Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » do nov 19, 2020 3:53 pm

Yopii schreef:
do nov 19, 2020 3:35 pm
.....

Schuurs heeft uiterlijk wel wat van De Ligt, maar is een compleet andere speler. Hij moet het hebben van zijn kwaliteiten aan de bal, net als Blind.

.....
Zou dit, desnoods onderbewust, een rol spelen? Ik heb dat gevoel namelijk wel een beetje. Jonge gast, fysiek sterk. Uiterlijk zijn er gelijkenissen. Dus hetzelfde type.

Blind heeft vooral een ijzersterke verdediger naast zich nodig. Dan kan hij doen waar hij goed in is. Dit is al jaren zo en zal niet anders worden.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » do nov 19, 2020 4:02 pm

Denk het wel. Ze zullen gedacht hebben: we schaven hem wel bij. Dat is onzin, want verdedigen moet in je karakter zitten. Schuurs zal nooit een killer worden.

Dan zet je hem naast Blind, die weinig (start)snelheid heeft, geen lengte en beperkte duelkracht. Het gevolg is geitenkaas, om met Cruijff te spreken.

Ik vind beiden trouwens best aardige voetballers, maar ja... Je moet veel concessies doen.

Snap niet dat Overmars dit probleem heeft laten bestaan, hij had een goede mandekker moeten kopen. Dan had Ten Hag opeens veel meer mogelijkheden gehad.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Daley Blind

Bericht door Jöhnk » wo dec 23, 2020 11:59 pm

https://nos.nl/video/2361845-blind-hadd ... ouden.html

Dit interview voorspelt niet veel goeds. Hij heeft totaal niet door hoe slecht het gaat.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » do dec 24, 2020 12:05 am

Klopt wel wat ie zegt Is mijn mening.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Daley Blind

Bericht door Jöhnk » do dec 24, 2020 10:56 am

De feiten kloppen, maar het gebrek aan urgentie en het niet kunnen herkennen van de negatieve trend spat eraf.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » do dec 24, 2020 11:09 am

Als je als topsporter net zo’n fatalistische, zwartkijkende zuurpruim bent als een deel van de supports, kun je beter stoppen met je sport. :-)

Denk ook niet dat hij voor de camera al zijn eerlijke kritiek gaat spuien... En terecht. Het is een mediakunstje, zo’n gesprek.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Daley Blind

Bericht door Jöhnk » do dec 24, 2020 11:28 am

Mwah, je kunt als Blind best zeggen dat deze vertoning heel zorgwekkend is en dat je nu met een rotgevoel de kerst in gaat.

Deze reactie is gewoon irritant. Blijkbaar dringt het niet echt tot hem door. Hij moet eerst nog een optater krijgen van PSV.

Emotieloosheid is juist de dood in de pot voor topsporters. Misschien kan Blind het wel te goed relativeren na wat hem allemaal is overkomen. Dat zou ik me kunnen voorstellen.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » do dec 24, 2020 11:40 am

Die optater komt snel genoeg, op deze manier.

Dat is geen zwartgalligheid, maar de realiteit. De afstanden in het veld kloppen niet. Daardoor is het riskant om in een hoog tempo te spelen. Vandaar dat de spelers het tempo laag houden, veiligheidshalve. Uiteindelijk houden ze daarmee de tegenstander in de wedstrijd.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Daley Blind

Bericht door De Dominee » do dec 24, 2020 11:49 am

Jöhnk schreef:
do dec 24, 2020 11:28 am
Mwah, je kunt als Blind best zeggen dat deze vertoning heel zorgwekkend is en dat je nu met een rotgevoel de kerst in gaat.

Deze reactie is gewoon irritant. Blijkbaar dringt het niet echt tot hem door. Hij moet eerst nog een optater krijgen van PSV.

Emotieloosheid is juist de dood in de pot voor topsporters. Misschien kan Blind het wel te goed relativeren na wat hem allemaal is overkomen. Dat zou ik me kunnen voorstellen.
Denk dat het sowieso misschien een goed idee is als Daly komende zomer met voetbal pensioen gaat. Zie hem graag terug in de jeugd over enkele jaren. Het beste is er na zijn 2e stoornis wel vanaf, de scherpte ook.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » do dec 24, 2020 12:27 pm

Jöhnk schreef:
do dec 24, 2020 10:56 am
De feiten kloppen, maar het gebrek aan urgentie en het niet kunnen herkennen van de negatieve trend spat eraf.
Daley weet wel hoe laat het is. Die ziet het steeds minder worden.

Dat heb ik als fan tenminste. Berusting.

Denk dat hij in dit gezelschap op 6 moet. En dan een echte verdediger naast Schuurs.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Daley Blind

Bericht door Jöhnk » do dec 24, 2020 12:47 pm

De Dominee schreef:
do dec 24, 2020 11:49 am
Denk dat het sowieso misschien een goed idee is als Daly komende zomer met voetbal pensioen gaat. Zie hem graag terug in de jeugd over enkele jaren. Het beste is er na zijn 2e stoornis wel vanaf, de scherpte ook.
Daley is een speler met heel specifieke kwaliteiten en heel specifieke minpunten. Als je hem goed omringt lijkt hij de beste verdediger van de wereld; als je hem niet goed omringt de slechtste. Bij wijze van spreken.

Door het falende aankoopbeleid (het wanbeleid, durf ik inmiddels wel te stellen) zakt Blind mee door het ijs. Maar af en toe zie je toch nog glimpen van zijn klasse. Een pass die geen enkele andere verdediger ooit zal geven. Een interceptie puur op inzicht.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » do dec 24, 2020 12:53 pm

Inderdaad. Je moet hem precies op de juiste manier inzetten. Dat hij nu niet tot zijn recht komt heeft denk ik meer te maken met het feit dat het elftal niet goed staat dan dat het een gevolg zou zijn van zijn gezondheidsperikelen.

Het ontbrekende middenveld voor zijn neus. En naast hem geen echte verdediger die een spits uitschakelt en een keer iets kan corrigeren. De ruimtes bij balverlies zijn veel te groot en uitgerekend dat is zijn zwakke punt en dan ziet het er ook gelijk echt niet uit.

Als Ajax die problemen oplost kan hij in principe nog jaren mee.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » do dec 24, 2020 12:55 pm

Jöhnk schreef:
do dec 24, 2020 11:28 am
Mwah, je kunt als Blind best zeggen dat deze vertoning heel zorgwekkend is en dat je nu met een rotgevoel de kerst in gaat.
Why? Om het sjagrijn van supporters te gerieven?

Gewoon professioneel. Brave face naar buiten toe en als het moet intern de ongezouten mening geven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Daley Blind

Bericht door Jöhnk » do dec 24, 2020 12:59 pm

Zeux schreef:
do dec 24, 2020 12:55 pm
Jöhnk schreef:
do dec 24, 2020 11:28 am
Mwah, je kunt als Blind best zeggen dat deze vertoning heel zorgwekkend is en dat je nu met een rotgevoel de kerst in gaat.
Why? Om het sjagrijn van supporters te gerieven?

Gewoon professioneel. Brave face naar buiten toe en als het moet intern de ongezouten mening geven.
Je begrijpt mijn punt niet, ben ik bang.

Het is totaal niet controversieel om te zeggen dat je gigantisch baalt van deze vertoning. Dus als Blind er gigantisch van had gebaald, dan had hij dat wel gezegd.

Ergo: hij baalt er niet zo van. Hij is gelaten. En dat belooft dus niet veel goeds.

Wat hij intern zegt, weet jij helemaal niet.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » do dec 24, 2020 1:11 pm

Jöhnk schreef:
do dec 24, 2020 12:59 pm
Zeux schreef:
do dec 24, 2020 12:55 pm
Jöhnk schreef:
do dec 24, 2020 11:28 am
Mwah, je kunt als Blind best zeggen dat deze vertoning heel zorgwekkend is en dat je nu met een rotgevoel de kerst in gaat.
Why? Om het sjagrijn van supporters te gerieven?

Gewoon professioneel. Brave face naar buiten toe en als het moet intern de ongezouten mening geven.
Je begrijpt mijn punt niet, ben ik bang.

Het is totaal niet controversieel om te zeggen dat je gigantisch baalt van deze vertoning. Dus als Blind er gigantisch van had gebaald, dan had hij dat wel gezegd.

Ergo: hij baalt er niet zo van. Hij is gelaten. En dat belooft dus niet veel goeds.

Wat hij intern zegt, weet jij helemaal niet.
Jij wilt dat hij - als een marionet - een houding aanneemt die jouw grief spiegelt. Maar hij is je poedel niet.

Media-optredens - en zeker dit soort stand upjes voor een sponsorbord - zeggen wat mij betreft absoluut helemaal niets over hoe Blind zich al dan niet voelt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » do dec 24, 2020 1:16 pm

Had gister het gevoel dat Tadic, Antony en Blind na 1-1 nog wat konden bewegen. De rest niet.

We moeten van Blind niet verwachten wat ie niet kan brengen. Maar zelfs met zijn aandoening is ie easy een van de beteren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Daley Blind

Bericht door Jöhnk » do dec 24, 2020 1:16 pm

Wat weet jij nou van wat ik wil?

Je begrijpt het dus nog steeds niet. Ik ga ervan uit dat hij zegt wat hij vindt.

Jij vervuilt de discussie met statements over wat hij achter de schermen zou zeggen, terwijl je daar niks van weet. Misschien hebben ze wel niks gezegd. Eet smakelijk en tot januari.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » do dec 24, 2020 1:18 pm

wimpey schreef:
do dec 24, 2020 1:16 pm
Had gister het gevoel dat Tadic, Antony en Blind na 1-1 nog wat konden bewegen. De rest niet.

We moeten van Blind niet verwachten wat ie niet kan brengen. Maar zelfs met zijn aandoening is ie easy een van de beteren.
De vraag is volgens mij vooral welke impact de hartproblemen op zijn spel hebben. Hij heeft aangegeven een goed moment uit te zoeken om hier (uitgebreider) over te praten, mogelijk pas na zijn carrière. Benieuwd naar zijn verhaal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » do dec 24, 2020 1:23 pm

Jöhnk schreef:
do dec 24, 2020 1:16 pm
Wat weet jij nou van wat ik wil?

Je begrijpt het dus nog steeds niet. Ik ga ervan uit dat hij zegt wat hij vindt.

Jij vervuilt de discussie met statements over wat hij achter de schermen zou zeggen, terwijl je daar niks van weet. Misschien hebben ze wel niks gezegd. Eet smakelijk en tot januari.
Dat doen spelers dus bijna nooit ( Trainers ook niet trouwens).En dat is maar goed ook.Blind baalt, en niet alleen Blind.Maar Blind weet ook als ie dat keihard gaar roepen heel de media weer lekker kan zeiken.
Laatst gewijzigd door 999 op do dec 24, 2020 1:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Daley Blind

Bericht door Jöhnk » do dec 24, 2020 1:28 pm

Nee hoor, er was niemand gaan zeiken als hij had gezegd dat hij hier zwaar van baalde. Dat was echt niet controversieel geweest.

En nee, voor de slechte verstaander: ik zeg dus niet dat hij dat had moeten zeggen. Ik zeg alleen dat hij dus blijkbaar niet zo baalt, dat hij berust. Zijn lichaamstaal straalt dat ook uit. Ik zie geen speler die kookt van binnen maar zijn kritiek voor de goede vrede voor zich houdt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » do dec 24, 2020 1:39 pm

Jöhnk schreef:
do dec 24, 2020 1:28 pm
Nee hoor, er was niemand gaan zeiken als hij had gezegd dat hij hier zwaar van baalde. Dat was echt niet controversieel geweest.

En nee, voor de slechte verstaander: ik zeg dus niet dat hij dat had moeten zeggen. Ik zeg alleen dat hij dus blijkbaar niet zo baalt, dat hij berust. Zijn lichaamstaal straalt dat ook uit. Ik zie geen speler die kookt van binnen maar zijn kritiek voor de goede vrede voor zich houdt.
Echt wel.Had het gezeik bij de T. sowiso weer losgebarsten en had de rest er weer vrolijk achterna gehuppeld.Daarbij geeft ie voor mij voldoende antwoord op waarom het mis gaat.Zijn lichaamstaal ?.Gaan we af op lichaamstaal ?.Kom op zeg ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Daley Blind

Bericht door Jöhnk » do dec 24, 2020 1:48 pm

Ik ga af op wat ik hoor en zie. Niet op wat ik niet hoor en niet zie.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » do dec 24, 2020 2:15 pm

Jöhnk schreef:
do dec 24, 2020 1:48 pm
Ik ga af op wat ik hoor en zie. Niet op wat ik niet hoor en niet zie.
Want jij weet of er in de kleedkamer is gevloekt .En als Blind dat niet voor de camera doet kom je tot je conclusie. Maar goed.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Daley Blind

Bericht door Jöhnk » do dec 24, 2020 2:22 pm

Nee, dat weet ik juist niet...

Maar ik ga er niet zomaar van uit dat er gevloekt is. Zeker niet als ik Blind even na de wedstrijd als een mak lammetje voor de camera zie staan.

Ik krijg de indruk dat er veel zelfmedelijden is. Dat stoute, zware programma... (De nuance dat men in de periode maart-september een half jaar niet heeft gevoetbald hoor je nooit, en de enige die wel een krankzinnig zwaar programma heeft gedraaid laten ze oververmoeid over het veld dolen totdat hij geblesseerd raakt.)

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » do dec 24, 2020 2:29 pm

We verschillen dus van mening. :biggthumpup.gif:

Plaats reactie