Razvan Marin

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door Dubbel » za okt 26, 2019 9:28 am

Cruijff schreef:Jij en je geheugen hebben inderdaad gelijk Gezond Verstand.

Heb het even opgezocht en Daley Blind heeft minder dan 3 volledige Eredivisie wedstrijden voor Groningen gespeeld. Daarna verdween Blind uit de basis en viel zelfs niet meer in.

En hoe sta jij erin, GV: jij wilt IH denk ik inmiddels toch ook wel terug,,,? Of ik zou me eig en op 'n zaterdagochtend eens ontzettend moeten vergissen.... ?
Wat is er met IH? Heeft ie soms een ban en loopt dat op 4 november af?

Trouwens, Daley Blind zou de vervanger van Frenkie worden en niet Marin. :neutral.gif:

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door Iniesta » za okt 26, 2019 11:16 am

Hoe komen jullie er bij dat blind maar een paar wedstrijden heeft gespeeld voor Groningen??

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Cruijff » za okt 26, 2019 11:25 am

Iniesta schreef:Hoe komen jullie er bij dat blind maar een paar wedstrijden heeft gespeeld voor Groningen??
Waren het er dan (veel) meer dan een handvol?
Toen hij zijn basisplaats in Groningen verloor, keerde hij in ieder geval niet meer terug.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Jöhnk » za okt 26, 2019 11:56 am

Fake news alert!

https://www.fcgroningen.nl/speler/spele ... aley-blind

19 wedstrijden dus. En in de laatste wedstrijd van het seizoen stond hij nog gewoon in de basis.

GV vond het geen succes, maar Blind zelf wel:

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/198867/I ... d-aanraden

Maar goed, Marin dus. Misschien moeten ze hem ook maar verhuren aan FC Groningen.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Lionel » za okt 26, 2019 12:05 pm

Cruijff schreef:
Iniesta schreef:Hoe komen jullie er bij dat blind maar een paar wedstrijden heeft gespeeld voor Groningen??
Waren het er dan (veel) meer dan een handvol?
Toen hij zijn basisplaats in Groningen verloor, keerde hij in ieder geval niet meer terug.
Weet niet hoe groot jouw handen zijn..
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Cruijff » za okt 26, 2019 12:57 pm

De Groningen achterban en ook de Ajax trainer Martin Jol vonden het bepaald geen succes.

En Lionel, jij weet inmiddels toch hoe groot mijn handen zijn en anders kom je daar zondag wel achter.
Al had je aan wimpey beloofd dat je 'deze lange lijs' / 'die grote slungel' rauw lust, of niet? :smile-ajax.gif:

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door Iniesta » za okt 26, 2019 2:05 pm

Hoe kom je er op?
Ze hebben alle moeite gedaan om hem nogmaals te huren of zelfs te kopen.
En ja, de meeste wedstrijden was hij rechtsback

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door Iniesta » za okt 26, 2019 2:25 pm

Zelfs bij terugkopen zagen de supporters hem als oplossing voor rechtsback positie

https://www.boerenmacht.nl/fc-groningen ... ind-kopen-


https://www.boerenmacht.nl/fc-groningen ... aley-blind

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Lionel » za okt 26, 2019 2:31 pm

Cruijff schreef:De Groningen achterban en ook de Ajax trainer Martin Jol vonden het bepaald geen succes.

En Lionel, jij weet inmiddels toch hoe groot mijn handen zijn en anders kom je daar zondag wel achter.
Al had je aan wimpey beloofd dat je 'deze lange lijs' / 'die grote slungel' rauw lust, of niet? :smile-ajax.gif:
Je blijft echt maar doorgaan met uit je dikke duim zuigen of niet? Zeg gewoon dat je het fout had. Klaar.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Gezond verstand » za okt 26, 2019 2:35 pm

Iniesta schreef:Hoe komen jullie er bij dat blind maar een paar wedstrijden heeft gespeeld voor Groningen??
jullie? Leg mij geen woorden in de mond svp.

Ik heb alleen gezegd dat zijn eerste 2 wedstrijden goed waren. Ik herinner mij dat heel goed, want het was verbazingwekkend. Daarna zakte hij al heel snel terug naar een niveau wat behoorlijk bedenkelijk was.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Gezond verstand » za okt 26, 2019 2:36 pm

Cruijff schreef:
En hoe sta jij erin, GV: jij wilt IH denk ik inmiddels toch ook wel terug,,,? Of ik zou me eig en op 'n zaterdagochtend eens ontzettend moeten vergissen.... ?
Je vergist je ontzettend. Ik hoef die lul nooit meer te zien, niet digitaal en al helemaal niet in het echt.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Cruijff » za okt 26, 2019 2:44 pm

Hmmm dat blijkt.
Maar pfoe, ik vind het nogal wat GV om iemand zomaar voor 'een lul' uit te maken.

Maar goed, ook Marin heeft als lijdend voorwerp al heel wat over zich heen gekregen.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Gezond verstand » za okt 26, 2019 2:47 pm

Geloof me, met 'lul' druk ik me nog genuanceerd uit.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door Marillion » za jan 11, 2020 12:20 pm

Ten Hag over Marin: Hij kan geweldig voetballen, maar zijn handelingssnelheid moet omhoog.

Lijkt me een juiste constatering. Nu natuurlijk nog de belangrijke vraag of hij erin weet te slagen om dat aspect op Ajax niveau te krijgen.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door Mr. Ajax » za jan 11, 2020 12:25 pm

Marillion schreef:
za jan 11, 2020 12:20 pm
Ten Hag over Marin: Hij kan geweldig voetballen, maar zijn handelingssnelheid moet omhoog.

Lijkt me een juiste constatering. Nu natuurlijk nog de belangrijke vraag of hij erin weet te slagen om dat aspect op Ajax niveau te krijgen.
Dat zijn handelingssnelheid omhoog met lijkt me duidelijk, maar vind je ook dat hij 'verder' geweldig an voetballen? Ten Hag stelt ook dat hij een fabelachtige techniek heeft, maar het in de kleine ruimte nog erg moeilijk heeft. :confused.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door Marillion » za jan 11, 2020 12:35 pm

Wellicht dat hij dat op training wel laat zien dat hij technisch erg goed is. Een enkele keer zie je 'm ook echt wel iets goeds doen met een bal. Zijn problemen in de kleine ruimte kunnen voor een belangrijk deel wel eens voortkomen uit dat gebrek aan handelingssnelheid.

Ik heb er weinig vertrouwen in dat hij het nog gaat redden. Sneller handelen is niet eenvoudig aan te leren. Maar hij mag me in de loop van de tweede seizoenshelft uiteraard positief verrassen.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door Mr. Ajax » za jan 11, 2020 1:05 pm

Maar ik vind dus niet dat iemand een fabelachtig techniek kan hebben als hij een lage handelingssnelheid heeft en (daardoor) tekort komt in de kleine ruimte. Weet het niet precies meer uit m'n hoofd, maar Cruijff had het vroeger ook over hoe een slechte speler die heel veel tijd en ruimte krijgt opeens over een goede techniek lijkt te beschikken. Techniek is juist onder druk en in de kleine ruimte een bal met het juiste snelheid kunnen spelen op de juiste kleur en op het juiste been. Dat Marin met alle tijd en ruimte leuk een balletje kan passen is toch niet interessant? En betekent sowieso niet dat hij een 'fabelachtig' techniek heeft?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door 999 » za jan 11, 2020 2:16 pm

Met ruimte lukt het hem nog wel maar Als je bij hem druk op de bal zet wordt het ineens stukken minder.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door zeux » za jan 11, 2020 2:34 pm

Marillion schreef:
za jan 11, 2020 12:20 pm
Ten Hag over Marin: Hij kan geweldig voetballen, maar zijn handelingssnelheid moet omhoog.

Lijkt me een juiste constatering. Nu natuurlijk nog de belangrijke vraag of hij erin weet te slagen om dat aspect op Ajax niveau te krijgen.
Dit lijkt mij een voorwaarschuwing voor een secundaire (tertiaire) rol voor Marin de tweede seizoenshelft. Mooi complimentje ('prachtige techniek!') om de kernboodschap te verzachten: je komt tekort voor Ajax man!

De zaakwaarnemer van hem roert zich toch deze winter? Dat Marin moet spelen en niet de kans krijgt. Dit is het weerwoord van Ten Hag. Marin heeft nog een paar weken om een andere club te vinden, dat signaal lijkt me er ook in zitten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door Marillion » za jan 11, 2020 7:55 pm

Natuurlijk is de boodschap helder. Wat hij heeft laten zien is niet goed genoeg. Vergelijkbaar met wat Van der Sar over Pierie zei eerder deze week.

Je schrijft spelers natuurlijk sowieso niet publiekelijk volledig af want dat is niet professioneel, uitgezonderd situaties van misdragingen of structureel slechte inzet.

Presteren wanneer er druk op staat en je dus snel moet kunnen handelen is wat er nodig is in de top. Ik denk dat je zoiets relatief snel oppakt óf niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Razvan Marin

Bericht door peter » zo jan 12, 2020 3:01 pm

Marillion schreef:
za jan 11, 2020 12:20 pm
Ten Hag over Marin: Hij kan geweldig voetballen, maar zijn handelingssnelheid moet omhoog.

Lijkt me een juiste constatering. Nu natuurlijk nog de belangrijke vraag of hij erin weet te slagen om dat aspect op Ajax niveau te krijgen.
Komt toch bijna nooit voor zoiets? Ik ken geen enkele speler bij Ajax waarvan je na een half jaar pure prut opeens denkt 'zozo, dit is toch wel een topper, zeg'. Als je in het begin al 'afhaakt', dan wordt het nooit meer wat.

Edit: gaat over aankopen he. Voor jeugdspelers ligt dat wat anders.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Gezond verstand » ma jan 13, 2020 4:50 am

voor veel mensen was Neres zo'n speler. Volkomen afgeschreven tot het ging lopen (al zag je daarvoor al flitsen van een goede voetballer).

Toch zou ik Marin wat hoger op het veld wel een paar wedstrijden willen zien, hij kan wel iets. Maar of het genoeg is?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door wimpey » ma jan 13, 2020 8:36 am

Gezond verstand schreef:
ma jan 13, 2020 4:50 am
voor veel mensen was Neres zo'n speler. Volkomen afgeschreven tot het ging lopen (al zag je daarvoor al flitsen van een goede voetballer).
Neres begon idd onwennig, maar had al vrij snel 'flitsen'.

Bij Marin zie ik die niet. Deed het blijkbaar goed in België. We zagen jl. zaterdag dat dat niet veel zegt. Marin is technisch, fysiek en qua inzicht naar Ajax-maatstaven een doorsnee speler. Ik heb de stille hoop dat er in januari nog afscheid van hem kan worden genomen.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jan 13, 2020 9:18 am

Ene Zlatan werd in Amsterdam uitgefloten; tot ie 2x scoorde tegen Lyon. Toen was ie los.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door wimpey » ma jan 13, 2020 10:05 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma jan 13, 2020 9:18 am
Ene Zlatan werd in Amsterdam uitgefloten; tot ie 2x scoorde tegen Lyon. Toen was ie los.
En Gudelj leek er weinig van te kunnen en bleek er weinig van te kunnen.

Ik denk dat we Marin maar met Marin moeten vergelijken. Dus.

Plaats reactie