat hij niet zoveel verloren zal hebben.

Vraag is wel of het mentaal nog impact heeft. En dat hangt natuurlijk weer voor een belangrijk deel af van de vraag wat nu de oorzaak was.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » di sep 08, 2020 9:51 pm

Ik mag hopen dat er een systeem fout was. Anders had ik toch echt voor mijzelf, en al helemaal voor mijn gezin gekozen.

Mag toch ook aannemen dat Ajax zich anders zou roeren op de markt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Arthur » wo sep 09, 2020 6:35 am

Ik heb er geen verstand van, maar zorgt dat apparaatje niet dat het gewoon veilig is ook al gaat hij af en toe af?

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Gezond verstand » wo sep 09, 2020 7:14 am

Laat ik duidelijk zijn: de gezondheid van Daley gaat boven alles. Maar als alle seinen op groen staan en Daley wil/kan zelf ook dan zou dit hele hartprobleem wel eens een zege kunnen zijn voor Ajax. Grote buitenlandse clubs zullen zeer terughoudend zijn om aan Daley te gaan trekken, waardoor de kans veel groter is dat hij zijn carrière bij Ajax gaat afsluiten in plaats van komende zomer naar Spanje te vertrekken.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door Mano » wo sep 09, 2020 7:35 am

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het apparaatje afging zonder gegronde reden :confused.gif:
En wat als het apparaatje afgaat terwijl je hart op een normaal ritme zit, gaat het hart dan juist niet uit zijn ritme?

Ik ga er vanuit dat de dokters een 'okay' hebben gegeven en dat Daley heel graag wilt en dus is hij welkom maar ik verwacht een nieuw incident ergens in dit seizoen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Blind

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 09, 2020 7:48 am

Daley zou echt niet mogen gaan trainen/spelen als het gevaar voor zijn gezondheid zou zijn. Dus we moeten ervan uitgaan dat het medisch verantwoord is.

Superfijn voor Daley, maar zeker ook voor ons cluppie. Meteen weer een impuls aan het elftal, ondanks Martinez het zeer goed doet als vervanger.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » wo sep 09, 2020 8:35 am

Je mag inderdaad verwachten dat ze overtuigd zijn dat het kan. Toch zou ik een klein beetje tekst en uitleg wel fijn vinden.

Hoe groot schat men de kans in dat zoiets nog een keer gebeurd en moeten we daar dan erg van schrikken of is dat dan min of meer ingecalculeerd en veilig vanwege dat apparaat?
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » wo sep 09, 2020 8:37 am

Marillion schreef:
wo sep 09, 2020 8:35 am
Je mag inderdaad verwachten dat ze overtuigd zijn dat het kan. Toch zou ik een klein beetje tekst en uitleg wel fijn vinden.

Hoe groot schat men de kans in dat zoiets nog een keer gebeurd en moeten we daar dan erg van schrikken of is dat dan min of meer ingecalculeerd en veilig vanwege dat apparaat?
Dit dus. Dit zal zijn omgeving toch ook willen weten? Zou toch niet helemaal lekker zitten als vader, vrouw of kind op de tribune.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Gezond verstand » vr sep 11, 2020 12:52 pm

Marillion schreef:
wo sep 09, 2020 8:35 am
Je mag inderdaad verwachten dat ze overtuigd zijn dat het kan. Toch zou ik een klein beetje tekst en uitleg wel fijn vinden.

Hoe groot schat men de kans in dat zoiets nog een keer gebeurd en moeten we daar dan erg van schrikken of is dat dan min of meer ingecalculeerd en veilig vanwege dat apparaat?
Dat mag Ajax dus niet geven in verband met de privacy wetgeving. De enige die de informatie mag delen is Daley, en die heeft daar blijkbaar geen behoefte aan.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door columbus » za sep 12, 2020 5:47 pm

Waarom zou je het überhaupt willen weten? De medici geven groen licht toch, en Blind voelt zich fysiek en mentaal goed om te spelen

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Daley Blind

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za sep 12, 2020 6:39 pm

Het zou helemaal volmaakt zijn als Liverpool in volledig rood (zonder die witte strepen) en Leeds volledig wit (zonder die blauwe Adidasstrepen) zou spelen.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » za sep 12, 2020 7:23 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za sep 12, 2020 6:39 pm
Het zou helemaal volmaakt zijn als Liverpool in volledig rood (zonder die witte strepen) en Leeds volledig wit (zonder die blauwe Adidasstrepen) zou spelen.
Deze post snap ik niet in dit topic?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Gezond verstand » ma sep 14, 2020 10:09 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za sep 12, 2020 6:39 pm
Het zou helemaal volmaakt zijn als Liverpool in volledig rood (zonder die witte strepen) en Leeds volledig wit (zonder die blauwe Adidasstrepen) zou spelen.
want dan speelt Blind nog beter?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Daley Blind

