Sebastien Haller

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » ma aug 09, 2021 9:29 pm

Marillion schreef:
ma aug 09, 2021 5:47 pm
Hij is vooral een ander type speler.

Danilo is sneller en meer wendbaar. En ik denk ook dat 'ie technisch wat beter is. Haller is vooral een zestien meter spits. Laat je ze allebei een heel seizoen staan denk ik dat Haller meer doelpunten maakt maar dat Danilo meer positief bij zou dragen aan het spel.
Precies dit.

Haller doet overigens ook gewoon werkelijk alles fout. Ik zie hem weinig dingen doen die een Schuurs op zijn plek bijvoorbeeld niet zou kunnen.
IK GELOOF!!!!!!

columbus
Berichten: 5345
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door columbus » di aug 10, 2021 7:31 am

Kom op zeg. De hetze tegen Haller wordt zo nu en dan lachwekkend. Hem minder vinden dan een Danilo mag maar is volkomen krom, vooral proberen vast te houden aan je eigen gelijk.

Haller is echt niet de ideale spits en speelt beroert. Maar Danilo, kom op zeg. Die kan er echt geen reet van. Is veel te klein, te licht wat hij totaal niet kan compenseren aan een surplus van techniek en talent. Hij heeft een handje vol wedstrijden aardig wat goals gemaakt omdat iedereen Twente heeft onderschat. Daarna was het armoe troef en kwam hij zelfs bij Twente op de bank.

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » di aug 10, 2021 7:52 am

columbus schreef:
di aug 10, 2021 7:31 am
Kom op zeg. De hetze tegen Haller wordt zo nu en dan lachwekkend. Hem minder vinden dan een Danilo mag maar is volkomen krom, vooral proberen vast te houden aan je eigen gelijk.

Haller is echt niet de ideale spits en speelt beroert. Maar Danilo, kom op zeg. Die kan er echt geen reet van. Is veel te klein, te licht wat hij totaal niet kan compenseren aan een surplus van techniek en talent. Hij heeft een handje vol wedstrijden aardig wat goals gemaakt omdat iedereen Twente heeft onderschat. Daarna was het armoe troef en kwam hij zelfs bij Twente op de bank.
Ik zeg niet dat hij een betere spits is. Ik zeg alleen dat hij beter past bij de rest. Haller gaat nooit diep. Houdt geen ballen vast. Matig in de kaats.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Marillion » wo aug 11, 2021 8:33 am

Het gaat er inderdaad vooral om dat hij een ander type speler is. Daarmee zou het elftal mogelijk tot beter veldspel kunnen komen.

Danilo is wat mij betreft zeker niet de ideale kandidaat. Ik zie hem eigenlijk eerder als backup voor de vleugels. Maar het zeer matige veldspel van Haller maakt dat je toch alternatieven moet overwegen. Als het op deze manier doorgaat zie ik in grote wedstrijden Tadic ook wel weer centraal opduiken.

Ajax wil meer dan de bal zo snel mogelijk in de zestien meter plaatsen. En met het veldspel wil het gewoon nog niet zo lukken. Dat is toch geen gewaagde uitspraak? Ik hoop dat hij het alsnog oppakt hoor. Maar er zit gewoon geen stijgende lijn in.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » wo aug 11, 2021 8:56 am

Ik heb bij Haller een Dolberg-gevoel: denkt teveel na, gaat piekeren en haalt zichzelf omlaag. Heb beide spelers intuïtief mooie dingen zien doen. Haller moet vertrouwen op gaan doen in een reeks wedstrijden. Die reeks zal ie krijgen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Marillion » wo aug 11, 2021 9:01 am

Dat is inderdaad wel gek. Hij heeft in een aantal losse momenten wel degelijk goede dingen laten zien. Te weinig om een goede indruk te maken maar toch ook net effe te veel om het puur toeval te noemen.

Misschien is het niets maar ik keek op van de verdeling van rugnummers. Kennelijk heeft Haller er zelf voor gekozen om met 22 te blijven spelen en dus niet nummer 9 te pakken. Is dat ook een teken van gebrek aan vertrouwen? Als spits wil je toch met 9 spelen? Of is dat het hopeloos verouderde beeld van een voetbal romanticus?
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sebastien Haller

Bericht door Mano » wo aug 11, 2021 9:25 am

Is dat het probleem misschien bij Ajax? Dat er te veel verwacht wordt van een spits.

Want opleiden doen we ze niet meer
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 11, 2021 10:51 am

Zullen we hem eerst gewoon de tijd geven dit seizoen? We schieten al snel in de stress als het even wat minder gaat. En misschien is het ook handig dat we ook de sterke kanten waarderen (fysiek, scorend vermogen, assists, door de lucht aanspelen en aansluiten) …. Kom er maar in azijnzeikers …

Haller gaat er gewoon 20+ maken en 10 assists. Een goalgetter en daarnaast ook nog een prima voetballer is voor Ajax niet haalbaar. Die kan je alleen maar opleiden en dan worden ze nog vaak weggeplukt uit de opleiding.

De internationals zijn pas kort terug bij de groep, dus ik snap EtH wel m.b.t. Dat ze nog niet fit zijn. De eerste helft tegen PSV was voetballend sterk en zelfs met 10 man tot al de wissels kwamen, waren we evenwaardig in het veldspel.

Antony, Alvarez zijn zo weer terug. De internationals zijn zo weer een aantal weken verder in conditie. Berghuis gaat normaal gesproken gewoon zijn doelpunten / assists leveren.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Marillion » wo aug 11, 2021 1:17 pm

We geven 'm al een half seizoen de tijd. Nu is daar nog een voorbereiding overheen gegaan. Ik ben een geduldig mens maar ik maak me onderhand toch echt wel serieus zorgen. Er zit namelijk geen stijgende lijn in zijn spel. Incidenteel ineens een hele behoorlijke actie maar het is wat betreft voetballende bijdrage echt wel heel erg mager. Die positieve incidenten zijn te schaars om daardoor echt hoopvol te worden.

Ik denk inderdaad wel dat hij er 20+ gaat maken in een seizoen Eredivisie. Want als spits bij Ajax krijg je nu eenmaal genoeg kansen en in de zestien kan hij echt wel een doelpunt maken. Dat vind ik alleen niet genoeg voor een spits waar Ajax een serieuze investering voor heeft gedaan.

Hopelijk schiet 'ie er komend weekend een paar in en kan hij iets van een serie neerzetten. Zo vertrouwen opdoen en dan misschien wat meer ontspannen en daardoor beter gaan spelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33464
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » wo aug 11, 2021 1:57 pm

Marillion schreef:
wo aug 11, 2021 1:17 pm
Ik denk inderdaad wel dat hij er 20+ gaat maken in een seizoen Eredivisie. Want als spits bij Ajax krijg je nu eenmaal genoeg kansen en in de zestien kan hij echt wel een doelpunt maken.
Is dat zo?

Beste Ajax-speler in topscorerslijst:

- 20/21: Tadic, 14 (Haller half seizoen, 11)
- 19/20: ingekort seizoen (Promes, 12)
- 18/19: Tadic, 28 (Ziyech, 16)
- 17/18: Neres, 14 (KJH, 13)
- 16/17: Dolberg, 16 (Klaassen, 14)
- 15/16: Milik, 21
- 14/15: Milik, 11
- 13/14: Klaassen/Sightorsson, 10
- 12/13: Siem de Jong, 12
- 11/12: Siem de Jong, 13
- 10/11: El Hamdaoui, 13 (Siem, 12)

Zo vaak komen de aanvallers van Ajax niet in de buurt van de 20 goals de afgelopen 10 jaar...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Jöhnk » wo aug 11, 2021 3:49 pm

Ajaciedjuh schreef:
wo aug 11, 2021 10:51 am
Zullen we hem eerst gewoon de tijd geven dit seizoen? We schieten al snel in de stress als het even wat minder gaat. En misschien is het ook handig dat we ook de sterke kanten waarderen (fysiek, scorend vermogen, assists, door de lucht aanspelen en aansluiten) …. Kom er maar in azijnzeikers …
Wat fijn dat je alvast zijn sterke punten vaststelt en dat daar ook geen discussie meer over mogelijk is - want anders ben je een azijnzeiker.

Ik heb erop gelet en hij won geen luchtduels tegen PSV, en ook vorig seizoen hield dat niet over. Met de kop is hij niet zo goed en fysiek sterk is hij ook niet echt. Is hij dan snel? Balvast? Goed in de combinatie? Nee, ook niet bepaald.

Mijn persoonlijke inschatting is dat hij een soort Huntelaar is. Hij pakt zijn goaltjes mee, soms hele mooie, maar verder heb je er weinig aan en hij maakt een team dan ook niet noemenswaardig beter. Niet voor niets was er hier letterlijk niemand die toen Haller bij Utrecht speelde zei: wat een klasbak, die moeten ze halen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33464
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » wo aug 11, 2021 3:58 pm

Jöhnk schreef:
wo aug 11, 2021 3:49 pm
Mijn persoonlijke inschatting is dat hij een soort Huntelaar is. Hij pakt zijn goaltjes mee, soms hele mooie, maar verder heb je er weinig aan en hij maakt een team dan ook niet noemenswaardig beter.
Huntelaar heeft er zo toch maar 662 gemaakt in zijn carrière...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 11, 2021 4:09 pm

Jöhnk schreef:
wo aug 11, 2021 3:49 pm
Ajaciedjuh schreef:
wo aug 11, 2021 10:51 am
Zullen we hem eerst gewoon de tijd geven dit seizoen? We schieten al snel in de stress als het even wat minder gaat. En misschien is het ook handig dat we ook de sterke kanten waarderen (fysiek, scorend vermogen, assists, door de lucht aanspelen en aansluiten) …. Kom er maar in azijnzeikers …
Wat fijn dat je alvast zijn sterke punten vaststelt en dat daar ook geen discussie meer over mogelijk is - want anders ben je een azijnzeiker.

Ik heb erop gelet en hij won geen luchtduels tegen PSV, en ook vorig seizoen hield dat niet over. Met de kop is hij niet zo goed en fysiek sterk is hij ook niet echt. Is hij dan snel? Balvast? Goed in de combinatie? Nee, ook niet bepaald.

Mijn persoonlijke inschatting is dat hij een soort Huntelaar is. Hij pakt zijn goaltjes mee, soms hele mooie, maar verder heb je er weinig aan en hij maakt een team dan ook niet noemenswaardig beter. Niet voor niets was er hier letterlijk niemand die toen Haller bij Utrecht speelde zei: wat een klasbak, die moeten ze halen.
Schijnbaar voel je je aangesproken. :hypocrite.gif: En misschien moet je de tekst nog een keer lezen. Er staat nergens dat je er niet op mag reageren.
Kijk de statistieken er maar op na. Hij wint heel veel lucht duels. Als hij dat tegen PSV niet doet, wil niet zeggen dat dat voor alle wedstrijden geldt.

Mooi statistiek van Zeux. Het is helemaal niet zo vanzelfsprekend dat een spits van Ajax er veel maakt. Als Haller het komend seizoen zijn statistieken van het eerste half jaar voorzet, dan zijn die gewoon goed. Hij heeft het afgelopen half jaar veel belangrijke goals gemaakt. Het is niet zo dat die goals ala Traore die er 5 in een nietszeggende wedstrijd maakt.
Het is geen van Basten, Suarez, Zlatan, Peterson et cetera, maar een spits die eindstation is (en heeft ook altijd veel assists, dus helemaal niks in de combinatie zal ook wel meevallen).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Marillion » wo aug 11, 2021 4:15 pm

Matig in de combinatie is wat mij betreft vooral iets lager op het veld en rondom de zestien. Omdat zijn aanname meestal niet zo goed is. Zijn assists komen met namen uit het zestien meter gebied. Een bal terugkoppen of neerleggen voor een medespeler. Daar ligt zijn kracht, in de zestien meter. Eerder in de opbouw brengt hij erg weinig en daardoor kom je minder goed aan voetballen toe.

Ik hoop dat hij daar wat beter in gaat worden. Laat 'm trainen met iemand als Vanenburg. Simpel en functioneel aannemen en terugleggen. Dat zou toch moeten lukken. Hij heeft wel het fysiek om een bal af te schermen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Jöhnk » wo aug 11, 2021 5:28 pm

Ajaciedjuh schreef:
wo aug 11, 2021 4:09 pm
En misschien moet je de tekst nog een keer lezen. Er staat nergens dat je er niet op mag reageren.
Niet letterlijk nee, maar je nodigt ook niet echt uit. Vervelende manier van discussiëren.

Zijn er dan statistieken van luchtduels? Daar sta ik best voor open als je ze voorlegt. Maar mijn indruk, niet alleen op basis van de wedstrijd tegen PSV maar ook op basis van het vorige seizoen, zoals er al stond, is dat hij niet bepaald een hoog airforce-gehalte heeft.

Het is zeker niet vanzelfsprekend dat een spits er veel maakt bij Ajax, dat klopt. Maar dat komt ook wel een beetje doordat bij Ajax van een spits andere zaken worden verlangd, en de meeste spitsen die dan ook proberen te doen. Niet altijd met evenveel succes.

Al met al vind ik Haller behoorlijk beperkt. De positieve punten die jij noemt zie ik lang niet allemaal terug op het veld. Wat niet wil zeggen dat hij niks kan. Ik vergelijk hem met Huntelaar, dat zou je zelfs als een compliment kunnen opvatten.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11896
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Sebastien Haller

Bericht door Sandro » wo aug 11, 2021 6:03 pm

Mooi statistiek van Zeux. Het is helemaal niet zo vanzelfsprekend dat een spits van Ajax er veel maakt. Als Haller het komend seizoen zijn statistieken van het eerste half jaar voorzet, dan zijn die gewoon goed.
Dat bij Ajax de doelpuntenproductie altijd behoorlijk verspreid is over verschillende spelers, is wel algemeen bekend. Ik denk alleen dat Haller een speler is die (veel) doelpunten nodig heeft voor zijn zelfvertrouwen en dat is lastig bij Ajax.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Marillion » wo aug 11, 2021 6:05 pm

Hij moet het daar ook van hebben. Want als hij geen doelpunten maakt blijft er niets over. In die zin klopt de vergelijking met Huntelaar ook goed.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 11, 2021 6:23 pm

Jöhnk schreef:
wo aug 11, 2021 5:28 pm
Ajaciedjuh schreef:
wo aug 11, 2021 4:09 pm
En misschien moet je de tekst nog een keer lezen. Er staat nergens dat je er niet op mag reageren.
Niet letterlijk nee, maar je nodigt ook niet echt uit. Vervelende manier van discussiëren.

Zijn er dan statistieken van luchtduels? Daar sta ik best voor open als je ze voorlegt. Maar mijn indruk, niet alleen op basis van de wedstrijd tegen PSV maar ook op basis van het vorige seizoen, zoals er al stond, is dat hij niet bepaald een hoog airforce-gehalte heeft.

Het is zeker niet vanzelfsprekend dat een spits er veel maakt bij Ajax, dat klopt. Maar dat komt ook wel een beetje doordat bij Ajax van een spits andere zaken worden verlangd, en de meeste spitsen die dan ook proberen te doen. Niet altijd met evenveel succes.

Al met al vind ik Haller behoorlijk beperkt. De positieve punten die jij noemt zie ik lang niet allemaal terug op het veld. Wat niet wil zeggen dat hij niks kan. Ik vergelijk hem met Huntelaar, dat zou je zelfs als een compliment kunnen opvatten.
Daar hebben er meer last van (vervelende manier van discussiëren), maar goed … NOS sport 11 april:
Naast zijn aandeel in aanvallen die een grote scoringskans opleverden, kan Ajax hem ook als 'kapstok' gebruiken. Van de 84 luchtduels die Haller in twaalf competitieduels aanging, won hij er 57. In 2021 is hij percentueel gezien de beste aanvallende kopper van de eredivisie.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47903
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door peter » wo aug 11, 2021 7:22 pm

Ajaciedjuh schreef:
wo aug 11, 2021 10:51 am
Een goalgetter en daarnaast ook nog een prima voetballer is voor Ajax niet haalbaar. Die kan je alleen maar opleiden en dan worden ze nog vaak weggeplukt uit de opleiding.
Een vrij boute stelling vind ik. We hebben net 22.5 miljoen met een vorstelijk salaris betaald voor een jongen die zeer beperkt is. Daarmee was het wereldwijd één van de duurste aankopen in de winterperiode. Sterker nog, volgens mij is er deze transferperiode ook bijna niemand die duurder is dan een dergelijk bedrag. Ings en Grealish alleen denk ik? EDIT: transfermarkt biedt uitkomst. En Bailey. In twee transferperiodes zijn er dus vier (!!!) spelers wereldwijd duurder dan Haller.

Oftewel, ik denk dat het best haalbaar was geweest om die totale som (22,5 plus 8 salaris?) aan een (veel en veel) betere spits uit te geven.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 11, 2021 7:40 pm

Wie dan?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » wo aug 11, 2021 7:45 pm

Nogal. De azijnzeikers zeiken niet voor niets azijn. Deden ze bij bijv. Tadic en Martinez niet.

Haller kent te veel gebreken voor z’n prijskaartje. Gezien z’n (gebrek aan) skills vrees ik dat het een lastig verhaal wordt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47903
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door peter » wo aug 11, 2021 8:20 pm

Ajaciedjuh schreef:
wo aug 11, 2021 7:40 pm
Wie dan?
Ik kijk helaas te weinig voetbal om hier echt een goede inschatting voor te maken. Isak van Sociedad bijvoorbeeld? Cabral van Basel hoor ik goede verhalen over? En die hooggeprezen Hlozek? Of Adeyemi van Salzburg? Of die Alvarez van River die je vaak voorbij ziet komen? Van die tweedehands Belgen? Origi? Batshuayi? Of die Luka Jovic? Die Vlahovic van Fiorentina zal inmiddels onbetaalbaar zijn. En we zijn ook een jaar te laat met Schik, maar dat soort gasten zitten in die budget range.
En ik durf de stelling ook nog wel aan dat ik qua Nederlanders zelfs een Bergwijn en een Luuk de Jong niet minder vind. En bij Boadu zie ik veel gebreken, maar die zie ik ook bij Haller.

Even in een minuutje opgetekend. Ik kan met mijn zeer beperkte bril (maar wel met een heel dik budget) heus wel een betere optie vinden.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 11, 2021 8:40 pm

Er is er geen 1 bij die het bij voorbaat beter gaat doen. Topspitsen komen niet voor die bedragen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 11, 2021 9:00 pm

Marillion schreef:Hij moet het daar ook van hebben. Want als hij geen doelpunten maakt blijft er niets over. In die zin klopt de vergelijking met Huntelaar ook goed.
Ja eens. Maar als hij het gif van Huntelaar zou hebben zouden we vermoedelijk een stuk meer tevreden zijn. Op dat vlak gaat de vergelijking mank.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58844
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door 999 » wo aug 11, 2021 9:48 pm

Tja, we hadden ooit ene Dolberg.Die kon goed mee voetballen, maar toen ie niet meer scoorde had je er helemaal niks meer aan.Mocht dan ook op het bankje zitten.Het is altijd wat ...

Plaats reactie