De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door elliquido » wo jan 16, 2019 1:06 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2016/2017.

Postby Peter » Wed May 4 13:30:58 GMT

Verwacht niemand dat Cillessen vertrekt? Die staat bij mij op plekje numero uno.

Ajax zal voor iedere vertrekkende speler een diepte-investering moeten doen.

Laat ik mijn verwachting dan maar uitspreken hoe het er volgend seizoen uit komt te zien:
- Onana, Boer en nieuwe keeper Room of Vorm
- Veltman, Tete, Riedewald, Viergever, Dijks en een nieuwe rechtspoot
- Gudelj, Bazoer, Klaassen, Sinkgraven, Frenkie de Jong, Donny van de Beek
- El Ghazi, Cerny, Muric, Younes en multifunctionele, jonge aanvaller (Zuid Amerika) plus Huntelaar

WEG: Cillessen, van der Hoorn, Schone, Serero, Milik en van Rhijn.

Opstelling:
Nieuwe keeper
Tete
Veltman
Riedewald
Dijks
Gudelj
Bazoer
Klaassen
El Ghazi
Huntelaar
Younes

Niet wat ik hoop, maar wel wat ik verwacht.

ik vond deze wel leuk, gezien de namen en hoe het aangeeft wat de snelheid van verandering is

Enfin:

Zoals het er nu uitziet vertrekken

Onana
De ligt
Blind
Nico
De Jong
Neres
VD Beek
Ziyech

Edit: een kleine 300 miljoen transferwaarde


Je komt dan met de volgende opstelling:


? keeper (geen dwerg)

Mazz Magallan/Veldman ? Sinkgraven


Schone Eitink/Gravenberg labyad


Cerny Dolberg Tadic


roept u maar
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jan 16, 2019 6:05 pm

Die opstelling is bést wel even schrikken...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 16, 2019 6:10 pm

Blind, Nico blijven nog wel verwacht ik. Donny en Neres zijn met een verhoging en belangrijker maken misschien ook nog wel 1 jaartje te porren. Dan ziet het er alweer een stukje beter uit. Maar we zullen weer moeten gaan bouwen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door raymon » wo jan 16, 2019 6:23 pm

Ajax laat nooit 8 basisspelers gaan. Gaat niet gebeuren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door De Dominee » wo jan 16, 2019 10:54 pm

Lijkt me ook niet. Ziyech, Frenkie en De Ligt gaan.

Dolberg
Tadic - Beek - Neres
Blind - Berge
Nico - TFM - Magallan - Mazraoui
Onana

Zoiets.

Traore, Kuhn, Cerny en Labyad achter de hand. Gravenberch en Eiting. Veltman , Dest, Kotarski.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door wimpey » do jan 17, 2019 9:16 am

Wie of wat is Berge?

Onana is ook weg. Topkeeper.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door InnerHarbour » do jan 17, 2019 9:26 am

De Dominee schreef:Lijkt me ook niet. Ziyech, Frenkie en De Ligt gaan.

Dolberg
Tadic - Beek - Neres
Blind - Berge
Nico - TFM - Magallan - Mazraoui
Onana

Zoiets.

Traore, Kuhn, Cerny en Labyad achter de hand. Gravenberch en Eiting. Veltman , Dest, Kotarski.
Supporters maken niet wie er wel of niet weggaan, die willen het liefst alles houden wat goed is maar zo werkt het niet. Reken bij die 3 ook maar gewoon Onana en Neres. Dan heb je alleen Tadic over die erboven uit steekt.
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 17, 2019 9:29 am

wimpey schreef:Wie of wat is Berge?

Onana is ook weg. Topkeeper.
Sander Berge, KRC Genk. Grote Noorse verdedigende middenvelder.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door wimpey » do jan 17, 2019 10:04 am

InnerHarbour schreef: Supporters maken niet wie er wel of niet weggaan, die willen het liefst alles houden wat goed is maar zo werkt het niet. Reken bij die 3 ook maar gewoon Onana en Neres. Dan heb je alleen Tadic over die erboven uit steekt.
Het is evident dat er volgend seizoen een veel mindere selectie staat. Het lot van een club als Ajax. Maar eens in de zoveel jaar heb je een groep op topniveau staan.

Maar krijg dát maar eens in de hoofden van fans en zelfs beleidsbepalers. Eind vorig millennium dacht Van Praag met Ajax aan de Europese top te kunnen blijven. Ajax liet Bassie en Blind de schatkist er doorheen jagen. Dat gevaar van hoogmoedswaanzin bestaat nu weer, want er is immers geld zat. Voorlopig...

Kijkend naar de huidige Ajax-selectie zie je een deel eigen jeugd (Maz, De Ligt, Beek e.c.), een deel o.b.v. uitgekiende jeugdscouting (FdJ, Onana, Dolberg), een enkele transfervrije aanwinst (KJH, Schöne), investeringen in min of meer ervaren spelers (Ziyech, Tadic, Blind, Nico) en 'kopen op de groei' (Kristensen, Neres, Bandé, Labyad, Schuurs, Sinkgraven e.c.).

Vooral dat laatste is link. Ajax moet inventief en onderscheidend zijn. De nadruk moet liggen op de eerste 3 categorieën, waarbij je moet hopen op een Vertonghen of Alderweireld die tijdig zin heeft in nog een paar jaar Ajax.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door InnerHarbour » do jan 17, 2019 10:33 am

Precies, it is een seizoen dat iedere Ajacied moet koesteren want de groepsfase CL overleven zal niet vaak voorkomen, door de voorrondes CL heenkomen is ondanks het gejank dat het belachelijk is dat Duitsland, Italie, Spanje en Engeland vast 4 deelnemers hebben, minder moeilijk geworden en kan wel vaker lukken.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door Marillion » do jan 17, 2019 10:48 am

Structureel aansluiten bij de Europese top is niet haalbaar. Dat is na de jaren 70 eigenlijk nooit meer geweest. Sindsdien heeft Ajax het altijd moeten hebben van een piek in de prestaties. Een uitzonderlijke lichting waarmee je die stap wel kunt maken. Lukt dat dan ben je die spelers meteen kwijt.

Wat met onze begrotingsmogelijkheden wel moet lukken is structureel de beste zijn in de Eredivisie. Dat zal niet ieder seizoen tot de titel leiden maar zo'n periode als nu met vier seizoenen geen titel mag eigenlijk niet gebeuren. Ook niet als er komende zomer een leegloop volgt. Er komt dan dermate veel geld vrij dat er ook komend seizoen een selectie moet staan waarmee je minimaal voor de titel speelt.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door Yopii » do jan 17, 2019 11:56 am

wimpey schreef: Het is evident dat er volgend seizoen een veel mindere selectie staat. Het lot van een club als Ajax. Maar eens in de zoveel jaar heb je een groep op topniveau staan.

Maar krijg dát maar eens in de hoofden van fans en zelfs beleidsbepalers. Eind vorig millennium dacht Van Praag met Ajax aan de Europese top te kunnen blijven. Ajax liet Bassie en Blind de schatkist er doorheen jagen. Dat gevaar van hoogmoedswaanzin bestaat nu weer, want er is immers geld zat. Voorlopig...

Kijkend naar de huidige Ajax-selectie zie je een deel eigen jeugd (Maz, De Ligt, Beek e.c.), een deel o.b.v. uitgekiende jeugdscouting (FdJ, Onana, Dolberg), een enkele transfervrije aanwinst (KJH, Schöne), investeringen in min of meer ervaren spelers (Ziyech, Tadic, Blind, Nico) en 'kopen op de groei' (Kristensen, Neres, Bandé, Labyad, Schuurs, Sinkgraven e.c.).

Vooral dat laatste is link. Ajax moet inventief en onderscheidend zijn. De nadruk moet liggen op de eerste 3 categorieën, waarbij je moet hopen op een Vertonghen of Alderweireld die tijdig zin heeft in nog een paar jaar Ajax.
:biggthumpup.gif:

Lijkt me niet dat die jongens nu bij Ajax komen ballen.

Er komt een leegloop. Ajax kan spelers als De Ligt, De Jong, Ziyech, Neres (die vier in elk geval) en eventueel ook nog Onana, Tagliafico, Van den Beek niet vervangen door spelers van dezelfde kwaliteit. Supporters moeten zich dus instellen op een stap terug. Ajax staat nu in het middelpunt van de belangstelling. Dat gevoegd bij het feit dat tientallen clubs uit grote competities beter betalen (ja, zelfs Betis Sevilla!), maakt dat bijna alle basisspelers straks een klapper kunnen maken. Grote kans dat nog meer spelers dan nu ingeschat voor hun kansen elders zullen gaan.

Ik ben alleen bang dat de supporters dat niet aankunnen. De realiteit is keihard, die hebben we weer eens onder ogen mogen zien bij de mislukte transfer van Lainez. Toptalenten haal je niet zomaar. En zelfs als je ze weet binnen te halen, voor enorme bedragen, dan moet je nog afwachten of ze bij Ajax passen. Als het volgend seizoen niet zo loopt als gewenst, zal de reactie van de nu verwende supporters keihard zijn. Dan gaat het hoofd van Overmars op het hakblok. (Dat weet hij zelf ongetwijfeld ook, dus het zou me niet verbazen als hij aan het einde van het seizoen zijn biezen pakt, maar dat terzijde.)

Zoals Wimpey aangeeft, die volle bankrekening is zo weer leeg als ze bij Ajax net zo denken als de supporters. 'Kost gaat voor de baat uit' is een beproefde weg naar financiële problemen, en structureel aanhaken bij de Europese top is een illusie. Ajax moet goed opleiden en scouten, en mikken op een uitschieter.
Laatst gewijzigd door Yopii op do jan 17, 2019 11:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door elliquido » do jan 17, 2019 11:58 am

InnerHarbour schreef:
De Dominee schreef:Lijkt me ook niet. Ziyech, Frenkie en De Ligt gaan.

Dolberg
Tadic - Beek - Neres
Blind - Berge
Nico - TFM - Magallan - Mazraoui
Onana

Zoiets.

Traore, Kuhn, Cerny en Labyad achter de hand. Gravenberch en Eiting. Veltman , Dest, Kotarski.
Supporters maken niet wie er wel of niet weggaan, die willen het liefst alles houden wat goed is maar zo werkt het niet. Reken bij die 3 ook maar gewoon Onana en Neres. Dan heb je alleen Tadic over die erboven uit steekt.
En Blind is ook geen zekerheidje gezien dat ene interview dat hij nog open staat voor een avontuur.
Daarnaast lijkt Donny gezien de leeftijd en exposure ook een vertekrisico.
En Nico, als aanvoerder van Argentinië , die kan straks lekker met Dyballa ergens cashen bij Juve , Barcelona of Madrid.
Dan kunnen we allemaal roepen, Ajax laat geen 8 spelers gaan, maar dat bepalen de spelers toch echt zelf als er een prima bod komt voor de club.(wat IH zegt)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door Marillion » do jan 17, 2019 12:07 pm

Yopii schreef:.....en eventueel ook nog Onana, Tagliafico, Van den Beek niet vervangen door spelers van dezelfde kwaliteit....
Lees ik het nu goed dat je Tagliafico inmiddels toch als een goede speler inschat? :smallgrin.gif:
Zoals Wimpey aangeeft, die volle bankrekening is zo weer leeg als ze bij Ajax net zo denken als de supporters. 'Kost gaat voor de baat uit' is een beproefde weg naar financiële problemen, en structureel aanhaken bij de Europese top is een illusie. Ajax moet goed opleiden en scouten, en mikken op een uitschieter.
Klopt grotendeels. Ajax kan zich echt wel iets veroorloven. Zeker als je dat in het perspectief plaatst van de Eredivisie. Maar we kunnen financieel niet structureel mee met clubs uit de grotere competities. We zullen het altijd moeten hebben van het opleiden of op jonge leeftijd scouten van talent. Het bieden van speeltijd aan jonge spelers op een zo hoog mogelijk niveau. De kans om jezelf verder te ontwikkelen.

Het is lastig maar je moet op zoek naar de ideale balans tussen sportief succes, verantwoord investeren en realistische verwachtingen. Vooral dat laatste is een opgave want het is Nederlanders eigen om na twee goede wedstrijden te denken dat we de beste van de wereld zijn.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door Yopii » do jan 17, 2019 12:17 pm

Tagliafico is een redelijke speler maar geen top. Daar is hij veel te wild voor. Hij pakt steeds kaarten doordat hij verkeerd staat opgesteld. Hij is wel een speler die supporters voor zich inneemt door zijn werklust en enthousiasme. Wat hij verder mee heeft: linksbacks zijn dun gezaaid.
We zullen het altijd moeten hebben van het opleiden of op jonge leeftijd scouten van talent. Het bieden van speeltijd aan jonge spelers op een zo hoog mogelijk niveau. De kans om jezelf verder te ontwikkelen.
Natuurlijk, maar daarmee pak je in de regel de echte top niet. De grootste talenten maken direct de stap naar een topcompetitie, die hebben doorgaans geen gebrek aan zelfvertrouwen. Vergeet ook niet dat zulke jongens doorgaans zaakwaarnemers hebben die in heel andere bedragen denken dan Ajax kan bieden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door Marillion » do jan 17, 2019 12:33 pm

Ik reken 'm goed. Uit jouw toetsenbord is dit toch een voorzichtig compliment voor Nico! :smile-ajax.gif:

Incidenteel kun je die toppers dus wel halen. Dat heeft het verleden wel bewezen. Kijk maar naar de spelers met een Ajax verleden die momenteel in de top spelen. Het zal niet altijd lukken maar dat is wel een interessante categorie.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door InnerHarbour » do jan 17, 2019 12:36 pm

elliquido schreef:En Blind is ook geen zekerheidje gezien dat ene interview dat hij nog open staat voor een avontuur.
Oh, heeft hij in de wandelgangen vernomen dat IJsselmeervolgels voor volgend seizoen op zoek in naar een trage verdediger?
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jan 17, 2019 12:56 pm

[quote="Yopi”]Ik ben alleen bang dat de supporters dat niet aankunnen. De realiteit is keihard, die hebben we weer eens onder ogen mogen zien bij de mislukte transfer van Lainez. Toptalenten haal je niet zomaar. En zelfs als je ze weet binnen te halen, voor enorme bedragen, dan moet je nog afwachten of ze bij Ajax passen. Als het volgend seizoen niet zo loopt als gewenst, zal de reactie van de nu verwende supporters keihard zijn. Dan gaat het hoofd van Overmars op het hakblok. (Dat weet hij zelf ongetwijfeld ook, dus het zou me niet verbazen als hij aan het einde van het seizoen zijn biezen pakt, maar dat terzijde.)

Zoals Wimpey aangeeft, die volle bankrekening is zo weer leeg als ze bij Ajax net zo denken als de supporters. 'Kost gaat voor de baat uit' is een beproefde weg naar financiële problemen, en structureel aanhaken bij de Europese top is een illusie. Ajax moet goed opleiden en scouten, en mikken op een uitschieter.[/quote]

Natuurlijk kunnen de supporters dat wel aan. We zijn namelijk niet anders gewend. Het lot van een niet kapitaalkrachtige club is nu eenmaal zo. Als spelers echt goed dreigen te worden vertrekken ze. Ter illustratie: vergelijk de Ajax elftallen van ‘92 en ‘95 eens met elkaar. Supporters hebben dat inzicht heus wel.

But: There’s always hope. Wie zou in 2016 hebben voorspeld dat Ajax de EL finale zou halen? Het voelde als een eenmalige gebeurtenis, alles viel de goeie kant op, een mooie selectie, en een beetje mazzel. Ik hoopte vurig dat we de EL zouden winnen, al was het maar omdat er inmiddels een a twee supportersgeneraties zijn die Ajax nooit een Europa Cup hebben zien winnen. Het voelde en voelt alsof het de enige kans in pak m beet 40 jaar is, want normaal gesproken duurt het wel weer even voor we in de Europese finale uitkomen. Zet het af tegen het teleurstellende vorige seizoen. Ook dat hebben de supporters geaccepteerd: van EL finalist naar uitgeschakeld zijn in augustus. Dit jaar ben ik zeer aangenaam verrast over de selectie; ook dit voelt weer even als een tijdelijke opleiding; en die had ik vandaag een jaar geleden écht niet verwacht. Daar zit m de kneep: supporters wéten dat we nooit structureel bij de Europese top gaan horen, maar hópen op incidentele sterke selecties die in ieder geval een opwindend seizoen opleveren. En alhoewel we nog niks gewonnen hebben en het ook best realistisch is dat we aan het eind van dit seizoen weer eens met lege handen staan, heb ik gek genoeg meer lol om naar het stadion te gaan dan bijvoorbeeld in 2014 toen we weer kampioen werden maar met slaapverwekkend voetbal. En ik hou dus hoop dat Ajax binnen 2 seizoenen na nu ineens ook weer zo’n selectie heeft staan die aangenaam verrast. Dat kan niemand voorspellen.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door Yopii » do jan 17, 2019 1:20 pm

Daar zit m de kneep: supporters wéten dat we nooit structureel bij de Europese top gaan horen, maar hópen op incidentele sterke selecties die in ieder geval een opwindend seizoen opleveren.
Ik hoop dat ze dat weten. :smallgrin.gif: De reacties, ook van de media, zijn vaak zo hysterisch. Het ene moment is het niets, het volgende moment is de CL al bijna binnen.

De supporters mogen uiteraard hopen wat ze willen. Ze mogen dromen van grote successen, van aansluiting bij de Europese top, van CL-winst zelfs. Ze mogen vinden dat ze het beter weten dan de directie, ze mogen kankeren op Marc Netto, allemaal prima. Ze mogen de kost voor de baat laten uitgaan - logisch dat ze de willen, het is hun geld niet.

De directie heeft een ander uitgangspunt. De directie moet ervoor zorgen dat er een zo goed mogelijk team op het veld staat voor een aanvaardbare prijs. De directie mag niet gaan luchtfietsen, waardoor de toekomst van Ajax in gevaar komt. Daarom moet zij uitgaan van een realistisch perspectief, en niet van het perspectief van de supporters. Kort gezegd moet het beleid zo zijn, dat de uitgaven verantwoord zijn, niet alleen dit seizoen, maar bij voortzetting van de koers ook over twee jaar of vijf jaar.
Dat kan niemand voorspellen.
Tja, als supporters en ook beleidsmakers gingen zien dat niemand kan voorspellen wat er gebeurt in het voetbal... Toeval uitsluiten, me hoela. Op het moment dat een TD een paar keer raak schiet, wordt hij meteen uitgeroepen tot wonderdokter of visionair. In feite heeft hij dan een paar keer raak geschoten, maar kan hij de volgende keren net zo goed mis schieten.
En alhoewel we nog niks gewonnen hebben en het ook best realistisch is dat we aan het eind van dit seizoen weer eens met lege handen staan, heb ik gek genoeg meer lol om naar het stadion te gaan dan bijvoorbeeld in 2014 toen we weer kampioen werden maar met slaapverwekkend voetbal.
Natuurlijk, maar dat komt door de CL. De CL geeft de spelers en de supporters een kick. De spelers hebben er daardoor (nog) zin in en dat slaat over op het publiek. Het probleem is wel, dat die kick er niet jaarlijks is, al is het alleen maar omdat Ajax niet elk jaar de CL haalt en dan ook nog een gunstige loting heeft. Momentum is alles in de sport. Een een goede selectie garandeert niets. De puzzelstukjes moeten in elkaar vallen en dan nog heb je een flinke dosis geluk nodig.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door InnerHarbour » do jan 17, 2019 1:47 pm

Goh geeft de CL een kick? Ik heb hier anders jarenlang gelezen dat het een gedrocht is. Bredero schreef het ruim 400 jaar geleden al, het kan verkeren.
YNWA

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door Yopii » do jan 17, 2019 1:58 pm

Dat merk je toch elke dag? Het gaat nergens anders over. De CL is inderdaad een gedrocht, tenzij Nederlandse clubs een rol van betekenis spelen. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door Marillion » do jan 17, 2019 2:38 pm

Het is ook nu nog een gedrocht. De CL vergroot de verschillen tussen clubs en competities.

Dat neemt niet weg dat er natuurlijk regelmatig voetbal van grote kwaliteit te zien is. En dat we het leuk vinden als Ajax goed presteert in Europese wedstrijden. Zo opportunistisch zijn we dan ook wel weer. :smile-ajax.gif:

Maar kijk eens wat Ajax dit seizoen aan inkomsten uit de CL haalt en vergelijk dat met de totale begroting van de tegenstanders in de Eredivisie. Dat is niet gezond voor de nationale competitie. Zoals het ook niet gezond is dat Ajax bij vergelijkbare, of zelfs betere prestaties, minder inkomsten zal ontvangen dan een club uit één van de grote competities. Simpelweg omdat de markt van tv kijkers daar interessanter is.
Nil volentibus arduum

Ajax Rules
Berichten: 31183
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door Ajax Rules » do jan 17, 2019 2:54 pm

raymon schreef:Ajax laat nooit 8 basisspelers gaan. Gaat niet gebeuren.
Weet ik niet hoor. Kijk, in de winterstop kun je nog tegen Neres zeggen dat hij zijn droomcontract maar moet vergeten. Maar in de zomer kun je spelers die echt wegwillen nauwelijks tegenhouden (mits er topbedragen op tafel komen).

Hoe meer spelers er vertrekken, hoe moeilijker het juist wordt om de rest wel te behouden. Ik zou er als leiding ook niet aan beginnen. Laat gewoon iedereen gaan die ECHT niet wil blijven, anders blijf je met wrok en verkeerde energie zitten. Steek lekker een ongelofelijke som geld in je zak, en begin helemaal opnieuw. Met ambitieuze aankopen a la Blind, Tadic, Laniez, Sanchez, etc. en een toptrainer als Ten Hag die een hele zomerstop kan werken, komt het vast weer goed.

Kortom: ik sluit absoluut niet uit dat er acht spelers uit de kern vertrekken deze zomer.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door elliquido » do jan 17, 2019 3:34 pm

InnerHarbour schreef:
elliquido schreef:En Blind is ook geen zekerheidje gezien dat ene interview dat hij nog open staat voor een avontuur.
Oh, heeft hij in de wandelgangen vernomen dat IJsselmeervolgels voor volgend seizoen op zoek in naar een trage verdediger?
ze schijnen wel meer te betalen (zwart)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Ajax selectie voor het seizoen 2019/2020

Bericht door Yopii » do jan 17, 2019 5:09 pm

Ajax Rules schreef:
raymon schreef:Ajax laat nooit 8 basisspelers gaan. Gaat niet gebeuren.
Weet ik niet hoor. Kijk, in de winterstop kun je nog tegen Neres zeggen dat hij zijn droomcontract maar moet vergeten. Maar in de zomer kun je spelers die echt wegwillen nauwelijks tegenhouden (mits er topbedragen op tafel komen).

Hoe meer spelers er vertrekken, hoe moeilijker het juist wordt om de rest wel te behouden. Ik zou er als leiding ook niet aan beginnen. Laat gewoon iedereen gaan die ECHT niet wil blijven, anders blijf je met wrok en verkeerde energie zitten. Steek lekker een ongelofelijke som geld in je zak, en begin helemaal opnieuw. Met ambitieuze aankopen a la Blind, Tadic, Laniez, Sanchez, etc. en een toptrainer als Ten Hag die een hele zomerstop kan werken, komt het vast weer goed.

Kortom: ik sluit absoluut niet uit dat er acht spelers uit de kern vertrekken deze zomer.
Ongelooflijk, we zijn het eens. :biggthumpup.gif:

De politiek van vorige zomer (niemand laten gaan) wordt niet langer dan één transferperiode geaccepteerd door de spelers. Daarbij komt nog dat ze zich nu pas echt in de kijker gespeeld hebben.

Overmars moet ervan uitgaan dat bijna alle basisspelers vertrekken, dan valt het misschien mee. Zo niet, dan moet je daar niet over zeuren. Die rijke clubs flink uitpersen, nieuwe groep samenstellen, basta. Niet geforceerd proberen spelers vast te houden, want dat wordt niets.

Plaats reactie