Bericht door Trab » wo nov 18, 2020 10:39 pm

Hartslag werd opgenomen bij Blind nadat hij gewisseld was. Hopelijk niet weer problemen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Iniesta » wo nov 18, 2020 11:38 pm

Als er problemen zouden zijn, gaat ie echt niet in de dugout de wedstrijd uit zitten kijken
Volgens Daley standaard check momenteel bij hem om zeker te zijn dat de gegevens overeenkomen met werkelijkheid

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » do nov 19, 2020 12:25 am

Iniesta schreef:
wo nov 18, 2020 11:38 pm
Als er problemen zouden zijn, gaat ie echt niet in de dugout de wedstrijd uit zitten kijken
Volgens Daley standaard check momenteel bij hem om zeker te zijn dat de gegevens overeenkomen met werkelijkheid
Zoiets zei hij ook bij de NOS.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Toppie » do nov 19, 2020 9:14 am

Met alle respect riep al maanden geleden dat Daley moet stoppen je ziet aan alles dat die het tempo niet meer kan halen en komt veels te kort in de sprint...

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » do nov 19, 2020 10:00 am

Ik ben ook wel geschrokken van zijn sprints bij Oranje. Werd gedold door Morata en gisteren ook weer twee momenten.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Daley Blind

Bericht door De Dominee » do nov 19, 2020 11:13 am

Ik denk ook dat een versneld einde eraan komt voor hem. Oogt een stuk minder fit dan voorheen. Misschien komende zomer eens de opties bekijken.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » do nov 19, 2020 11:38 am

Volgens mij is Blind nooit een sprintwonder geweest, vroeger niet nu ook niet.Valt nu alleen meer op door de speelwijze van Oranje met backs die zo ( te ) diep staan.Als je zo blijft spelen dan krijg je tegen wat betere teams de deksel op je neus.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Daley Blind

Bericht door Trab » do nov 19, 2020 11:40 am

Lionel schreef:Ik ben ook wel geschrokken van zijn sprints bij Oranje. Werd gedold door Morata en gisteren ook weer twee momenten.
Had niet zozeer met snelheid te maken maar verkeerd positioneren. Hij bleef in het midden staan ipv naar die man toe te gaan waardoor die een vrije doortocht had naar de keeper. Op het allerlaatste moment gaat ie er toch heen en laat ie zich kinderlijk uitspelen. Atalanta uit was een beetje zelfde verhaal. Ga gewoon naar die man toe ipv in het midden af te wachten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » do nov 19, 2020 11:45 am

Ik heb de wedstrijd niet gezien. Maar dat Blind kwetsbaar is wanneer de ruimtes groot worden is toch geen nieuws?
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » do nov 19, 2020 12:03 pm

Lionel schreef:
do nov 19, 2020 10:00 am
Ik ben ook wel geschrokken van zijn sprints bij Oranje. Werd gedold door Morata en gisteren ook weer twee momenten.
Dat is toch niets nieuws?

Voorheen had hij Matthijs de Ligt naast zich, die haalde bijna alles weg.

Bij Ajax krijgt Schuurs overal de schuld van.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » do nov 19, 2020 1:13 pm

De truc voor een coach is natuurlijk om zijn elftal zo samen te stellen en te laten spelen dat de sterke punten van spelers tot uiting komen en de zwakke punten worden gecamoufleerd. Helaas heeft de tegenstander hier ook een rol in want die zal juist proberen om spelers wel op hun zwakke punt aan te vallen.

Met Blind heb je aan de bal een geweldige voetballer maar je moet er wel voor zorgen dat anderen zijn gebrek aan snelheid en dynamiek kunnen opvangen. Frank de Boer heeft met Oranje wat dat betreft geluk want mits fit kan hij De Ligt en De Jong nog gewoon opstellen terwijl Ten Hag die optie niet meer heeft en het met mindere spelers moet doen.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » do nov 19, 2020 3:35 pm

Precies, spelers moeten complementair zijn.

Schuurs heeft uiterlijk wel wat van De Ligt, maar is een compleet andere speler. Hij moet het hebben van zijn kwaliteiten aan de bal, net als Blind.

Beide spelers zijn verdedigend een vijfje. Dat gaat niet werken.

Plaats reactie