Lisandro Martinez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47047
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Lionel » wo jan 06, 2021 11:43 am

EtH:

Bankzitter Martínez

‘De concurrentie is groot bij Ajax en daardoor moeten sommige spelers geduld hebben. Het klopt dat iemand als Lisandro Martínez minder speelt dan vorig seizoen, maar toch ben ik tevreden over hem. Hij is een voorbeeld van waar mijn uitspraak over meer dan elf basisspelers op gestoeld is. Alleen zijn concurrentie is enorm. Hij kan linksback spelen, linker centrale verdediger en linker controlerende middenvelder.'

'Kijk eens naar zijn concurrenten, dan heb je het dit seizoen dus over Nicolás Tagliafico, Daley Blind en Ryan Gravenberch. Zij zijn niet alleen sterkhouders en dwingen hun plek af, ze zijn ook nog eens weinig geblesseerd, waardoor Martínez het met minder minuten moet stellen dan vorig seizoen. Ik zie hem als een verdediger, die ook op het middenveld kan spelen. Hij heeft een goede techniek, overzicht aan de bal, duelkracht, maar het loopvermogen heeft hij bijvoorbeeld wat minder. Ons middenveld heeft een andere invulling gekregen, waardoor Martínez vooral moet concurreren met Blind en Tagliafico.’
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lisandro Martinez

Bericht door wimpey » za apr 24, 2021 12:18 pm

Love this guy. Mooi interview in Parool.

“Alles wat je wilt bereiken in het leven, moet uit jezelf komen.” :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Lisandro Martinez

Bericht door 999 » za apr 24, 2021 1:32 pm

De vechtlust van Lisandro Martínez: ‘Het is leuk om met risico’s te spelen’
Het leven was niet altijd makkelijk voor Lisandro Martínez, maar hij is een vechter. Dat geeft de Argentijnse verdediger van Ajax op het veld iets onverzettelijks, al moet hij oppassen dat emoties bij hem niet de overhand nemen. ‘Ik moet spelen met een warm hart en een koud hoofd.’

Dick Sintenie23 april 2021, 7:00
Lisandro Martíez, sterk aan de bal en ook een goede kopper. Beeld Photo Ajax Jasper Ruhe
Lisandro Martíez, sterk aan de bal en ook een goede kopper.BEELD PHOTO AJAX JASPER RUHE
Sportpark De Toekomst is zonovergoten. Lisandro Martínez (23) kijkt omhoog en knijpt zijn ogen een beetje dicht. Dit weer geeft hem energie, zegt hij. De voetballer draagt een T-shirtje en wrijft met zijn linkerhand over zijn blote rechteronderarm. De tatoeage van een leeuw is zichtbaar. De inkttekening staat symbool voor kracht, leiderschap en vechtlust.

Hij is een voetballer die speelt met passie en overgave. De wil om te winnen zit diep. De wil om te overleven, om boven te komen drijven. “Alles wat je wilt bereiken in het leven, moet uit jezelf komen.”

Hij vertelt over zijn jeugd in Gualeguay, een provinciestadje ten noorden van Buenos Aires. Over zijn vader en moeder, die hard moesten werken om in het levensonderhoud van de familie te kunnen voorzien: Lisandro, zijn drie halfbroers, zijn zusje en opa en oma. Ze woonden in één huis. Moeder was stratenmaker in dienst van de gemeente. Zwaar werk, sjouwen met stoepranden en tegels. Tegenwoordig is zijn moeder schoonmaker op een school, net als zijn vader. Ze zouden hun baan kunnen opgeven, met een welvarende zoon, maar ze vinden dat het erbij hoort: hard werken.

Voetbal loopt als een rode draad door het leven van Martínez. Zijn vader speelde vroeger, zijn moeder nog steeds. Ze is nu 43 en ze voetbalt in een recreatieteam. Als hij thuis is, mag hij niet naar haar komen kijken. “Dan wordt ze nerveus.” Hij denkt dat hij het creatieve en technische in zijn spel van haar heeft. De meedogenloosheid heeft hij van zijn vader. Die zei altijd: zorg als verdediger dat je altijd iets raakt – het liefst de bal.

Drinken, vechtpartijtjes
“Voetballen was mijn uitlaatklep. Ik speelde bij de lokale club Libertad, maar ook in de tuin en op straat. Van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat.” Onbekommerd was zijn jeugd niet. Op zijn twaalfde gingen zijn ouders scheiden, dat luidde een donkere periode in. “Ik had het daar moeilijk mee. Was verdrietig en zocht een uitweg. Ik was veel buiten met vrienden, deed dingen die niet door de beugel kunnen. Niet crimineel, maar ik zocht wel de grens op. Drinken, vechtpartijtjes.”

Martínez kijkt met respect naar het verleden, maar het was niet de best denkbare jeugd. Op zijn veertiende ontmoette hij zijn vriendin Muriel. Zij bracht hem op een ander pad. De twee zijn nog altijd samen. “Zij heeft mij dingen laten zien die ik eerst niet zag. Ik moest volwassen worden. Daar heeft zij mij bij geholpen, met mijn ouders en opa en oma.”

Zijn vriendin en familie steunden hem ook toen hij vanaf zijn veertiende werd opgenomen in de opleiding van Newell’s Old Boys in Rosario. Ziek van heimwee was Martínez soms op het internaat. “Vooral de eerste maanden waren zwaar, maar Muriel heeft me altijd gestimuleerd voor mijn droom te blijven vechten. Die zwarte periode in mijn puberjaren, de leeftijd waarop je naar jezelf zoekt, heeft me gevormd, gemaakt tot de voetballer en de mens die ik ben.”

Strijd aangaan
Niet bij Newell’s Old Boys, maar bij Defensa y Justicia brak Martínez door als profvoetballer. Hij beleefde twee goede seizoenen. De kleine club eindigde in dat tweede jaar op de tweede plaats, een ongekende prestatie. Scouts van Ajax hadden hem toen al op de korrel. Ze zagen een strijder, maar ook een technisch vaardige en multifunctionele linkspoot. Martínez, was de gedachte, zou op termijn bij Ajax een vervanger kunnen zijn van zijn landgenoot Nicolás Tagliafico.

“Ik weet nog precies wanneer Ajax bij mij kwam. Dat was in het geweldige jaar in de Champions League, rondom de wedstrijden tegen Juventus. Scout Henk Veldmate was in Argentinië, hij wilde mij beter leren kennen. We hebben met elkaar gesproken, eerst over persoonlijke zaken en daarna over voetbal. Toen wilde ik niks meer weten van andere clubs. Ik wilde naar Ajax.”

Opmerkelijk genoeg veroverde Martínez vorig seizoen een basisplek als middenvelder, als secondant van Hakim Ziyech en Donny van de Beek. Dit seizoen wilde trainer Erik ten Hag een dynamischer middelste linie. Ryan Gravenberch kreeg en greep zijn kans. Martínez moest concurreren met verdedigers Daley Blind en Nicolás Tagliafico. Die strijd verloor hij in eerste instantie, maar de ommekeer kwam na twee wedstrijden tegen AZ, in de eerste weken van dit jaar. Op 20 januari in de bekerwedstrijd (0-1) en op 31 januari in de competitiewedstrijd (0-3) maakte Martínez een uitstekende indruk. Na die twee duels keerde hij terug in het elftal, als centrale verdediger.

Spelen met risico
De ‘verbanning’ deed hem pijn, maar op het trainingsveld mocht niemand dat aan hem merken. “Het is onderdeel van het spel. De trainer heeft het uitgelegd, ik respecteer die keuze.” Martínez ging harder trainen. “Ik was klaar voor dit gevecht. Ik ben al vanaf mijn veertiende onderweg, heb het grotendeels alleen moeten doen. Dat was moeilijk, maar het is wat je moet doorstaan om te groeien. Die jaren zitten altijd in mijn hoofd als ik op het veld sta. Het geeft me iets extra’s.”

Martínez neemt zijn ploeggenoten mee in zijn strijd. Wat hij de ploeg te bieden heeft? Passie, persoonlijkheid, motivatie. “En zin om te winnen.” Ajax is een team om je in thuis te voelen, zegt hij. “Een familie. We helpen elkaar altijd. Als iemand een fout maakt, wordt er niet gewezen, zo van: je hebt het verkeerd gedaan.”

De positie achterin is niet de makkelijkste. Martínez heeft er de kwaliteiten voor: hij is wendbaar, snel, ijzersterk in de duels en hij kan goed koppen. “Maar je moet constant druk naar voren zetten. De tegenstander opvangen rond je eigen strafschopgebied is eenvoudiger, maar het is leuk om met zulke risico’s te spelen. Kenmerkend voor Ajax. Thuis in Argentinië is het voetbal wat agressiever, in Nederland gaat de bal sneller rond. Ook dat spel kan ik goed spelen.”

Vuur van het spel
In de zon op sportpark De Toekomst zit een trotse Argentijn. “Ik heb veel van mijn doelen al bereikt in mijn leven.” Martínez zou nog wel graag zijn middelbare school afmaken. Hij is gestopt op zijn vijftiende, toen het voetbal hem helemaal opslokte. Hij denkt niet het diploma ooit nodig te hebben, maar het gaat hem om de voldoening.

Het zegt alles over zijn karakter, waaraan ook mindere eigenschappen kleven. “Ik kan soms moeilijk met emotie omgaan. Dan raak ik boos of geïrriteerd. Daar werk ik aan, want ik voel dat het me niet helpt. Het geeft me niets extra’s, ik heb het niet nodig om het vuur van het spel te voelen. Ik moet spelen met een warm hart en een koud hoofd.”

Martínez heeft zijn eerste prijs met Ajax binnen: de KNVB-beker. Hij staat op de drempel van het kampioenschap, maar hij steekt de vlag niet uit voordat de buit binnen is. Maar als het dan zover is, dan mag er een Argentijns feestje gevierd worden. “Dat kan nu nog niet vanwege covid, maar als het klimaat goed is en we mogen bij elkaar komen, dan maak ik een mooi gerecht voor de hele selectie.” Kan hij zo goed koken dan? Martínez lacht: “Ik kan heel goed barbecueën.”
Parool.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Zuidema » za apr 24, 2021 3:00 pm

Klasbak. Hopelijk blijft hij nog enkele seizoenen. Heeft Ajax de zo noodzakelijke grinta gebracht. Nou alleen nog een wat ruimere blik en meer lef in de opbouw.

Lionel
Berichten: 47047
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Lionel » za apr 24, 2021 10:59 pm

Ik zou hem graag nog op het middenveld willen zien als Blind terug keert. Want allebei horen ze in de as thuis.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 26, 2021 12:35 pm

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Jöhnk » ma apr 26, 2021 1:51 pm

Martinez wordt in de Spaanse pers opgevoerd als ‘alternativa low cost’ indien Barcelona Umtiti verkoopt.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Lisandro Martinez

Bericht door De Dominee » ma apr 26, 2021 1:55 pm

Het is maar wat je low cost noemt met 40 miljoen euro :hypocrite.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lisandro Martinez

Bericht door wimpey » ma apr 26, 2021 2:11 pm

Jöhnk schreef:
ma apr 26, 2021 1:51 pm
Martinez wordt in de Spaanse pers opgevoerd als ‘alternativa low cost’ indien Barcelona Umtiti verkoopt.
Baffa is failliet.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lisandro Martinez

Bericht door LucaS » di apr 27, 2021 11:47 am

En maar janken en maar schulden maken, en ondertussen blijven kopen. Daar moet de uefa eens iets aan doen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Jinne » di apr 27, 2021 12:17 pm

Het is toch jammer dat ie niet gelijktijdig met zijn voornaam genoot op de radar stond bij Ajax.

Barca mag Klaiber voor een vriendenprijs ophalen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Lisandro Martinez

Bericht door 999 » vr sep 17, 2021 10:49 am

'Ajax-speler Lisandro Martinez tekent bij tot zomer van 2025
author avatar
Door MIKE VERWEIJ

15 sep. 2021
in VOETBAL



LISSABON - Lisandro Martinez (23) verlengt zijn contract bij Ajax tot de zomer van 2025. Directeur voetbalzaken Marc Overmars liet eerder al doorschemeren dat een akkoord binnen handbereik lag, maar inmiddels is er overeenstemming.

Lisandro Martinez vervolgt zijn toekomst bij Ajax, dat graag met hem door wil.
.
„We zijn er op hoofdlijnen uit met de club. Lisandro is nog niet klaar bij Ajax”, zegt Martinez’ zaakwaarnemer Steinar Dietz van Essel Sports desgevraagd in Lissabon, waar Ajax het vanavond in de Champions League opneemt tegen Sporting Portugal.

Met het aantrekken van de Argentijn sorteerden Overmars en trainer Erik ten Hag in de zomer van 2019 voor op het mogelijke vertrek van Nicolas Tagliafico, die ondanks zijn transferwens nog altijd in Amsterdam speelt. Ajax betaalde destijds ongeveer zeven miljoen euro voor Martinez aan Defensa y Justicia. Een koopje, zo bleek twee Champions League-deelnames later.

De linksbenige verdediger kwam in Amsterdam beter tot zijn recht in het hart van de verdediging dan als linksback, maar kan ook controlerend op het middenveld spelen. Martinez stond tot de zomer van 2023 onder contract bij Ajax, dat een optie had om te verlengen tot de zomer van 2024. Uiteindelijk komt daar dus nog een jaar bij. Met de nieuwe verbintenis gaat een salarisverhoging gepaard.
De T.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Marillion » vr sep 17, 2021 10:51 am

Zou geweldig nieuws zijn. Heerlijke voetballer!
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lisandro Martinez

Bericht door wimpey » vr sep 17, 2021 10:59 am

Marillion schreef:
vr sep 17, 2021 10:51 am
Zou geweldig nieuws zijn. Heerlijke voetballer!
Da's een Ajacied met wie ik wel iets 'heb'. Ik vind het wel geinig om naar sportteams te kijken en me af te vragen wie ik aan m'n zijde zou willen hebben als er - met enig beleid - gemat moet worden. Licha: check, Tadic: check. Nico: die lokt de ruzie uit, want ik wil eigenlijk niet matten. Uncheck. :smallgrin.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za sep 18, 2021 8:34 am

En staat Edson op je lijstje…?

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Gaizka1985 » vr okt 01, 2021 4:48 pm

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-en-martin ... w-contract

Hij gaat voor 2 jaar bijtekenen, tot 2025 :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Jöhnk » vr okt 01, 2021 5:03 pm

Goed nieuws! :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Lisandro Martinez

Bericht door 999 » vr okt 01, 2021 5:16 pm

Hij heeft bijgetekend ...

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Giacomo Puccini » vr okt 01, 2021 8:03 pm

Geweldig :ajaxscarf.gif:
Ajax!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Trab » vr okt 01, 2021 8:44 pm

Soldaat!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Lisandro Martinez

Bericht door brigade zuid » za okt 02, 2021 7:27 pm

Ik vind het zo’n kanjer. :biggthumpup.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Dubbel » vr okt 08, 2021 6:29 pm

"En toen Nico me over Ajax begon te vertellen, wilde ik heel graag komen. Toen ik maanden later een aanbieding kreeg, kon ik het niet geloven. Dat is waarom ik nu zeg dat ik ben waar ik wil zijn", zegt Martínez.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... hoger.html

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Cruijff » za okt 09, 2021 1:57 am

Dubbel schreef:
vr okt 08, 2021 6:29 pm
"En toen Nico me over Ajax begon te vertellen, wilde ik heel graag komen. Toen ik maanden later een aanbieding kreeg, kon ik het niet geloven. Dat is waarom ik nu zeg dat ik ben waar ik wil zijn", zegt Martínez.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... hoger.html
Leuk stukje! :biggthumpup.gif:

Ook mooi dat hij eerlijk zegt dat het hem echt niet vanaf de eerste dag allemaal zo makkelijk af ging:
Aanvankelijk voelde ik me niet op mijn gemak en ging het me moeilijk af. Maar met de steun van de trainer en mijn ploeggenoten ging het daarna steeds beter."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Lisandro Martinez

Bericht door 999 » ma jan 03, 2022 9:48 am

'Blessure Lisandro Martínez blijkt ernstiger dan verwacht'
3 januari 2022 09:37 - De Telegraaf
Foto: Pro Shots
"Blessure Lisandro Martínez blijkt ernstiger dan verwacht"; image source: Pro Shots

De blessure die Lisandro Martínez opliep tegen Feyenoord blijkt ernstiger dan verwacht. Dat weet De Telegraaf te melden. De verdediger liet zich tijdens zijn verblijf in Argentinië doorbehandelen. De uitwedstrijden tegen FC Utrecht en PSV van deze maand lijken voor Martínez een race tegen de klok te worden.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Andriy Demchenko » ma jan 03, 2022 12:27 pm

999 schreef:
ma jan 03, 2022 9:48 am
'Blessure Lisandro Martínez blijkt ernstiger dan verwacht'
3 januari 2022 09:37 - De Telegraaf
Foto: Pro Shots
"Blessure Lisandro Martínez blijkt ernstiger dan verwacht"; image source: Pro Shots

De blessure die Lisandro Martínez opliep tegen Feyenoord blijkt ernstiger dan verwacht. Dat weet De Telegraaf te melden. De verdediger liet zich tijdens zijn verblijf in Argentinië doorbehandelen. De uitwedstrijden tegen FC Utrecht en PSV van deze maand lijken voor Martínez een race tegen de klok te worden.
Dat wordt houwdegen Tagliafico van stal dus tegen psv.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Plaats reactie