Sebastien Haller

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » vr okt 22, 2021 1:12 pm

Dat lijkt me een rake conclusie. Ik versta onder een assist ook wat anders dan "de laatste die de bal raakte voordat ie tegen het net vloog".

Koning assist is Tadic. Die "maakt" spelers als Klaassen en Haller.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » vr okt 22, 2021 1:24 pm

Jöhnk schreef:
vr okt 22, 2021 1:04 pm


We moeten wel ons gezond verstand blijven gebruiken, dat is denk ik het punt. De assists van Haller zijn regelmatig enigszins halfbakken - in die zin dat er meestal nog heel wat moet gebeuren vanwege de aangespeelde medespeler om de bal in het doel te krijgen. Hij is geen Ziyech, of zo.
Nee. En dat laatste is meteen het probleem voor de gemiddelde Ajax-supporter. Het moet 'mooi', 'sierlijk', 'technisch hoogbegaafd'. Anders telt het niet.

Wat Haller daar deed in het hart van de 16 op een bal die je eigenlijk al zou moeten 'opgeven', was echt cruciaal voor de mogelijkheid die Antony kreeg (en subliem benutte). Dit soort 'vuil werk' is ook belangrijk. En 100% de verdienste van Haller. De neiging om dat weg te willen relativeren vind ik echt wel opvallend hoor.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Jöhnk » vr okt 22, 2021 1:29 pm

Je haalt er nu wel heel veel bij…

Het moet niet mooi zijn of sierlijk. Het gaat mij om de kwaliteit, want kwaliteit bepaalt uiteindelijk hoe goed je bent en hoeveel je wint.

De grote vraag is of je kwaliteit kunt afmeten aan ‘aantal assists’. Ik vind de assists van Haller in het algemeen niet van erg grote kwaliteit. En ik vond die assist van Vinicius ook niet veel. Een assist is een makkelijke en objectieve statistiek maar jammer genoeg ook maar beperkt informatief. Maar goed, dit heb ik al uitvoerig besproken. Jammer dat je die uitleg nu zo platslaat (‘het gaat alleen maar om mooi’), maar het zij zo. Ik ga mezelf niet herhalen.

Moest Haller maar niet die duels aangaan? Dat zeg ik volgens mij niet. En ook niet dat hij geen enkele rol had in die doelpunten. Dat had hij vanzelfsprekend wel. Maar die rol wordt nu wel erg uitvergroot. Net als die ene keer toen hij een tegenstander omver duwde waarna Klaassen met een omhaal scoorde.

Voor de goede orde: Haller speelde fantastisch tegen Dortmund. Maar wat mij betreft niet vanwege de assists en zelfs niet de goal.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » vr okt 22, 2021 1:55 pm

Jöhnk schreef:
vr okt 22, 2021 1:29 pm
Je haalt er nu wel heel veel bij…

Het moet niet mooi zijn of sierlijk. Het gaat mij om de kwaliteit, want kwaliteit bepaalt uiteindelijk hoe goed je bent en hoeveel je wint.

De grote vraag is of je kwaliteit kunt afmeten aan ‘aantal assists’. Ik vind de assists van Haller in het algemeen niet van erg grote kwaliteit. En ik vond die assist van Vinicius ook niet veel. Een assist is een makkelijke en objectieve statistiek maar jammer genoeg ook maar beperkt informatief. Maar goed, dit heb ik al uitvoerig besproken. Jammer dat je die uitleg nu zo platslaat (‘het gaat alleen maar om mooi’), maar het zij zo. Ik ga mezelf niet herhalen.

Moest Haller maar niet die duels aangaan? Dat zeg ik volgens mij niet. En ook niet dat hij geen enkele rol had in die doelpunten. Dat had hij vanzelfsprekend wel. Maar die rol wordt nu wel erg uitvergroot. Net als die ene keer toen hij een tegenstander omver duwde waarna Klaassen met een omhaal scoorde.

Voor de goede orde: Haller speelde fantastisch tegen Dortmund. Maar wat mij betreft niet vanwege de assists en zelfs niet de goal.
En mijn punt is dat het 100% de effort van Haller was - tot het uiterste gaan - om die bijkans 'dode' bal 'levend' te houden. En het daardoor bij mij geldt als assist.

Ik ben het zeker met je eens dat niet iedere 'aangeraakte' bal het predicaat assist waardig is, maar denk er in dit geval dus anders over.

Jij maakt de vergelijking met Ziyech en hoe 'mooi' zijn assists zijn, daar haak ik dan op aan (en ik zie het in andere commentaren terug: Haller voetbalt 'lelijk').
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Yopii » vr okt 22, 2021 2:09 pm

Hij is geen stylist, dat lijkt me duidelijk. :smallgrin.gif:

Zijn overzicht is vrij behoorlijk, hij weet meestal waar zijn medespelers lopen. Daarentegen heeft hij geen verfijnde techniek. Hoogstandjes als die van Dennis Bergkamp hoef je van hem niet te verwachten, wat hij doet is vrij recht toe recht aan, soms op het lompe af. Toch blijkt dat vaak erg effectief.

Hij is gebaat bij net dat metertje extra ruimte. Daardoor hoeft hij zelf geen ruimte te scheppen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » vr okt 22, 2021 2:26 pm

Yopii schreef:Hij is geen stylist, dat lijkt me duidelijk. :smallgrin.gif:

Zijn overzicht is vrij behoorlijk, hij weet meestal waar zijn medespelers lopen. Daarentegen heeft hij geen verfijnde techniek. Hoogstandjes als die van Dennis Bergkamp hoef je van hem niet te verwachten, wat hij doet is vrij recht toe recht aan, soms op het lompe af. Toch blijkt dat vaak erg effectief.

Hij is gebaat bij net dat metertje extra ruimte. Daardoor hoeft hij zelf geen ruimte te scheppen.
Waar had hij ruimte bij die ‘kopbal’ op Antony?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Sebastien Haller

Bericht door Monkey Tonk » vr okt 22, 2021 2:57 pm

Hoeveel spitsen geven er nou regelmatig een kop-assist? De hele verdediging staan dan uit positie, inclusief de keeper, want bijna elke spits zal op doel koppen als hij bij de bal kan, ongeacht de hoek. Haller heeft wel genoeg positioneel inzicht om niet op het doel te koppen als hij niet goed staat. Het zijn ook makkeliljk te controleren, want zachte, kop-assists die lekker ergens neerploffen middenin het gevarengebied.

Hij is allround. Hij is niet de beste afwerker, maar scoort wel veel. Hij is niet de beste kaatser, maar geeft wel veel assists. Hij is niet de beste kopper, maar is wel een gevaar in de lucht.

Soms moet je de manier van denken aanpassen. In de film Moneyball wordt uit de doeken gedaan hoe de Oakland A's, die financieel in de verste verte niet aan de NY Yankees kunnen tippen, via het gebruik van sabermetrics toch uitstekend presteren. Bij de Yankees willen ze een peperdure speler die een bal het stadion uitslaat. Bij de Oakland A's werd een andere vraag gesteld: on-base percentage. Hoe vaak komt een speler op het eerste honk? Maakt niet uit of het via een slag of walk gaat.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Jöhnk » vr okt 22, 2021 3:11 pm

@Zeux: het ging me niet zo zeer om schoonheid maar meer om dat Ziyech assists gaf die panklaar waren en vaak uit het bijna-niets gecreeerd. Hij maakte van Promes een goleador, kun je nagaan…

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » vr okt 22, 2021 3:17 pm

Jöhnk schreef:
vr okt 22, 2021 3:11 pm
@Zeux: het ging me niet zo zeer om schoonheid maar meer om dat Ziyech assists gaf die panklaar waren en vaak uit het bijna-niets gecreeerd. Hij maakte van Promes een goleador, kun je nagaan…
Ok, dat snap ik. Maar ook dat vind ik een nogal beperkte opvatting van een assist, dat die alleen 'geldt' als het vervolgens 'simpel' scoren is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Iniesta » vr okt 22, 2021 3:20 pm

Promes had bij Spartak nog betere statistieken, 59 goals in 115 wedstrijden
Lijkt me het niet alleen aan Ziyech te danken was

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Jöhnk » vr okt 22, 2021 3:38 pm

Zeux schreef:
vr okt 22, 2021 3:17 pm
Jöhnk schreef:
vr okt 22, 2021 3:11 pm
@Zeux: het ging me niet zo zeer om schoonheid maar meer om dat Ziyech assists gaf die panklaar waren en vaak uit het bijna-niets gecreeerd. Hij maakte van Promes een goleador, kun je nagaan…
Ok, dat snap ik. Maar ook dat vind ik een nogal beperkte opvatting van een assist, dat die alleen 'geldt' als het vervolgens 'simpel' scoren is.
De ene assist is de ander niet, dat wil ik ermee zeggen. Haller heeft nu eenmaal vrij regelmatig assists die ik eerlijk gezegd nauwelijks noemenswaardig vind.

Het begon ermee dat Haller misschien wel beter was dan Suarez, want hij geeft meer assists. Los van dat dit niet klopte, waren de assists van Suarez in het algemeen toch van een heel andere orde dan die van Haller? Twee mannetjes aantrekken, ze uitspelen, en daarna een teamgenoot een opgelegde kans bieden is anders dan bijvoorbeeld een bal die van je hoofd stuitert richting de cornervlag.

In het verlengde daarvan geef ik aan dat er tegenwoordig andere statistieken zijn die meer informatie bevatten dan ‘aantal assists’. Bijvoorbeeld, inderdaad, de informatie hoe groot de doelkans is die een (potentiële) assist biedt. Ik vind dat echt niet irrelevant.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » vr okt 22, 2021 3:46 pm

Jöhnk schreef:
vr okt 22, 2021 3:38 pm
Zeux schreef:
vr okt 22, 2021 3:17 pm
Jöhnk schreef:
vr okt 22, 2021 3:11 pm
@Zeux: het ging me niet zo zeer om schoonheid maar meer om dat Ziyech assists gaf die panklaar waren en vaak uit het bijna-niets gecreeerd. Hij maakte van Promes een goleador, kun je nagaan…
Ok, dat snap ik. Maar ook dat vind ik een nogal beperkte opvatting van een assist, dat die alleen 'geldt' als het vervolgens 'simpel' scoren is.
De ene assist is de ander niet, dat wil ik ermee zeggen. Haller heeft nu eenmaal vrij regelmatig assists die ik eerlijk gezegd nauwelijks noemenswaardig vind.

Het begon ermee dat Haller misschien wel beter was dan Suarez, want hij geeft meer assists. Los van dat dit niet klopte, waren de assists van Suarez in het algemeen toch van een heel andere orde dan die van Haller? Twee mannetjes aantrekken, ze uitspelen, en daarna een teamgenoot een opgelegde kans bieden is anders dan bijvoorbeeld een bal die van je hoofd stuitert richting de cornervlag.

In het verlengde daarvan geef ik aan dat er tegenwoordig andere statistieken zijn die meer informatie bevatten dan ‘aantal assists’. Bijvoorbeeld, inderdaad, de informatie hoe groot de doelkans is die een (potentiële) assist biedt. Ik vind dat echt niet irrelevant.
Dat de ene assist mogelijk kansrijker is dan de andere assist doet - wat mij betreft - niet af aan het feit dat het een assist is.

Haller krijgt absurd veel heat. En als hij dan iets 'goeds' doet, moet daar enorm op worden afgedongen. Weggerelativeerd. Ik stoor me daar nogal aan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr okt 22, 2021 4:44 pm

Yopii schreef:Hij is geen stylist, dat lijkt me duidelijk. :smallgrin.gif:

Zijn overzicht is vrij behoorlijk, hij weet meestal waar zijn medespelers lopen. Daarentegen heeft hij geen verfijnde techniek. Hoogstandjes als die van Dennis Bergkamp hoef je van hem niet te verwachten, wat hij doet is vrij recht toe recht aan, soms op het lompe af. Toch blijkt dat vaak erg effectief.

Hij is gebaat bij net dat metertje extra ruimte. Daardoor hoeft hij zelf geen ruimte te scheppen.
De grap is dat hij tot afgelopen dinsdag af en toe een glimp van goeie techniek liet zien; nu deed hij het ineens een aantal keer achter elkaar. Ben dus benieuwd of hij die lijn tegen PSV kan doortrekken.

(Als hoogstandjes van Bergkamp trouwens een criterium is, zijn er heel weinig spelers die aan die standaard voldoen…)

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Sebastien Haller

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr okt 22, 2021 4:54 pm

Zeux schreef:
Jöhnk schreef:
vr okt 22, 2021 3:11 pm
@Zeux: het ging me niet zo zeer om schoonheid maar meer om dat Ziyech assists gaf die panklaar waren en vaak uit het bijna-niets gecreeerd. Hij maakte van Promes een goleador, kun je nagaan…
Ok, dat snap ik. Maar ook dat vind ik een nogal beperkte opvatting van een assist, dat die alleen 'geldt' als het vervolgens 'simpel' scoren is.
Sja, wat is de definitie van een assist? Degene via wie de bal bij de goalscoorder komt geeft automatisch een assist? Of is het genuanceerder? Namelijk dat een door jou gegeven vrijspelende pass op de doelpuntenmaker direct een goal oplevert? De grap is dat ik, toen ik de goal van Antony zag mezelf afvroeg of dit nu een assist was van Haller of niet. Kijk, Blind zet hij een vrije schietpositie voor de goal. Die hoefde alleen de trekker over te halen. Daar is vriend en vijand het over eens. Het doorkoppen op Antony poneerde (op mij) eerder als “ik kan de bal raken, ik zie wel waar ie uitkomt” en Antony ontving hem terwijl hij vol in dekking staat. Die moest zijn eigen kans creëren en daar een individuele actie voor maken om voor zichzelf ruimte te vinden voor een schot. Daar zit een essentieel verschil in. Hij zette Antony allesbehalve vrij voor de goal en dat is denk ik juist wel de beste definitie van een assist. Maar ik heb er geen enkele moeite mee om Haller ook daarvoor een assist toe te kennen hoor :ajaxsmiley:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Dubbel » vr okt 22, 2021 7:41 pm

Zeux schreef:
vr okt 22, 2021 3:46 pm
Dat de ene assist mogelijk kansrijker is dan de andere assist doet - wat mij betreft - niet af aan het feit dat het een assist is.

Haller krijgt absurd veel heat. En als hij dan iets 'goeds' doet, moet daar enorm op worden afgedongen. Weggerelativeerd. Ik stoor me daar nogal aan.
Een voorzet waaruit wordt gescoord is een assist als de goal scorer direct scoort of na de aanname in een rechte lijn loopt naar de locatie vanwaar hij doeltreffend uithaalt.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » za okt 23, 2021 1:15 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr okt 22, 2021 4:44 pm
Yopii schreef:Hij is geen stylist, dat lijkt me duidelijk. :smallgrin.gif:

Zijn overzicht is vrij behoorlijk, hij weet meestal waar zijn medespelers lopen. Daarentegen heeft hij geen verfijnde techniek. Hoogstandjes als die van Dennis Bergkamp hoef je van hem niet te verwachten, wat hij doet is vrij recht toe recht aan, soms op het lompe af. Toch blijkt dat vaak erg effectief.

Hij is gebaat bij net dat metertje extra ruimte. Daardoor hoeft hij zelf geen ruimte te scheppen.
De grap is dat hij tot afgelopen dinsdag af en toe een glimp van goeie techniek liet zien; nu deed hij het ineens een aantal keer achter elkaar. Ben dus benieuwd of hij die lijn tegen PSV kan doortrekken.

(Als hoogstandjes van Bergkamp trouwens een criterium is, zijn er heel weinig spelers die aan die standaard voldoen…)
Bij Haller is het één moment echt prima. Legt hij een bal prima neer op Blind. Maar een uur later struikelt hij over zijn eigen voeten als hij voor de keeper staat. Gleed ook een paar keer, kleine overtreding misschien (zag het niet goed), vrij idioot weg.

Na Sporting-uit had ik de hoop dat hij wellicht wat makkelijker zou scoren. Dat hij over een bepaald punt heen was. Maar de beste man mist echt teveel en te grote kansen. En dat gaat ook echt niet veranderen.

Wat de assist betreft eens met Weekend Cees. Zelfs de assist op Blind zou ik overigens in twijfel trekken al legt hij de bal wel bewust zo neer om uit te halen. Maar het is ook niet zo dat hij een opgelegde kans gaf aan Blind, zoals Blind hem wel een opgelegde kans gaf. En die hij miste.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Sebastien Haller

Bericht door Monkey Tonk » za okt 23, 2021 10:42 am

Jöhnk schreef:
vr okt 22, 2021 3:38 pm
Zeux schreef:
vr okt 22, 2021 3:17 pm
Jöhnk schreef:
vr okt 22, 2021 3:11 pm
@Zeux: het ging me niet zo zeer om schoonheid maar meer om dat Ziyech assists gaf die panklaar waren en vaak uit het bijna-niets gecreeerd. Hij maakte van Promes een goleador, kun je nagaan…
Ok, dat snap ik. Maar ook dat vind ik een nogal beperkte opvatting van een assist, dat die alleen 'geldt' als het vervolgens 'simpel' scoren is.
De ene assist is de ander niet, dat wil ik ermee zeggen. Haller heeft nu eenmaal vrij regelmatig assists die ik eerlijk gezegd nauwelijks noemenswaardig vind.

Het begon ermee dat Haller misschien wel beter was dan Suarez, want hij geeft meer assists. Los van dat dit niet klopte, waren de assists van Suarez in het algemeen toch van een heel andere orde dan die van Haller? Twee mannetjes aantrekken, ze uitspelen, en daarna een teamgenoot een opgelegde kans bieden is anders dan bijvoorbeeld een bal die van je hoofd stuitert richting de cornervlag.

In het verlengde daarvan geef ik aan dat er tegenwoordig andere statistieken zijn die meer informatie bevatten dan ‘aantal assists’. Bijvoorbeeld, inderdaad, de informatie hoe groot de doelkans is die een (potentiële) assist biedt. Ik vind dat echt niet irrelevant.
Een assist is een assist. Sommigen zijn beter dan anderen, maar dat kun je van doelpunten ook zeggen. Over een groot genoeg sample maakt de kwaliteit niet uit, want een slechte assist zal minder vaak tot een doelpunt leiden, en dan is het geen assist meer.

Als Tadic die assist op Blind geeft is het wereldklasse, en als Haller het doet is het half per ongeluk, volgens velen hier. Dan lijken stats me betrouwbaarder. Weet iemand de ratios voor goals en assists voor Haller, Suarez, en Zlatan?

Zen. https://www.youtube.com/watch?v=WaHvxls36hI
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Yopii » za okt 23, 2021 3:42 pm

Over een groot genoeg sample maakt de kwaliteit niet uit, want een slechte assist zal minder vaak tot een doelpunt leiden, en dan is het geen assist meer.
Een slechte assist is wel een assist, anders is het een mislukte pass.

Het gaat juist om de kwaliteit. Ziyech wist de bal keer op keer zo bij de tweede paal neer te leggen dat een medespeler kon scoren. De tegenstander wist dat het kwam en kon er niets aan doen. Dát is kwaliteit.

Een bal over vijf meter breed leggen kan ook een assist opleveren, maar zo'n assist kan een speler van FC Dordrecht nog geven.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » za okt 23, 2021 7:54 pm

Monkey Tonk schreef:
za okt 23, 2021 10:42 am
Jöhnk schreef:
vr okt 22, 2021 3:38 pm
Zeux schreef:
vr okt 22, 2021 3:17 pm


Ok, dat snap ik. Maar ook dat vind ik een nogal beperkte opvatting van een assist, dat die alleen 'geldt' als het vervolgens 'simpel' scoren is.
De ene assist is de ander niet, dat wil ik ermee zeggen. Haller heeft nu eenmaal vrij regelmatig assists die ik eerlijk gezegd nauwelijks noemenswaardig vind.

