Owen Wijndal

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Owen Wijndal

Bericht door Yopii » di sep 05, 2023 9:39 am

zeux schreef:
di sep 05, 2023 9:20 am
Huren is echt iets anders dan kopen.
Bericht dat Overmars ‘naar Wijndal keek’ was toch van mei 21?
Niet gekocht in die zomerwindow. Dàt is een feit.
Buitenkansje, hoor. :smallgrin.gif:

Je huurt geen speler in wie je het niet ziet zitten. Antwerp kan hem niet kopen, hij heeft 10 miljoen gekost.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Owen Wijndal

Bericht door raymon » di sep 05, 2023 9:59 am

Mr. Ajax schreef:
di sep 05, 2023 9:22 am
Mano schreef:
di sep 05, 2023 8:19 am
Yopii schreef:
di sep 05, 2023 8:16 am
Dit bewijst ten overvloede dat Overmars het dus in hem ziet zitten. Was sowieso naar Ajax gekomen, denk ik.
Kan!
maar Marc had ook net zo snel gedumpt als nu.
Waarom halen ze hem nu dan? Zijn ze helemaal geschift daar ofzo?
Ik denk zomaar dat Ajax nog grotendeels z'n salaris betaalt. Marc is ook niet gek.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Owen Wijndal

Bericht door zeux » di sep 05, 2023 10:00 am

Mr. Ajax schreef:
di sep 05, 2023 9:22 am
Mano schreef:
di sep 05, 2023 8:19 am
Yopii schreef:
di sep 05, 2023 8:16 am
Dit bewijst ten overvloede dat Overmars het dus in hem ziet zitten. Was sowieso naar Ajax gekomen, denk ik.
Kan!
maar Marc had ook net zo snel gedumpt als nu.
Waarom halen ze hem nu dan? Zijn ze helemaal geschift daar ofzo?
Hij is totaal mislukt bij Ajax, maar volgens mij deed hij het niet verkeerd bij AZ. Het is dus geen 'given' dat hij ook bij Antwerp gaat falen. Andere context, andere spelers om zich heen, andere speelwijze. De voortekenen zijn niet gunstig, mar hij zal niet de eerste speler zijn die in één context faalt en in een andere voldoet.

Prima in ieder geval dat hij weg is bij Ajax. Want dat werd niks.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Owen Wijndal

Bericht door Yopii » di sep 05, 2023 10:02 am

De Belgische competitie is van een iets lager niveau dan de onze. Daar speelt de kampioen met Vincent Janssen en Ekkelenkamp.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Owen Wijndal

Bericht door zeux » di sep 05, 2023 10:03 am

Yopii schreef:
di sep 05, 2023 9:39 am
Je huurt geen speler in wie je het niet ziet zitten.
Met huren kun je een risicootje lopen, met kopen niet. Een fundamenteel verschil.

En - zoals Raymon zegt - we weten niet wat de deal is. Kan zijn dat Ajax nog deel salaris blijft betalen. Dan is het helemaal een 'goedkope' gok.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Owen Wijndal

Bericht door Mr. Ajax » di sep 05, 2023 10:13 am

Yopii schreef:
di sep 05, 2023 10:02 am
De Belgische competitie is van een iets lager niveau dan de onze. Daar speelt de kampioen met Vincent Janssen en Ekkelenkamp.
Vincent Janssen is overigens een prima spits hoor. Zou bij ons nu helemaal niet misstaan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Owen Wijndal

Bericht door Lionel » di sep 05, 2023 1:11 pm

Mr. Ajax schreef:
di sep 05, 2023 10:13 am
Yopii schreef:
di sep 05, 2023 10:02 am
De Belgische competitie is van een iets lager niveau dan de onze. Daar speelt de kampioen met Vincent Janssen en Ekkelenkamp.
Vincent Janssen is overigens een prima spits hoor. Zou bij ons nu helemaal niet misstaan.
Nee joh. Die is echt slecht.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Owen Wijndal

Bericht door Jöhnk » di sep 05, 2023 1:39 pm

Het lijkt wel alsof Overmars heilig is. Ook hij ziet het weleens verkeerd, zoals bij Bergwijn en Wijndal die hij graag zag komen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Owen Wijndal

Bericht door zeux » di sep 05, 2023 2:10 pm

Jöhnk schreef:
di sep 05, 2023 1:39 pm
Het lijkt wel alsof Overmars heilig is. Ook hij ziet het weleens verkeerd, zoals bij Bergwijn en Wijndal die hij graag zag komen.
Maar in het geval van Wijndal niet heeft gehaald de zomer, een detail dat maar 'ontweken' wordt door de Overmars-bashers.

Overmars deed zat fout, maar het is wel fijn als de dingen die hij concreet heeft gedaan als vertrekpunt worden genomen, niet wat geprojecteerd wordt op hem.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Owen Wijndal

Bericht door Yopii » di sep 05, 2023 2:11 pm

zeux schreef:
di sep 05, 2023 10:03 am
Yopii schreef:
di sep 05, 2023 9:39 am
Je huurt geen speler in wie je het niet ziet zitten.
Met huren kun je een risicootje lopen, met kopen niet. Een fundamenteel verschil.

En - zoals Raymon zegt - we weten niet wat de deal is. Kan zijn dat Ajax nog deel salaris blijft betalen. Dan is het helemaal een 'goedkope' gok.
Hoe weet je dat het een gok is?

Ik geloof er niets van. Jij draait het zo omdat je wilt ontkennen dat jouw held graag een speler wil hebben in wie jij het niet ziet zitten.

Wijndal past precies in het rijtje: Overmars haalt graag spelers van Ajax of andere Nederlandse clubs die over hun top zijn of ergens in het buitenland mislukt: Janssen, Ekkelenkamp, Alderweireld, Blind wilde hij ook graag... Voor Van Bommel geldt ook dat hij een afdankertje is. (Avila stond trouwens op de scoutingslijst van Ajax, zo ingewikkeld is het allemaal niet.)

Toen Overmars nog bij Ajax zat, wilde hij Wijndal al halen. Hij zei, echt waar, dat hij Wijndal een goede speler vond die geschikt was voor Ajax. Wijndal kent hij natuurlijk, elke TD van Ajax kijkt bij de buren in Alkmaar. Overmars zal vinden dat Wijndal goed genoeg is, maar om de een of andere reden niet uit de verf is gekomen.

Niet zo vreemd, toch? Overmars is een conservatief type. Hij houdt vast aan wat hij kent.

Kortom, hij heeft gewacht tot de markt dicht was, zodat hij Wijndal kon huren. Kopen was geen optie vanwege de transfersom en het salaris van Wijndal. Geen enkele TD huurt graag, het is een noodsprong. Mocht Wijndal bij Antwerp een goed niveau halen, dan profiteert Ajax.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Owen Wijndal

Bericht door zeux » di sep 05, 2023 2:26 pm

Yopii schreef:
di sep 05, 2023 2:11 pm
zeux schreef:
di sep 05, 2023 10:03 am
Yopii schreef:
di sep 05, 2023 9:39 am
Je huurt geen speler in wie je het niet ziet zitten.
Met huren kun je een risicootje lopen, met kopen niet. Een fundamenteel verschil.

En - zoals Raymon zegt - we weten niet wat de deal is. Kan zijn dat Ajax nog deel salaris blijft betalen. Dan is het helemaal een 'goedkope' gok.
Hoe weet je dat het een gok is?

Ik geloof er niets van. Jij draait het zo omdat je wilt ontkennen dat jouw held graag een speler wil hebben in wie jij het niet ziet zitten.

Wijndal past precies in het rijtje: Overmars haalt graag spelers van Ajax of andere Nederlandse clubs die over hun top zijn of ergens in het buitenland mislukt: Janssen, Ekkelenkamp, Alderweireld, Blind wilde hij ook graag... Voor Van Bommel geldt ook dat hij een afdankertje is. (Avila stond trouwens op de scoutingslijst van Ajax, zo ingewikkeld is het allemaal niet.)

Toen Overmars nog bij Ajax zat, wilde hij Wijndal al halen. Hij zei, echt waar, dat hij Wijndal een goede speler vond die geschikt was voor Ajax. Wijndal kent hij natuurlijk, elke TD van Ajax kijkt bij de buren in Alkmaar. Overmars zal vinden dat Wijndal goed genoeg is, maar om de een of andere reden niet uit de verf is gekomen.

Niet zo vreemd, toch? Overmars is een conservatief type. Hij houdt vast aan wat hij kent.

Kortom, hij heeft gewacht tot de markt dicht was, zodat hij Wijndal kon huren. Kopen was geen optie vanwege de transfersom en het salaris van Wijndal. Geen enkele TD huurt graag, het is een noodsprong. Mocht Wijndal bij Antwerp een goed niveau halen, dan profiteert Ajax.
Ik ontken toch nergens dat Overmars Wijndal wilde? :confused.gif:

Er is echter een dusdanig 'willen' dat je ook echt koopt, of een 'willen' dat je naar een (veel) goedkopere alternatieve vorm zoekt. En dat heeft hij gedaan. Dus met dat 'willen' valt het erg mee.

Zoals hij hem bij Ajax niet dusdanig 'wilde' dat hij hem ook ging kopen. Niet in de zomer van '21 en niet in de winter van '21/'22, toen hij zelf nog aan het roer stond.

En toch wil jij hem de aankoop in zomer '22 in de mik duwen, als Overmars al half jaar weg is.

Reken mensen af op wat ze concreet doen, niet op wat jij ze toedicht. Dat is een heel fundamenteel ethisch principe dat jij aan je laars lapt.

Overmars heeft nu 'on the cheap' een speler die hij interessant vindt, maar waar hij geen wezenlijk geld voor over had. Nu mag Van Bommel kijken of hij hem aan de praat krijgt. Je kunt afzeikerig doen over al die eredivisie-leftovers, maar Overmars heeft met zijn beleid een (financieel) kleine club als Antwerp kampioen gemaakt en de CL in geholpen. Was dat Ajax maar gelukt...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Owen Wijndal

Bericht door Mr. Ajax » di sep 05, 2023 2:40 pm

Lionel schreef:
di sep 05, 2023 1:11 pm
Mr. Ajax schreef:
di sep 05, 2023 10:13 am
Yopii schreef:
di sep 05, 2023 10:02 am
De Belgische competitie is van een iets lager niveau dan de onze. Daar speelt de kampioen met Vincent Janssen en Ekkelenkamp.
Vincent Janssen is overigens een prima spits hoor. Zou bij ons nu helemaal niet misstaan.
Nee joh. Die is echt slecht.
18 goals en 4 assists in 32 potjes vorig seizoen is niet verkeerd. Staat dit seizoen alweer op 4 goals in 5 potjes. Is zeker geen geweldenaar maar wel een echte spits die fysiek stevig, technisch redelijk en is daarnaast ook een harde werker. Denk dat ie bij ons op 20+ per seizoen zou uitkomen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Owen Wijndal

Bericht door Jöhnk » di sep 05, 2023 8:24 pm

zeux schreef:
di sep 05, 2023 2:10 pm
Maar in het geval van Wijndal niet heeft gehaald de zomer, een detail dat maar 'ontweken' wordt door de Overmars-bashers.
Je bedoelt toen Blind en Tagliafico er nog waren? Nee, toen heeft hij hem niet gehaald. Wie gaat daaraan voorbij?

Overmars is niet verantwoordelijk voor de aankoop van Wijndal (en Bergwijn, en Brobbey) maar ik denk wel dat hij ze ook had gehaald als hij er nog was geweest. Daar zijn meer dan genoeg aanwijzingen voor. Ik heb niet de illusie dat we de sportieve neergang van vorig jaar onder Overmars niet hadden beleefd.

NB: dat hij Wijndal nu huurt bewijst niet dat hij hem niet graag genoeg wil om hem te kopen. Wijndal is namelijk veel te duur voor Antwerp.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Owen Wijndal

Bericht door zeux » di sep 05, 2023 8:38 pm

Jöhnk schreef:
di sep 05, 2023 8:24 pm
zeux schreef:
di sep 05, 2023 2:10 pm
Maar in het geval van Wijndal niet heeft gehaald de zomer, een detail dat maar 'ontweken' wordt door de Overmars-bashers.
Je bedoelt toen Blind en Tagliafico er nog waren? Nee, toen heeft hij hem niet gehaald. Wie gaat daaraan voorbij?

Overmars is niet verantwoordelijk voor de aankoop van Wijndal (en Bergwijn, en Brobbey) maar ik denk wel dat hij ze ook had gehaald als hij er nog was geweest. Daar zijn meer dan genoeg aanwijzingen voor. Ik heb niet de illusie dat we de sportieve neergang van vorig jaar onder Overmars niet hadden beleefd.

NB: dat hij Wijndal nu huurt bewijst niet dat hij hem niet graag genoeg wil om hem te kopen. Wijndal is namelijk veel te duur voor Antwerp.
Dat jij persoonlijk denkt - om jou moverende redenen - dat hij Bergwijn en Wijndal had gehaald lijkt mij prima. Ik heb geen idee, de situatie heeft zich niet voorgedaan. Dan kun je hooguit iets projecteren en dat is dus gewoon gokken.
Ik reken Overmars graag af op wat hij concreet wel en niet (en/of onfatsoenlijk) heeft gedaan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring


Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Owen Wijndal

Bericht door Mr. Ajax » di sep 05, 2023 9:01 pm

Jöhnk schreef:
di sep 05, 2023 8:24 pm
zeux schreef:
di sep 05, 2023 2:10 pm
Maar in het geval van Wijndal niet heeft gehaald de zomer, een detail dat maar 'ontweken' wordt door de Overmars-bashers.
Je bedoelt toen Blind en Tagliafico er nog waren? Nee, toen heeft hij hem niet gehaald. Wie gaat daaraan voorbij?

Overmars is niet verantwoordelijk voor de aankoop van Wijndal (en Bergwijn, en Brobbey) maar ik denk wel dat hij ze ook had gehaald als hij er nog was geweest. Daar zijn meer dan genoeg aanwijzingen voor. Ik heb niet de illusie dat we de sportieve neergang van vorig jaar onder Overmars niet hadden beleefd.

NB: dat hij Wijndal nu huurt bewijst niet dat hij hem niet graag genoeg wil om hem te kopen. Wijndal is namelijk veel te duur voor Antwerp.
Ik denk dat het sportieve neergang in ieder geval minder steil was geweest. Ik denk namelijk niet dat ie Schreuder voor de groep had gezet maar eerder voor Slot ofzo was gegaan.

Maar dit is wel een beetje een non-discussie.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Owen Wijndal

Bericht door zeux » di sep 05, 2023 9:15 pm

Maar het ging over Wijndal. En die heeft hij gewoon niet gehaald in de twee windows dat hij de kans had. En nu huurt hij hem. Wezenlijk anders dan kopen.

Zoals mijn staatje ooit liet zien, was Overmars spaarzamer met de 10-miljoen-plus transfers dan het zwikkie afgelopen zomer. Zou Overmars 31 miljoen voor Bergwijn hebben betaald? Hij had maar één transfer boven de 20: Haller (22.5).
In dat Telegraaf-stuk staat namelijk ook dat hij de prijs te hoog vond.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Owen Wijndal

Bericht door Jöhnk » di sep 05, 2023 9:55 pm

Niet alleen Wijndal en Bergwijn, Brobbey ook: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... j-ook.html

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Owen Wijndal

Bericht door zeux » di sep 05, 2023 9:59 pm

Jöhnk schreef:
di sep 05, 2023 9:55 pm
Niet alleen Wijndal en Bergwijn, Brobbey ook: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... j-ook.html
Uhm, ja die heeft hij zelf actief teruggehaald. Dus die kun je 'tellen'.

En wat ik hier op AT lees, heeft Brobbey in z'n eentje Ajax dat seizoen kampioen gemaakt. :smallgrin.gif:
Dus of dat dan zo'n slecht besluit was...

(ben ik wel weer benieuwd wat hij er in de zomer voor had betaald uiteindelijk)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie