Antony

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40616
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Antony

Bericht door Marillion » za feb 22, 2020 7:45 pm

Daar is 'ie dan:
Ajax contracteert Antony Matheus dos Santos

Ajax, São Paulo FC en Antony Matheus dos Santos hebben overeenstemming bereikt over de transfer van de Braziliaans jeugdinternational naar Ajax. De vleugelspeler, die onder de voetbalnaam Antony speelt, tekent een contract dat per 1 juli 2020 ingaat en een looptijd heeft van 5 seizoenen, tot en met 30 juni 2025.

Ajax betaalt een transfersom van € 15,75 miljoen aan São Paulo FC, dit bedrag kan via variabelen oplopen tot maximaal € 21,75 miljoen. Antony werd op 24 februari 2000 geboren in São Paulo, Brazilië.

Directeur voetbalzaken Marc Overmars: “We moeten nog een aantal maanden geduld hebben voordat Antony hier kan beginnen, maar we hebben met hem een creatieve speler in huis gehaald die voorin op alle posities uit de voeten kan. Het staat vast dat ook komende zomer spelers van ons gaan vertrekken. Daar moeten we op vooruit lopen, dus is het mooi dat het gelukt is deze transfer af te ronden.”

Tekst: Ajax.nl
Hopelijk het begin van een succesvolle periode! :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Neefkens
Erelid
Berichten: 556
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Antony

Bericht door Neefkens » za feb 22, 2020 8:14 pm

Lijkt spectaculaire speler. Heel net bedrag.
Die 6 miljoen extra is pas als de CL halen, dus dat kunnen we dan betalen... :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40616
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Antony

Bericht door Marillion » za feb 22, 2020 8:17 pm

Het is natuurlijk veel geld. Maar binnen de context van de eerdere verhalen valt het eigenlijk wel mee inderdaad (als hij kan voetballen tenminste).

Kennelijk was het São Paulo veel waard dat Ajax bereid was (en in staat) om direct geld over te maken in plaats van de gebruikelijke termijnen.
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Antony

Bericht door Gaizka1985 » za feb 22, 2020 8:26 pm

Ik ben enthousiast, gaat een publiekslieveling worden denk/hoop ik!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Antony

Bericht door WP_Legend » zo feb 23, 2020 8:43 am

Ik ben heel benieuwd... Stijf links, kan een groot nadeel zijn, is namelijk makkelijker verdedigbaar, maar als je uitzonderlijk bent met 1 been, dan heb je daar meer aan dan dat je matig bent met 2.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40616
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Antony

Bericht door Marillion » zo feb 23, 2020 10:36 am

Kijk naar een speler als Robben. Die was niet alleen stijf links maar had eigenlijk ook maar één beweging. Daar is 'ie toch aardig succesvol mee geweest.

Ik heb nog helemaal niets van deze jongen gezien. Zal vd week eens wat Youtube scouting doen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Antony

Bericht door Trab » zo feb 23, 2020 10:52 am

Ik ben wel enthousiast aan de hand vde beelden die ik gezien heb. We kunnen wel iemand gebruiken die een mannetje kan uitspelen. Neres en Promes zijn toch meer spelers die gelanceerd moeten worden. Zie hem op de beelden ook veel buitenom passeren dus volgens mij valt het wel mee met dat stijf links. Ik geloof wel in die jongen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Antony

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 23, 2020 11:27 am

Uw Youtube scout WkCdWn is wat minder enthousiast; maar vermoedelijk heb ik alleen de filmpjes gekeken waarin hij over of naast schiet, stijver dan stijf linksbenig is en zich soms zo makkelijk laat vallen dat je je afvraagt waarom hij niet al een paar jaar bij Getafe speelt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Antony

Bericht door 999 » zo feb 23, 2020 11:28 am

Als het bedrag klopt, valt dat in ieder geval mee ..

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Antony

Bericht door Yopii » zo feb 23, 2020 11:53 am

Moeilijk te zeggen wat die jongen kan aan de hand van filmpjes, want ze laten nooit zien wat een speler doet zonder bal.

Het ziet er wel leuk uit, maar hoe effectief is het? Wat heb je aan een vrije trap ergens bij de zijlijn na weer een duikelpartij? Wat dat betreft ben ik geneigd het met Weekend Cees eens te zijn. Tegelijkertijd zie je wel dat hij rap is en technisch vaardig, dus wie weet wat eruit komt als Ten Hag met hem aan het werk gaat. Ik denk wel dat hij even nodig zal hebben, raar genoeg voor z'n grote aankoop. Hij is natuurlijk niet gewend aan alle bijkomende eisen, zoals positiespel en druk zetten.

Het blijft een gok, maar dat is altijd zo met het budget van Ajax. Zekerheidjes kosten drie keer zoveel.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40616
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Antony

Bericht door Marillion » zo feb 23, 2020 12:03 pm

Het kan zomaar zijn dat ze net zo'n traject als met Neres doen. Dus heel geleidelijk brengen. In het geval van Neres misschien zelfs wel iets te geleidelijk.

Een speler met snelheid en een individuele actie wil je in principe vrijheid geven. Maar hij zal wel mee moeten doen in het collectief druk zetten op de tegenstander. Als één speler dat niet doen ben je gezien tegen een goede tegenstander.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Antony

Bericht door Trab » zo feb 23, 2020 12:19 pm

Stukje op VI over hem:

“Via het analysesysteem Instat zijn de beelden van het grote talent ruimschoots voorhanden. In de Braziliaanse Série A kwam Antony tot nog toe tot 32 wedstrijden. Daarin scoorde de aanvaller vier keer en gaf hij zes assists. Het talent brak definitief door na de strijd om de São Paulo Youth Cup. Antony schitterde in het megagrote toernooi, ook wel het walhalla voor internationale scouts genoemd. Hij scoorde in de finale en werd uitgeroepen tot beste speler van het toernooi. Sindsdien heeft hij een vaste basisplaats in het eerste elftal van São Paulo.
Het doelpunt dat Antony maakt in het duel met Chapecoense op 3 november, bewijst de woorden van de Braziliaanse scout. Dat de bal op de Arjen Robben-manier hard in de linkerbovenhoek verdwijnt, maakt de goal een plaatje. Maar net zo makkelijk legt Antony iedereen in de luren door de bal hard en droog in de korte hoek te schieten. Voor het doel is de dribbelaar rustig en houdt hij steeds het overzicht, zodat hij de beste optie kan kiezen.

HAKIM ZIYECH

Ajax had Antony al sinds 2017 in het vizier. Nederlandse kenners van het Braziliaanse voetbal vergelijken het talent ook met Hakim Ziyech. Alleen is Antony volgens hen sneller. Aangezien de kans groot is dat na Ziyech ook David Neres Ajax komende zomer voor een mega miljoenenbedag verlaat, is het niet gek dat Overmars zo diep in de buidel tast voor dit toptalent.
Op de beelden zien we dat Antony net als Ziyech zeer comfortabel is aan de bal. Met buitenkant links neemt hij hem vaak aan, de blik daarna direct naar voren, bal naar binnenkappen met buitenkant links om met een perfecte trap de ballen – net zoals Ziyech dat zo meesterlijk doet – perfect aangesneden over de defensie van de tegenstander te draaien. Alleen doet hij dit in vergelijking met Ziyech nog te weinig.
Antony is verder geen speler die voortdurend aan de zijlijn blijft. Hij heeft er geen enkele moeite mee in de spits op te duiken als de ballen van links komen. Geregeld begint hij in het aanvalsspel van São Paulo ook aan de binnenkant op de rechterflank, zodat er aan de zijkant ruimte is voor de opkomende back. Het doet denken aan het spel van Ajax waarbij Ziyech, als hij naar binnenkomt, de bal kan meegeven aan de opkomende Mazraoui of Dest.
Lui is Antony ook allerminst, de aanvaller heeft er geen enkele moeite mee een volle sprint over zestig meter te maken als hij denkt dat hij het eindstation van een aanval kan zijn. Hij heeft voorts een agressiviteit in zijn spel die we eerder bij Argentijnen verwachten dan van Brazilianen, die het toch het liefst van Jogo Bonito willen hebben.”


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Antony

Bericht door Jinne » zo feb 23, 2020 1:07 pm

Ben benieuwd. Aanvulling op Neres en Promes of toch vervanger voor de eerste? Jammer dat ie van de winter niet kwam. Extra buitenspeler had wel fijn geweest. Ryan Sr is nog niet veel so far.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Antony

Bericht door Jöhnk » zo feb 23, 2020 2:08 pm

Toch wel een goed gevoel bij deze deal. Op basis van de beelden lijkt hij me een ongeslepen diamant. Altijd oppassen met vergelijkingen, maar wat ik zie doet me een beetje denken aan Robben bij FC Groningen. Die speelde toen als een blinde kip zonder rendement maar je zag ook de potentie van exceptionele klasse.

De prijs is verder lager dan verwacht en de contractduur is goed. Het lijkt er een beetje op alsof Sao Paulo snel geld nodig had - ook gezien het feit dat ze de laatste 20 procent van Neres zo graag wilden 'verzilveren' (of er moet iets met Neres aan de hand zijn waar wij niet van weten maar laten we daar niet van uitgaan). Daar heeft Ajax slim gebruik van gemaakt. Dus goed gedaan van Overmars.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Antony

Bericht door peter » zo feb 23, 2020 2:53 pm

Verder is het heel slim om nu al wat aankopen te presenteren. Daarmee straal je uit dat we de lat hoog leggen en al volop bezig zijn met het samenstellen van een goede selectie voor volgend jaar.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Antony

Bericht door Giacomo Puccini » zo feb 23, 2020 5:49 pm

Op basis van youtube zie ik een combinatie van Younes en Leonardo. Een klein mannetje met weinig rendement, die vooral bezig lijkt met matenaaien en dribbels op de vierkante postzegel. Ik ga me denk ik kapot ergeren aan dit joch, maar ik laat me graag positief verrassen.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40616
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Antony

Bericht door Marillion » vr mar 06, 2020 7:02 pm

Lekker begin. Antony is geselecteerd voor de Olympische Spelen en mist daardoor de voorbereiding van Ajax.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Antony

Bericht door Mr. Ajax » vr mar 06, 2020 10:02 pm

Marillion schreef:
vr mar 06, 2020 7:02 pm
Lekker begin. Antony is geselecteerd voor de Olympische Spelen en mist daardoor de voorbereiding van Ajax.
Moeten we hopen dat ze snel daaruit vliegen of mist ie sowieso de voorbereiding dan?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Antony

Bericht door Gezond verstand » za mar 07, 2020 3:18 am

Marillion schreef:
vr mar 06, 2020 7:02 pm
Lekker begin. Antony is geselecteerd voor de Olympische Spelen en mist daardoor de voorbereiding van Ajax.
Ajax kan er voor kiezen om Anthony niet vrij te geven. De OS staat niet op de FIFA kalender en clubs zijn dus niet verplicht om spelers af te staan.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Antony

Bericht door Jinne » za mar 07, 2020 7:04 am

Het is door Corona ook nog even de vraag of de OS op geplande data doorgaan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Antony

Bericht door Gaizka1985 » za mar 07, 2020 11:01 am

Marillion schreef:
vr mar 06, 2020 7:02 pm
Lekker begin. Antony is geselecteerd voor de Olympische Spelen en mist daardoor de voorbereiding van Ajax.
Dat wist Ajax natuurlijk al toen ze hem contracteerden.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Antony

Bericht door Trab » wo apr 08, 2020 5:13 pm

Voor wat het waard is de mening van Piet de visser over Anthony en Giovanni in VI:

‘Anthony dat wordt een topper! Ik heb hem al jarenlang hoog zitten. Op zijn 16e zag ik hem voor het eerst spelen in Brazilië onder-17. Ik was meteen van hem onder de indruk. Prachtige, technische voetballer. Een heel goede, korte dribbel, veel snelheid, een prachtige trap. Hij is nog wel wat speels. Op dat vlak zal hij zich moeten aanpassen. Voor zijn capaciteiten komt hij tot veel te weinig doelpunten en assists. Hij moet directer worden in zijn spel, daar moet hij hard aan gaan werken’.

Over Giovanni:’och,och, Fan-tas-ti-sche speler. Ben ik ook helemaal gek van. Hem zag ik op zijn 14e al voetballen als jeugdinternational. Hij is jonger dan Anthony en nu nog niet zo ver, maar kan wel verder komen. Hij heeft wel die directheid in zijn spel. Als hij dribbelt, dan eindigt dat in een assist of een schot. Ik heb hem zulke goede wedstrijden zien spelen. Ik verbaas me er eerlijk gezegd over dat Ajax hem heeft kunnen pakken. Geweldige zet. Ik blijf hem heel goed volgen, reken maar.’


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40616
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Antony

Bericht door Marillion » wo apr 08, 2020 6:30 pm

Nou nou. Dat is stevige taal op z'n oude dag. Als ze half zo goed zijn dan zijn we spekkoper.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Antony

Bericht door Jöhnk » wo apr 08, 2020 7:55 pm

Hoe het ook mag aflopen; Piet heeft ze ontdekt.

Hij heeft Huntelaar toen ook ontdekt op het jeugd EK in 2006. Dat is toch komisch? Toen speelde die al bij Ajax!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Antony

Bericht door peter » do apr 09, 2020 7:41 am

En toch hoor ik liever dit soort teksten in plaats van dat hij negatief is. :ajaxsmiley.gif:

Plaats reactie