Sebastien Haller

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door peter » wo aug 11, 2021 10:55 pm

Ajaciedjuh schreef:
wo aug 11, 2021 8:40 pm
Er is er geen 1 bij die het bij voorbaat beter gaat doen. Topspitsen komen niet voor die bedragen.
Dan kan je niemand noemen. Het gaat me er om dat hij voor die prijs verrekte weinig laat zien. Ik verwacht veel en veel meer van de duurste aankoop uit de historie. Dan verwacht je toch instant vuurwerk? Ik verwacht in ieder geval niet een spits die we als laatste poppetje op het wedstrijdformulier zetten.

André Silva is ook een leuke casus. Gaat voor een soortgelijk bedrag naar Leipzig. Na Lewa is hij topscorer van de BuLi. 28 goals ofzo. Voor Haaland en Sancho oa. Ik wil alleen maar zeggen dat wij wel heel veel geld hebben betaald voor die houten klaas van West Ham.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » wo aug 11, 2021 11:02 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo aug 11, 2021 9:00 pm
Marillion schreef:Hij moet het daar ook van hebben. Want als hij geen doelpunten maakt blijft er niets over. In die zin klopt de vergelijking met Huntelaar ook goed.
Ja eens. Maar als hij het gif van Huntelaar zou hebben zouden we vermoedelijk een stuk meer tevreden zijn. Op dat vlak gaat de vergelijking mank.
Eens. Beetje respectloos naar Huntelaar toe deze vergelijking.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » zo aug 22, 2021 4:09 pm

Lionel schreef:
wo aug 11, 2021 11:02 pm
Eens. Beetje respectloos naar Huntelaar toe deze vergelijking.
Die vrije kopkans ging bij Huntelaar op Haller's leeftijd 10 van de 10 keer tussen de palen. Danilo verdient een kans. Zijn kopkans was niet vrij, ging er wel bijna in. Danilo is geen topper, maar sneller, heeft een actie en een schot.

Ik zie nog steeds niets bij Haller waarvan je denkt: dat kan ie goed. Hij wil cool overkomen, maar staat stijf van de zenuwen. Bij ieder aannemelijk bod verpatsen. En binnen Ajax moet men eens gaan nadenken hoeveel miljoenen Overmars en Ten Hag er nóg doorheen mogen draaien. Straks zijn we weer technisch failliet. Al ontstaan juist dan de mooiste teams, omdat ze zich dan gedwongen op jeugd moeten toeleggen.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Yopii » zo aug 22, 2021 4:32 pm

Het is scouten op basis van optellen, hè?

'Haller maakte er X bij Utrecht, dan maakt hij er bij Ajax X+'.

'Berghuis was bij F. goed voor Y doelpunten en Z assists'. Ajax is beter dan F, dus gaat hij nog meer presteren.

Tadic had vorig jaar... XYZ

Haller + Berghuis + Tadic is dan ... :ajaxscarf.gif: :blub.gif: :blub.gif:

Ik weet nog dat Danny Blind hardop zo redeneerde toen hij Machlas haalde. Machlas was volgens hem het verschil tussen een kampioenschap en meedoen in Europa, want hij voegde 35 doelpunten toe aan wat we al hadden.

Dat werkt dus niet zo. Spelers moeten complementair zijn. Misschien maakt Berghuis er maar vijf, wie zal het zeggen? Bij F. draaide alles om hem.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » zo aug 22, 2021 10:33 pm

wimpey schreef:
zo aug 22, 2021 4:09 pm
Lionel schreef:
wo aug 11, 2021 11:02 pm
Eens. Beetje respectloos naar Huntelaar toe deze vergelijking.
Die vrije kopkans ging bij Huntelaar op Haller's leeftijd 10 van de 10 keer tussen de palen. Danilo verdient een kans. Zijn kopkans was niet vrij, ging er wel bijna in. Danilo is geen topper, maar sneller, heeft een actie en een schot.

Ik zie nog steeds niets bij Haller waarvan je denkt: dat kan ie goed. Hij wil cool overkomen, maar staat stijf van de zenuwen. Bij ieder aannemelijk bod verpatsen. En binnen Ajax moet men eens gaan nadenken hoeveel miljoenen Overmars en Ten Hag er nóg doorheen mogen draaien. Straks zijn we weer technisch failliet. Al ontstaan juist dan de mooiste teams, omdat ze zich dan gedwongen op jeugd moeten toeleggen.
Haller moet gewoon wegwezen. Iedereen die hem nu nog verdedigt is niet goed. Nu is het afwachten hoe trots en eigenwijs EtH is.

Geef Danilo maar een kans. Kopte een bal inderdaad prima in en had de 1-0 ook gemaakt. Of Tadic in de spits.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 22, 2021 11:13 pm

Vergeet het maar, geen club gaat 5 miljoen per jaar neertellen voor Haller in deze vorm en een mooie transfersom zit er dus ook niet in. Het is hopen dat hij een puik seizoen bij ons draait, iets wat die jaarlijkse 10 miljoen (inclusief de afschrijving) nog enigszins rechtvaardigt maar ik vrees dat het doormodderen blijft. Tegen Fortuna en RKC zal hij ze wel blijven maken.
Ajax!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » ma aug 23, 2021 7:26 am

Over 1,5 jaar is het WK. Daar willen spelers bij zijn, dus moeten ze spelen. Dat kan nog een uitweg zijn om van overbodige balast verlost te worden.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Sebastien Haller

Bericht door GangstaRiB » ma aug 23, 2021 8:13 am

Huntelaar…. In zijn prime won Ajax niks nada. Wel altijd goed voor z’n eigen statistieken en PR gezorgd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Marillion » do sep 16, 2021 9:50 pm

Grappig plaatje binnen de context van al onze deskundige analyses.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » vr sep 17, 2021 7:51 am

Marillion schreef:
do sep 16, 2021 9:50 pm
Grappig plaatje binnen de context van al onze deskundige analyses.
En dit is toch ook verdiend? 4x prikken is gewoon een topprestatie. Ongeacht de moeilijkheidsgraad van de tegenstanders/kansen etc.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Yopii » vr sep 17, 2021 9:02 am

Mwah, ik vind al dat gejubel overdreven. Hij kiest goed positie voor het doel, maar verder is hij niet bijzonder. Hij heeft geen actie in huis, geen meer dan modale (start)snelheid en meevoetballen is ook niet zijn ding.

Daarbij, hij stond ook weer niet tegen een hechte verdediging, er was best veel ruimte in de zestien. De CV's van Sporting verdedigden niet compact en schermden hem ook niet af.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Marillion » vr sep 17, 2021 9:07 am

Natuurlijk is hij niet ineens een andere voetballer.

Maar vier keer scoren op dit niveau is gewoon een topprestatie en dat is leuk voor die gast. Hopelijk put hij er vertrouwen uit en helpt hem dat om dichterbij zijn beste niveau te komen.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Yopii » vr sep 17, 2021 9:26 am

Zeker, maar nu moet hij er tegen Besiktas weer staan.

Inzaghi kon ook niet voetballen, maar die schoot de bal er week na week in, ook op het hoogste niveau. Mag Haller ook doen...

Ik denk nog wel eens terug aan Romario, die deed niets, behalve op dat ene kansje loeren. Met zo'n speler kun je nu niet meer aankomen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » vr sep 17, 2021 10:08 am

Yopii schreef:
vr sep 17, 2021 9:02 am
Mwah, ik vind al dat gejubel overdreven. Hij kiest goed positie voor het doel, maar verder is hij niet bijzonder.
Daar is hij voor. Precies de kwaliteit die van hem verwacht wordt.
Hij heeft geen actie in huis, geen meer dan modale (start)snelheid en meevoetballen is ook niet zijn ding.
Nope. Hij is een beperkt meevoetballende spits. Maar daarvoor staat hij er ook niet. De creatieve spelers staan er omheen.

Ajax-supporters halen hun neus op voor 'afmakers'. Maar toch zijn die goals verdomde handig...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Iniesta » vr sep 17, 2021 10:58 am

Yopii schreef:Zeker, maar nu moet hij er tegen Besiktas weer staan.

Inzaghi kon ook niet voetballen, maar die schoot de bal er week na week in, ook op het hoogste niveau. Mag Haller ook doen...

Ik denk nog wel eens terug aan Romario, die deed niets, behalve op dat ene kansje loeren. Met zo'n speler kun je nu niet meer aankomen.
Haha met Haller kun je wel aankomen, maar met Romario niet??

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » vr sep 17, 2021 12:55 pm

Yopii schreef:
vr sep 17, 2021 9:02 am
Mwah, ik vind al dat gejubel overdreven. Hij kiest goed positie voor het doel, maar verder is hij niet bijzonder. Hij heeft geen actie in huis, geen meer dan modale (start)snelheid en meevoetballen is ook niet zijn ding.

Daarbij, hij stond ook weer niet tegen een hechte verdediging, er was best veel ruimte in de zestien. De CV's van Sporting verdedigden niet compact en schermden hem ook niet af.
Klopt allemaal. Maar dan is vier keer scoren nog steeds uitzonderlijk.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » vr sep 17, 2021 1:08 pm

Die 23 van Sporting werd er bij de 2e goal uitgelopen door Haller. :smallgrin.gif:

Maar goed, hij scoort tegen Kameroen en PEC 2 keer en tegen Sporting 4 keer. Criticasters (moi bijv.) dus effe hun hok in. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Duke » vr sep 17, 2021 1:19 pm

Haller is op zich geen verkeerde spits voor Ajax, de cijfers liegen wat dat betreft niet. Er is alleen te veel voor hem betaald, maar dat gebeurt wel vaker met transfers waar tijdsdruk op zit.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Sebastien Haller

Bericht door raymon » vr sep 17, 2021 1:23 pm

Duke schreef:Haller is op zich geen verkeerde spits voor Ajax, de cijfers liegen wat dat betreft niet. Er is alleen te veel voor hem betaald, maar dat gebeurt wel vaker met transfers waar tijdsdruk op zit.
Ajax speelt mede dankzij hem CL en wint mede dankzij hem de eerste wedstrijd. Lijkt me dat hij aardig z’n transfer kosten aan het terugverdienen is.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Giacomo Puccini » vr sep 17, 2021 1:48 pm

Transfersom 22,5 miljoen, terwijl West Ham anderhalf jaar ervoor nog 50 miljoen neertelde. Als je het zo bekijkt, dan was hij voor Ajax een koopje :smallgrin.gif:

22,5 miljoen gedeeld door 4,5 maakt 5 miljoen per jaar afschrijving. Naar verluid verdient hij 5 miljoen salaris. Dat maakt een jaarlijkse kostenpost van 10 miljoen, voor 1 speler. Dat is een berg geld, maar spitsen zijn ook meestal wat duurder.

Ik denk dat het voor Ajax een fors bedrag is, maar alles valt of staat met de prestaties van Haller en van Ajax. Een goede campagne in de CL, directe kwalificatie voor CL, spelers die goed ontwikkelen en meer waard worden. Als Haller daar een steentje aan bijdraagt, dan is 10 miljoen per jaar voor Haller te verantwoorden.

En over 3 jaar heeft hij misschien nog wat restwaarde, hij is dan net 30 jaar geworden, stel je verkoopt hem nog een keer voor een miljoen of 10-15 dan drukt dat de afschrijvingen fors.
Ajax!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Sebastien Haller

Bericht door WP_Legend » vr sep 17, 2021 3:49 pm

Ja of verkoop hem binnen 2 jaar is hij 28/29 en heeft hij 10-15 CL goals en 20+ goals gemaakt in de eredivisie per jaar..

Kan hij zelfs met winst doorverkocht worden!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Giacomo Puccini » vr sep 17, 2021 4:22 pm

Premier League clubs zullen er niet meer aan beginnen, maar voor een subtopper in de Bundesliga of League 1 is dit mogelijk een interessante speler als zijn stats bij Ajax in orde blijven. Al is 5 miljoen voor dat soort clubs al aan de hoge kant.
Ajax!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Sebastien Haller

Bericht door Jinne » vr sep 17, 2021 4:27 pm

Giacomo Puccini schreef:
vr sep 17, 2021 4:22 pm
Premier League clubs zullen er niet meer aan beginnen, maar voor een subtopper in de Bundesliga of League 1 is dit mogelijk een interessante speler als zijn stats bij Ajax in orde blijven. Al is 5 miljoen voor dat soort clubs al aan de hoge kant.
5 miljoen? Frankfurt haalde hem al voor 10 miljoen op bij Utrecht.

Ondertussen wringt Falentijn zich weer in allerlei bochten om zijn eigen falen te verdoezelen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Giacomo Puccini » vr sep 17, 2021 4:32 pm

5 Miljoen salaris bedoel ik.
Ajax!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Dubbel » do sep 30, 2021 2:06 pm

Haller staat over het algemeen wel op de juiste plek om de dingen te doen die hij moet doen.

Plaats reactie