Razvan Marin

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Razvan Marin

Bericht door peter » do okt 17, 2019 12:00 pm

Ik heb er ook weinig vertrouwen meer in. En dan kunnen we met z'n allen roepen dat het geen halfspeler is, maar meer een 10, maar gelet op zijn handelingssnelheid denk ik dat we daar, bij een vertrek van Donny, hoger moeten mikken.
Zal nog wel wat kansen krijgen, maar ik denk dat het avontuur beperkt blijft tot 1 jaar eigenlijk.

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Lionel » do okt 17, 2019 12:26 pm

Verkopen in de winter alstublieft. Gravenberch vaker laten invallen. Ruimte maken voor al het talent wat nu bij Oranje Onder 18 meegaat.

Die jongens gaan hoge ogen gooien op het WK. Die wil je vooruitzichten bieden, want tegen het grote geld kan je niet op.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door Marillion » do okt 17, 2019 1:46 pm

Ik denk ook dat het moeilijk zal worden. Maar zolang hij contractspeler bij Ajax is krijgt hij natuurlijk gewoon de kans om zich te bewijzen op training en tijdens eventuele vriendschappelijke potjes bewijzen. Als hij dat goed doet kan hij wellicht een nieuwe kans krijgen op een positie die wel bij hem past.

Doen onze talenten het beter dan krijgen zij uiteraard de voorkeur. Maar dat mogen ze dan wel zelf afdwingen. Is goed voor die jongens.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Lionel » do okt 17, 2019 1:58 pm

Dan moet er wel plek zijn natuurlijk. Ten Hag gaat ook niet met 40 man trainen. En je wilt een Marin ook niet mee laten trainen met JA. Dat is ook gezichtsverlies.

Geef gewoon nu al aan dat het niks wordt en biedt de speler en zaakwaarnemer de tijd om een nieuwe club te zoeken. Misschien ruilen met Dani de Wit :666.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do okt 17, 2019 5:18 pm

Misschien gaat het ineens lopen met hem, vermoedelijk wordt het niks. In dat verband sluit ik niet uit dat Ajax snel kan schakelen. Deden ze met Magallan ook (al had daarvan volgens mij echt iederéén op AT vantevoren al door dat het niks zou worden).

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Gezond verstand » vr okt 18, 2019 1:16 am

Marin is tot dusverre gewoon verkeerd gebruikt. Ik denk dat Ajax verwachtte dat Van der Beek zou vertrekken, en Marin alvast als zijn opvolger gehaald werd. Precies wat supporters altijd gillen "ageren in plaats van reageren, Marc wordt wakker" en nu gillen dezelfde supporters "miskoop, kan er niets van, slecht gedaan Marc".
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Razvan Marin

Bericht door Trab » vr okt 18, 2019 5:19 am

Gezond verstand schreef:Marin is tot dusverre gewoon verkeerd gebruikt. Ik denk dat Ajax verwachtte dat Van der Beek zou vertrekken, en Marin alvast als zijn opvolger gehaald werd. Precies wat supporters altijd gillen "ageren in plaats van reageren, Marc wordt wakker" en nu gillen dezelfde supporters "miskoop, kan er niets van, slecht gedaan Marc".
Onzin. Marin is al begin april gehaald als vervanger van Frenkie. Toen was nog helemaal geen sprake van een vertrek van vde Beek.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Jöhnk » vr okt 18, 2019 8:22 am

Marin is helemaal geen 10. Ik vraag me af waar Gezond Verstand dat vandaan haalt.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Gezond verstand » vr okt 18, 2019 9:00 am

Trab schreef:
Gezond verstand schreef:Marin is tot dusverre gewoon verkeerd gebruikt. Ik denk dat Ajax verwachtte dat Van der Beek zou vertrekken, en Marin alvast als zijn opvolger gehaald werd. Precies wat supporters altijd gillen "ageren in plaats van reageren, Marc wordt wakker" en nu gillen dezelfde supporters "miskoop, kan er niets van, slecht gedaan Marc".
Onzin. Marin is al begin april gehaald als vervanger van Frenkie. Toen was nog helemaal geen sprake van een vertrek van vde Beek.
Iedereen die Marin ook maar een halve wedstrijd heeft zien spelen, ook bij Standard, zag dat hij geen Frenkie is. Dat hij niet de kwaliteiten heeft om zo laag op het veld te staan. Marin is een loper, meer een Donny dan een Frenkie.

De Jong ging weg, Marin werd gehaald en dus denken de supporters gelijk dat hij de vervanger is van Frenkie, maar dat is pas onzin.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Jöhnk » vr okt 18, 2019 9:54 am

Marin meer een type Van de Beek? Welnee.

Marin is Marin en jammer genoeg is hij niet goed genoeg voor Ajax. Jij hebt hem blijkbaar gevolgd in België, dus toen heb je dat waarschijnlijk al gezien.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Razvan Marin

Bericht door Trab » vr okt 18, 2019 10:00 am

Gezond verstand schreef:
Trab schreef:
Gezond verstand schreef:Marin is tot dusverre gewoon verkeerd gebruikt. Ik denk dat Ajax verwachtte dat Van der Beek zou vertrekken, en Marin alvast als zijn opvolger gehaald werd. Precies wat supporters altijd gillen "ageren in plaats van reageren, Marc wordt wakker" en nu gillen dezelfde supporters "miskoop, kan er niets van, slecht gedaan Marc".
Onzin. Marin is al begin april gehaald als vervanger van Frenkie. Toen was nog helemaal geen sprake van een vertrek van vde Beek.
Iedereen die Marin ook maar een halve wedstrijd heeft zien spelen, ook bij Standard, zag dat hij geen Frenkie is. Dat hij niet de kwaliteiten heeft om zo laag op het veld te staan. Marin is een loper, meer een Donny dan een Frenkie.

De Jong ging weg, Marin werd gehaald en dus denken de supporters gelijk dat hij de vervanger is van Frenkie, maar dat is pas onzin.
Iedereen behalve Ten Hag. Hij is als controleur gehaald niet als 10. Daar heeft hij ook de kans gehad begin van het seizoen. Jij kan hem wel een 10 vinden, maar heb je Ten Hag ooit horen zeggen dat hij als backup voor vde beek gehaald is?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door Marillion » vr okt 18, 2019 10:42 am

Het is de vraag hoe interessant het op dit moment nog is voor welke positie hij oorspronkelijk is gehaald.

Ik ben het wel met GV eens dat Marin zich het beste zou kunnen richten op een wat meer offensieve rol. De keren dat ik hem iets aardigs zag doen was dat meestal dichter bij de zestien van de tegenstander. Hij zal er zijn handen vol aan hebben maar backup van Donny vd Beek lijkt me op dit moment de beste doelstelling voor hem. Al heeft hij daar natuurlijk ook nog te maken met Promes.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Gezond verstand » vr okt 18, 2019 11:55 am

Jöhnk schreef:Marin meer een type Van de Beek? Welnee.

Marin is Marin en jammer genoeg is hij niet goed genoeg voor Ajax. Jij hebt hem blijkbaar gevolgd in België, dus toen heb je dat waarschijnlijk al gezien.
Welja.

Of hij goed genoeg is voor Ajax? Dat weet ik niet. Maar dat hij geen controleur is, dat is duidelijk. Box to box speler, loper. Moet dieper in het veld staan dan Frenkie, als controleur spelen kan hij simpelweg niet.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Gezond verstand » vr okt 18, 2019 11:58 am

Trab schreef:
Iedereen behalve Ten Hag. Hij is als controleur gehaald niet als 10. Daar heeft hij ook de kans gehad begin van het seizoen. Jij kan hem wel een 10 vinden, maar heb je Ten Hag ooit horen zeggen dat hij als backup voor vde beek gehaald is?
Ik heb Ten Hag ook nooit specifiek horen zeggen dat hij als vervanging van Frenkie is gekomen, dus dat argument gaat niet niet op.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Razvan Marin

Bericht door Trab » vr okt 18, 2019 12:13 pm

Gezond verstand schreef:
Trab schreef:
Iedereen behalve Ten Hag. Hij is als controleur gehaald niet als 10. Daar heeft hij ook de kans gehad begin van het seizoen. Jij kan hem wel een 10 vinden, maar heb je Ten Hag ooit horen zeggen dat hij als backup voor vde beek gehaald is?
Ik heb Ten Hag ook nooit specifiek horen zeggen dat hij als vervanging van Frenkie is gekomen, dus dat argument gaat niet niet op.
Je zegt toch zelf dat jij denkt dat hij gehaald is omdat Ajax verwachtte dat vde beek wegging? Dat argument klopt van geen kant want hij is gehaald op het moment dat bekend werd dat Frenkie wegging. Ergens in feb/mrt waren er contacten en begin april heeft hij getekend. Niks met een eventueel vertrek van vde beek te maken.

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Lionel » vr okt 18, 2019 12:22 pm

Trab schreef:
Gezond verstand schreef:
Trab schreef:
Iedereen behalve Ten Hag. Hij is als controleur gehaald niet als 10. Daar heeft hij ook de kans gehad begin van het seizoen. Jij kan hem wel een 10 vinden, maar heb je Ten Hag ooit horen zeggen dat hij als backup voor vde beek gehaald is?
Ik heb Ten Hag ook nooit specifiek horen zeggen dat hij als vervanging van Frenkie is gekomen, dus dat argument gaat niet niet op.
Je zegt toch zelf dat jij denkt dat hij gehaald is omdat Ajax verwachtte dat vde beek wegging? Dat argument klopt van geen kant want hij is gehaald op het moment dat bekend werd dat Frenkie wegging. Ergens in feb/mrt waren er contacten en begin april heeft hij getekend. Niks met een eventueel vertrek van vde beek te maken.
Rare logica. Magellan is namelijk gehaald als vervanger van De Ligt. Maar die was toen ook nog niet weg.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door brigade zuid » vr okt 18, 2019 12:44 pm

Toch is die jongen voetballer van het jaar geworden in Roemenië. Dat kan twee dingen betekenen. 1. In Roemenië lopen geen goede voetballers of 2. Marin is zo slecht nog niet.

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Lionel » vr okt 18, 2019 12:46 pm

Denk allebei. Denk ook dat hij totaal verkeerd wordt gebruikt/niet bij het spel van Ajax past.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Jöhnk » vr okt 18, 2019 1:08 pm

Gezond verstand schreef:Of hij goed genoeg is voor Ajax? Dat weet ik niet. Maar dat hij geen controleur is, dat is duidelijk. Box to box speler, loper. Moet dieper in het veld staan dan Frenkie, als controleur spelen kan hij simpelweg niet.
Marin een box-to-box-speler? Nee hoor, vergeet het maar. Ik zie hem nog spelen tegen Anderlecht; Standard met een man meer. Hij wandelde inspiratieloos rond in de middencirkel.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Razvan Marin

Bericht door Trab » vr okt 18, 2019 1:10 pm

Lionel schreef:
Rare logica. Magellan is namelijk gehaald als vervanger van De Ligt. Maar die was toen ook nog niet weg.
Heb je hem weer.. Wat is er raar aan? Magallan is gehaald als opvolger van De Ligt omdat wel duidelijk zou zijn dat hij zou vertrekken en hij vast kon wennen. Marin daarentegen is NIET gehaald als toekomstig vervanger van vde Beek. Hij is gehaald als vervanger van Frenkie. Zie hier ook een relaas uit de VI ten tijde van de transfer:

"Marins spel laat zich niet direct vergelijken met dat van De Jong. Zijn rol daarentegen wel. De Roemeen speelt in België op een soortgelijke positie, in een soortgelijk systeem, als de Ajax-regisseur. Uitgezonderd topwedstrijden, hanteert trainer Michel Preud'homme bij Standard Luik een 4-2-3-1-formatie met offensief ingestelde backs, zwervende solisten op de aanvalsflanken en technisch begaafde spelers op de twee controlerende middenveldsposities. Gelijkend op Ten Hags formatie bij Ajax.

Hoewel de Luikse speelstijl een stuk directer en meer counter-gericht is dan die van Ajax, lijkt Marins rol in de opbouw op die van De Jong in het speelsysteem van Erik ten Hag. Als linker controleur is de Roemeen het beoogde aanspeel- en verdeelpunt in de opbouw van Standard. Evenals De Jong zakt Marin bij een drukbezette as vaak links uit naast het centrale verdedigingsduo, waarvandaan hij aanvallend ingestelde keuzes in de spelopbouw maakt. Marin wil zoveel mogelijk kiezen voor de diepe inspeelpass, waarmee hij een linie kan overslaan".


Hij speelde bij Standaard ook controlerend dus het zou een beetje raar zijn - en dat terwijl de transfer van Frenkie bekend was en er bij vde Beek niks speelde - dat hij gescout is voor de 10 positie terwijl hij bij zijn eigen club en in het Roemeens elftal controlerend speelt.

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Lionel » vr okt 18, 2019 1:16 pm

Martinez........................... :hypocrite.gif: . etc. Bovendien is het een stuk van VI.

Frenkie was voor een aardig bedrag verkocht. Marin werd gehaald. Maar wie zegt, kom nou eens met een echte qoute, dat hij de vervanger was van Frenkie?

Want ik kan het me niet voorstellen, hoewel ik het eerst ook dacht, dat ze naar Marin gekeken hebben en dachten dat hij wel eens de opvolger van Frenkie kon zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Razvan Marin

Bericht door Trab » vr okt 18, 2019 1:44 pm

Lionel schreef:Martinez........................... :hypocrite.gif: . etc. Bovendien is het een stuk van VI.

Frenkie was voor een aardig bedrag verkocht. Marin werd gehaald. Maar wie zegt, kom nou eens met een echte qoute, dat hij de vervanger was van Frenkie?

Want ik kan het me niet voorstellen, hoewel ik het eerst ook dacht, dat ze naar Marin gekeken hebben en dachten dat hij wel eens de opvolger van Frenkie kon zijn.
Ik weet niet waarom je er andere voorbeelden bijhaald met Magallan en Martinez. Ik bestrijdt niet dat hij op een andere positie wellicht beter tot z'n recht komt, ik ging alleen maar in op de stelling van Gezond Verstand die zei dat Ajax hem gehaald heeft omdat het verwachtte dat vde Beek zou vertrekken en hij als opvolger vast kon wennen. Dat is klinkklare onzin. Hij heeft z'n hele carriere niet op 10 gespeeld dus waarom zou Ajax hem daarvoor scouten? Frenkie kondigde begin van het jaar zijn vertrek aan en Ajax heeft er vroeg op proberen te anticiperen door in april al Marin vast te leggen. Dit omdat hij in de wedstrijden tegen Standaard - waarin hij dus ook controlerend speelde - indruk had gemaakt op Ten Hag.
Zelf denk ik dat Ten Hag het wou proberen met Eiting op de plek van Frenkie en in Marin een meer dynamische versie van Schone zag. Vandaar dat hij de kans kreeg op de plek van Schone aan het begin van het seizoen en Schone vervolgens zijn heil bij Genua zocht.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door Marillion » vr okt 18, 2019 1:55 pm

Trab schreef:.....
Zelf denk ik dat Ten Hag het wou proberen met Eiting op de plek van Frenkie en in Marin een meer dynamische versie van Schone zag. Vandaar dat hij de kans kreeg op de plek van Schone aan het begin van het seizoen en Schone vervolgens zijn heil bij Genua zocht.
Dit kon wel eens heel dichtbij de waarheid liggen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Lionel » vr okt 18, 2019 2:19 pm

Dan is hij toch niet de vervanger van Frenkie?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Jöhnk » vr okt 18, 2019 2:31 pm

Maar ook niet van Donny.

Het zal wel voor eeuwig een raadsel blijven wat Ajax dacht toen het Marin kocht. Net als bij Magallan. What were they thinking?

Plaats reactie