Maarten Stekelenburg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door bryan » ma jun 14, 2021 1:28 pm

Petr Cech heeft ook wel eens een fout gemaakt tegen Turkije waardoor zijn team niet doorging. Keepte daarna nog eens 8 jaar voor Tsjechie.

Toch wel een ding van het voetbalcultuur van Oranje, heb ik altijd gevonden, dat spelers heel erg worden afgerekend op één slechte prestatie. Schept een sfeer waarbij iedereen bang is om een fout te maken.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Lionel » ma jun 14, 2021 3:07 pm

Krul is niet zo goed. Dat is het probleem.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Arthur » ma jun 14, 2021 3:23 pm

Ik denk dat ik Krul uberhaupt niet geselecteerd had. Erg matige keeper inderdaad.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Marillion » ma jun 14, 2021 4:35 pm

bryan schreef:
ma jun 14, 2021 1:07 pm
Tim Krul heeft 118 wedstrijden gekeept in het afgelopen 3 jaar.
Stekelenburg in het afgelopen 8 jaar 64 wedstrijden.

Wel sneu voor Krul vind ik. Ik had (en zou nog steeds) Krul opstellen.
Het gaat er bij het Nederlands elftal natuurlijk vooral om hoe iemand het recent heeft gedaan. Prestaties van 2 of 3 jaar terug zijn van geen enkele waarde meer.

Stekelenburg stond er direct als vervanger van Onana. Dat was toch best een lastige klus want vooraf was er bij supporters niet bijzonder veel vertrouwen. Vanaf minuut één zag je echter dat zijn verdediging wel vertrouwen in hem had en hij heeft eigenlijk niets geks gedaan. Op basis daarvan snap ik de keuze wel. Je bent ook wat meer in beeld bij Ajax dan wanneer je bij Norwich speelt.

Ik denk overigens niet dat ze elkaar heel veel ontlopen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door bryan » di jun 15, 2021 4:29 pm

Krul heeft ook afgelopen seizoen een hele seizoen gekeept. 36 wedstrijden en 18 keer de nul gehouden, zijn team is als kampioen gepromoveerd.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Andriy Demchenko » di jun 15, 2021 7:36 pm

bryan schreef:
di jun 15, 2021 4:29 pm
Krul heeft ook afgelopen seizoen een hele seizoen gekeept. 36 wedstrijden en 18 keer de nul gehouden, zijn team is als kampioen gepromoveerd.
Wat je in mijn ogen in je betoog nog wel eens overslaat is dat je in Nederland in het heen en verleden nog wel eens spelers hebt gehad die in hun eigen competitie prima leverden maar zodra men in Oranje kwam nooit hun echte niveau haalden. Seedorf is natuurlijk het meest bekende voorbeeld. Ook PSV Keeper Zoet had er nogal last van dat zodra hij in Oranje stond het allemaal wat klassen minder was. Ook Krul was altijd de gedoodverfde nummer twee achter Cillessen (wat ook geen wereldkeeper is) onder verschillende bondscoaches, dat heeft in mijn ogen wel zijn redenen.

Ik denk dat de keuze voor Stekelenburg vooral gevallen is op basis van de rust die hij de defensie geeft en het feit dat hij meevoetballend echt wel een klasse beter is dan Krul.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door 999 » vr aug 13, 2021 12:21 pm

Doelman Stekelenburg zet punt achter interlandcarrière
Doelman Maarten Stekelenburg zit niet bij de voorselectie van Oranje. De 63-voudig international was, mede door afwezigheid van Jasper Cillessen, tijdens het EK afgelopen zomer nog eerste keeper, maar heeft nu bedankt voor het Nederlands elftal.

De keeper van Ajax maakte in 2004 zijn debuut bij Oranje, maar het duurde nog vier jaar voor hij eerste keeper werd. Tijdens het wereldkampioenschap van 2010 maakte Stekelenburg veel indruk, maar bij het WK in 2014 was de doelman er niet bij.

Afgelopen maart werd Stekelenburg na een afwezigheid van bijna vijf jaar weer opgeroepen voor het Nederlands elftal. Dat had hij mede te danken aan André Onana, de Ajax-doelman die werd geschorst vanwege doping. Stekelenburg nam zijn plek in bij de Amsterdammers en wist zich in de kijker te spelen bij toenmalig bondscoach Frank de Boer.

Stekelenburg begint het nieuwe eredivisieseizoen bij Ajax wel als eerste doelman.
Nos.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Historicus » za aug 14, 2021 10:21 pm

999 schreef:
vr aug 13, 2021 12:21 pm
Doelman Stekelenburg zet punt achter interlandcarrière
Doelman Maarten Stekelenburg zit niet bij de voorselectie van Oranje. De 63-voudig international was, mede door afwezigheid van Jasper Cillessen, tijdens het EK afgelopen zomer nog eerste keeper, maar heeft nu bedankt voor het Nederlands elftal.

De keeper van Ajax maakte in 2004 zijn debuut bij Oranje, maar het duurde nog vier jaar voor hij eerste keeper werd. Tijdens het wereldkampioenschap van 2010 maakte Stekelenburg veel indruk, maar bij het WK in 2014 was de doelman er niet bij.

Afgelopen maart werd Stekelenburg na een afwezigheid van bijna vijf jaar weer opgeroepen voor het Nederlands elftal. Dat had hij mede te danken aan André Onana, de Ajax-doelman die werd geschorst vanwege doping. Stekelenburg nam zijn plek in bij de Amsterdammers en wist zich in de kijker te spelen bij toenmalig bondscoach Frank de Boer.

Stekelenburg begint het nieuwe eredivisieseizoen bij Ajax wel als eerste doelman.
Nos.
Zou Stekelenburg dat hebben beslist voor of nadat Van Gaal de voorselectie bekend maakte, waarin wel Pasveer van Ajax zit. Van Gaal heeft eerder al Stekelenburg uit Oranje geknikkerd. Toen ontketende Van Gaal een discussie dat Vermeer de beste keeper voor Oranje zou zijn, terwijl die op de bank bij Ajax zat, waar CIllessen de eerste keeper was. Zou Van Gaal nu denken van voor dit ene duel kan Pasveer misschien keepen omdat hij tenminste wedstrijdfit is en behoorlijk keept.

De andere drie keepers zijn namelijk Justin Bijlow, Joël Drommel en Tim Krul. Krul is sowieso niet goed genoeg. Over Cillessen wordt in de media gespeculeerd of hij vandaag fit genoeg is om te keepen in een Spaans competitieduel.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Historicus » za aug 14, 2021 10:21 pm

OVerigens zou het me niet verrassen als Van Gaal het leuk vindt om te stoken bij Ajax door de 2e keeper te selecteren.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door zeux » za aug 14, 2021 10:49 pm

Historicus schreef:
za aug 14, 2021 10:21 pm
OVerigens zou het me niet verrassen als Van Gaal het leuk vindt om te stoken bij Ajax door de 2e keeper te selecteren.
Hij zal die potjes in september toch moeten winnen. Staat net iets teveel op het spel om spelletjes te spelen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Mano » ma aug 23, 2021 8:56 am

Steek doet niet veel geks maar ook niks uitmuntend goed.
Twijfel ballen houdt hij al niet meer tegen.
Hij gaat echt geen punten pakken.

met penalty's, 1 vs 1 of moeilijke ballen, heb je niets meer aan hem.

Best wel slecht voor een Ajax dat je 2 van dit soort gasten heb.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Arthur » ma aug 23, 2021 4:11 pm

Je hebt gewoon 2 keepers die op de winkel passen totdat hopelijk Gorter er klaar voor is.
Het is verre van ideaal, maar topkeepers zijn helaas dungezaaid.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Yopii » ma aug 23, 2021 4:49 pm

Mano schreef:
ma aug 23, 2021 8:56 am
Steek doet niet veel geks maar ook niks uitmuntend goed.
Twijfel ballen houdt hij al niet meer tegen.
Hij gaat echt geen punten pakken.

met penalty's, 1 vs 1 of moeilijke ballen, heb je niets meer aan hem.

Best wel slecht voor een Ajax dat je 2 van dit soort gasten heb.

Wat wil je, hij is nooit zo goed geweest en inmiddels tellen de jaren ook.

Onana pakte punten, dat mag je van Steek niet verwachten. Helaas.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Trab » ma aug 23, 2021 4:55 pm

Mano schreef:Steek doet niet veel geks maar ook niks uitmuntend goed.
Twijfel ballen houdt hij al niet meer tegen.
Hij gaat echt geen punten pakken.

met penalty's, 1 vs 1 of moeilijke ballen, heb je niets meer aan hem.

Best wel slecht voor een Ajax dat je 2 van dit soort gasten heb.
Die goal die hij tegen kreeg is nog tot daar aan toe. Volgens mij werd zijn zicht iets belemmerd waardoor hij te laat naar de hoek ging.
Waar ik mij meer aan stoor is dat hij bijna alles lang speelt terwijl hij gewoon een verdediger kan inspelen. Zo kan je nooit opbouwen en onder de druk uit spelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Mano » ma aug 23, 2021 4:57 pm

Ook dat.

Die goal, ik verwijt het hem niet maar je hoeft ook niet te verwachten dat hij hem WEL pakt.
Dat is eigenlijk wat ik zeg.

Onana kon dan soms zo katachtig reageren dat je met 3 punten naar huis ging ondanks een zaadpot


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Lionel » ma aug 23, 2021 5:17 pm

Trab schreef:
ma aug 23, 2021 4:55 pm
Mano schreef:Steek doet niet veel geks maar ook niks uitmuntend goed.
Twijfel ballen houdt hij al niet meer tegen.
Hij gaat echt geen punten pakken.

met penalty's, 1 vs 1 of moeilijke ballen, heb je niets meer aan hem.

Best wel slecht voor een Ajax dat je 2 van dit soort gasten heb.
Die goal die hij tegen kreeg is nog tot daar aan toe. Volgens mij werd zijn zicht iets belemmerd waardoor hij te laat naar de hoek ging.
Waar ik mij meer aan stoor is dat hij bijna alles lang speelt terwijl hij gewoon een verdediger kan inspelen. Zo kan je nooit opbouwen en onder de druk uit spelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eens. Mag wel iets meer risico in. Moet wel zeggen dat ook de verdedigers daar een rol in hebben.

Ik vond Stekelenburg voor het EK prima. Lijkt alsof het EK hem geen goed heeft gedaan.
IK GELOOF!!!!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Dubbel » di sep 21, 2021 5:17 pm

Weer zijn lies. Einde verhaal voor Steek lijkt het. Laatste contractjaar, Onana met een paar weken weer beschikbaar en een aanstormend talent in het 2e. Zelfs als hij weer snel fit is en dan de strijd wint van Pasveer dan is de kans dat hij 1e keeper wordt vrij klein.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10235
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door WP_Legend » wo okt 06, 2021 3:00 pm

Einde seizoen, einde carrière!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Jinne » wo okt 06, 2021 3:03 pm

Kak
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Ramona » wo okt 06, 2021 3:06 pm

Idd! Gaat 'lekker' met onze keepers! :1evil.gif:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door mattie » wo okt 06, 2021 3:27 pm

Dan maar Gorter voor de leeuwen..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Arthur » wo okt 06, 2021 3:31 pm

mattie schreef:
wo okt 06, 2021 3:27 pm
Dan maar Gorter voor de leeuwen..
Tja, dan kun je Pasveer daarna ook wel afschrijven. Toch een risico voor als Gorter alsnog niet voldoet.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Trab » wo okt 06, 2021 3:36 pm

Gorter is er nog lang niet klaar voor. Zag hem een paar keer in de oefenwedstrijden en toen was hij niet echt overtuigend. Nog ff Pasveer en vanaf nov Onana op goal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door brigade zuid » wo okt 06, 2021 4:42 pm

mattie schreef:
wo okt 06, 2021 3:27 pm
Dan maar Gorter voor de leeuwen..
Pasveer kan er in ieder geval geen klote van.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door mattie » wo okt 06, 2021 4:52 pm

Trab schreef:
wo okt 06, 2021 3:36 pm
Gorter is er nog lang niet klaar voor. Zag hem een paar keer in de oefenwedstrijden en toen was hij niet echt overtuigend. Nog ff Pasveer en vanaf nov Onana op goal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Never eerst ff pillen slikken..Ajax betaald door..vervolgens niet verlengen en ws al getekend bij Inter..never nooit ..desnoods Pasveer/Gorter en in de winterstop kijken wat je kunt halen
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Plaats reactie