Jurriën Timber

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Jurriën Timber

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 20, 2022 8:53 pm

Gaizka1985 schreef:
wo jul 20, 2022 8:49 pm
De Dominee schreef:
wo jul 20, 2022 7:14 pm
Nadert overeenstemming met Ajax over verlenging contract, aldus Romano.
Hoeveel bronnen heeft die gozer trouwens wel niet? Wie zal dit nieuws gelekt hebben?
Ajax zelf, dat lijkt me de gemene deler in alle Ajax nieuwtjes van de afgelopen weken. Gewoon de persvoorlichter, neem ik aan.
Ajax!

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jurriën Timber

Bericht door Yopii » wo jul 20, 2022 8:55 pm

Trab schreef:
wo jul 20, 2022 7:47 pm
Hamstra en Huntelaar zijn wel echt goed bezig! Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hangt van de voorwaarden af. Verlenging? Clausule? :confused.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Jurriën Timber

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jul 20, 2022 9:07 pm

Giacomo Puccini schreef:
Gaizka1985 schreef:
wo jul 20, 2022 8:49 pm
De Dominee schreef:
wo jul 20, 2022 7:14 pm
Nadert overeenstemming met Ajax over verlenging contract, aldus Romano.
Hoeveel bronnen heeft die gozer trouwens wel niet? Wie zal dit nieuws gelekt hebben?
Ajax zelf, dat lijkt me de gemene deler in alle Ajax nieuwtjes van de afgelopen weken. Gewoon de persvoorlichter, neem ik aan.
Onze Thijs misschien wel :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Jurriën Timber

Bericht door Trab » wo jul 20, 2022 9:57 pm

Yopii schreef:
Trab schreef:
wo jul 20, 2022 7:47 pm
Hamstra en Huntelaar zijn wel echt goed bezig! Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hangt van de voorwaarden af. Verlenging? Clausule? :confused.gif:
Verlenging en salarisverhoging ga ik vanuit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De Dominee
Berichten: 5803
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Jurriën Timber

Bericht door De Dominee » do jul 21, 2022 7:33 am

Ik vrees ook een gelimiteerde transfersom. Hoop dat die meevalt. Moet rond de 60 liggen wat mij betreft.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jurriën Timber

Bericht door Lionel » do jul 21, 2022 7:39 am

De Dominee schreef:
do jul 21, 2022 7:33 am
Ik vrees ook een gelimiteerde transfersom. Hoop dat die meevalt. Moet rond de 60 liggen wat mij betreft.
Zal mij verbazen als er een clausule in staat. Tenzij die 100 miljoen is. Wat wint Ajax daarmee? Niks toch?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Jurriën Timber

Bericht door Trab » do jul 21, 2022 7:52 am

De Dominee schreef:Ik vrees ook een gelimiteerde transfersom. Hoop dat die meevalt. Moet rond de 60 liggen wat mij betreft.
Op basis waarvan? Ajax werkt toch niet met clausules? Kan me niet heugen dat we iemand voor een vastgesteld bedrag hebben verkocht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Jurriën Timber

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jul 21, 2022 7:55 am

De Dominee schreef:Ik vrees ook een gelimiteerde transfersom. Hoop dat die meevalt. Moet rond de 60 liggen wat mij betreft.
Die snap ik ook even niet; waarom zou Ajax dat doen en Timber dat perse willen? Als ie zo goed blijft en zelfs nog verbetert, gaat ie sowieso gekocht worden door een topclub met poen. Hij hoeft niet bang te zijn dat Ajax irreëel hoge bedragen vraagt, zie Martinez.

De Dominee
Berichten: 5803
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Jurriën Timber

Bericht door De Dominee » do jul 21, 2022 8:36 am

Ajax wil verlengen. Voor Timber lijkt me dat niet perse nodig. Dus in ruil wil hij een hoger salaris.

Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat hij gezien heeft hij moeilijk Ajax doet met Martinez en Antony. Aangezien hij komende zomer weg zal willen, zit hij niet te wachten om het zichzelf moeilijk te maken met een verlenging. Ergo: een vaste transfersom erin.

Is dat zo onlogisch? Onwenselijk vanuit Ajax, zeker.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Jurriën Timber

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jul 21, 2022 9:11 am

Zo moeilijk deed Ajax niet toch? In een paar weken tijd alles uitonderhandeld en Martinez maakt een mooie transfer. Ik denk dat Timber nu naar de hoogste salarisschaal van Ajax gaat en dan dik tevreden is zonder gelimiteerde transfersom. En dan Ajax komende zomer de hoofdprijs gunt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jurriën Timber

Bericht door Jöhnk » do jul 21, 2022 9:18 am

Meewerken schijnt tegenwoordig te betekenen dat je met het eerste-de-beste bod akkoord gaat. Maar in mijn optiek heeft Ajax bij zowel Martinez als Haller als Gravenberch keurig meegewerkt.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jurriën Timber

Bericht door Mano » do jul 21, 2022 9:24 am

Trab schreef:
do jul 21, 2022 7:52 am
De Dominee schreef:Ik vrees ook een gelimiteerde transfersom. Hoop dat die meevalt. Moet rond de 60 liggen wat mij betreft.
Op basis waarvan? Ajax werkt toch niet met clausules? Kan me niet heugen dat we iemand voor een vastgesteld bedrag hebben verkocht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ziyech had volgens mij een vaste som.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jurriën Timber

Bericht door Mano » do jul 21, 2022 9:26 am

Jöhnk schreef:
do jul 21, 2022 9:18 am
Meewerken schijnt tegenwoordig te betekenen dat je met het eerste-de-beste bod akkoord gaat. Maar in mijn optiek heeft Ajax bij zowel Martinez als Haller als Gravenberch keurig meegewerkt.
Precies!
meewerken betekent: niet te veel vragen want dat blijft er nog wat over in de pot over, voor de zaakwaarnemer.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee
Berichten: 5803
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Jurriën Timber

Bericht door De Dominee » do jul 21, 2022 9:29 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do jul 21, 2022 9:11 am
Zo moeilijk deed Ajax niet toch? In een paar weken tijd alles uitonderhandeld en Martinez maakt een mooie transfer. Ik denk dat Timber nu naar de hoogste salarisschaal van Ajax gaat en dan dik tevreden is zonder gelimiteerde transfersom. En dan Ajax komende zomer de hoofdprijs gunt.
Ik hoop het!
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jurriën Timber

Bericht door Yopii » do jul 21, 2022 11:06 am

Mano schreef:
do jul 21, 2022 9:24 am
Trab schreef:
do jul 21, 2022 7:52 am
De Dominee schreef:Ik vrees ook een gelimiteerde transfersom. Hoop dat die meevalt. Moet rond de 60 liggen wat mij betreft.
Op basis waarvan? Ajax werkt toch niet met clausules? Kan me niet heugen dat we iemand voor een vastgesteld bedrag hebben verkocht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ziyech had volgens mij een vaste som.
Tagliafico ook.

Hoe minder een club betaalt, hoe meer er aan de strijkstok blijft hangen voor de speler en zijn zaakwaarnemer.

Dat 'gunnen' is in de praktijk betrekkelijk.

Ik moet eerlijk zeggen, als ik Timber was zou ik Ajax alles gunnen, maar tegelijkertijd zou ik proberen ervoor te zorgen dat ik zelf over mijn toekomst kon beslissen, dus kon vertrekken als ik dat wilde.

Een afweging: desnoods minder salaris in ruil voor autonomie.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Jurriën Timber

Bericht door Arthur » do aug 18, 2022 5:51 pm

Verlengd tot 2025. Hoppa!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jurriën Timber

Bericht door Marillion » do aug 18, 2022 5:52 pm

Had van mij nog wel een jaar bij gemogen maar dit is in ieder geval iets. Mooi! :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jurriën Timber

Bericht door Lionel » do aug 18, 2022 6:01 pm

Denk niet dat Timber dat wilde. Maar dit is echt prima. Dit betekent dat hij zelfs nog een jaar na dit jaar kan blijven.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jurriën Timber

Bericht door Marillion » do aug 18, 2022 6:08 pm

Ik denk inderdaad niet dat hij dat zou doen. Of wel, maar dan alleen met een vaste transfersom.

Prima zo. Club én speler tevreden. Dat willen we hebben.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jurriën Timber

Bericht door Yopii » do aug 18, 2022 7:39 pm

Arthur schreef:
do aug 18, 2022 5:51 pm
Verlengd tot 2025. Hoppa!
:headbang.gif:


Hopelijk zonder clausule.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Jurriën Timber

Bericht door Zuidema » do aug 18, 2022 9:29 pm

Yopii schreef:
do aug 18, 2022 7:39 pm

Hopelijk zonder clausule.
Ik lees nergens iets over een clausule in de media. Alleen dat zijn salaris sterk verhoogd is.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jurriën Timber

Bericht door Marillion » do aug 18, 2022 9:33 pm

Ajax doet doorgaans niet aan clausules. Hooguit zijn er wel eens afspraken in de informele sfeer gemaakt over meewerken. Maar zelden tot nooit met een echt concreet bedrag. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat nu wel hebben gedaan.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jurriën Timber

Bericht door Yopii » do aug 18, 2022 11:36 pm

Zuidema schreef:
do aug 18, 2022 9:29 pm
Yopii schreef:
do aug 18, 2022 7:39 pm

Hopelijk zonder clausule.
Ik lees nergens iets over een clausule in de media. Alleen dat zijn salaris sterk verhoogd is.

Dat zeggen ze ook nooit, behalve in Spanje. Maar daar zijn de afkoopsommen fictief.

Overmars maakte wel degelijk afspraken, dat is ook best gebruikelijk. Geen idee hoe Hamstelaar er tegenover staan.

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jurriën Timber

Bericht door Lionel » vr aug 19, 2022 7:01 am

En die afspraken vielen nooit slecht uit voor Ajax.

Als Hamstelaar rond de 10 miljoen voor Schuurs durven te vragen, gaan ze Timber niet weg doen voor minder dan 50.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58788
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jurriën Timber

Bericht door 999 » vr aug 19, 2022 10:39 am

Ontwikkeling gaat boven euro’s bij Ajacied, die in hartje Amsterdam niet te missen valt
Jurriën Timber zet Engelse top ondanks duizelingwekkende bedragen in wachtkamer
author avatar
Door MIKE VERWEIJ

Updated Gisteren, 19:01
Gisteren, 19:00
in VOETBAL


AMSTERDAM - De bijna volledige Engelse top – met Manchester United als meest volhardende club – deed een moord voor zijn handtekening, maar Jurriën Timber bleek onvermurwbaar. De centrale verdediger van Ajax en Oranje heeft in zijn hoofd de route naar een Europese topclub zorgvuldig uitgestippeld, is pas 21 jaar en verkiest zijn ontwikkeling boven euro’s. In plaats van de oversteek over Het Kanaal te wagen, werd het contract van de Utrechter bij de landskampioen opengebroken, opgewaardeerd en verlengd tot de zomer van 2025. Dat ging overigens niet zonder slag of stoot. De club heeft hem rijkelijk beloond voor zijn uitstekende ontwikkeling.


Als de hele wereld vindt dat Erik ten Hag linksaf moet slaan, dan gaat hij naar rechts. Wat dat betreft lijkt Timber wel een beetje op de trainer, die hem onbegrensd vertrouwen gaf. Door de reuzenstappen die hij bij Ajax in de Champions League zette, zijn grote aandeel in de 36e landstitel van de Amsterdammers én zijn goede optredens bij Oranje, was Timber misschien wel de meest begeerde jonge, rechter centrale verdediger van Europa. En velen hadden hetzelfde advies: gaan.

Maar Jur, zoals zijn voornaam afgekort over het Amsterdamse trainingsveld schalt, had zelfs de normaal gesproken zwaarwegende mening van Louis van Gaal niet nodig. Tegen de stroom in vindt ook de bondscoach dat een langer verblijf in de Johan Cruijff ArenA en op De Toekomst verstandig is voor zijn pupil, in wie hij in potentie een verdediger van wereldklasse ziet. Timber had die conclusie zelf al getrokken en het advies van Van Gaal was slechts een goede bevestiging.


Duizelingwekkende bedragen
Het nam niet weg dat de Ajax-verdediger wel met zijn oren klapperde toen hij door zijn zaakwaarnemer Christopher Coffie op de hoogte werd gebracht van de duizelingwekkende bedragen die de Premier League-top-6 aan salarissen bood. Ook de door Ajax opgeworpen barrière, een zeer hoge transfersom, zou zonder met hun ogen te knipperen door de Engelsen worden geslecht. Maar Timber werd er niet door aan het twijfelen gebracht.

Zijn managementteam Forza Sport Group bracht beleefdheidsbezoeken aan meerdere geïnteresseerden, bedankte hen namens en in samenspraak met Jurriën voor de getoonde belangstelling en zei resoluut dat een transfer op dit moment onbespreekbaar is. Maar ze voegden daar vriendelijk aan toe in een later stadium graag weer aan te schuiven.

Vertrouwen en verbeteren
Net als Memphis Depay en Georginio Wijndaldum eerder bij PSV deden, wil Timber alvorens zijn vleugels uit te slaan met Ajax eerst nog een keer kampioen worden én sterk voor de dag komen in de Champions League. Hij heeft het gevoel dat er onder de nieuwe trainer Alfred Schreuder en met de aankopen Steven Bergwijn, Owen Wijndal, Brian Brobbey, Calvin Bassey en Francisco Conceiçao iets moois groeit. Hoewel hij tot de beste spelers van de afgelopen Eredivisie behoorde, ziet hij voor zichzelf nog voldoende verbeterpunten om de komende maanden hard aan te werken. Met de kampioensschaal als aandenken, wil hij eventueel volgend jaar zomer een transfer maken. Door nu zijn contract te verlengen, bedankt Timber de club voor het vertrouwen in hem als speler.

Jurriën Timber groeide snel na zijn debuut uit tot vaste basisspeler bij Ajax.
Jurriën Timber groeide snel na zijn debuut uit tot vaste basisspeler bij Ajax.Ⓒ PROSHOTS
Zijn keuze om te blijven heeft voornamelijk te maken met zijn eigen gestelde doelen. De speler is van mening dat hij zich nog genoeg kan verbeteren en is ook vastberaden dit seizoen in Nederland de volgende stappen in zijn ontwikkeling te maken. Hoewel Van Gaal de stelregel alleen spelers op te stellen die bij hun clubs spelen heeft losgelaten, is het voor Timber met het oog op het WK van groot belang dat hij volop minuten en meters maakt. De door Feyenoord opgeleide en door Ajax overgenomen verdediger schuurt tegen de Oranje-basis aan en ruikt zijn kans om op het eindtoernooi uit te groeien tot vaste en bepalende international. Het zou zijn marktwaarde alleen maar verder opvijzelen.

Uit het nieuwe contract dat hij bij Ajax heeft getekend, spreekt veel vertrouwen. Timber wordt in één klap een van de grootverdieners in Amsterdam. Tot scheve gezichten in de kleedkamer leidt dat geenszins, want het waren juist de bepalende spelers als Dusan Tadic, Daley Blind, Davy Klaassen, Steven Berghuis en Steven Bergwijn zelf die bij Timber én de Amsterdamse clubleiding aandrongen op het behoud van de ijzersterke verdediger, die onder alle omstandigheden rustig blijft.
De T.

Plaats reactie