Kjell Scherpen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Gezond verstand » wo jul 24, 2019 4:25 am

niet matig, maar duidelijk voor de toekomst. Precies wat Ten Hag in een interview aangaf. Laat die jongen maar goed trainen met L'Ami, de beste keeperstrainer van Nederland.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Johanzonen
Berichten: 32
Lid geworden op: vr jan 11, 2019 8:29 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Johanzonen » wo jul 24, 2019 12:03 pm

De Dominee schreef:Lijkt vooralsnog 4e keeper. Varela speelt nu tegen Pana, Kotarski vanmiddag met de reserves. Met Onana erbij dus keuze nummer 4.

Kortom weer een matige aankoop.
Verbaast dit je serieus? Heb je nou een paar maanden nodig moeten hebben om deze conclusie te trekken?

Volgens mij was vanaf dag 1 al duidelijk dat deze aankoop past bij de "visie" grote talenten in NL naar Ajax halen, de tijd geven en zien wat ervan terechtkomt.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Lionel » wo jul 24, 2019 12:06 pm

Deze jongen is toch niet veel duurder dan bijvoorbeeld de toptalenten die voor de jeugd zijn gehaald? Waarom geven we hem niet lekker 2 tot 3 jaar de tijd?
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Kjell Scherpen

Bericht door De Dominee » wo jul 24, 2019 1:52 pm

Johanzonen schreef:
De Dominee schreef:Lijkt vooralsnog 4e keeper. Varela speelt nu tegen Pana, Kotarski vanmiddag met de reserves. Met Onana erbij dus keuze nummer 4.

Kortom weer een matige aankoop.
Verbaast dit je serieus? Heb je nou een paar maanden nodig moeten hebben om deze conclusie te trekken?

Volgens mij was vanaf dag 1 al duidelijk dat deze aankoop past bij de "visie" grote talenten in NL naar Ajax halen, de tijd geven en zien wat ervan terechtkomt.
Als 4e keeper gaat hij niet spelen bij het eerste of Jong. Sowieso raar om een talent te halen als je Kotarski al hebt, tenzij hij veel beter is. Daar lijkt het dus niet op.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Marillion » wo jul 24, 2019 8:37 pm

Ze hebben met deze transfer gewoon volledig naar zijn fysiek gekeken en de gok genomen dat ze 'm wel kunnen leren om te keepen. Voorwaarde zal zijn dat ze dagelijks met hem willen werken en dan neemt Ajax kennelijk op de koop toe dat hij voorlopig niet veel wedstrijden zal spelen. Misschien dat ze bij Jong Ajax nog gaan afwisselen met Kotarski afhankelijk van hoe die twee het doen?

Voorlopig is het mijn verwachting dat we 'm in Ajax 1 nooit gaan zien. Leuk dat hij fysiek groot en sterk is maar keepen is echt een vak. Het zou me echt verbazen als ze een echt goede keeper van hem maken.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Jöhnk » wo jul 24, 2019 9:54 pm

Klinkt als de transfer van Van der Hoorn. Ze hebben weinig geleerd in zes jaar tijd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door 999 » do jul 25, 2019 10:33 am

Wat koste ie nou ?.
Laatst gewijzigd door 999 op do jul 25, 2019 11:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Lionel » do jul 25, 2019 10:57 am

Marillion schreef:Ze hebben met deze transfer gewoon volledig naar zijn fysiek gekeken en de gok genomen dat ze 'm wel kunnen leren om te keepen. Voorwaarde zal zijn dat ze dagelijks met hem willen werken en dan neemt Ajax kennelijk op de koop toe dat hij voorlopig niet veel wedstrijden zal spelen. Misschien dat ze bij Jong Ajax nog gaan afwisselen met Kotarski afhankelijk van hoe die twee het doen?

Voorlopig is het mijn verwachting dat we 'm in Ajax 1 nooit gaan zien. Leuk dat hij fysiek groot en sterk is maar keepen is echt een vak. Het zou me echt verbazen als ze een echt goede keeper van hem maken.
Onana was in JA ook echt bizar slecht. Deze jongen wordt nu gewoon flink onder handen genomen. Vind ik niet eens slecht. Ook goed voor hem. Want hij wordt ook gewoon beter van trainen en af en toe een wedstrijdje JA.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Gezond verstand » vr jul 26, 2019 11:52 am

De Dominee schreef:
Johanzonen schreef:
De Dominee schreef:Lijkt vooralsnog 4e keeper. Varela speelt nu tegen Pana, Kotarski vanmiddag met de reserves. Met Onana erbij dus keuze nummer 4.

Kortom weer een matige aankoop.
Verbaast dit je serieus? Heb je nou een paar maanden nodig moeten hebben om deze conclusie te trekken?

Volgens mij was vanaf dag 1 al duidelijk dat deze aankoop past bij de "visie" grote talenten in NL naar Ajax halen, de tijd geven en zien wat ervan terechtkomt.
Als 4e keeper gaat hij niet spelen bij het eerste of Jong. Sowieso raar om een talent te halen als je Kotarski al hebt, tenzij hij veel beter is. Daar lijkt het dus niet op.
Ik verwacht dat hij om de week gaat keepen. De ene week Kotarski, de andere week Scherpen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Jöhnk » di sep 15, 2020 9:58 am

Vooralsnog enkel Kotarski. Wat is het plan met Scherpen??

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door 999 » di sep 15, 2020 10:05 am

Jöhnk schreef:
di sep 15, 2020 9:58 am
Vooralsnog enkel Kotarski. Wat is het plan met Scherpen??
Die echt stond te schutteren tegen Jong Psv.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Jöhnk » di sep 15, 2020 10:16 am

Maar waarom keept Scherpen nou niet? Ik lees van alles over de fantastische ontwikkeling die hij heeft doorgemaakt en nu mag hij niet spelen. Dat vraagt om een verklaring.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Marillion » wo sep 16, 2020 10:26 am

Opvallend inderdaad. Het enige dat ik kan bedenken is dat ze Kotarski in de etalage willen zetten. Het was de bedoeling dat hij Eredivisie ervaring ging opdoen via een verhuurconstructie. Maar kennelijk wil dat niet zo vlotten. Er moet ook maar net een club zijn die prioriteit maakt van een keeper natuurlijk.

Of het in de etalage plaatsen helpt weet ik niet want ik hoor geen goede verhalen over de prestaties van Kotarski de laatste weken.

Vraag is dan wel hoe lang je dicht moet gaan volhouden. Nu speelt Scherpen helemaal niet. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Cruijff » di dec 08, 2020 12:46 am

Goede video met Kjell Scherpen.
Ingrijpend moment om zo jong en zo ontzettend plots je broer al te verliezen.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Lionel » vr apr 09, 2021 8:04 am

Ben ik de enige die Scherpen het wel prima vond doen tot aan de vrije trap?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Trab » vr apr 09, 2021 8:12 am

Lionel schreef:Ben ik de enige die Scherpen het wel prima vond doen tot aan de vrije trap?
Wat deed ie prima dan? Hij had 1 goeie uitworp en 1 keer tikte hij een afstandschot naast. Mag het als je 2 meter 7 bent? Voor de rest is het 1 en al onzekerheid. Bij hoge ballen komt ie niet uit en voetballend is hij net zo slecht als die keeper van Roma. Gelukkig zette Roma nauwelijks druk op hem.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door 999 » vr apr 09, 2021 8:31 am

Trab schreef:
vr apr 09, 2021 8:12 am
Lionel schreef:Ben ik de enige die Scherpen het wel prima vond doen tot aan de vrije trap?
Wat deed ie prima dan? Hij had 1 goeie uitworp en 1 keer tikte hij een afstandschot naast. Mag het als je 2 meter 7 bent? Voor de rest is het 1 en al onzekerheid. Bij hoge ballen komt ie niet uit en voetballend is hij net zo slecht als die keeper van Roma. Gelukkig zette Roma nauwelijks druk op hem.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
+1. Ik heb hem regelmatig gezien bij Jong AJAX , maar mijn mening is dat zelfs op dat nivo je er geen peil op kan trekken.Maar goed hij is dan ook 3e - 4e keeper.Maar als ik AJAX was en op zoek bent naar de toekomstige 1e keeper voor AJAX 1 ik mijn geld niet op hem zou zetten.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door wimpey » vr apr 09, 2021 9:25 am

Stond stijf van de zenuwen en probeerde cool over te komen. Dat doet Cillessen ook altijd.

Scherpen kan er geen hol van. Onbegrijpelijke aankoop. Net als Pierie, Klaiber, Labyad, Idrissi. Allemaal van die eredivisieprutsers.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Lionel » vr apr 09, 2021 10:45 am

Trab schreef:
vr apr 09, 2021 8:12 am
Lionel schreef:Ben ik de enige die Scherpen het wel prima vond doen tot aan de vrije trap?
Wat deed ie prima dan? Hij had 1 goeie uitworp en 1 keer tikte hij een afstandschot naast. Mag het als je 2 meter 7 bent? Voor de rest is het 1 en al onzekerheid. Bij hoge ballen komt ie niet uit en voetballend is hij net zo slecht als die keeper van Roma. Gelukkig zette Roma nauwelijks druk op hem.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Misschien was dat het dan. Dat hij te weinig te doen kreeg.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Alexander » vr apr 09, 2021 10:50 am

wimpey schreef:
vr apr 09, 2021 9:25 am
Stond stijf van de zenuwen en probeerde cool over te komen. Dat doet Cillessen ook altijd.

Scherpen kan er geen hol van. Onbegrijpelijke aankoop. Net als Pierie, Klaiber, Labyad, Idrissi. Allemaal van die eredivisieprutsers.
Hij heeft de goede lengte. Maar dan is dan ook alles mee gezegd. Matige meevoetballer, zwak op ballen van de zijkant, zwak op afstandsschoten.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door wimpey » vr apr 09, 2021 11:12 am

Is die Kotarski dan echt nog slechter dan Scherpen?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door 999 » vr apr 09, 2021 11:16 am

Lood om ...

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Kjell Scherpen

Bericht door GangstaRiB » vr apr 09, 2021 11:17 am

wimpey schreef:
vr apr 09, 2021 9:25 am
Stond stijf van de zenuwen en probeerde cool over te komen. Dat doet Cillessen ook altijd.

Scherpen kan er geen hol van. Onbegrijpelijke aankoop. Net als Pierie, Klaiber, Labyad, Idrissi. Allemaal van die eredivisieprutsers.
Wimpey.... jij vind alle aankopen onbegrijpelijk als ze een blunder begaan.

Scherpen is jong en onervaren. Hij zal ongetwijfeld talent hebben, anders schuurt ie niet tegen het eerste aan. Maar hij moet vlieguren maken in de Eredivisie.
En wat is het alternatief? Wil je eeuwig met Steek als reservedoelman blijven werken? Ajax moet opvolging voor Onana regelen.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door wimpey » vr apr 09, 2021 11:46 am

GangstaRiB schreef:
vr apr 09, 2021 11:17 am
Wimpey.... jij vind alle aankopen onbegrijpelijk als ze een blunder begaan.
Ik vind vele aankopen onbegrijpelijk. Vooral binnen de ED. Daarvan kun je immers wekelijks met eigen ogen zien dat ze het niveau niet hebben. Scherpen was bij Emmen al een non-atletische grabbelaar. Pierie stapelde bij H'veen fout op fout. Enz.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Jöhnk » za apr 10, 2021 11:52 am

wimpey schreef:
vr apr 09, 2021 11:12 am
Is die Kotarski dan echt nog slechter dan Scherpen?
Nee, Kotarski is aanzienlijk beter. Ook geen Ajax-materiaal overigens, maar wel een aardige keeper.

Scherpen was inderdaad hypernerveus. Maar waarom was hij dat? Omdat hij tekortkomt en hij weet dat. Je zag het bij Emmen al: dat lange lichaam is doorgaans niet snel genoeg in de hoek, bij de grond, enz. Hij is dus gewoonweg te log. En de blunder tegen Roma laat zich ook op die manier verklaren. Het logge gevaarte was al onderweg naar de hoek, en dan is er geen houden meer aan. Hij anticipeert omdat hij anders te laat in de hoek is, maar als dan blijkt dat de bal niet naar de hoek gaat maar door het midden, is hij niet meer in staat om te corrigeren.

Het desastreuze kwartaal van Overmars (hij kocht Magallan, Marin, Pierie en Scherpen binnen 3 maanden terwijl Ajax hoge ogen gooide in de CL) blijft Ajax achtervolgen. Ik weet nog dat ik daar zo intens van baalde, en dat dat niet mocht en dat het allemaal onzin was, maar we hebben er serieus nog steeds last van.

Plaats reactie