Edson Alvarez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14466
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door Mr. Ajax » zo jul 21, 2019 10:21 am

Yopii schreef: Hij volgt dus de Frenkie-route. Wie is hij om zich daar te groot voor te voelen? :confused.gif:
Ik ben geen fan van Pierie en vind hem ook iets teveel misplaatst arrogantie uitstralen, maar verschillen tussen hem en Frenkie of Schuurs zijn er wel degelijk. Zoals wimpey al aangeeft - die jongen heeft al zo'n 2 seizoenen eredivisie in de benen, grotendeels als basisspeler en bij een stabiele middenmoter/subtopper. Een jaar Keuken Kampioen is voor hem een flinke stap terug. Voor Frenkie en Schuurs was dat niet het geval.

Maar van mij mag ie weer weg hoor. Heb nooit iets in hem gezien en in de laatste oefenpotjes deed hij het nog slechter dan ik van hem gewend was.

Misschien kunnen we Magallan-Pierie als kant en klare centrale duo verkopen? :666.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door Marillion » zo jul 21, 2019 10:43 am

Ik heb ook serieuze twijfels. Als Bogarde van hem een goede verdediger maakt dan verstaat die man zijn vak als trainer. Zoveel is wel duidelijk.

Het is me onduidelijk wat het plan is met de verschillende verdedigers die zijn gehaald. Bij deze spelers hoor je dat ze op verschillende posities uit de voeten kunnen. Dat is op zich fijn omdat je dan flexibel kunt zijn. Maar hoe ziet het plan van Overmars en Ten Hag nu uit? Je kunt met de huidige groep verdedigers nogal wat varianten neerzetten.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18293
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Yopii » zo jul 21, 2019 10:51 am

Ik heb Pierie in de jeugd zien voetballen, toen stak hij er aan de bal ver bovenuit. Helaas spelen talenten van die leeftijd maar zelden één op één, waardoor ze niet echt leren een man uit te schakelen. Dat zie je bij de meeste Nederlandse verdedigers terug: leuke voetballers maar slopers zijn het niet.
Pierie is nog heel jong. Ik neem aan dat Overmars met hem over JA gesproken heeft. Ik was dan ook verbaasd te lezen dat die jongen dacht even in Ajax 1 te komen. Daar is hij vast niet voor gehaald, wat ook blijkt uit het verdere aankoopbeleid.

Ik neem aan dat Ajax zich heeft ingedekt voor het geval er nog een verdediger vertrekt. Daley Blind bijvoorbeeld zie ik wel gaan als hij de kans krijgt. Hij is al wat ouder en normaal gesproken staan de clubs niet voor hem in de rij. Misschien wil hij profiteren van de hype rond Ajax nu het kan.'

https://twitter.com/i/status/1152290151508402177

Veel emoties... De supporters van Club America vinden het vreselijk dat Alvarez vertrekt.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Gezond verstand » zo jul 21, 2019 5:20 pm

wimpey schreef:
Gezond verstand schreef:
wimpey schreef: En aankoop van Pierie vat ik evenmin.
Groot talent van 18, die krijgt net als Schuurs een jaartje cursus "Ajax" in Jong.
Zie Mr. Ajax. Pierie heeft 60 wedstrijden ED in de benen. Kan echter totaal niet verdedigen.
Dat kon Blind op die leeftijd ook niet. En kijk nu.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Gezond verstand » zo jul 21, 2019 5:20 pm

Mr. Ajax schreef:
Yopii schreef: Hij volgt dus de Frenkie-route. Wie is hij om zich daar te groot voor te voelen? :confused.gif:
Ik ben geen fan van Pierie en vind hem ook iets teveel misplaatst arrogantie uitstralen, maar verschillen tussen hem en Frenkie of Schuurs zijn er wel degelijk. Zoals wimpey al aangeeft - die jongen heeft al zo'n 2 seizoenen eredivisie in de benen, grotendeels als basisspeler en bij een stabiele middenmoter/subtopper. Een jaar Keuken Kampioen is voor hem een flinke stap terug. Voor Frenkie en Schuurs was dat niet het geval.

Maar van mij mag ie weer weg hoor. Heb nooit iets in hem gezien en in de laatste oefenpotjes deed hij het nog slechter dan ik van hem gewend was.

Misschien kunnen we Magallan-Pierie als kant en klare centrale duo verkopen? :666.gif:
En ik vind hem juist heel rationeel overkomen, gedreven dat wel. Maar arrogant? Juist niet.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jul 21, 2019 6:07 pm

Gezond verstand schreef:
wimpey schreef:
Gezond verstand schreef: Groot talent van 18, die krijgt net als Schuurs een jaartje cursus "Ajax" in Jong.
Zie Mr. Ajax. Pierie heeft 60 wedstrijden ED in de benen. Kan echter totaal niet verdedigen.
Dat kon Blind op die leeftijd ook niet. En kijk nu.
Oke. Wachten we gewoon even 7 jaar.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edson Alvarez

Bericht door Mano » zo jul 21, 2019 9:52 pm

Schuurs kon er ook geen hout van volgens vele AT’ers en nu, na een redelijke voorbereiding zijn de meningen alweer gewijzigd. Azijn komt gratis bij aanmelden AT.

Laat Pierie het maar bewijzen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 22, 2019 7:20 am

In zijn eerste interviewtje met de Telegraaf maakt hij op mij een goede indruk. Frisse, positieve, aardige gozer.

Ik ben erg benieuwd naar zijn kwaliteiten op het veld en hoop dat hij en Blind elkaar goed zullen aanvullen. Alles wat ik over Alvarez lees lijkt daar op te duiden, dus heb wel hoge verwachtingen van hem. Moet ook wel, de opvolger van De Ligt heeft grote schoenen te vullen.
Ajax!

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edson Alvarez

Bericht door LucaS » ma jul 22, 2019 8:38 am

Ik zou toch graag Schuurs een tijdje zien. Alvarez ipv Schone
Onana
Mazraoui-Schuurs-Blind-Nico (Martinez)
Beek-Alvarez-Marin
Neres (Ziyech)-Tadic-Promes
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door wimpey » ma jul 22, 2019 9:04 am

Giacomo Puccini schreef:In zijn eerste interviewtje met de Telegraaf maakt hij op mij een goede indruk. Frisse, positieve, aardige gozer.
Standaard riedeltje van Latino's: ik geef m'n leven op het veld. :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door wimpey » ma jul 22, 2019 9:08 am

LucaS schreef:Ik zou toch graag Schuurs een tijdje zien. Alvarez ipv Schone
Onana
Mazraoui-Schuurs-Blind-Nico (Martinez)
Beek-Alvarez-Marin
Neres (Ziyech)-Tadic-Promes
Onana
Mazraoui-Schuurs-Blind-Nico
Beek-Alvarez-Ziyech
Neres-Tadic-Promes

Ten Hag heeft meer opties dan vorig seizoen. Dit kan bijv. ook wellicht:

Onana
Dest-Alvarez-Martinez-Nico
Beek-Blind-Ziyech
Neres-Dolberg-Tadic

Ik hoop dat Neres behouden blijft. Leuke speler, zit nog rek in en hij heeft een aangename gewoonte om te pieken in topwedstrijden.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door Toppie » ma jul 22, 2019 9:11 am

Alleen de helft is er niet de komende weken :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 22, 2019 9:49 am

wimpey schreef:
Giacomo Puccini schreef:In zijn eerste interviewtje met de Telegraaf maakt hij op mij een goede indruk. Frisse, positieve, aardige gozer.
Standaard riedeltje van Latino's: ik geef m'n leven op het veld. :smallgrin.gif:
Karakterologisch zijn zulke mannen een perfecte aanvulling op de nuchtere Hollandse ideale schoonzonen. Op voorwaarde uiteraard dat ze kunnen voetballen.
Ajax!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door wimpey » ma jul 22, 2019 12:32 pm

Officieel Ajacied. 5 jaar, 15 M.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Lionel » ma jul 22, 2019 12:45 pm

Mooi filmpje ook weer hoor. Die lui bij Ajax zijn fantastisch.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18293
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Yopii » ma jul 22, 2019 4:30 pm

Ja geweldig, vooral dat met Robben, lekker vals. :smallgrin.gif: :666.gif:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13336
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Edson Alvarez

Bericht door Nihad » ma jul 22, 2019 5:38 pm

Bienvenido Edson y mucho suerto en Ajax!

Nos esperemos que tendrás exito! :biggthumpup.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Gezond verstand » wo jul 24, 2019 4:23 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Gezond verstand schreef:
wimpey schreef:
Zie Mr. Ajax. Pierie heeft 60 wedstrijden ED in de benen. Kan echter totaal niet verdedigen.
Dat kon Blind op die leeftijd ook niet. En kijk nu.
Oke. Wachten we gewoon even 7 jaar.
Ja, want Blind kan ook nu pas verdedigen, pas geleerd bij Man U :aai.gif:

Pierie komt er wel, die staat er volgend jaar gewoon.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58799
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door 999 » wo jul 24, 2019 10:34 am

Wat is dat toch steeds met dat gezeik over Blind ?.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Gezond verstand » vr jul 26, 2019 11:50 am

Ik zeik niet over Blind, hij heeft mij heel positief verrast. Maar het is wel een feit dat hij in zijn eerste periode bij Ajax nou niet echt overliep van defensieve kunde. Pas in zijn laatste seizoen deed hij het goed. En toen had hij al meer wedstrijden in de benen dan Pierie nu, en was bovendien wat jaren ouder. Ik weiger daarom Pierie nu al af te schrijven. Die jongen heeft talent, hij moet alleen nog iets sterker worden. Net als Blind op die leeftijd.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edson Alvarez

Bericht door Mano » ma aug 05, 2019 11:33 am

Alvarez schijn op RCV, RB en op het middenveld goed uit de voeten te kunnen.
vd Gijp zei daarop: Dan is hij beter dan Messi :smallgrin.gif:


Als zijn positie voornamelijk RCV is en hij is gelijkwaardig aan Schuurs. Gaat mijn voorkeur uit naar Schuurs.
Dan komt Hollandse chauvinisme naar boven en gaat NL'er boven niet NL'er
maar alleen bij gelijkwaardige skills. kwaliteit boven nationaliteit

hoop niet dat hij begint tegen PAOK, te belangrijke wedstrijd om dit even te proberen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door wimpey » wo aug 28, 2019 10:05 pm

Gracias!!

Deze RVM kan dus wel wat. Dure aankopen falen bij Ajax volgens Wouter. Deze heeft zichzelf al terug verdiend!! :biggthumpup.gif:

De Dominee
Berichten: 5806
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Edson Alvarez

Bericht door De Dominee » wo aug 28, 2019 10:11 pm

Speelde absoluut naar behoren. Goede speler. Denk dat ik hem persoonlijk liever centraal achterin zie.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door wimpey » wo aug 28, 2019 10:22 pm

De Dominee schreef:Speelde absoluut naar behoren. Goede speler. Denk dat ik hem persoonlijk liever centraal achterin zie.
Zeker. Geen spelversneller. Wel een nuttige speler. Maar ik las dat ie niet kon koppen? :smallgrin.gif:

Beek en Martinez met Ziyech lijkt me het middenveld. HZ was top, de motor van dit team. :biggthumpup.gif:

Hoe dan ook: goed dat EtH vandaag koos voor 2 kerels op het middenveld.

De Dominee
Berichten: 5806
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Edson Alvarez

Bericht door De Dominee » wo aug 28, 2019 10:41 pm

Ziyech speelde vandaag ook goed, iets meer vanaf het middenveld.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie