Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » di jul 10, 2018 10:45 pm

Jaaa, daar gaan we weer.

De duurste speler 17/18: Wöber 7,5 m Ajax gaf 28m uit en haalde 81m binnen.

16/17: Neres 12 m, Zyiech 11m Ajax gaf 35,5m uit en haalde 80,5m binnen

15/16: Gudelj 6m Ajax gaf 11,3m uit en haalde 6m binnen

14/15: Sinkgraven 7m Ajax gaf 12,8m uit en haalde 28,85 binnen

13/14: vd Hoorn 3,8m Ajax gaf 6,8m uit en haalde 23,9m binnen.

Internationaal is 7,5-12 miljoen peanuts. Spelers van 1-5miljoen - veel van de aankopen de laatste vijf jaar en die 5 miljoen wordt zelfs alleen maar de laatste jaren gehaald - kun je niet van verwachten dat dat meteen toppers zijn. Dat is de kelder van de transfermarkt. Met jongens als Sanchez (5m) wordt desondanks toch gescoord: goede scouting.

Je kunt echt niet zeggen dat Ajax een big spender was.

Over de laatste 5 jaar is 120 miljoen meer binnen gekomen dan uitgegeven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di jul 10, 2018 11:05 pm

Natuurlijk zijn de transferbedragen omhoog gegaan. Neemt niet weg dat 12 miljoen euro voor Ajax geen peanuts is maar een fors bedrag. Voor Ajax, of het nu 5 of 15 miljoen besteedt, zijn zekerheidjes domweg niet te koop. Zekerheidjes vind je alleen aan de bovenkant van de markt, mijlenver van waar Ajax gezien zijn financiële beperkingen moet opereren. Je kunt Tadic halen, goede speler, maar wie weet valt het niveau in Nederland hem straks vies tegen en is hij niet vooruit te branden. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar stel... heb je daarvoor dan al die financiële risico's genomen?


Het zat de laatste jaren niet tegen. Clubs legden forse bedragen neer voor beperkte spelers als Siem de Jong, Klaassen en Milik. Er zit nog wel wat aan te komen, maar het hoeft niet voor eeuwig zo door te gaan. Nederlandse spelers zijn op dit moment niet in de mode.

Bij PSV was het binnenhalen van de hoofdprijs voor spelers (Ronaldo, Stam, Van Nistelrooij, enz) op een gegeven moment zo vanzelfsprekend dat het geld er al uitging voor het binnenkwam: heel Nederland en België stofzuigen, noemde Frank Arnesen dat. Het gevolg was dat de boel in elkaar lazerde. Het blijft zaak om een kien beleid te voeren en niet de weg van de minste weerstand te kiezen door je een weg naar snelle transfersuccessen te kopen.

Enfin, hier zullen we het nooit over eens worden. :blush.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » di jul 10, 2018 11:08 pm

Dus, conclusie: voortharken op het 1-5 miljoen niveau?

Of helemaal stoppen met ‘kopen’.

We geven al 120 miljoen minder uit dan binnen kwam de afgelopen vijf jaar hé.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di jul 10, 2018 11:24 pm

Een kien beleid voeren, schreef ik toch?

Ajax schiet met hagel en raakt af en toe wat. De bedragen neergelegd voor miskopen worden steeds hoger.

Een onherroepelijk verband tussen transfersom/salaris enerzijds en kwaliteit anderzijds is er niet. Braziliaanse spelers zijn bijvoorbeeld veel duurder dan vergelijkbare spelers uit Midden-Amerika. MIke van der Hoorn verdient nu ongetwijfeld meer dan Matthijs de LIgt. Daley Blind zal twee, drie keer zoveel kosten als Davinson Sanchez, terwijl Davinson Sanchez veel beter is.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » wo jul 11, 2018 6:16 am

Dat kan allemaal wel zo zijn, maar meer uitgeven voor spelers komt niet uit de koker van Blind, zoals hier wel wordt beweerd
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » wo jul 11, 2018 7:48 am

LucaS schreef:Dat kan allemaal wel zo zijn, maar meer uitgeven voor spelers komt niet uit de koker van Blind, zoals hier wel wordt beweerd
Ze hebben iemand gevonden die bij het nieuwe beleid past. :smallgrin.gif:

Yopi stelt terecht dat Blind als manager bij Ajax in het verleden van "geld moet rollen" was. Met werkelijk catastrofale gevolgen. "Catastrofaal" is sowieso van toepassing op zijn carrière, nadat hij zijn kicksen aan de wilgen hing.

Ik dicht Daley trouwens meer personality en (voetbal)verstand toe dan papa.

A propos, in februari was papa nog Daley's zaakwaarnemer. Dat bleek weer een ambacht te zijn, want nu zit hij bij SEG. Die er wél ervaring mee hebben, zeg maar...

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gaizka1985 » wo jul 11, 2018 9:44 am

Tadic & Blind zijn gewoon 2 echte versterkingen voor Ajax, die mogen/moeten inderdaad wat kosten.

Dit is voor Ajax top segment, ga maar na: we spelen in de Eredivisie en kunnen op dit moment niet eens Europees voetbal garanderen aan nieuwe spelers.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » wo jul 11, 2018 10:33 am

Yopii schreef:Daley Blind zal twee, drie keer zoveel kosten als Davinson Sanchez, terwijl Davinson Sanchez veel beter is.
Deze begrijp ik niet. Sanchez is voor 5 miljoen gehaald als onbekende speler die in Europa nog niets bewezen had. Hij is verkocht voor 40 miljoen. Dat is nu minimaal zijn marktwaarde.
Blind is zelf opgekeud, verkocht voor 17,5 miljoen (minder dan de helft van Sanchez) en ik begrijp dat Ajax niet aan de vraagprijs van 5 miljoen (zijn marktwaarde nu?) wil voldoen, een oudere, voor Ajax bewezen speler.

Hoe is Blind dan twee, drie keer zo duur dan Sanchez?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door elliquido » wo jul 11, 2018 10:47 am

Zolang Ajax zelf niets roept, en blind zelf zegt dat het nog te vroeg is, dan kan dit gerucht naar de topic onbetrouwbaar transfenieuwslijkt me
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » wo jul 11, 2018 1:26 pm

@elliquido: het klopt wel dat Ajax Blind wil, maar bij de rest zet ik vraagtekens. Wil MU Blind aan Ajax verkopen tegen een voor Ajax aanvaardbaar bedrag en vooral: wil Blind naar Ajax? Sluit niet uit dat het flirten met Ajax een manier is om Blind in de markt te zetten.

zeux schreef: Deze begrijp ik niet. Sanchez is voor 5 miljoen gehaald als onbekende speler die in Europa nog niets bewezen had. Hij is verkocht voor 40 miljoen. Dat is nu minimaal zijn marktwaarde.
Nu wel, ja.
Hij was niet onbekend. Barcelona wilde hem zelfs hebben. Op dat moment kon Ajax hem onder voorwaarden nog voor een normale prijs halen.
Blind is zelf opgekeud, verkocht voor 17,5 miljoen (minder dan de helft van Sanchez) en ik begrijp dat Ajax niet aan de vraagprijs van 5 miljoen (zijn marktwaarde nu?) wil voldoen, een oudere, voor Ajax bewezen speler.

Hoe is Blind dan twee, drie keer zo duur dan Sanchez?
Dan Sanchez toen.
Vergeet die vijf miljoen maar. Dat is peanuts voor MU.
Ten Hag gaf aan dat de aankoop van Blind voor Ajax 'een grote krachtsinspanning' zou inhouden. Dat lees ik als: stevige transfersom + een hoog salars/veel tekengeld.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » wo jul 11, 2018 1:30 pm

Als Blind duurder is dan Sanchez, moeten we gewoon een nieuwe Sanchez kopen
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » wo jul 11, 2018 1:39 pm

Lijkt mij ook, maar dan hoor ik dat we beslist oudere spelers nodig hebben. Volgens mij gaat het nog altijd om kwaliteit. Het verhaal dat Ajax oudere spelers nodig heeft, komt steeds terug en leidt bijna steeds tot mislukte transfers en hoge kosten.

Het is voor Ajax haast ondoenlijk om een goede speler uit de PL te halen, gezien de bedragen die daar aan transfersommen en salarissen betaald worden. Daarbij kun je je oprecht afvragen of zo'n speler, áls hij komt, op een morgen niet gillend wakker wordt en denkt: shit, vandaag Excelsior uit, WTF! :excited.gif: Leuk dat Ajax een club uit de top 20 van de wereld is :666.gif: , maar de entourage hier is wel even anders dan die in Engeland. Hoe gaat een speler daarmee om? Kan hij het opbrengen hier en gaat hij niet de vedette uithangen?

Daarbij komt dat er in Engeland ook een hoop shit players zijn...

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » wo jul 11, 2018 1:56 pm

All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » wo jul 11, 2018 2:04 pm

Hmmm, die vijf miljoen zien ik nergens.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » wo jul 11, 2018 2:23 pm

Dat is dan ook een onrealistisch bedrag om van deze transfer te verwachten.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » wo jul 11, 2018 2:43 pm

Zeux dacht daar blijkbaar anders over.

Reken eens uit wat zo'n operatie kost en bedenk dan of Daley Blind zo goed is dat je al dat geld aan hem wilt spenderen.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door elliquido » wo jul 11, 2018 3:51 pm

Daley wil toch nog niet, ?, kansloos. Die moet lekker in Spanje of Italië gaan ballen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door brigade zuid » wo jul 11, 2018 4:15 pm

Yopii schreef:Daarbij kun je je oprecht afvragen of zo'n speler, áls hij komt, op een morgen niet gillend wakker wordt en denkt: shit, vandaag Excelsior uit, WTF! :excited.gif: Leuk dat Ajax een club uit de top 20 van de wereld is :666.gif: , maar de entourage hier is wel even anders dan die in Engeland. Hoe gaat een speler daarmee om? Kan hij het opbrengen hier en gaat hij niet de vedette uithangen?
..
Precies, die twijfels heb ik ook een beetje, naast Blind geldt dat ook voor Tadic. Je maakt mij niet wijs als je Wembley en Anfield Road gewend bent dat je dan met evenveel plezier naar Venlo en Emmen gaat. Als dit op je 34e de laatste stap in je carrière is oké, maar dit zijn spelers in de bloei van hun carrière. Maar oké we gaan het meemaken.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » wo jul 11, 2018 4:30 pm

Je kan van beiden in ieder geval niet zeggen dat ze niet weten waar ze aan beginnen
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » wo jul 11, 2018 11:46 pm


Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gaizka1985 » do jul 12, 2018 6:57 am

Dat komt wel rond, top!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » do jul 12, 2018 8:14 am

Die gaat dan toch in eerste instantie als CV spelen, naast De Ligt (als ie na 1 september nog in Amsterdam speelt). De Ligt - Blind zal zeker voor de eredivisie toch wel goed zijn. Maar wie gaat er dan zessen?? Eiting achter Donny en Frenkie is toch (nog) wat licht?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jinne » do jul 12, 2018 8:18 am

Als ie terug komt moet dat voor de 6 zijn en niet de verdediging. Daar hebben we al Wober en Schuurs als opties naast De Ligt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » do jul 12, 2018 8:21 am

Mr. Ajax schreef:Die gaat dan toch in eerste instantie als CV spelen, naast De Ligt (als ie na 1 september nog in Amsterdam speelt). De Ligt - Blind zal zeker voor de eredivisie toch wel goed zijn. Maar wie gaat er dan zessen?? Eiting achter Donny en Frenkie is toch (nog) wat licht?
Frenkie zal op 6 gaan spelen met Beek en Tadic of Labyad daarvoor. Eiting lijkt me de eerste backup op 6.

Blind zal vanaf LCV als een echte 4 inschuiven lijkt mij, waardoor Het middenveld in een ruit verandert en Tadic of Labyad op 10 terecht komt in balbezit.

Tadic - Beek
Frenkie
Blind - Ligt

Tadic
Frenkie - Beek
Blind
Ligt

Zoiets.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » do jul 12, 2018 8:25 am

Jinne schreef:Als ie terug komt moet dat voor de 6 zijn en niet de verdediging. Daar hebben we al Wober en Schuurs als opties naast De Ligt.
Juist. Op 6 heb je een volwassene nodig.

Plaats reactie