Maarten Stekelenburg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Cruijff » wo mei 24, 2023 6:03 pm

Nihad schreef:
wo mei 24, 2023 5:28 pm
Koeman had met toch op een gegeven moment op de bank gezet ten faveure van Vonk?
Nee, Danny Blind koos voor Hans Vonk als eerste keeper.
Vonk keepte toen oa tijdens de thuisnederlaag tegen fey dat tot voor kort de enige thuisnederlaag tegen de kakkies in 18 jaar tijd was.

Een deel van die periode was Stekelenburg wel geblesseerd, maar nog zou op basis van de aanwezige keepers het logisch zijn geweest als Vonk 3e doelman zou zijn.

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Andriy Demchenko » do mei 25, 2023 8:04 am

WP_Legend schreef:
do mei 18, 2023 9:38 pm
Is er nog wat beschikbaar in Nederland als 3e keep? Leeuwenburgh?
Dat moet je echt niet willen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13746
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Jinne » do mei 25, 2023 10:57 am

Alleen Gorter heeft ook niet echt meters gemaakt bij Aberdeen en die wil vast ook niet derde keep zijn. Wie speelt er nu bij Jong Ajax het meest? En is oudste Setford al weer fit?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

De Dominee
Berichten: 5803
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door De Dominee » do mei 25, 2023 11:08 am

Die gaat wel verlengen volgens de laatste geruchten in ieder geval (Sethford).
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18266
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Yopii » vr jun 23, 2023 11:39 am

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... an-der-sar

Nog meer gezwam in de ruimte. Wat is talent? Toewijding is extreem belangrijk. Alles eruit halen moet in je karakter zitten. Als Stekelenburg niet de hardheid had om het uiterste van zichzelf te eisen, was hij dus geen topkeeper. Dan ontbrak er dus iets essentieels aan hem, waardoor hij de laatste stap naar de top niet kon zetten.

Dat is ook gebleken, want zijn carrière in het buitenland verliep teleurstellend. Waar Sar zichzelf wist terug te knokken, lukte Maarten dat niet.

En geluk? Mwah... Sar had een veel betere staat van dienst (CL met Ajax) dan Steek. Daardoor is het ook logisch dat hij net iets meer kansen kreeg.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Jöhnk » za jun 24, 2023 1:23 pm

Ik ken weinig mensen die voetbal intensief volgen en tegelijk er zo weinig kijk op hebben als Endt.

Van der Sar heeft na Juventus strafrondes gelopen bij Fulham. Waar hij door zichzelf te hervinden en uiteindelijk goed te presteren (ik herinner me een buitenaardse wedstrijd van hem tegen Arsenal waarin hij alles tegenhield) zichzelf in de kijker van Ferguson/Man United keepte.

Stekelenburg beheerste bepaalde onderdelen van het keepersmetier niet zo goed. Op hoge ballen was hij erg zwak, bijvoorbeeld. Hij acteerde de topkeeper maar was dat niet.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13326
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Nihad » za jun 24, 2023 5:42 pm

Gozer was een doorsnee keeper. Niks meer en niks minder. Ik herinner mij toen hij geblesseerd raakte in eerste kampioensjaar onder Boer en toen Vermeer hem geruisloos verving. Dat gaf toen te denken.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie