Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » za jul 07, 2018 3:48 pm

Dilemma inderdaad. Aan hun hand kunnen en moeten onze grote talenten beter worden (en dus meer waard). Ook nationale en internationale successen dragen daaraan bij. Plaatsing voor de CL alleen al levert duizelingwekkende bedragen op, laat staan een incidenteel succes in de CL of EL.

Maar ja...wat is de grens? 17 miljoen afkoopsom en een salaris van 7 miljoen vind ik wel erg gortig. Te gortig.
Laatst gewijzigd door De Dominee op za jul 07, 2018 3:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » za jul 07, 2018 3:48 pm

'Ajax wil niet voldoen aan vraagprijs en zet United voor het blok in transferspel' Vrijdag 6 juli 2018 om 22:52

Ajax wil Daley Blind dolgraag terughalen naar Amsterdam, maar speelt het transferspel met Manchester United hard. De Nederlandse topclub wil niet voldoen aan de vraagprijs uit Engeland, schrijft boulevardkrant The Sun vrijdagavond.

Ajax verkocht Blind in 2014 voor 17,5 miljoen euro aan United. Onder manager José Mourinho is de 28-jarige linkspoot echter op een zijspoor beland op Old Trafford. Toch besloot de Engelse topclub in januari een optie in het contract van Blind te lichten, waardoor hij tot medio 2019 vastligt. The Sun schrijft dat die beslissing wel eens duur kan uitpakken voor United.

De Amsterdammers zijn namelijk niet bereid om diep in de buidel te tasten voor Blind. Daardoor zit United met een dilemma. Als het niet meewerkt aan een transfer zit het nog een jaar met de salariskosten van de 54-voudig Oranje-international opgescheept ter waarde van zo'n 100.000 euro per week. Dat komt neer op een totaal kostenplaatje van 5,2 miljoen euro.

Overigens is niet duidelijk wat de vraagprijs van The Red Devils is.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Sandro » za jul 07, 2018 5:01 pm

Ik begrijp niet zo goed waarom die 5 mln in elk bericht wordt genoemd. Het is toch altijd zo dat een speler die je niet opstelt miljoenen kost, zeker bij een club als United? Denk niet dat ze daarvan in paniek raken.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Iniesta » za jul 07, 2018 5:07 pm

Laat Ajax 10m bieden, dan laten ze dus netto 15m liggen als ze geen vervanger nodig hebben. Dat is ook voor MU echt geld

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di jul 10, 2018 12:41 pm

Iniesta schreef:Laat Ajax 10m bieden, dan laten ze dus netto 15m liggen als ze geen vervanger nodig hebben. Dat is ook voor MU echt geld

Mwah...

MU heeft nog een maandje de tijd tot het sluiten van de Engelse transfermarkt, dus waarom haast maken? De club gaat echt niet failliet van het salaris dat Daley vangt, als je ziet welke bedragen daar omgaan.

Daley heeft hetzelfde belang, waarom zou hij nu al tekenen? Er is nog geen belangstelling voor hem, maar wie weet fietst er nog een subtopper of goede middenmoter uit een grote competitie tussendoor; in dat geval laat hij Ajax meteen schieten.

Kortom, Overmars staat voor de keuze: een maand op Daley (kunnen moeten) wachten met gerede kans achter het net vissen of meteen de verdediging op orde maken.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gaizka1985 » di jul 10, 2018 2:06 pm

Yopii schreef:
Iniesta schreef:Laat Ajax 10m bieden, dan laten ze dus netto 15m liggen als ze geen vervanger nodig hebben. Dat is ook voor MU echt geld

Mwah...

MU heeft nog een maandje de tijd tot het sluiten van de Engelse transfermarkt, dus waarom haast maken? De club gaat echt niet failliet van het salaris dat Daley vangt, als je ziet welke bedragen daar omgaan.

Daley heeft hetzelfde belang, waarom zou hij nu al tekenen? Er is nog geen belangstelling voor hem, maar wie weet fietst er nog een subtopper of goede middenmoter uit een grote competitie tussendoor; in dat geval laat hij Ajax meteen schieten.

Kortom, Overmars staat voor de keuze: een maand op Daley (kunnen moeten) wachten met gerede kans achter het net vissen of meteen de verdediging op orde maken.
Die opties had Tadic ook...

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di jul 10, 2018 5:15 pm

Het verschil is dat Blind kort geleden dit zei:

Maar een terugkeer deze zomer lijkt onwaarschijnlijk: “Ik ben nu 28 en zit nog in een sterke periode van mijn lichaam, ik moet nog wel een paar jaar in het buitenland blijven. Het lijkt mij fantastisch om ooit weer voor Ajax te spelen. Maar nu is het nog te vroeg denk ik”, zo vindt hij.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Sandro » di jul 10, 2018 5:19 pm

Gelijk heeft hij, lijkt me. Zou mij zeer verbazen als dit rond zou komen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » di jul 10, 2018 5:27 pm

Tja, wie zal het zeggen.Blind kan " ergens " anders ( subtopper Engeland of gelijkwaardig ) meer verdienen als bij AJAX lijkt me, maar zou het mij verbazen als hij bij AJAX niet altijd 120% basis speler is ... Aan Blind de keuze ...

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di jul 10, 2018 6:12 pm

Sandro schreef:Gelijk heeft hij, lijkt me. Zou mij zeer verbazen als dit rond zou komen.

Mij ook, want Blind en MU hebben hetzelfde belang: dat er een club komt uit een grotere competitie komt.

Heel begrijpelijk ook, zeker vanuit het gezichtspunt van Blind. Hij is nu 28, dus als hij nog ambities heeft, moet hij nu gaan.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » di jul 10, 2018 6:22 pm

Misschien is het wel zijn ambitie om belangrijk te zijn voor Ajax en een lokale held te worden. Of zijn ambitie om persoonlijk gelukkig te zijn en denkt hij dat in Amsterdam te worden.

Niet alles draait altijd om geld.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di jul 10, 2018 6:25 pm

De Dominee schreef:Misschien is het wel zijn ambitie om belangrijk te zijn voor Ajax en een lokale held te worden. Of zijn ambitie om persoonlijk gelukkig te zijn en denkt hij dat in Amsterdam te worden.

Niet alles draait altijd om geld.
Voor Ajax wel, haha. Ajax zal grof dokken voor DB, nu die Argentijn niet komt. Al kan dat onderhandelingstactiek van Boca zijn.

Blind als CV ipv VM? Wie gaat VM spelen? Een jochie?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door raymon » di jul 10, 2018 6:31 pm

De Dominee schreef:Misschien is het wel zijn ambitie om belangrijk te zijn voor Ajax en een lokale held te worden. Of zijn ambitie om persoonlijk gelukkig te zijn en denkt hij dat in Amsterdam te worden.

Niet alles draait altijd om geld.
Denk dat Blind in de afgelopen jaren genoeg verdiend heeft en zal bij Ajax ook niet omkomen van de honger.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » di jul 10, 2018 6:33 pm

Yopii schreef:Het verschil is dat Blind kort geleden dit zei:

Maar een terugkeer deze zomer lijkt onwaarschijnlijk: “Ik ben nu 28 en zit nog in een sterke periode van mijn lichaam, ik moet nog wel een paar jaar in het buitenland blijven. Het lijkt mij fantastisch om ooit weer voor Ajax te spelen. Maar nu is het nog te vroeg denk ik”, zo vindt hij.
Maar toen wist hij misschien nog niet wat er financieel allemaal mogelijk is met papa in de RvC.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di jul 10, 2018 6:38 pm

Papa is toch zijn zaakwaarnemer? Lijkt me een conflict of interests. Als je als mens integer wilt zijn tenminste...

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » di jul 10, 2018 6:39 pm

Het geld smijten was al begonnen voor pa terug kwam. Wel eerlijk zijn.

De haat klotst alweer over de randen. Pa is niet meer zijn zaakwaarnemer. Bovendien doet de rvc niet de salarisonderhandelingen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » di jul 10, 2018 7:13 pm

wimpey schreef:Blind als CV ipv VM?
CV met zijn gebrek aan snelheid? Frank te Telaat 2.
YNWA

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » di jul 10, 2018 7:55 pm

wimpey schreef:
De Dominee schreef:Misschien is het wel zijn ambitie om belangrijk te zijn voor Ajax en een lokale held te worden. Of zijn ambitie om persoonlijk gelukkig te zijn en denkt hij dat in Amsterdam te worden.

Niet alles draait altijd om geld.
Voor Ajax wel, haha. Ajax zal grof dokken voor DB, nu die Argentijn niet komt. Al kan dat onderhandelingstactiek van Boca zijn.

Blind als CV ipv VM? Wie gaat VM spelen? Een jochie?
Frenkie of Beek waarschijnlijk. Eiting erachter, Schone mag vertrekken.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » di jul 10, 2018 7:56 pm

InnerHarbour schreef:
wimpey schreef:Blind als CV ipv VM?
CV met zijn gebrek aan snelheid? Frank te Telaat 2.
Welnee. Deed het prima als LCV bij Man U. Gaat het bij Ajax ook prima doen op die positie, inschuivend naar de 6 waar mogelijk.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » di jul 10, 2018 8:12 pm

Die Dominee, wat een grappenmaker. :biggrin.gif:
YNWA

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di jul 10, 2018 9:56 pm

LucaS schreef:Het geld smijten was al begonnen voor pa terug kwam. Wel eerlijk zijn.

De haat klotst alweer over de randen. Pa is niet meer zijn zaakwaarnemer. Bovendien doet de rvc niet de salarisonderhandelingen
Haat?

Wie is dan wel zijn zaakwaarnemer? Het is toch een vreemde situatie?

De technische man in de RVC is wel bepalend voor het beleid, Luuk. Zolang Theo van Duivenbode er zat, was die geldsmijterij niet mogelijk.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » di jul 10, 2018 10:04 pm

En het gevolg daarvan was een tot aan de nok toe gevulde bankrekening, een kwalitatief uitgeholde selectie en 4 jaar op rij geen landskampioen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di jul 10, 2018 10:08 pm

Dat is een ander verhaal. De RVC voert nu een andere koers op technisch gebied. Dat heeft zeker te maken met het vertrek van Theo van Duivenbode en de komst van Blind. VAn Duivenbode hield strikt vast aan het salarisplafond en een maximum transfersom. Nu kan opeens alles.

Ook in het verleden toonde Blind zich voorstander van de vermaledijde filosofie 'de kost gaat voor de baat uit'. Wat mij betreft de kortste weg naar een bak ellende.

Vergeet niet dat zulke aankopen niets garanderen. Leren we dan niets van het verleden? Machlas, het verschil tussen nationale top en internationale top, volgens de Directeur Spelersbeleid van destijds. Sulejmani mocht wat kosten van trainer en manager spelerszaken (of hoe heette die functie toen), want we hadden het over een zekerheidje, blabla....

Als je die arme Daley gaat halen om de leidersrol te vervullen, wordt het drie keer niets. Er lopen nu al spelers in de groep met meer talent en meer capaciteiten voor die rol.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » di jul 10, 2018 10:22 pm

Yopii schreef:Ook in het verleden toonde Blind zich voorstander van de vermaledijde filosofie 'de kost gaat voor de baat uit'. Wat mij betreft de kortste weg naar een bak ellende.
Waarmee je geen antwoord geeft op Dominee.

Wat heeft het door jou bewierookte beleid van Van Duivenbode Ajax gebracht behalve een vette bankrekening? Is Ajax daarvoor op aard?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di jul 10, 2018 10:33 pm

Ajax gaf ook in de afgelopen jaren steeds het meest uit van alle Nederlandse ploegen, dus vertel me niet dat het aan zuinigheid gelegen heeft. KIjk nog eens naar de stoet miskopen en vraag je af of het geld niet anders besteed had kunnen worden.

Dat beleid heeft ervoor gezorgd dat Ajax de zaken financieel op orde heeft. Zo vanzelfsprekend is dat niet. Ajax kan zich nu heel wat permitteren zonder in de problemen te komen. Geloof me, daar zijn ze bij de concurrentie stinkjaloers op.

Dat Ajax op de slotdag niet kan winnen van De Graafschap, dat de spelers na een EL-succes zo naast hun schoenen gaan lopen dat ze de titel weggeven aan PSV, dat heeft weinig met het financiële beleid te maken.

Plaats reactie