Noussair Mazraoui

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door wimpey » do sep 23, 2021 2:28 pm

Yopii schreef:
do sep 23, 2021 9:50 am
Mazraoui is een mooi voorbeeld van het een en het ander. Eerst had hij niet eens een contract, toen kreeg hij een kans en ging hij als een speer, tot hij in de lappenmand raakte. Welk contract moet je hem dan aanbieden?
Een valide punt.

Maar (ook) Onana verlengde z'n contract 2,5 jaar geleden. Waarom zou Overmars diens situatie op z'n beloop hebben gelaten? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Arthur » do sep 23, 2021 3:39 pm

wimpey schreef:
do sep 23, 2021 2:28 pm
Yopii schreef:
do sep 23, 2021 9:50 am
Mazraoui is een mooi voorbeeld van het een en het ander. Eerst had hij niet eens een contract, toen kreeg hij een kans en ging hij als een speer, tot hij in de lappenmand raakte. Welk contract moet je hem dan aanbieden?
Een valide punt.

Maar (ook) Onana verlengde z'n contract 2,5 jaar geleden. Waarom zou Overmars diens situatie op z'n beloop hebben gelaten? :confused.gif:
Die dopingsituatie is natuurlijk ook niet alledaags. Volgens mij hebben ze vlak daarna al geprobeerd zijn contract te verlengen.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door wimpey » do sep 23, 2021 3:44 pm

Arthur schreef:
do sep 23, 2021 3:39 pm
Die dopingsituatie is natuurlijk ook niet alledaags. Volgens mij hebben ze vlak daarna al geprobeerd zijn contract te verlengen.
Een kleine 2 jaar na z'n laatste verlenging dus. En minder dan 1,5 jaar voordat ie transfervrij zou zijn. Trek je eigen conclusies...

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22996
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door raymon » do sep 23, 2021 3:52 pm

wimpey schreef:
do sep 23, 2021 3:44 pm
Arthur schreef:
do sep 23, 2021 3:39 pm
Die dopingsituatie is natuurlijk ook niet alledaags. Volgens mij hebben ze vlak daarna al geprobeerd zijn contract te verlengen.
Een kleine 2 jaar na z'n laatste verlenging dus. En minder dan 1,5 jaar voordat ie transfervrij zou zijn. Trek je eigen conclusies...
Zonder die doping affaire zouden ze 'm hebben verkocht ipv verlengd. Die verlenging was alleen nodig vanwege de doping.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Scherrer » do sep 23, 2021 4:05 pm

wimpey schreef:
do sep 23, 2021 3:44 pm
Arthur schreef:
do sep 23, 2021 3:39 pm
Die dopingsituatie is natuurlijk ook niet alledaags. Volgens mij hebben ze vlak daarna al geprobeerd zijn contract te verlengen.
Een kleine 2 jaar na z'n laatste verlenging dus. En minder dan 1,5 jaar voordat ie transfervrij zou zijn. Trek je eigen conclusies...
Hij had nog 1,5 jaar contract, dus er was niets aan de hand. Er is geen enkele club die spelers met anderhalf jaar contract al op de bank zet. Geen één.

De situatie met Onana bij Overmars in de schoenen schuiven is compleet lachwekkend. De schuld ligt voor 100% bij het dopinggebruik van Onana en zijn door- en door verdorven persoonlijkheid in de laatste maanden.
***

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Yopii » vr sep 24, 2021 11:34 am

Onana had al langer een zogenaamde vertrekwens, maar geen club wilde zijn transfersom betalen. Nu is de markt ingestort, welke club gaat er dan een substantieel bedrag voor hem op tafel leggen? Het is zuur voor Ajax, maar vanuit zijn standpunt begrijp ik het wel.

Kan zomaar zijn dat bijvoorbeeld Tagliafico spijt heeft zijn contract te hebben verlengd. Het scenario dat Overmars en zaakwaarnemer voor ogen hadden, heeft zich niet ontrold.

Bij Mazraoui zal in zijn achterhoofd meespelen dat Ajax hem niet eens een klein contractje aanbood, toen hij in JA speelde. Alle spelers om hem heen waren prof en hij was amateur. Ajax geeft niets cadeau, waarom zou hij dat dan wel doen?

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door columbus » vr sep 24, 2021 12:07 pm

Yopii schreef:Onana had al langer een zogenaamde vertrekwens, maar geen club wilde zijn transfersom betalen. Nu is de markt ingestort, welke club gaat er dan een substantieel bedrag voor hem op tafel leggen? Het is zuur voor Ajax, maar vanuit zijn standpunt begrijp ik het wel.

Kan zomaar zijn dat bijvoorbeeld Tagliafico spijt heeft zijn contract te hebben verlengd. Het scenario dat Overmars en zaakwaarnemer voor ogen hadden, heeft zich niet ontrold.

Bij Mazraoui zal in zijn achterhoofd meespelen dat Ajax hem niet eens een klein contractje aanbood, toen hij in JA speelde. Alle spelers om hem heen waren prof en hij was amateur. Ajax geeft niets cadeau, waarom zou hij dat dan wel doen?
Maar kom op, we hoeven toch niet zielig gaan doen over voetballers? Klinkt zwaar maar in het leven het het vaker anders dan dat het vooraf bedacht is. Ook tagliafico heeft met droge ogen en zijn verstand een contract getekend.

Ook Maz, als je je niet over een teleurstelling van een aantal jaren terug heen kan zetten. Kom op zeg. De aanbieding die Ajax doet en zal doen zal echt niet verkeerd zijn hoor. Heeft hij daar geen trek in, prima. Succes verder.

Ik snap het gehak op Overmars gewoon niet zo goed geloof ik

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Jöhnk » vr sep 24, 2021 12:08 pm

Mazraoui is ontdekt, ere wie ere toekomt, door Ten Hag. Mazraoui speelde in JA onder Keizer, maar toen Keizer hoofdtrainer werd had die hem niet nodig. Keizer klootte liever aan met Veltman; Mazraoui was zelfs niet in beeld als reserve.

Mazraoui wil niet verlengen. Ik vind het allemaal prima, dat is zijn goed recht, maar het theater eromheen hoeft voor mij niet. Bovendien is elke minuut die Overmars en de zijnen hieraan besteden er één te veel. Hij gaat toch niet verlengen. Ik zou willen voorstellen dat ze zich op andere dossiers richten; dossiers die wel enige slagingskans hebben.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Yopii » vr sep 24, 2021 1:08 pm

Het beste wat Overmars gedaan heeft, is Keizer vervangen door Ten Hag. Daarmee ging Ajax meteen drie stappen vooruit.

Keizer werd aangesteld omdat hij JA goed liet voetballen. Hoe is het mogelijk met... wacht even... Appie, Donny, Cerny, Frenkie, De Ligt, Mazraoui, Kluivert, enz. :hypocrite.gif: Zelfs Neres en Onana deden nog mee in dat team.

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Mano » di sep 28, 2021 10:41 am

Maz is een prima voetballer maar ik denk dat als Rench er een hele jaar speelt, we Rench ook een prima voetballer vinden en we Maz niet missen.

Maz een verbetering aanbieden, tuurlijk maar er zijn grenzen en ik denk, gezien het feit dat hij Mino heeft gekozen, wil hij over die grenzen.
Prima, maar niet bij Ajax.

Ik zou dit jaar langzaam doorschuiven naar Rench. Voor de toekomst van Ajax en NL elftal.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Mr. Ajax » di sep 28, 2021 3:59 pm

Ik vind Nous op dit moment echt wel een klasse of twee beter. Back, middenvelder en aanvaller in een. Wellicht dat Rensch ook die kant op kan groeien, maar op dit moment hebben we veel meer aan Nous in mijn ogen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40616
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Marillion » di okt 05, 2021 10:15 pm

Daar gaan we dan, Calciomercatore.:

Juventus, Milan en AS Roma hebben interesse in de transfervrije Mazraoui.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door columbus » wo okt 06, 2021 9:55 am

Wat toevallig! Allemaal uit Italië

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door LucaS » wo okt 06, 2021 10:01 am

Sommige Italiaanse clubs houden er erg van om transfervrije spelers over te nemen en een jaartje later voor wat miljoenen te verkopen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door zeux » wo okt 06, 2021 10:55 am

LucaS schreef:
wo okt 06, 2021 10:01 am
Sommige Italiaanse clubs houden er erg van om transfervrije spelers over te nemen en een jaartje later voor wat miljoenen te verkopen
Het hele systeem kraakt in z'n voegen.

UEFA/FIFA zou een totale systeemwijziging moeten doorvoeren, maar ja, spelers staan als 'kapitaal' in de boeken. Dat los je niet zomaar op.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo okt 06, 2021 2:34 pm

Is dit niet langzamerhand Bosman-arrest 1995 all over again? Toen moest men zich aanpassen aan een nieuwe realiteit (dat had Ajax slecht voor elkaar, met de Kabel die vrijwel volledig gratis de poort uitliep). En 7 jaar daarvoor vingen we ook vrijwel niks voor bijvoorbeeld Van Basten omdat het niet goed door Ajax geregeld was.

Er moet door Ajax (althans: voetbalclubs) een nieuw evenwicht worden gevonden waarbij rekening wordt gehouden met spelers die hun contract uitdienen en dan transfervrij willen vertrekken. Dat gebeurt steeds vaker en niet alleen in Amsterdam. De tijd zal leren of het door corona komt of een nieuwe trend is.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door zeux » wo okt 06, 2021 2:43 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo okt 06, 2021 2:34 pm
Is dit niet langzamerhand Bosman-arrest 1995 all over again? Toen moest men zich aanpassen aan een nieuwe realiteit (dat had Ajax slecht voor elkaar, met de Kabel die vrijwel volledig gratis de poort uitliep). En 7 jaar daarvoor vingen we ook vrijwel niks voor bijvoorbeeld Van Basten omdat het niet goed door Ajax geregeld was.

Er moet door Ajax (althans: voetbalclubs) een nieuw evenwicht worden gevonden waarbij rekening wordt gehouden met spelers die hun contract uitdienen en dan transfervrij willen vertrekken. Dat gebeurt steeds vaker en niet alleen in Amsterdam. De tijd zal leren of het door corona komt of een nieuwe trend is.
Messi, Wijnaldum, Depay, Mbappé lonkt er naar, het lijkt inderdaad de trend te worden...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40616
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Marillion » wo okt 06, 2021 6:35 pm

In een normale wereld zijn clubs niet zo extreem afhankelijk van inkomsten uit transfersommen. Eigenlijk zouden clubs moeten werken zoals Telstar. Gewoon een sluitende begroting zonder speculaties. Dan is het niet zo'n probleem als een speler aan het einde van zijn contract besluit om ergens anders verder te gaan.

Maar hoe kom je naar een situatie waarin dat de standaard is?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door zeux » wo okt 06, 2021 7:03 pm

Marillion schreef:
wo okt 06, 2021 6:35 pm
Maar hoe kom je naar een situatie waarin dat de standaard is?
Als steeds meer spelers het voorbeeld van Messi, Wijnaldum, Mbappé, Onana gaan volgen, dan accelereert het vanzelf naar die de facto situatie. Dan gaat het ook organisch. Als de grote jongens die route gaan, dan gaat het vanzelf ook om steeds minder geld aan 'spelerswaarde' dat resteert en kun je een keer de omslag maken naar een puur salaris-based systeem. En kijk dan gewoon naar de VS - ben ik weer :-) - waar spelregels zijn afgesproken over 'free agents' (jonge spelers in de MLB kunnen de eerste zes/zeven jaar niet zomaar verkassen, dat gaat met 'waivers' en trades, jongens die het onverwachts goed doen komen in aanmerking voor 'arbitration' om een hoger salaris af te dwingen). Dat zijn afspraken tussen clubeigenaren en spelersvakbond, die om de zoveel jaar worden vernieuwd --> soort CAO :-).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22996
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door raymon » wo okt 06, 2021 7:08 pm

Zeux schreef:
wo okt 06, 2021 7:03 pm
Marillion schreef:
wo okt 06, 2021 6:35 pm
Maar hoe kom je naar een situatie waarin dat de standaard is?
Als steeds meer spelers het voorbeeld van Messi, Wijnaldum, Mbappé, Onana gaan volgen, dan accelereert het vanzelf naar die de facto situatie. Dan gaat het ook organisch. Als de grote jongens die route gaan, dan gaat het vanzelf ook om steeds minder geld aan 'spelerswaarde' dat resteert en kun je een keer de omslag maken naar een puur salaris-based systeem. En kijk dan gewoon naar de VS - ben ik weer :-) - waar spelregels zijn afgesproken over 'free agents' (jonge spelers in de MLB kunnen de eerste zes/zeven jaar niet zomaar verkassen, dat gaat met 'waivers' en trades, jongens die het onverwachts goed doen komen in aanmerking voor 'arbitration' om een hoger salaris af te dwingen). Dat zijn afspraken tussen clubeigenaren en spelersvakbond, die om de zoveel jaar worden vernieuwd --> soort CAO :-).
Nu gaat het in de VS om 1 land terwijl je bij voetballers eigenlijk met ieder land dezelfde afspraken moet afspreken. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.

Ben het wel met je (en anderen) eens dat het waanzin is dat een club verwacht geld te verdienen aan een speler.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door zeux » wo okt 06, 2021 7:14 pm

raymon schreef:
wo okt 06, 2021 7:08 pm
Zeux schreef:
wo okt 06, 2021 7:03 pm
Marillion schreef:
wo okt 06, 2021 6:35 pm
Maar hoe kom je naar een situatie waarin dat de standaard is?
Als steeds meer spelers het voorbeeld van Messi, Wijnaldum, Mbappé, Onana gaan volgen, dan accelereert het vanzelf naar die de facto situatie. Dan gaat het ook organisch. Als de grote jongens die route gaan, dan gaat het vanzelf ook om steeds minder geld aan 'spelerswaarde' dat resteert en kun je een keer de omslag maken naar een puur salaris-based systeem. En kijk dan gewoon naar de VS - ben ik weer :-) - waar spelregels zijn afgesproken over 'free agents' (jonge spelers in de MLB kunnen de eerste zes/zeven jaar niet zomaar verkassen, dat gaat met 'waivers' en trades, jongens die het onverwachts goed doen komen in aanmerking voor 'arbitration' om een hoger salaris af te dwingen). Dat zijn afspraken tussen clubeigenaren en spelersvakbond, die om de zoveel jaar worden vernieuwd --> soort CAO :-).
Nu gaat het in de VS om 1 land terwijl je bij voetballers eigenlijk met ieder land dezelfde afspraken moet afspreken. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.

Ben het wel met je (en anderen) eens dat het waanzin is dat een club verwacht geld te verdienen aan een speler.
Ja, dat klopt, maar uiteindelijk is het de 'MLB' (of 'NFL' of 'NBA') die de afspraken vastlegt. Waarom zou dat bij 'UEFA/FIFA' niet ook kunnen? De regels - voor zover die er zijn - zijn nu toch ook uniform? Kijk naar het Bosman-arrest en hoe dat voor spelers van alle landen gevolgen had. Het zou kunnen dat regels via de rechter worden aangevochten. Maar als in één land de individuele vrijheid - van bijv een speler - voorop staat, dan is het wel de VS en daar functioneert het concept. Een bond kan toch 'spelregels' afspreken, waar alle leden zich aan moeten houden? Wil een land niet 'meespelen' met de regels van UEFA/FIFA, dan moet het zich terugtrekken uit de competities.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Scherrer » wo okt 06, 2021 8:13 pm

Zeux schreef:
wo okt 06, 2021 10:55 am
LucaS schreef:
wo okt 06, 2021 10:01 am
Sommige Italiaanse clubs houden er erg van om transfervrije spelers over te nemen en een jaartje later voor wat miljoenen te verkopen
Het hele systeem kraakt in z'n voegen.

UEFA/FIFA zou een totale systeemwijziging moeten doorvoeren, maar ja, spelers staan als 'kapitaal' in de boeken. Dat los je niet zomaar op.
Waarom zouden ze dat moeten? De grote clubs worden nog niet genoeg bevoordeeld?
***

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Mano » do okt 07, 2021 8:48 am

ik denk dat Barcelona het inmiddels met je eens is :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door LucaS » do okt 07, 2021 11:21 am

Mwa, Barcelona heeft er ondanks de bevoordeling nog een teringzooi van weten te maken
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Nihad » do okt 07, 2021 1:10 pm

En kijk dan gewoon naar de VS - ben ik weer :-) - waar spelregels zijn afgesproken over 'free agents' (jonge spelers in de MLB kunnen de eerste zes/zeven jaar niet zomaar verkassen, dat gaat met 'waivers' en trades, jongens die het onverwachts goed doen komen in aanmerking voor 'arbitration' om een hoger salaris af te dwingen). Dat zijn afspraken tussen clubeigenaren en spelersvakbond, die om de zoveel jaar worden vernieuwd --> soort CAO :-).
Dat mag niet in Europa. Vrij verkeer van personen en goederen. Zal door de eerste beste rechter worden afgeschoten.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie