Noussair Mazraoui

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Yopii » vr jun 25, 2021 1:57 pm

Ik maak me er druk over omdat iedereen hier zag aankomen dat bepaalde spelers (Klaiber, de Jurist met name) zouden mislukken. Waarom wisten ze dat dan bij Ajax niet????? :confused.gif: :confused.gif: :confused.gif: :confused.gif:

Bij Ajax wisten ze toch ook dat Rensch en Timber eraan kwamen? :confused.gif:

Welke belangen spelen dan een rol? Vergeet niet, Klaiber en de Jurist kostten samen ongeveer evenveel als Tadic.
Wat breedte-aankopen betreft: daar denken de meesten veel te makkelijk over. Het is echt niet zo makkelijk om een geschikte speler voor de breedte te halen. Want zo'n speler moet:

- het minimaal vereiste niveau hebben mocht hij een keer moeten spelen, of eventueel een aantal wedstrijden na elkaar
- niet te duur zijn
- genoegen willen nemen met een bijrol

Vind zo'n speler maar eens. Zo makkelijk is het niet.
Precies, breedteaankopen zijn meestal een mislukking. Wie wil er komen voor de breedte?

Zoals Overmars laatst aangaf, spelers van het vereiste niveau willen niet bij Ajax op de bank zitten, die schakelen liever door.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Andriy Demchenko » vr jun 25, 2021 3:53 pm

Het is toch wel bekend waarom Magallan gekomen is?

Ajax regelt al vele jaren de Ajax transfers in Zuid-Amerika. Kijk tot 2014 was het standpunt, we begeven ons niet op die markt want de geldstromen worden te ingewikkeld als er onder tafel en dergelijke betaald moet worden. Op Ajax ligt een vergrootglas sinds de beursgang, en de keren dat Ajax probeerde te rommelen (Ivan Benes, artificiële transferconstructie met Laudrup om tekengeld als transfergeld te witten) stond de FIOD op de stoep. De transfer van Ogararu sleepte zelfs een maand aan omdat de Roemenen *voorzitter Becali) maar niet konden bergrijpen dat de betaling niet voor een deel onder tafel kon.

Toen kwam Essel Sports die wel het een en ander kon regelen. Lerby had goede contacten in Argentinië en Colombia. Dat betekende dus dat hij een soort derde partij werd die de plooien kon gladstrijken met partijen die belangen hadden bij een spelersverkoop, in ruil daarvoor krijgt hij weer een deel van de koek (ook niet toevallig dat veel Zuid Amerikanen bij Essel vastliggen). En betaling moet je creatief zien, soms betekende dat weer zorgen dat een andere speler weer een transfer maakte. Bij Magallan is het wel bekend dat die als compensatie gehaald is voor andere transfers die Ajax heeft kunnen realiseren op die markt. Er is geen scout aan te pas gekomen. Waarschijnlijk wist Overmars wel dat het voor een deel kat in de zak was of dat de kans kleiner was dat hij zou slagen, ja dan kan je als strategie hebben dat je hem toch nog kan verkopen op basis van naam, reputatie of een toevalligheid zoals je wel in de voetballerij hebt.

Gebeurde vroeger bij PSV net zo goed. Jullie willen Farfan, ja dat kan, maar dan moet je wel Beasley erbij nemen (die dezelfde zaakwaarnemer had).

Bij Klaiber, ja dat is een trainersaankoop zoals ook ooit Sikora, Colin, Sno en dergelijke er doorheen zijn gepusht. Ook daar moeten we zo snel mogelijk mee stoppen natuurlijk.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door LucaS » vr jun 25, 2021 4:21 pm

Jöhnk schreef:
vr jun 25, 2021 12:16 pm
Ajax Rules schreef:
vr jun 25, 2021 11:17 am
999 schreef:
vr jun 25, 2021 10:49 am
Onzin, dan zou hij Klaiber elke wedstrijd hebben opgesteld.
Inderdaad. Klaiber was gewoon vierde (!) rechtsback, maar mensen BLIJVEN die onzin van "dure aankopen moeten spelen", "Ten Hag geeft nooit een fout toe", etc, gewoon herhalen en als waarheid verkondigen. Gekmakend :excited.gif: .
Ja, maar ze blijven nu blijkbaar wel volharden in de fout die werd gemaakt toen Ajax Klaiber kocht. En dat volgens dezelfde falende redenering: als Mazraoui vertrekt wordt het wat dunnetjes achterin.
Hoho, Mallejan komt terug
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door wimpey » wo jul 07, 2021 10:09 am

Noussair Mazraoui ligt nog tot medio 2022 vast bij Ajax en daarom zou het zomaar eens zo kunnen zijn dat hij deze zomer al uit de Johan Cruijff ArenA vertrekt. Hij heeft immers nog geen akkoord bereikt met zijn werkgever over een nieuw contract.

In gesprek met FC Afkicken geeft de rechtsback een update: "We zijn in gesprek en moeten kijken wat eruit rolt. Dit is mijn club en dit is inmiddels alweer mijn zesde seizoen. Heel snel vertrekken zou ik niet willen. Ik laat het aan mijn zaakwaarnemer over, maar ik hoop dat het goedkomt."

Mazraoui stelt voorop: "Ik ziet hier lekker. Een goed seizoen draaien zonder blessures zie ik zeker zitten."

Maar de vleugelverdediger zit dus nog in de wachtkamer: "Ik wil nu nog niet vertrekken, maar het hangt ervan af hoe de gesprekken lopen, dat is gewoon afwachten."

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door De Dominee » wo jul 07, 2021 10:19 am

Verlengen zou mooi zijn, dan kan Klaiber vertrekken. Als hij niet wil verlengen (of alleen tegen een Ziyech salaris) verkopen. Kan Klaiber liefst alsnog weg, maar dan zou er wel iemand bij moeten.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door LucaS » wo jul 07, 2021 11:30 am

Als je graag wil blojven komt er wel een akkoord. BS dus.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Jöhnk » wo jul 07, 2021 12:04 pm

Hij wil blijven en daarna transfervrij weg?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Marillion » wo jul 07, 2021 12:21 pm

Een blessurevrij seizoen draaien zou inderdaad goed voor hem zijn.

Het is lastig om op basis van dit soort losse quotes in te schatten wat iemand wil. Maar ik interpreteer het zo dat hij het ziet dat blijven afhangt van de vraag of hij er met Ajax uit gaat komen. Dus verlengen en blijven of nu toch vertrekken. Met de ervaring met Onana in de achterzak en het gegeven van onze riskante manier van begroten zal Ajax hem ook echt wel duidelijk maken dat transfervrij vertrekken in principe geen optie is. Al kun je iemand uiteraard niet dwingen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door wimpey » wo jul 07, 2021 12:30 pm

Jöhnk schreef:
wo jul 07, 2021 12:04 pm
Hij wil blijven en daarna transfervrij weg?
:smallgrin.gif: 'Ik laat het aan m'n zaakwaarnemer over'. Ja, dus.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Lionel » do jul 08, 2021 2:09 pm

Dan lijkt het mij dat we hem deze zomer gaan verkopen. Voor 1 augustus tekenen anders verkopen we je. Of lekker op de tribune plaatsnemen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door wimpey » vr jul 23, 2021 7:48 pm

Calcio Mercato linkt Nous aan Inter.

Mocro out (Hakimi) en in op RB?

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door WP_Legend » za jul 24, 2021 5:07 am

Jammer, mits fit was hij best aardig! Maar goed voor 20m mag hij weg!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door 999 » za jul 24, 2021 7:57 am

Magie van Mazraoui
Noussair Mazraoui hoopt op een eindelijk blessurevrij seizoen.

FOTO AJAX IMAGES/JASPER RUHE

Op revanche beluste back keert terug in stadion van doorbraak
AMSTERDAM Het is bijna drie jaar geleden dat Noussair Mazraoui (23) de voetbalwereld betoverde. In zijn tweede Champions League-wedstrijd ooit, op 2 oktober 2018 bij Bayern München (1-1), tekende de rechtsback van Ajax voor de gelijkmaker en maakte hij een verpletterende indruk. Vandaag keert de Marokkaanse international voor een oefenduel met Bayern (16.30 uur) terug in de Allianz Arena, waar hij op zoek gaat naar de magie van toen. „Dit moet absoluut mijn seizoen worden. Ik verheug me erop en ben supergemotiveerd.”

Na de galavoorstelling in München werd Mazraoui een prachtige voetbaltoekomst voorspeld. Nu gaat bijna geen enkele speler in een rechte lijn naar de top, maar het fysieke ongemak dat hem in de seizoenen daarna parten speelde, zorgde bij de Leiderdorper voor meer dalen dan pieken. „Ik heb door pech te veel blessures gehad. Nu mag ik het geluk wel eens aan mijn zijde hebben, vind ik.”

In het droomseizoen 2018/’19, dat naast de dubbel in een halvefinaleplaats in de Champions League resulteerde, kwam Mazraoui tot 28 duels in de Eredivisie. Een aantal dat nog hoger had kunnen uitvallen als de rode kaart tegen PSV (twee wedstrijden schorsing) en enkelblessure hem bespaard waren gebleven.

De voetbaljaargang 2019/’20 werd er – met dertien optredens in de Eredivisie – een om snel te vergeten. Knieklachten en een slepende voetblessure bij Mazraoui gaven Sergiño Dest vrij baan om de rechtsbackplaats over te nemen. Dat de Amerikaanse Nederlander werd beloond met een transfer naar FC Barcelona, maakte de druiven voor zijn concurrent extra zuur.

Mazraoui was vastberaden in het seizoen 2020/’21 alle fysieke malheur achter zich te laten en liet in de groepsfasewedstrijden tegen Liverpool en Atalanta zien zich te kunnen manifesteren op het allerhoogste voetbalpodium. „PSV-thuis en Vitesse-thuis waren afgelopen seizoen ook heel goed”, zegt de rechtsback.

Een bij Heracles Almelo opgelopen oogblessure, die hem 2,5 maand aan de kant hield, zorgde echter voor een nieuwe deceptie. „Ik kreeg een bal op mijn oog en die zorgde voor wat schade in de vorm van bloedpropjes. Door de druk zou er aan mijn netvlies kunnen worden getrokken. Het bloed moest uit mijn oog, voordat ik verder mocht. Nu is het risicoloos.”

Met negentien duels in de Eredivisie had hij echter alsnog een aanzienlijk aandeel in Ajax’ 35e landstitel. Maar dat het dit jaar moét gebeuren, is duidelijk. Een goed optreden in de Allianz Arena kan de eerste aanzet zijn tot een topseizoen, waarin Mazraoui ten koste van Devyne Rensch zijn basisplaats moet veroveren. „De vakantie kwam niet heel top uit, omdat ik net weer fit was, maar nog niet wedstrijdfit. Deze voorbereiding heb ik de laatste stap kunnen zetten. Ik voel me goed, heb geen fysieke problemen meer en wil dat zo houden.”

Mazraoui heeft een contract tot de zomer van 2022. Pogingen om de verbintenis open te breken hebben nog geen resultaat opgeleverd. „De status …? Dat we nog steeds in gesprek zijn en moeten kijken wat eruit rolt. Ajax is mijn club. Ik speel hier voor het zestiende seizoen en zit lekker in mijn vel, dus ik zal niet heel snel vertrekken. Het doel is een goed jaar zonder blessures te draaien. De onderhandelingen met Ajax laat ik aan mijn zaakwaarnemer over en ik hoop dat we eruit komen.”
De T. Vandaag

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door LucaS » za jul 24, 2021 8:30 am

Ajax is mijn club, ik zit hier al x jaar en wil absoluut blijven, goh, waar heb ik dat vaker gehoord?
I think I lost my fucking headache

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Andriy Demchenko » za jul 24, 2021 9:16 pm

LucaS schreef:
za jul 24, 2021 8:30 am
Ajax is mijn club, ik zit hier al x jaar en wil absoluut blijven, goh, waar heb ik dat vaker gehoord?
Ja. Maar dan niet verlengen. Die doet straks een Nigel De Jong/Brobbeytje.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Andriy Demchenko » ma sep 06, 2021 6:43 pm

Andriy Demchenko schreef:
za jul 24, 2021 9:16 pm
LucaS schreef:
za jul 24, 2021 8:30 am
Ajax is mijn club, ik zit hier al x jaar en wil absoluut blijven, goh, waar heb ik dat vaker gehoord?
Ja. Maar dan niet verlengen. Die doet straks een Nigel De Jong/Brobbeytje.
Volgens De T. heeft hij in Raiola een nieuwe zaakwaarnemer, nou dan weten we hoe laat het is.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Marillion » ma sep 06, 2021 6:56 pm

Hmm...tegenvaller als dat klopt. Want ik ben bang dat we dan wel weten hoe we dat heel graag blijven moeten interpreteren. Het zal 'm tegen zijn gevallen dat hij nog niet eerder een transfer heeft kunnen maken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Arthur » ma sep 06, 2021 7:02 pm

En ook weer net na het sluiten van de markt zodat je niks met deze info kan. Het was waarschijnlijk al lang afgesproken dat die rat zijn zaakwaarnemer ging worden.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Alexander » ma sep 06, 2021 8:29 pm

Marillion schreef:
ma sep 06, 2021 6:56 pm
Hmm...tegenvaller als dat klopt. Want ik ben bang dat we dan wel weten hoe we dat heel graag blijven moeten interpreteren. Het zal 'm tegen zijn gevallen dat hij nog niet eerder een transfer heeft kunnen maken.
Gaat de volgende worden die transfervrij Ajax gaat verlaten. Erg vervelend dat Overmars steeds in dezelfde val trapt.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Lionel » ma sep 06, 2021 8:36 pm

Rensch opstellen. Deadline geven tot eind september.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Jöhnk » ma sep 06, 2021 9:10 pm

Een tegenvaller? Nee hoor, conform verwachting.
wimpey schreef:
wo jul 07, 2021 12:30 pm
Jöhnk schreef:
wo jul 07, 2021 12:04 pm
Hij wil blijven en daarna transfervrij weg?
:smallgrin.gif: 'Ik laat het aan m'n zaakwaarnemer over'. Ja, dus.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 07, 2021 5:29 am

Hij wil dus transfervrij weg. Duidelijk signaal als je voor Rioola kiest.

Hoewel ik een Mazraoui by far de beste rechtsback vindt, zou ik hem nu ook niet meer opstellen. Alleen in nood (blessures).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di sep 07, 2021 8:06 am

Dat blijft een emotionele beslissing, terwijl je verstandelijk gewoon de beste spelers van je selectie moet opstellen om de kansen op succes te vergroten (en dus meer te verdienen). Nous is, zeker zoals hij dit seizoen speelt, de beste RB, en Onana na zijn schorsing de beste keeper. Die zouden bij mij als trainer dan altijd spelen.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Lionel » di sep 07, 2021 8:11 am

Aan de ene kant ben ik het met je eens maar je wilt ook niet over je heen laten lopen als club. Wellicht kan je hem in de winter verkopen. Dat zou voor alle partijen het beste zijn. Zeker ook als je een toptalent achter de hand hebt.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Mano » di sep 07, 2021 8:11 am

Mee eens.
Hij kan wel naar Inter willen maar kan ook dat hij weer loopt te klooien in maart met blessures.
we gaan het zien.

Met Rench heb je al de beoogde opvolger.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie