Maarten Stekelenburg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Trab » zo mar 07, 2021 9:13 pm

Lionel schreef:Toch niet meer dan logisch?

Ik zou Cilissen, Bijlow en Maarten meenemen.
Bijlow? Serieus? Die gast heeft nog niks laten zien en is constant geblesseerd. Die Marsman is 3x beter dan Bijlow en dat is niet eens een topkeeper.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Trab » zo mar 07, 2021 9:21 pm

Dubbel schreef:
Bondscoach Frank de Boer heeft zondag zijn voorlopige Oranje-selectie bekendgemaakt voor de komende WK-kwalificatiewedstrijden. Ajax-doelman Maarten Stekelenburg en FSV Mainz 05-verdediger Jeremiah St. Juste zijn de meest opvallende namen.
Het kan snel gaan.
St juste..Jezus. Kan die beter Timber selecteren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Nihad » zo mar 07, 2021 9:25 pm

Hij kan beter heel Ajax selecteren. :drecul.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Dubbel » zo mar 07, 2021 9:29 pm

Bijlow dus nog achter Bizot en Drommel.
Keepers: Marco Bizot (AZ), Jasper Cillessen (Valencia), Joël Drommel (FC Twente), Tim Krul (Norwich City), Maarten Stekelenburg (Ajax).

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Lionel » zo mar 07, 2021 9:31 pm

Bijlow is net terug he... of heeft nu weer een kleine terugslag maar is wel degelijk een groot talent.

Uiteraard komt hij pas in aanmerking als hij fit is etc. maar ik zou niet weten waarom je een Krul / Bizot of dat niveau moet selecteren.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Trab » zo mar 07, 2021 9:48 pm

Lionel schreef:Bijlow is net terug he... of heeft nu weer een kleine terugslag maar is wel degelijk een groot talent.

Uiteraard komt hij pas in aanmerking als hij fit is etc. maar ik zou niet weten waarom je een Krul / Bizot of dat niveau moet selecteren.
Noem mij 1 goede wedstrijd die Bijlow heeft gekeept. Die goser wordt gehypt obv niks. De keren dat ik hem zag - oa Europees tegen die Oostenrijkers - vond ik hem maar matig en onzeker. Laatst tegen AZ ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Lionel » zo mar 07, 2021 11:44 pm

Ik kan geen wedstrijd opnoemen maar heb hem een aantal reddingen zien maken waarvan ik wel wat talent dacht te zien.

Maar goed. Mijn voorstel was ook theoretisch van aard.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Cruijff » ma mar 08, 2021 12:57 pm

Lionel schreef:
zo mar 07, 2021 11:44 pm
Ik kan geen wedstrijd opnoemen maar heb hem een aantal reddingen zien maken waarvan ik wel wat talent dacht te zien.

Jij noemde hem een paar maanden geleden als suggestie voor een aankoop door Ajax.

In de poulefase EL hebben Feyenoord en Bijlow echt zeer zwakke prestaties neergezet.
Op RTL7 herhaalden ze echt 8 of 9 keer een situatie tegen Dinamo Zagreb waar hij zich voor een bal gooide. Tja, als je dat moment telkens maar in slow motion herhaalt lijkt het heel wat. Er zijn wel vaker keepers die zich voor een bal gooien.

In dezelfde wedstrijd liep hij een paar minuten eerder compleet onder een bal door, hij had werkelijk geen idee waar de bal toen was.
Spelers van de kakkies worden wel vaker compleet gehypt voordat ze ook maar 1 fatsoenlijke pot hebben gespeeld, de lat ligt daar nu eenmaal veel lager.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door 999 » ma mar 08, 2021 1:06 pm

Nou gehypt vind ik een groot woord, maar dat er blijkbaar bij sommige analisten voor Feyenoord spelers andere criteria gelden w.b. kwalitet-analyse ben ik wel met je eens.

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Lionel » ma mar 08, 2021 1:37 pm

Cruijff schreef:
ma mar 08, 2021 12:57 pm
Lionel schreef:
zo mar 07, 2021 11:44 pm
Ik kan geen wedstrijd opnoemen maar heb hem een aantal reddingen zien maken waarvan ik wel wat talent dacht te zien.

Jij noemde hem een paar maanden geleden als suggestie voor een aankoop door Ajax.

In de poulefase EL hebben Feyenoord en Bijlow echt zeer zwakke prestaties neergezet.
Op RTL7 herhaalden ze echt 8 of 9 keer een situatie tegen Dinamo Zagreb waar hij zich voor een bal gooide. Tja, als je dat moment telkens maar in slow motion herhaalt lijkt het heel wat. Er zijn wel vaker keepers die zich voor een bal gooien.

In dezelfde wedstrijd liep hij een paar minuten eerder compleet onder een bal door, hij had werkelijk geen idee waar de bal toen was.
Spelers van de kakkies worden wel vaker compleet gehypt voordat ze ook maar 1 fatsoenlijke pot hebben gespeeld, de lat ligt daar nu eenmaal veel lager.
Ik vind hem een talentvolle keeper. Talentvoller dan een Drommel en alle andere keepers die er zijn in Nederland. Met het oog op de toekomst had ik het begrepen als hij erbij zou zitten.
IK GELOOF!!!!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Andriy Demchenko » zo mar 14, 2021 8:49 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do mar 04, 2021 9:25 pm
WP_Legend schreef:Zijn uittrappen zien er altijd uit alsof ie in slow motion gaat, maar dan gaat die bal toch als een peer naar voren.
Hahaha zo beleef ik ze ook ja. En ze komen nog best wel vaak aan bij het juiste shirtje ook!
https://www.youtube.com/watch?v=ranNQTcX3cw moet ook altijd hier aan denken.

Toch vind ik het wel netjes dat in ieder geval een paar mensen in dt topic toegeven dat het wel meevalt met Stekelenburg als keeper en de apocalypse niet op ons is neergedaald.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Lionel » zo mar 14, 2021 9:04 am

Wil niet beweren dat er een verband bestaat tussen de afwezigheid van Onana maar sinds Stekelenburg keept hebben we onze beste wedstrijden gespeeld.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Gezond verstand » zo mar 14, 2021 10:04 am

Andriy Demchenko schreef:
zo mar 14, 2021 8:49 am


Toch vind ik het wel netjes dat in ieder geval een paar mensen in dt topic toegeven dat het wel meevalt met Stekelenburg als keeper en de apocalypse niet op ons is neergedaald.
Hij is dan ook amper getest. Dat de apocalypse niet op ons is neergedaald zoals jij zegt komt door Rensch, Timber, Blind, Tagliafico, Alvarez en Martinez. Wacht maar als hij een beetje onder druk komt te staan, en als er hoge ballen gaan komen. Dan kunnen jij en anderen gaan toegeven dat Stekelenburg een zwakke keeper is.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Andriy Demchenko » zo mar 14, 2021 10:25 am

Gezond verstand schreef:
zo mar 14, 2021 10:04 am
Andriy Demchenko schreef:
zo mar 14, 2021 8:49 am


Toch vind ik het wel netjes dat in ieder geval een paar mensen in dt topic toegeven dat het wel meevalt met Stekelenburg als keeper en de apocalypse niet op ons is neergedaald.
Hij is dan ook amper getest. Dat de apocalypse niet op ons is neergedaald zoals jij zegt komt door Rensch, Timber, Blind, Tagliafico, Alvarez en Martinez. Wacht maar als hij een beetje onder druk komt te staan, en als er hoge ballen gaan komen. Dan kunnen jij en anderen gaan toegeven dat Stekelenburg een zwakke keeper is.
En dus maar Scherpen in doel toch/ :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif: :drecul.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Marillion » zo mar 14, 2021 10:56 am

Hij heeft toch ook gewoon een aantal goede ingrepen gehad?

Plus, dat de defensie goed is blijven presteren daar heeft Stekelenburg natuurlijk ook een aandeel in. Men heeft vertrouwen in hem. Dat zie je terug op het veld.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Gezond verstand » ma mar 15, 2021 12:30 pm

Andriy Demchenko schreef:
zo mar 14, 2021 10:25 am
Gezond verstand schreef:
zo mar 14, 2021 10:04 am
Andriy Demchenko schreef:
zo mar 14, 2021 8:49 am


Toch vind ik het wel netjes dat in ieder geval een paar mensen in dt topic toegeven dat het wel meevalt met Stekelenburg als keeper en de apocalypse niet op ons is neergedaald.
Hij is dan ook amper getest. Dat de apocalypse niet op ons is neergedaald zoals jij zegt komt door Rensch, Timber, Blind, Tagliafico, Alvarez en Martinez. Wacht maar als hij een beetje onder druk komt te staan, en als er hoge ballen gaan komen. Dan kunnen jij en anderen gaan toegeven dat Stekelenburg een zwakke keeper is.
En dus maar Scherpen in doel toch/ :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif: :drecul.gif:
Die had net zoveel goals tegen gehad dankzij die sterke defensie.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door 999 » wo mar 31, 2021 3:48 pm

Ook Brobbey en Idrissi krijgen brief van directie

Ajax zegt contract Maarten Stekelenburg op
author avatar
Door MIKE VERWEIJ

Updated 12 min geleden
22 min geleden in VOETBAL

Het is een week van uitersten voor Maarten Stekelenburg (38). De keeper van Ajax vierde deze week zijn rentree bij het Nederlands elftal, maar kreeg ook een formele opzegging van zijn aflopende contract in Amsterdam. De club benadrukt met Stekelenburg in gesprek te zijn over een nieuwe verbintenis.

Conform de cao in het betaalde voetbal zijn clubs verplicht spelers voor 1 april te laten weten wat er met de aflopende contracten gebeurt. Anders worden die stilzwijgend verlengd. Bij Ajax is het al jaren het beleid dat iedereen met een aflopend contract, dus ook degenen met wie de club langer door wil, de vertrekkende en gehuurde spelers, deze brief krijgt. Daarom ging Ajax bij Stekelenburg, maar ook bij de naar RB Leipzig vertrekkende Brian Brobbey en huurling Oussama Idrissi tot actie over.

Stekelenburg kwam voor dit seizoen transfervrij over van Everton en schikte zich in een rol als reservekeeper achter André Onana. Door de dopingschorsing van de Kat van Kameroen werd Stekelenburg eerste doelman. Ondanks het feit dat hij in de afgelopen seizoenen slechts een beperkt aantal wedstrijden speelde, haalde Stekelenburg vrijwel direct een hoog niveau. Het resulteerde in een uitverkiezing voor het Nederlands elftal.

BEKIJK OOK:

Terug van weggeweest: deze internationals gingen Maarten Stekelenburg voor
Bij de Jong Ajax-spelers Anass Salah-Eddine, Enric Llansana, Neraysho Kasanwirjo, Quinten Timber en Daan Reiziger plofte eveneens een ’ontslagbrief’ op de mat. Met Salah-Eddine, Llansana, Kasanwirjo en Timber zijn gesprekken gaande over een nieuw contract. Waar de toekomst van Reiziger ligt, is niet bekend.
De T.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door 999 » za apr 03, 2021 10:51 am

ERVARING EEN PLUS
Maarten Stekelenburg: „Ik keep niet omdat ik de critici de mond wil snoeren, maar omdat ik het mooiste beroep ter wereld heb.”

FOTO’S

AJAX IMAGES/JASPER RUHE

& GETTY IMAGES

Maarten Stekelenburg Keeper redt Ajax uit brand: ’Uit het niets moest ik er staan en tot dusver gaat het goed’
door Mike Verweij

De paniek bij Ajax na de positieve dopingtest van keeper André Onana sloeg om in bewondering. Respect voor reservedoelman Maarten Stekelenburg (38), die er direct stond op het moment dat zijn club hem nodig had. Het is zijn verdienste dat bijna niemand meer over de (één jaar) geschorste Onana praat.

AMSTERDAM Het leek voor Maarten Stekelenburg een onmogelijke opgave: Onana doen vergeten. De Kat van Kameroen was seizoenenlang de beste keeper van de Eredivisie en excelleerde in de Champions League, terwijl Stekelenburg de laatste jaren vooral duimen zat te draaien op de reservebank van Southampton en Everton. Maar in de WK-finalist van 2010 kwam in zijn tweede periode bij Ajax de échte sportman naar boven. In de kwartfinale van de Europa League wordt hij beloond met een krachtmeting met zijn oude club AS Roma.

Wat waren je verwachtingen toen je op 22 juni 2020 een eenjarig contract bij Ajax tekende?

„Ik was sowieso blij dat ik weer thuis was en wilde laten zien dat ik er klaar voor was als er iets met André zou gebeuren.”

Hoe heb je de afgelopen jaren vanuit Engeland naar de verrichtingen van Onana gekeken?

„Vanzelfsprekend ben ik Ajax altijd blijven volgen. En de laatste jaren – toen Ajax de finale van de Europa League en de halve finale van de Champions League haalde – zag ik iemand op doel staan die elke week beter werd. Onana kan echt tot de beste keepers van de wereld gaan behoren.”

Waarom koos je voor een terugkeer naar Nederland?

„Mijn contract bij Everton liep af. En vanwege corona ontstond een onzekere situatie, waarin ik geen duidelijkheid kreeg of de club langer met me door wilde. Het werd maar uitgesteld en uitgesteld. Ik heb een gezin met drie kinderen en als je van Everton geen antwoord krijgt, neem je zelf een beslissing. Dat heeft ook met de inschrijving voor de scholen voor mijn zoons en het opzeggen van de huur van mijn huis in Engeland te maken. Het was goed zo. We wilden naar Nederland. En als je dan teruggaat, hoop je natuurlijk op één club: Ajax. Gelukkig meldde die zich ook. Nee, het contact ontstond pas nadat ik bij Everton vertrok. Dat was de volgorde.”

Wanneer hoorde je over de positieve test van Onana en wat was je eerste reactie?

„De dag voordat zijn schorsing officieel bekend werd. Op een filmavond thuis met de kinderen. Ik had net de chips voor ze gepakt en toen belde Erik ten Hag. Welke film het was? Geen idee. Die heeft geen indruk gemaakt, was ook niet echt mijn genre. Bovendien dacht ik vooral aan de onverwachte kans die ik zou krijgen. Ik was blij voor mezelf, maar leefde natuurlijk ook met André mee.”

Hoever ben je verwijderd van je zilveren-WK 2010-vorm?

„Ik denk dat je dat aan anderen moet vragen. Ik heb de laatste jaren niet heel veel gespeeld, maar ben wel altijd hard blijven trainen. Uit het niets moest ik er staan. En tot dusver gaat het goed.”

Laat ik het anders vragen dan. Op welke punten heb je jezelf sindsdien verbeterd en wat is minder geworden?

„Ik moet geen lange sprints meer trekken, want die zijn echt een stuk minder geworden. Gelukkig doe je dat als keeper niet zo vaak. Maar mijn ervaring is een plus. Alles wat in het veld gebeurt, heb je al een keer meegemaakt. Ik probeer er te staan op de momenten dat ik er moet staan, te coachen en rust uit te stralen.”

Verbaast je fitheid je of had je wel verwacht drie duels in acht dagen te kunnen keepen?

„We hebben al het hele seizoen een gigantisch druk programma en de komende weken wordt dat niet anders. In het begin speelde André en trainde ik wel harder. Nu leef ik van wedstrijd tot wedstrijd en daar tussendoor is het herstellen en voorbereiden. Qua fysieke belasting is het in totaal ongeveer hetzelfde. En nee, dat heeft me niet verbaasd. De laatste vijf jaar heb ik geen training gemist, dus ik ben fit.”

Waar komen de verhalen vandaan dat je niet leeft als een prof?

„Dat soort imago’s ontstaat doordat één of twee mensen dat vertellen en het vervolgens als waarheid wordt gezien. Dan heb je een stempel waar je niet meer vanaf komt. Ik heb vroeger weleens een sigaretje gerookt. Daar ben ik negen jaar geleden mee gestopt, maar zogenaamd rook ik een pakje per dag. En na de wedstrijd drink ik een biertje. Maar je weet hoe het werkt: één biertje in de week is, nadat tien mensen dat hebben doorverteld, opeens een krat per dag. Ik zou ook geen trainingsbeest zijn. Maar volgens mij sta ik als eerste op het veld en ben ik er als laatste van af.”

Heb je alle critici de mond gesnoerd?

„Je kan je hier niet tegen verdedigen en daar heb ik ook helemaal geen zin in. Ik keep niet omdat ik de critici de mond wil snoeren, maar omdat ik het mooiste beroep ter wereld heb en bij Ajax ben.”

Hoe lekker voor je lijf was de interlandbreak met weliswaar Oranje-trainingen, maar geen wedstrijden?

„We hebben bij Ajax tot dusver een geweldig 2021 achter de rug, zonder nederlagen, met heel goede wedstrijden en soms wat mindere potjes. We zitten in een goede flow, die van mij had mogen doorgaan. Maar het was geweldig om weer bij Oranje te zijn. Zeker omdat ik weet dat er een EK aan komt. Het zou een beloning zijn om daar bij te mogen zijn.”

Geeft een eventueel kampioenschap evenveel voldoening als de titel van 2011?

„In 2011 snakte iedereen naar het dertigste kampioenschap, de derde ster. Ik kwam net terug van het WK, waar we de finale hadden verloren. Op dat moment baalde ik als een stekker. Maar het was natuurlijk een fantastisch toernooi. Volgens mij had ik na het duel met Spanje drie of vier dagen vrij, omdat we in de voorronde van de Champions League speelden. Ik zat op dat moment al bijna tien jaar bij Ajax en was gewoon veel te weinig kampioen geworden. Nadat Frank de Boer het had overgenomen, zetten we een goede reeks neer. Voor mij persoonlijk was het jammer dat ik na de eerste wedstrijd tegen Spartak Moskou in februari geblesseerd raakte aan mijn duim, waardoor ik moest worden geopereerd en het einde seizoen was. Het is heel erg frustrerend als je geblesseerd bent als de prijzen worden verdeeld. Maar het voelde desondanks ook als mijn titel. Het zou geweldig zijn wanneer we na mijn terugkeer direct weer kampioen worden.”

Wanneer is jouw seizoen geslaagd?

„Als je nog om drie prijzen strijdt, wil je drie prijzen winnen. Maar we kijken niet verder dan de eerstvolgende wedstrijd, omdat dat ons heeft gebracht waar we nu staan: in de positie om te oogsten.”

Zien we over een jaar of zeven de volgende Stekelenburg onder de lat bij Ajax?

Lachend: „Mijn oudste zoon, Sem van elf, keept bij vv Limmen, doet het goed en vindt het hartstikke leuk. Dat laatste vind ik het belangrijkste, want het gaat op die leeftijd om plezier maken. Naud van acht en Mees van vijf hebben ervoor gekozen om te voetballen. Maar Sem heeft het druk. Hij traint maandag en woensdag met zijn eigen team, heeft dinsdag keeperstraining en doet op donderdag mee met Onder 13, in een groot doel. Iedere vader zegt over zijn zoon dat hij goed is, maar hij doet het echt leuk.”
AS Roma goed en gevaarlijk’
AMSTERDAM Maarten Stekelenburg verheugt zich in de kwartfinale van de Europa League op het weerzien met AS Roma, de club waarvoor hij Ajax in 2011 verruilde. „Een prachtige, grote, maar ook moeilijke club, waar ik twee jaar heb mogen spelen”, aldus de keeper.

„Luis Enrique was net trainer geworden, maar besloot na een jaar op te stappen. Ik kwam van Ajax, waar ik tien jaar lang de jeugdopleiding had doorlopen en dat echt als thuis voelde. Dan kom je in de Serie A. En daar werkte het net allemaal even anders.”

Stekelenburg ziet kansen om de halve finale te bereiken. „Het zal een gevecht worden, want het is een goede en gevaarlijke ploeg. Wij zullen twee keer top moeten zijn. Dan kan het zo maar zo zijn dat we doorgaan.”
’Ajax en ik komen er wel uit’

AMSTERDAM Maarten Stekelenburg begrijpt dat de fans van Ajax zich rot schrokken door het bericht dat de club zijn contract had opgezegd. „Ik kreeg ook een pushbericht van De Telegraaf. En opeens stond mijn telefoon roodgloeiend.”

Mensen die het artikel niet goed hadden gelezen, stelde hij gerust. „Volgens de cao moest Ajax voor 1 april formeel de aflopende contracten opzeggen. Maar we zijn in gesprek over een nieuwe éénjarige verbintenis. En je gaat niet met elkaar om de tafel als er geen intentie is om bij te tekenen. Ajax wil nog een jaar met me door en ik met Ajax. Dus daar komen we wel uit.”
De T.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Andriy Demchenko » di mei 18, 2021 1:53 pm

Dušan Tadić is blij met hoe de schorsing van André Onana is opgevangen door Maarten Stekelenburg. De Kameroener werd in februari geschorst vanwege het overtreden van de dopingregels. Hierdoor moest de 38-jarige Stekelenburg het stokje overnemen en de routinier deed dit uitstekend.


Na de winterstop moest Ajax het in de Europese wedstrijden stellen zonder Sébastien Haller en Onana. 'Het is moeilijk, in het bijzonder wat er met Andre is gebeurd', laat Tadić weten in gesprek met Voetbalprimeur. 'Wij staan achter hem. Het is jammer, maar ik hoop dat hij snel terugkeert. Hij is sterk.'

De aanvoerder van de Amsterdammers ziet dat Stekelenburg zijn rol onder de lat uitstekend vervult sinds hij Onana moest vervangen. 'We hebben een ongelooflijk goede keeper, de beste doelman van Nederland. Wanneer je met hem traint zie je dat het heel moeilijk is om tegen hem te scoren. Hij is net als Van der Sar: hoe ouder hij is, hoe beter hij wordt. Hij is als een goede wijn'. Tadić zou Stekelenburg zonder twijfel op het doel zetten van Oranje tijdens het EK. 'Dat is duidelijk', sluit de Serviër af.
Ajaxshowime


Onze aanvoerder is wel enthousiast
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Rooie » di jun 01, 2021 7:26 pm

Het wordt zo - door alle onverwachte ontwikkelingen - wel zijn jaar he :smallgrin.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Dubbel » di jun 01, 2021 10:35 pm

Rooie schreef:
di jun 01, 2021 7:26 pm
Het wordt zo - door alle onverwachte ontwikkelingen - wel zijn jaar he :smallgrin.gif:
Ik krijg zo langzamerhand het vermoeden dat Maarten weleens het brein achter die 'vergissing' van Onana kan zijn geweest. :666.gif:

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Yopii » wo jun 02, 2021 10:35 am

Haha, je zou het haast gaan denken.

We hebben in Nederland geen overschot aan topkeepers, zeg.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Andriy Demchenko » ma jun 14, 2021 6:48 am

Rooie schreef:
di jun 01, 2021 7:26 pm
Het wordt zo - door alle onverwachte ontwikkelingen - wel zijn jaar he :smallgrin.gif:
paar kleine foutjes maar over de hele voldoende gisteren.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door bryan » ma jun 14, 2021 1:07 pm

Tim Krul heeft 118 wedstrijden gekeept in het afgelopen 3 jaar.
Stekelenburg in het afgelopen 8 jaar 64 wedstrijden.

Wel sneu voor Krul vind ik. Ik had (en zou nog steeds) Krul opstellen.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Iniesta » ma jun 14, 2021 1:14 pm

Tja, Krul is er verantwoordelijk voor slechte wk kwalificatie tegen Turkije
Twee echte fouten daar gemaakt.
Ik zou liever met Stekelenburg achter mij
spelen dan met Krul

Plaats reactie