Het begon ermee dat Haller misschien wel beter was dan Suarez, want hij geeft meer assists. Los van dat dit niet klopte, waren de assists van Suarez in het algemeen toch van een heel andere orde dan die van Haller? Twee mannetjes aantrekken, ze uitspelen, en daarna een teamgenoot een opgelegde kans bieden is anders dan bijvoorbeeld een bal die van je hoofd stuitert richting de cornervlag.

In het verlengde daarvan geef ik aan dat er tegenwoordig andere statistieken zijn die meer informatie bevatten dan ‘aantal assists’. Bijvoorbeeld, inderdaad, de informatie hoe groot de doelkans is die een (potentiële) assist biedt. Ik vind dat echt niet irrelevant.
Een assist is een assist. Sommigen zijn beter dan anderen, maar dat kun je van doelpunten ook zeggen. Over een groot genoeg sample maakt de kwaliteit niet uit, want een slechte assist zal minder vaak tot een doelpunt leiden, en dan is het geen assist meer.

Als Tadic die assist op Blind geeft is het wereldklasse, en als Haller het doet is het half per ongeluk, volgens velen hier. Dan lijken stats me betrouwbaarder. Weet iemand de ratios voor goals en assists voor Haller, Suarez, en Zlatan?

Zen. https://www.youtube.com/watch?v=WaHvxls36hI
Blind zet Haller vrij voor de keeper. Haller verneukt het. Geen assist.

Haller legt de bal neer maar Blind schiet de bal met buitenkant voet vanaf de zestienmeter binnenkant paal erin. Assist.

Natuurlijk.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za okt 23, 2021 10:50 pm

Blind scoort misschien twee keer in eens seizoen, dus moet welhaast briljante assist zijn geweest van Haller! :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Zuidema » za okt 23, 2021 11:15 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za okt 23, 2021 10:50 pm
Blind scoort misschien twee keer in eens seizoen, dus moet welhaast briljante assist zijn geweest van Haller! :ajaxsmiley.gif:
:drecul.gif: :666.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Sebastien Haller

Bericht door Monkey Tonk » za okt 23, 2021 11:19 pm

Yopii schreef:
za okt 23, 2021 3:42 pm
Over een groot genoeg sample maakt de kwaliteit niet uit, want een slechte assist zal minder vaak tot een doelpunt leiden, en dan is het geen assist meer.
Een slechte assist is wel een assist, anders is het een mislukte pass.

Het gaat juist om de kwaliteit. Ziyech wist de bal keer op keer zo bij de tweede paal neer te leggen dat een medespeler kon scoren. De tegenstander wist dat het kwam en kon er niets aan doen. Dát is kwaliteit.

Een bal over vijf meter breed leggen kan ook een assist opleveren, maar zo'n assist kan een speler van FC Dordrecht nog geven.
Waar heb je het over man? Hoe kan Haller nou een assist over dertig meter geven als hij in de spits staat?
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sebastien Haller

Bericht door Mano » ma okt 25, 2021 10:20 am

Haller was gisteren weer belangrijk. Wederom assist (op Antony) na doorzetten en vechten en een mooie kopbal.
Daarnaast houdt hij de achterhoede gewoon bezig, trekt hij gaten (door naar de tweede paal te gaan ) voor Berghuis en liet hij, ook deze keer, best balvaardige dingen zien.

Hij is geen Bergkamp (sierlijk en technisch), het oogt lomp en niet alles lukt maar jankerds die maar blijven volhouden dat hij er geen pepernoot van kan, hebben oogkleppen op.


remember Dolberg? Die had techniek en was sierlijk maar niet betrokken in het spel van Ajax.
Doe mij maar zo'n hoekige spits die goals maakt, assist geeft en arbeid verzet.

Het sierlijke, daar geniet ik wel van via Tadic en Antony
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Jöhnk » ma okt 25, 2021 10:33 am

Sierlijk hoeft niet, maar Ajax' spits moet wel een schakel kunnen zijn in een aanval. Bal vasthouden of juist kaatsen of goed aannemen en doorspelen. Haller bewijst nu dat hij dat beheerst.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Yopii » ma okt 25, 2021 10:35 am

Dat hebben we nog niet eerder van hem gezien. Opmerkelijk.

Plaats reactie