Brian Brobbey

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Brobbey halen

Nee, helemaal niet
0
Geen stemmen
Alleen als hij gratis is
0
Geen stemmen
Alleen als we huren
5
24%
Alleen als Haller vertrekt
0
Geen stemmen
Halen tot een transfersom van vijf miljoen
2
10%
Halen tot een transfersom van tien miljoen
10
48%
Halen tot een transfersom van vijftien miljoen
4
19%
Halen tot een transfersom tot achttien miljoen
0
Geen stemmen
Tranfersom maakt me niet uit, als we hem maar binnenhalen
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Marillion » di dec 29, 2020 7:48 pm

Ik zit eigenlijk te wachten op zo'n moment als met Cruijff en Beenhakker in De Meer. Dat er iemand van de tribune naar beneden komt en even uitleg geeft over de juiste opstelling en tactische invulling.

Gewoon even kappen met dat eigenwijze trainers gedrag en de juiste mensen op de juiste plaats zetten zodat we kampioen worden en de club niet zwaar in de problemen komt. Menig trainer zou een moord doen voor een voorhoede met Neres, Tadic en Antony.

De vraag is alleen wie dat moet gaan doen. Misschien moeten we Van Gaal eens uitnodigen. Die is er wel type voor. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door zeux » di dec 29, 2020 7:56 pm

Marillion schreef:
di dec 29, 2020 7:48 pm

De vraag is alleen wie dat moet gaan doen. Misschien moeten we Van Gaal eens uitnodigen. Die is er wel type voor. :smile-ajax.gif:
:ajaxsmiley.gif: :ajaxscarf.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Yopii » wo dec 30, 2020 12:44 pm

Dat dacht Koeman ook, destijds. Vandaar dat hij LVG heeft weggewerkt bij Ajax. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door 999 » vr jan 08, 2021 6:25 pm

Ten Hag noemt contractsituatie met Brobbey 'doodzonde'

Ten Hag noemt contractsituatie met Brobbey 'doodzonde'

Brian Brobbey heeft tot teleurstelling van trainer Erik ten Hag nog altijd geen akkoord bereikt met Ajax over een nieuw contract. De huidige verbintenis van de achttienjarige aanvaller loopt op 30 juni van dit jaar af.

'Hij heeft een jaar of tien deel uitgemaakt van de opleiding, is opgetraind bij Jong Ajax en betrokken bij het eerste. Het is bijzonder spijtig dat er nog geen handtekening staat', vertelde Ten Hag tijdens zijn perspraatje richting de kraker tegen PSV van zondag. 'Hij moet de keuze maken, het is aan hem. Hij heeft nu ook het recht om met andere clubs te praten.'

Ten Hag nam ook het woord 'doodzonde' in de mond. 'Het is een jongen die hier uit de omgeving komt. Het mooiste zou zijn om hier een carrière te starten om vervolgens ooit, een volgende stap te maken.'

Dit Eredivisie-seizoen maakte Brobbey in twee Eredivisie-duels zijn opwachting, waarin hij eenmaal tot scoren kwam.
VI.nl

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Marillion » vr jan 08, 2021 6:31 pm

Het beeld is wel duidelijk denk ik. De grens is bereikt in de contractonderhandeling en er ligt vanuit Ajax gezien een take it or leave it bod. Met dit soort uitspraken proberen ze druk nog wat op te voeren en het publiek voor te bereiden op zijn vertrek. Ondertussen is Raiola de markt aan het afstruinen op zoek naar het meest financieel meest interessante bod.

Aan Brobbey nu de keuze. Voor een jongen van zijn leeftijd hoeft het echt niet erg te zijn om het seizoen te beginnen als de nummer twee achter Haller. Maar als hij elders beter af denkt te zijn dan moet 'ie maar gaan.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Lionel » vr jan 08, 2021 8:13 pm

Ik zou het niet eens willen als Ajax.

Houd de eer aan jezelf en iedere speler die niet op tijd bijtekent stellen we niet meer op en traint lekker apart tot er een club is die 15 miljoen neertelt als talent of hij gratis de deur uit mag.

Gravenberch tekent in de zomer dus bij voor een x-aantal jaar anders stellen we hem gewoon niet meer op of we verkopen hem voor minimaal 40 miljoen. Anders lekker laten wegrotten op de bank.

Doe dit 1* en iedere jeugdspeler denkt drie keer na voordat hij zich door Raiola laat vertegenwoordigen.

Want wat heeft hij ze te bieden? Zie Kishna en nog 100 andere talenten. Zelfs Pogba heeft het niet naar zijn zin door die dikke pizzavreter.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door zeux » vr jan 08, 2021 8:14 pm

Hierom is het zo tricky om zwaar op de jeugdopleiding te leunen voor het Eerste, zoals Cruijff wilde. Tien jaar in geïnvesteerd, paar wedstrijden in het Eerste.

Hij loopt gratis de poort van De Toekomst uit deze zomer. Krijgt Ajax dan nog opleidingsvergoedingen bij volgende transfers?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Brian Brobbey

Bericht door Trab » vr jan 08, 2021 8:50 pm

Lekker halfjaar niet laten spelen. Ben wel klaar met Brobbey. Waar ik me het meest aan stoor is dat ie al een halfjaar verkondigd te gaan verlengen. Zeg dan eerlijk ik verleng niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door 999 » vr jan 08, 2021 8:56 pm

18 jaar hé, en nog geen ruk gepresteerd ...

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Alexander » vr jan 08, 2021 10:25 pm

Trab schreef:
vr jan 08, 2021 8:50 pm
Lekker halfjaar niet laten spelen. Ben wel klaar met Brobbey. Waar ik me het meest aan stoor is dat ie al een halfjaar verkondigd te gaan verlengen. Zeg dan eerlijk ik verleng niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Valt me ook wel tegen. Hij leek me echt oprecht.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door elliquido » vr jan 08, 2021 10:40 pm

Wat is zijn perspectief?

Haller nog een jaar voor hem, en wellicht nog Traore.

Gast moet minuten maken. Hopelijk maakt ie de juiste sportieve keuze.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Brian Brobbey

Bericht door Trab » vr jan 08, 2021 10:49 pm

elliquido schreef:Wat is zijn perspectief?

Haller nog een jaar voor hem, en wellicht nog Traore.

Gast moet minuten maken. Hopelijk maakt ie de juiste sportieve keuze.
Als hij geen perspectief ziet dan kan hij dat toch zeggen? Waarom openlijk op tv keer op keer zeggen dat je gaat verlengen en het vervolgens niet doen? Zeg gewoon ik zie geen perspectief ik zoek mijn heil ergens anders.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10235
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Brian Brobbey

Bericht door WP_Legend » za jan 09, 2021 12:10 am

Hij had wel perspectief gehad, nu 3 jaar contract tekenen, 2 jaar uitgeleend worden en dan op je 20e basis plaats en een mooi contract verlenging, dan op je 22-23 een transfer naar een topclub.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Lionel » za jan 09, 2021 8:59 am

Zeux schreef:
vr jan 08, 2021 8:14 pm
Hierom is het zo tricky om zwaar op de jeugdopleiding te leunen voor het Eerste, zoals Cruijff wilde. Tien jaar in geïnvesteerd, paar wedstrijden in het Eerste.

Hij loopt gratis de poort van De Toekomst uit deze zomer. Krijgt Ajax dan nog opleidingsvergoedingen bij volgende transfers?
Ajax moet ze juist eerder binden. Leunen op de jeugd is geen ramp.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door peter » za jan 09, 2021 9:25 am

Kijk even naar het tijdpad waarop Brobbey keuzes moet maken ook hè. Ajax koopt zich helemaal scheel in spitsen in de afgelopen drie jaar hè. Danilo, Tadic, Huntelaar, Traoré en dan roept Ten Hag in juni dat Labyad ook spits is en reken maar dat het ook al in de zomer gonsde van de geruchten dat ze bezig waren met weer een nieuwe spits. Ze gaven zelfs aan dat ze Haller al hadden benaderd en ik geloof nog altijd dat ze daarna bij Zahavi hebben aangeklopt. Als B-keuze.

Je kan roepen dat Brobbey bij moet tekenen, maar in 2017-2020 hebben we zes mensen erbij gevist. Maar oh oh oh wat hebben we een vertrouwen in Brobbey.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22995
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Brian Brobbey

Bericht door raymon » za jan 09, 2021 10:06 am

Niet voor Ajax 1 maar als vaste spits voor jong Ajax wel. Zahavi, Haller, Huntelaar zijn niet zijn concurrenten op dit moment. En hij moet beseffen dat hij zijn uren moet maken bij Jong met de mogelijkheid tot minuten bij het eerste voordat hij de stap kan maken. Als hij dat niet inziet dan kun je ‘m beter laten gaan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Brian Brobbey

Bericht door Trab » za jan 09, 2021 10:18 am

Peter schreef:Kijk even naar het tijdpad waarop Brobbey keuzes moet maken ook hè. Ajax koopt zich helemaal scheel in spitsen in de afgelopen drie jaar hè. Danilo, Tadic, Huntelaar, Traoré en dan roept Ten Hag in juni dat Labyad ook spits is en reken maar dat het ook al in de zomer gonsde van de geruchten dat ze bezig waren met weer een nieuwe spits. Ze gaven zelfs aan dat ze Haller al hadden benaderd en ik geloof nog altijd dat ze daarna bij Zahavi hebben aangeklopt. Als B-keuze.

Je kan roepen dat Brobbey bij moet tekenen, maar in 2017-2020 hebben we zes mensen erbij gevist. Maar oh oh oh wat hebben we een vertrouwen in Brobbey.
Dat van Labyad in de spits is natuurlijk een blunder van jawelste geweest van Ten Hag. Voor de rest: Danilo is al afgeschreven en wordt verkocht, Huntelaar stopt en Tadic speelt liever op links. Het probleem van Brobbey is Traore. Dat is een leeftijdsgenoot, 1 jaar ouder maar. Als die er niet zou zijn was hij tweede man geweest achter Haller en had je ook nog Tadic achter de hand als derde keus. Een beetje zoals in 95 met Kluivert, Kanu en Ronald de Boer. Maar dan nog, hij is pas 18 hè? Misschien wordt Traore ook wel verkocht van de zomer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Marillion » za jan 09, 2021 10:42 am

Het is de vraag hoe realistisch het is dat er geen concurrentie zou zijn voor de spitspositie bij Ajax. Bovendien zijn de meeste van deze spelers helemaal geen concurrent voor Brobbey geweest. Huntelaar is na dit seizoen vertrokken en Danilo speelt al elders en als die al terug zou komen is het eerder voor de vleugel. In de wedstrijden waarin iemand als Labyad in de spits is geplaatst was Brobbey nog niet echt een optie.

Traore en Brobbey zitten elkaar wel in de weg. Al zou je het ook kunnen omdraaien door te stellen dat ze elkaar kunnen en moeten stimuleren om beter te worden. Maar beide hebben de leeftijd dat ze eigenlijk wekelijks moeten spelen bij Jong Ajax tenzij ze speeltijd kunnen pakken bij het eerste elftal. Hij kan zelfs nu nog de keuze maken om die strijd aan te gaan. Tweede optie achter Haller zou op dit moment helemaal niet zo gek zijn. Laten we eerlijk zijn. Het is niet dat Brobbey nu al te goed is om bij Ajax wissel te zijn. Hij heeft kwaliteiten maar ik wil nog wel even zien waar zijn plafond ligt.

Bovendien. Wat verwacht hij elders aan te treffen? Dat een club hem nu contracteert en dat hij daar als 18 jarige binnenkomt en de enige optie voor de spitspositie is? Bij IJsselmeervogels of Spakenburg misschien maar ga er maar vanuit dat hij elders ook met concurrentie te maken krijgt.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door columbus » za jan 09, 2021 10:48 am

Inderdaad. En als hij de concurrentie met een Troare niet aandurft, aangaat en wint heeft hij dus helemaal niets bij Ajax 1 te zoeken.

En wat je zegt, nu naar Milaan? Ben benieuwd, deze move heeft alles in zich om over een paar jaar bij PEC te eindigen

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10235
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Brian Brobbey

Bericht door WP_Legend » za jan 09, 2021 11:12 am

Inderdaad hij is geen toptalent... Eerder een aardig talent... En die krijgen nergens kansen... Kijk naar een Zirkzee een veel groter talent maar ook geen toptalent, een jaartje ouder, maar gewoon terug gezet naar het 2e van Bayern.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door peter » za jan 09, 2021 5:05 pm

Het gaat om het tijdspad. Dat Danilo nu weg is, is helemaal geen argument. Brobbey in de A1 met het vizier op Jong Ajax? Ajax koopt Danilo en Traoré. En zo verder. Brobbey sluit aan bij de A-selectie? Etc. Daar spreekt toch ook nul vertrouwen uit. Niet kijken naar de huidige situatie dus, maar over de momenten heen.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Brian Brobbey

Bericht door Trab » za jan 09, 2021 5:27 pm

Peter schreef:Het gaat om het tijdspad. Dat Danilo nu weg is, is helemaal geen argument. Brobbey in de A1 met het vizier op Jong Ajax? Ajax koopt Danilo en Traoré. En zo verder. Brobbey sluit aan bij de A-selectie? Etc. Daar spreekt toch ook nul vertrouwen uit. Niet kijken naar de huidige situatie dus, maar over de momenten heen.
Danilo is al in 2017 gehaald. Toen was Brobbey nog 15. Je kan moeilijk wachten op iemand van 15 vind je niet? Traore is in 2019 transfervrij gehaald van Ajax Cape Town. Daar kan je over twisten. Brobbey lag er toen ook een tijd uit met een enkelblessure. Maar goed, als we Traore vde zomer verpatsen voor 15-20 mio dan is het toch een goede deal geweest? Verdien je nog iets terug van dat hele Cape Town gebeuren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Brian Brobbey

Bericht door Trab » za jan 09, 2021 7:50 pm

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=382635


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Lionel » za jan 09, 2021 11:58 pm

Trab schreef:
za jan 09, 2021 5:27 pm
Peter schreef:Het gaat om het tijdspad. Dat Danilo nu weg is, is helemaal geen argument. Brobbey in de A1 met het vizier op Jong Ajax? Ajax koopt Danilo en Traoré. En zo verder. Brobbey sluit aan bij de A-selectie? Etc. Daar spreekt toch ook nul vertrouwen uit. Niet kijken naar de huidige situatie dus, maar over de momenten heen.
Danilo is al in 2017 gehaald. Toen was Brobbey nog 15. Je kan moeilijk wachten op iemand van 15 vind je niet? Traore is in 2019 transfervrij gehaald van Ajax Cape Town. Daar kan je over twisten. Brobbey lag er toen ook een tijd uit met een enkelblessure. Maar goed, als we Traore vde zomer verpatsen voor 15-20 mio dan is het toch een goede deal geweest? Verdien je nog iets terug van dat hele Cape Town gebeuren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Daar heeft Brobbey toch niks aan? Ajax koopt belachelijk veel spitsen.

Januari 2020, dan praat je over een nieuw contract als je contract afloopt in juni 2021. Op dat moment had Brobbey dus de volgende spelers voor zich:

- Tadic
- Traore
- Klaas Jan Huntelaar
- Danilo
- Labyad
- Promes (heeft EtH weleens geroepen)

Dan is daar nu, en in de zomer wilden ze ook al een spits bij, dus Haller erbij gekomen en is Danilo de topscorer van de Eredivisie.

We roepen dus wel lekker leuk dat we een opleidingsclub zijn maar Blind en Klaassen zijn teruggekocht, kun je ook zien als aankopen.

Kotarski kreeg ineens die klungel van een Scherpen erbij.

Rensch en Timber hebben te dealen met Alvarez en ook ineens een Klaiber.

We roepen hier allemaal om NOG een middenvelder naast Klaassen-Gravenberch-Kudus. En dan ziet onze trainer in Labyad en soms zelfs ook nog Promes een 10.

Op de linksback krijgt Martinez de voorkeur boven een echte linksback. In de zomer gaan we Van Aanholt halen.

Op de vleugels breekt de komende drie jaar ook geen talent door. In de spits nu met Haller overigens ook niet.

Wie nog serieus denkt en roept dat we een opleidingsclub zijn is niet goed. Het is maar goed dat er voor Jong Ajax regels zijn met betrekking tot de wissels anders had Sean Klaiber ook daar nog minuten gemaakt.

Trab, dit is niet persoonlijk bedoeld want hij heeft dit allemaal natuurlijk niet veroorzaakt, en nog een aantal supporters willen ook nog eens Schone halen voor erbij. Lekker veel ervaring. Lekker handig.

Want ervaring hebben we nog niet... Tadic, Blind, Klaassen, Nico, Promes, KJH... Mazraoui en Onana hebben ook al het een en ander meegemaakt. Klaiber en Labyad zijn ook geen 22.

En dan ons salarishuis. We blijven maar kopen en kopen en contracten uitdelen, ook in de Corona tijd. Het gaat een keer mis dit...
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 10, 2021 1:24 am

elliquido schreef:
vr jan 08, 2021 10:40 pm
Wat is zijn perspectief?

Haller nog een jaar voor hem, en wellicht nog Traore.

Gast moet minuten maken. Hopelijk maakt ie de juiste sportieve keuze.
Wat heeft ie dan allemaal laten zien tot dusver? Hij heeft het een paar maanden leuk gedaan bij Jong (leuk, want het is ook niet zo dat ie daar met twee vingers in de neus 35 erin knalt). Hij is 18 en krijgt toch al kansen in het eerste en zelfs in de CL. Wat wil je nog meer? Laat het een seizoen lang bij Jong zien, waarbij je ook minuten in het eerste krijgt, en dan zit je al heel dicht tegen een basisplekje in het eerste aan.

En ook wel belangrijk - zo geweldig is heel die Brobbey niet. Hij kan op kracht zeker een goaltje maken, maar we hebben het niet over een absolute wereldster hé.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie