Steven Berghuis

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Steven Berghuis

Bericht door wimpey » di jun 29, 2021 12:01 pm

Jöhnk schreef:
di jun 29, 2021 11:41 am
Nee, ik snap hem oprecht niet. Een speler irritant vinden is toch niet voldoende om te hopen dat e.e.a. nadelig uitpakt voor Ajax?
Dat vat ik ook niet. Nobody's bigger than the club.

Ik vind het persoonlijk wel lekker dat er gasten rondlopen met wie ik me kan identificeren. Tadic, Martinez bijv. Dat wordt met Berghuis lastig. En met die Van Aanholt eventueel al helemaal.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Steven Berghuis

Bericht door Mano » di jun 29, 2021 12:26 pm

Jöhnk schreef:
di jun 29, 2021 11:41 am
Nee, ik snap hem oprecht niet. Een speler irritant vinden is toch niet voldoende om te hopen dat e.e.a. nadelig uitpakt voor Ajax?
Ik vind Berghuis zo en zo geen Ajaxwaardige speler. Ik vind zijn niveau niet goed genoeg.
even los van het feit dat ik hem irritant vind, ben ik oprecht van mening dat hij niet goed genoeg is en zo en zo op de bank belandt.
(Net als Klaiber, beste back van eredivisie, excl ajax, maar nog steeds te slecht voor Ajax)

VERVOLGENS komt mijn persoonlijke mening dat hij daar maar meteen mag blijven. (op de bank)
aangezien ik totaal geen invloed heb of hij wel of niet komt.

Mocht hij mij compleet verrassen en van waarde zijn voor Ajax. Ben ik mans genoeg om dat te erkennen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Steven Berghuis

Bericht door Jöhnk » di jun 29, 2021 12:34 pm

Je schreef dat je zelfs niet hoopt (integendeel: "ik hoop dat hij mislukt") dat hij je ongelijk bewijst, omdat je hem irritant vindt. Daar sloeg ik op aan.

Moet je dan niet gewoon je eigen ego opzij zetten?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Steven Berghuis

Bericht door brigade zuid » di jun 29, 2021 12:48 pm

Als je in de ene topic leest hoe Onana Ajax loopt te naaien en je hebt hier Berghuis die zijn leven waagt om naar Ajax te gaan… dan weet ik wel waar mijn sympathie ligt.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Steven Berghuis

Bericht door Mano » di jun 29, 2021 12:55 pm

ik heb ook al aan gegeven dat ik AR zou complimenteren als hij wel slaagt omdat ik het niet zie en hij het al jaren roept.

Waarom zou ik mijn eigen ego opzij zetten :biggrin.gif:
als ik commercieel directeur van Ajax was, had ik die opzij gezet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Steven Berghuis

Bericht door Jöhnk » di jun 29, 2021 1:00 pm

Dat vind ik altijd een beetje een dooddoener (cfr. "Wat maakt mij het uit hoeveel speler XYZ kost? Ik ben de boekhouder toch niet?"). Want ook als fans/supporters van Ajax is het niet in ons eigenbelang als Ajax mislukkingen koopt of op een andere manier geld over de balk smijt. Dat gaat immers uiteindelijk ten koste van het sportieve resultaat.

Dus waarom zou je dan hopen dat hij mislukt? Echt alleen omdat je hem irritant vindt? Ik snap het nog steeds niet, hoor.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Steven Berghuis

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jun 29, 2021 1:30 pm

Ok. Ik kan t even niet laten.

https://m.youtube.com/watch?v=fX9Vwcjt7OQ

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13336
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Steven Berghuis

Bericht door Nihad » di jun 29, 2021 1:40 pm

Buiten of we Berghuis wel of niet nodig hebben of dat hij wel of niet bij Ajax past. Ik zou deze transfer gewoon prachtig vinden. Ik bedoel, de beste speler van de kakkerlakken die dolgraag naar Ajax wil. Zelfs van miljoenen afziet om bij ons te kunnen spelen. Dat is toch priceless? :drecul.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Steven Berghuis

Bericht door brigade zuid » di jun 29, 2021 1:44 pm

Precies! Amen.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Steven Berghuis

Bericht door wimpey » di jun 29, 2021 2:09 pm

Nihad schreef:
di jun 29, 2021 1:40 pm
Buiten of we Berghuis wel of niet nodig hebben of dat hij wel of niet bij Ajax past. Ik zou deze transfer gewoon prachtig vinden. Ik bedoel, de beste speler van de kakkerlakken die dolgraag naar Ajax wil. Zelfs van miljoenen afziet om bij ons te kunnen spelen. Dat is toch priceless? :drecul.gif:
Ik vond het ook wel een leuk statement richting de brainies. Oh: jullie willen Berghuis. Nou, die vinden wij ook wel interessant. En dan hebben jullie dus geen Berghuis.

Nu moeten ze eigenlijk ook Bergwijn halen he. Steven Berg en Huiswijn.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Steven Berghuis

Bericht door Lionel » di jun 29, 2021 2:19 pm

Nihad schreef:
di jun 29, 2021 1:40 pm
Buiten of we Berghuis wel of niet nodig hebben of dat hij wel of niet bij Ajax past. Ik zou deze transfer gewoon prachtig vinden. Ik bedoel, de beste speler van de kakkerlakken die dolgraag naar Ajax wil. Zelfs van miljoenen afziet om bij ons te kunnen spelen. Dat is toch priceless? :drecul.gif:
:biggrin.gif: Precies!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Steven Berghuis

Bericht door raymon » di jun 29, 2021 3:26 pm

Misschien moeten we Berghuis een paar wedstrijden bij Jong Ajax mee laten doen, hij zal toch een beetje aan het niveau moeten wennen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Steven Berghuis

Bericht door Giacomo Puccini » di jun 29, 2021 3:32 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma jun 28, 2021 11:03 pm
Laat ik even de ongelofelijk negatieve gedachte aan dat rattenkoppie in ons iconische shirt achterwege laten; dan nog ben ik een beetje bang voor een splijtzwam in de selectie, als ie echt komt. Hij was de grote meneer bij de kakkies en iedereen speelde in zijn dienst. Zou ie dan nu echt een stap terug accepteren, dat hij een van de velen is? Verwerkt hij het een beetje goed als hij op de bank moet beginnen? Gaat ie ons niet veel onnodige rode kaarten opleveren? Trekt hij het dat de harde kern niet op hem zit te wachten en dat vermoedelijk zal laten merken? Van mij hoeft hij niet te komen.
Precies mijn gedachten. :biggthumpup.gif:
Ajax!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Steven Berghuis

Bericht door Giacomo Puccini » di jun 29, 2021 3:44 pm

raymon schreef:
di jun 29, 2021 3:26 pm
Misschien moeten we Berghuis een paar wedstrijden bij Jong Ajax mee laten doen, hij zal toch een beetje aan het niveau moeten wennen.
Pseudo vedette bij feyenoord is andere koek dan Champions League voetbal met Ajax. Ik zie hem de stap van Jong Ajax naar het eerste niet maken.
Ajax!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Steven Berghuis

Bericht door WP_Legend » di jun 29, 2021 4:17 pm

Hoeveel JA spelers, zitten bij het NL elftal?

Yopii
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Steven Berghuis

Bericht door Yopii » di jun 29, 2021 5:27 pm

Giacomo Puccini schreef:
di jun 29, 2021 3:32 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma jun 28, 2021 11:03 pm
Laat ik even de ongelofelijk negatieve gedachte aan dat rattenkoppie in ons iconische shirt achterwege laten; dan nog ben ik een beetje bang voor een splijtzwam in de selectie, als ie echt komt. Hij was de grote meneer bij de kakkies en iedereen speelde in zijn dienst. Zou ie dan nu echt een stap terug accepteren, dat hij een van de velen is? Verwerkt hij het een beetje goed als hij op de bank moet beginnen? Gaat ie ons niet veel onnodige rode kaarten opleveren? Trekt hij het dat de harde kern niet op hem zit te wachten en dat vermoedelijk zal laten merken? Van mij hoeft hij niet te komen.
Precies mijn gedachten. :biggthumpup.gif:
Mijne ook. :biggthumpup.gif:

Pikorde is nu duidelijk, dat mag van mij zo blijven.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Steven Berghuis

Bericht door Jöhnk » wo jun 30, 2021 3:15 pm

Het verhaal is nu dus dat Feyenoord zelf 8 miljoen wil overhouden. Zie AD.

Woerts had weer eens de klok horen luiden, ben ik bang.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Steven Berghuis

Bericht door Duke » wo jun 30, 2021 3:44 pm

Feyenoord houdt poot voorlopig stijf bij pikante transfer Berghuis
Steven Berghuis wacht op zijn vakantieadres rustig af wanneer Ajax en Feyenoord tot overeenstemming komen. Ajax denkt aan vier miljoen, Feyenoord vecht voor iets meer geld.

Door Mikos Gouka

Op 19 december staat de Klassieker op het menu. Feyenoord in de Kuip tegen Ajax. Rotterdam tegen Amsterdam. En hoogstwaarschijnlijk Feyenoord tegen Steven Berghuis, die uitgerekend op die dag zijn 30ste verjaardag viert.

In Rotterdam weten ze dat Berghuis niet meer terugkeert bij Feyenoord. En ze vrezen – terecht – dat hij naar de aartsrivaal gaat. Een afgehakte varkenskop zal er vast niet naar zijn hoofd vliegen, zoals destijds Luis Figo overkwam toen hij namens Real Madrid tegen zijn oude club Barcelona een corner nam in Camp Nou.

Maar dat Berghuis wat te verduren gaat krijgen is wel duidelijk. De international stapte deze week uit de groepsapp die spelers van Feyenoord met elkaar hadden aangemaakt. Niet omdat hij nu al speler is van Ajax, maar omdat zijn telefoonnummer was uitgelekt en aanhangers van Feyenoord hem volgens een ingewijde ‘vervelende teksten stuurden’.

Berghuis schafte dus kort voor zijn vakantie snel een ander telefoonnummer aan. De aanvaller had wel al speler van Ajax willen zijn, net zoals Frank Arnesen vorige week van Marc Overmars te horen kreeg dat de Amsterdammers haast wilden maken met het vastleggen van de rechterspits. Voor een habbekrats jubelden ze in de Johan Cruijff Arena.

Extra geld
Sjaak Troost en Toon van Bodegom spraken in de zomer van 2019 met Berghuis en zijn zaakwaarnemer Mino Raiola af dat hij in 2021 voor minimaal vier miljoen mocht vertrekken uit de Kuip. Ze vreesden een transfervrij vertrek van de speler een jaar later en ze hoopten met de afspraak dat er meer geld zou worden geboden en de extra opbrengst zou netjes worden verdeeld onder Feyenoord, Berghuis en Raiola.

Om zoveel mogelijk geld binnen te halen had het minimumbedrag van vier miljoen geheim kunnen blijven, maar dat lag al snel op straat. Ajax interpreteerde de afspraak op de eigen manier: Berghuis kostte minimaal en dus ook maximaal vier miljoen euro.

Bovendien, zo concludeerden ze in Amsterdam: Feyenoord nam in 2014 Kenneth Vermeer over van Ajax. Voor 1 miljoen. Een bedrag dat was afgesproken, maar het was niet de bedoeling dat uitgerekend Feyenoord met de keeper aan de haal zou gaan. Ajax baalde, maar liet Vermeer volgens afspraak gaan.

Feyenoord ziet deze zaak anders en denkt via jurist Joris van Benthem toch meer te kunnen overhouden aan het vertrek van Berghuis. De aanvoerder, meest waardevolle speler en international is volgens Feyenoord het dubbele waard van vier miljoen. Al zal dat eventuele extra geld weer moeten worden verdeeld.

Gesteggel
Dat gesteggel is de reden dat Berghuis op vakantie is gegaan nog als speler van Feyenoord en niet van Ajax. In Rotterdam sluiten ze zelfs een arbitragezaak niet uit om wat extra geld uit het vertrek van de aanvaller te halen.

Op dit moment is het een zaak tussen Van Benthem en Ajax. Arnesen heeft Overmars na zijn telefoontje naar de Kuip doorverwezen naar de juridische afdeling van de Rotterdammers. De Deen was er niet bij toen er een afspraak werd gemaakt over de voorwaarden waaronder Berghuis mocht verkassen uit de Kuip.

Ook Guido Albers, die Raiola opvolgde als zaakwaarnemer, was daar niet bij. Berghuis is op vakantie. Met een nieuw telefoonnummer. Het nummer dat straks moet worden ingetoetst om hem te laten weten dat Feyenoord en Ajax akkoord zijn over de pikante transfer die in het verleden alleen Henk Groot, Jan Everse en Arnold Scholten maakten.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13336
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Steven Berghuis

Bericht door Nihad » wo jun 30, 2021 3:57 pm

Jöhnk schreef:
wo jun 30, 2021 3:15 pm
Het verhaal is nu dus dat Feyenoord zelf 8 miljoen wil overhouden. Zie AD.

Woerts had weer eens de klok horen luiden, ben ik bang.
Dat weet je niet, want wie zegt dat het verhaal van het AD waar is?

Vooralsnog is het nog niet rond dus. Dus afwachten.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

De Dominee
Berichten: 5806
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Steven Berghuis

Bericht door De Dominee » wo jun 30, 2021 4:16 pm

8mln vind ik geen koopje meer. Dan zie ik Ajax liever andere keuzes maken.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Steven Berghuis

Bericht door Jöhnk » wo jun 30, 2021 5:00 pm

Nihad schreef:
wo jun 30, 2021 3:57 pm
Jöhnk schreef:
wo jun 30, 2021 3:15 pm
Het verhaal is nu dus dat Feyenoord zelf 8 miljoen wil overhouden. Zie AD.

Woerts had weer eens de klok horen luiden, ben ik bang.
Dat weet je niet, want wie zegt dat het verhaal van het AD waar is?

Vooralsnog is het nog niet rond dus. Dus afwachten.
Ik weet het inderdaad niet hoor, maar ben er wel bang voor - zoals er stond.

In dit artikel wordt haarfijn het verschil uitgelegd met de situatie-Vermeer. Ajax besloot toen mee te werken, onder het motto ‘afspraak is afspraak’. Feyenoord daarentegen, werkt niet mee en geeft er een draai aan. In het slechtste geval hebben ze ongelijk maar dan zal Berghuis dat (Feyenoords ongelijk en daarmee zijn eigen gelijk) wel moeten gaan ophalen bij de arbitragecommissie. Want uiteindelijk is er een handtekening van iemand van Feyenoord nodig voor een overschrijving. En die zetten ze alleen maar als ze ofwel Ajax een poot hebben uitgedraaid ofwel daartoe gedwongen worden door een rechter.

Dit is precies wat ik al verwachtte, en daarom denk ik dat het klopt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40886
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Steven Berghuis

Bericht door Marillion » wo jun 30, 2021 5:12 pm

Het zat er natuurlijk wel in dat Feyenoord niet gelijk zou tekenen bij het kruisje. Nog los van de vraag hoe sterk ze staan zullen ze enkel richting de achterban al willen laten zien dat ze er alles aan doen om Ajax maximaal te laten betalen. Daarbij is een paar miljoen extra natuurlijk voor hun ook gewoon serieus geld.

Ik ben benieuwd wat Ajax doet. Gaan ze naar de arbitragecommissie of betalen ze meer? Gezien die geruchten over 6 miljoen denk ik dat ze wel iets willen doen maar ik ze ze niet zomaar het dubbele betalen.

Iets anders. Zou Ihattaren op enig moment nog in beeld komen als alternatief?
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Steven Berghuis

Bericht door Jöhnk » wo jun 30, 2021 5:34 pm

Berghuis zelf zal Feyenoord voor de arbitragecommissie moeten slepen, begrijp ik, en niet Ajax. Dat maakt alles natuurlijk nog iets onmogelijker. Misschien gaat dit gewoon niet door, hoor.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Steven Berghuis

Bericht door Iniesta » wo jun 30, 2021 5:53 pm

Minimum 4 miljoen en extra wordt verdeeld tussen speler en club lijkt een logische afspraak en in dat geval heeft Ajax / Berghuis weinig kans in een arbitrage zaak

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13336
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Steven Berghuis

Bericht door Nihad » wo jun 30, 2021 5:59 pm

Feyenoord probeert gewoon het maximale eruit te halen.

Maar een weg terug is er natuurlijk niet. De kakkerlakken zullen Berghuis nooit meer accepteren na dit.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie