Sebastien Haller

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Jöhnk » vr mar 05, 2021 10:51 am

De facto 6.5 (generieker: 6+). Als PSV 7 punten goedmaakt staan ze los bovenaan.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » vr mar 05, 2021 10:53 am

Maar omdat die halfjes niet bestaan bij de knvb, is het dus de facto het eerste punt boven een gelijke stand: 7 punten dus.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Jöhnk » vr mar 05, 2021 10:56 am

Nee, want bij 7 punten overbruggen door PSV staat Ajax niet meer bovenaan. Dat zei ik toch al? De stelling dat de voorsprong in feite 7 punten is, is daarmee net zo onzinnig als dat hij 8 of 15 of 30 punten is.

De feitelijke voorsprong is kleiner dan 7 punten maar groter dan 6. De facto 6.5 dus.

(Halfjes bestaan inderdaad niet. Maar als je daar strikt op wil zijn dan wordt het 6. Omdat als PSV 7 punten inhaalt Ajax nooit (samen) bovenaan zal staan, maar als PSV 6 punten goedmaakt er nog een heeel klein kansje bestaat dat ze ook het doelsaldo hebben goedgemaakt en precies gelijk komen.)

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » vr mar 05, 2021 12:47 pm

Het is maar hoe je het bekijkt. Phillips moet 7 punten halen om boven Ajax te komen, dus staat Ajax 7 punten voor. Want alleen als Phillips 7 punten haalt, komt Ajax achter te staan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Jöhnk » vr mar 05, 2021 1:32 pm

Nou nee. De definitie van voorsprong impliceert dat het gaat om het gat dat PSV moet overbruggen om op gelijke hoogte te komen. Dat is dus: 6 punten plus doelsaldo. De voorsprong van Ajax is derhalve kleiner dan 7 punten.

Jij geeft een eigen betekenis aan het woord voorsprong. Niet echt belangrijk verder, maar wel grappig hoe je blijft volharden in je ‘gelijk’.

Veel voetbaltrainers hebben ook gezegd, in lijn met jouw benadering, dat het doelsaldo telt voor een extra punt. Maar dat is het dus nét niet. Een subtiel verschil, voor de fijnproevers. :-)

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » vr mar 05, 2021 1:40 pm

Jöhnk schreef:Nou nee. De definitie van voorsprong impliceert dat het gaat om het gat dat PSV moet overbruggen om op gelijke hoogte te komen. Dat is dus: 6 punten plus doelsaldo. De voorsprong van Ajax is derhalve kleiner dan 7 punten.

Jij geeft een eigen betekenis aan het woord voorsprong. Niet echt belangrijk verder, maar wel grappig hoe je blijft volharden in je ‘gelijk’.
Net als jij. ;-)

Als Phillips 6 punten scoort, wint Ajjax. Dat gegeven blijf je ontkennen. :-)

Ik zeg niet voor niets ‘de facto’. Het is dus niet ‘feitelijk’ 7 punten, maar in de praktijk wel, omdat het doelsaldo niet in exacte punten wordt gemeten, maar wel in de uiteindelijke rangschikking meespeelt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Jöhnk » vr mar 05, 2021 1:49 pm

Nee hoor, niet net als ik. Ik geef geen nieuwe, zelf verzonnen, betekenis aan een woord.

Dan wint Ajax, ja, tenzij PSV ook het doelsaldo overbrugt. Dan komen ze exact op gelijke hoogte. Wat ik al zei dus. Hoe kom je erbij dat ik dat ‘blijf ontkennen’? Serieus...

Daarom: 6.5. Niet ‘de jure’, want halve punten bestaan niet in het voetbal, maar wel ‘de facto’. De voorsprong is groter dan 6 maar kleiner dan 7. Helaas is deze subtiliteit niet aan jou besteed.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » vr mar 05, 2021 2:12 pm

Jöhnk schreef:
vr mar 05, 2021 1:49 pm
Nee hoor, niet net als ik. Ik geef geen nieuwe, zelf verzonnen, betekenis aan een woord.

Dan wint Ajax, ja, tenzij PSV ook het doelsaldo overbrugt. Dan komen ze exact op gelijke hoogte. Wat ik al zei dus. Hoe kom je erbij dat ik dat ‘blijf ontkennen’? Serieus...

Daarom: 6.5. Niet ‘de jure’, want halve punten bestaan niet in het voetbal, maar wel ‘de facto’. De voorsprong is groter dan 6 maar kleiner dan 7. Helaas is deze subtiliteit niet aan jou besteed.
Jij gaat buiten de puntentelling van de knvb. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Iniesta » vr mar 05, 2021 3:29 pm

Uiteindelijk gaat het om verliespunten en staat psv toch echt 9+ verliespunten achter

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Jöhnk » vr mar 05, 2021 10:20 pm

Zeux schreef:
vr mar 05, 2021 2:12 pm
Jij gaat buiten de puntentelling van de knvb. :-)
Juist niet... ‘meer dan 6 maar minder dan 7 punten voorsprong’ is een directe consequentie van de rekenregels van de KNVB.

Je bent wel heel eigenwijs zeg, terwijl ik het volgens mij best duidelijk uitleg?

@Iniesta: uiteindelijk gaat het wel om de gehaalde punten. Die verliespunten moeten wel verzilverd worden natuurlijk.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » vr mar 05, 2021 10:54 pm

Jöhnk schreef:
vr mar 05, 2021 10:20 pm
Zeux schreef:
vr mar 05, 2021 2:12 pm
Jij gaat buiten de puntentelling van de knvb. :-)
Juist niet... ‘meer dan 6 maar minder dan 7 punten voorsprong’ is een directe consequentie van de rekenregels van de KNVB.

Je bent wel heel eigenwijs zeg, terwijl ik het volgens mij best duidelijk uitleg?
In een discussie alleen maar roepen 'ik heb gelijk, ik heb gelijk, ik heb gelijk' is doorgaans niet het sterkte argument. :ajaxsmiley.gif:

Jouw theorie botst met mijn realiteit.
Je kunt niet rekenen in halve - of 0,01 of 0,99 punten - want die worden door de knvb niet gegeven. :smile-ajax.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mar 06, 2021 12:40 am

Ik ben in deze van de school Junk: als PSV 7 punten meer haalt dan wij is het kampioen; dus staan we geen 7 punten voor. We staan 6 punten en een shitload aan doelsaldo voor. En dan hebben we nog een potje minder gespeeld ook.

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » za mar 06, 2021 1:10 am

Als PSV 1 punt meer haalt dan wij zijn ze toch al kampioen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23010
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Sebastien Haller

Bericht door raymon » za mar 06, 2021 1:13 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik ben in deze van de school Junk: als PSV 7 punten meer haalt dan wij is het kampioen; dus staan we geen 7 punten voor. We staan 6 punten en een shitload aan doelsaldo voor. En dan hebben we nog een potje minder gespeeld ook.
Als PSV 6.0000e1 punt haalt ook.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » za mar 06, 2021 1:28 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik ben in deze van de school Junk: als PSV 7 punten meer haalt dan wij is het kampioen; dus staan we geen 7 punten voor. We staan 6 punten en een shitload aan doelsaldo voor. En dan hebben we nog een potje minder gespeeld ook.
Yep. En ik kwantificeer die shitload als één punt, want dat is de enige manier waarop psv dat doelsaldo kan neutraliseren.

Bij zes punten is psv er niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Sebastien Haller

Bericht door Trab » za mar 06, 2021 8:20 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik ben in deze van de school Junk: als PSV 7 punten meer haalt dan wij is het kampioen; dus staan we geen 7 punten voor. We staan 6 punten en een shitload aan doelsaldo voor. En dan hebben we nog een potje minder gespeeld ook.
En ik ben van de school Zeux :) Dat doelsaldo wordt nooit meer ingehaald dus is het een extra punt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 06, 2021 9:17 am

Deze theorie houdt geen stand als PSV 7 punten inloopt op Ajax, dus ik ben van de school van Junk. :biggthumpup.gif:
Ajax!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Sebastien Haller

Bericht door Trab » za mar 06, 2021 9:22 am

Giacomo Puccini schreef:Deze theorie houdt geen stand als PSV 7 punten inloopt op Ajax, dus ik ben van de school van Junk. :biggthumpup.gif:
En daarom is de voorsprong 7 pntn en geen 6 ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » za mar 06, 2021 9:44 am

Natuurlijk niet. Want dan zou je gelijk staan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34394
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Sebastien Haller

Bericht door Ramona » za mar 06, 2021 9:46 am

Wie-oh-wie heeft nu echt de wijsheid in pacht? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Sebastien Haller

Bericht door Trab » za mar 06, 2021 9:47 am

Lionel schreef:Natuurlijk niet. Want dan zou je gelijk staan.
Snurk. Ze staan 26 goals voor. Denk je nou echt dat ze dat nog goedmaken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Sebastien Haller

Bericht door Trab » za mar 06, 2021 9:47 am

Ramona schreef:Wie-oh-wie heeft nu echt de wijsheid in pacht? :smallgrin.gif:
Oppergod Zeux natuurlijk:)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 06, 2021 10:00 am

Trab schreef:
za mar 06, 2021 9:47 am
Lionel schreef:Natuurlijk niet. Want dan zou je gelijk staan.
Snurk. Ze staan 26 goals voor. Denk je nou echt dat ze dat nog goedmaken?
Dat hoeft niet eens, als ze maar 7 punten inlopen...

(wat ik ook niet zie gebeuren)
Ajax!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mar 06, 2021 12:45 pm

De fout in de school Zeux zit m in het betrekken van het doelsaldo bij de puntentelling. Dat zijn echter verschillende entiteiten. Er zit namelijk een gradatie in waarbij primair alleen naar de puntentelling wordt gekeken en in het geheel niet naar het doelsaldo.

Dan zien we dat Ajax er 6 voor staat (en nog een wedstrijd te goed heeft). Pas als PSV dat puntengat dicht en gelijk komt, wordt subsidiair het doelsaldo relevant. Niet eerder. Als PSV 7 punten meer haalt dan wij (waarbij we dan dus de inhaalwedstrijd tegen Utrecht worden verondersteld te verliezen, in deze hypothese) zijn ze kampioen. Als ze aan het windvaan de rit evenveel punten als wij hebben, zijn wij normaliter kampioen op het veel betere - en dan pas relevante - doelsaldo.

Zodoende staan we momenteel geen 7 punten voor.

De Dominee
Berichten: 5803
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sebastien Haller

Bericht door De Dominee » za mar 06, 2021 1:10 pm

Hmm, ja. Ik sla deze discussie ff over. We worden gewoon kampioen, stel ik voor.

:ajaxscarf.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie