Ahmetcan Kaplan

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 17, 2022 11:39 am

Ze volgen hem al lang op de jeugdtoernooien en zijn hem intensief gaan scouten eerder het jaar. Ze zien schijnbaar veel potentie in hem, anders ga je voor iemand die bijna nog niet in het eerste heeft gespeeld 10M betalen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door columbus » wo aug 17, 2022 11:44 am

Yopii schreef:Zeg ik dat dan? :confused.gif:

Het is de reden dat er amper beelden zijn.

Neres speelde ook amper in het eerste van SP. Vroeg scouten is juist goed. Wel lijkt het me moeilijk te beoordelen hoe een speler zich houdt op een hoger niveau, als je hem alleen ziet in zulke wedstrijden.
Nee, dat zeg je inderdaad nergens. Maar bespeur in je reacties een beetje afkeuring en een idee van “het zal vast wel niks zijn”

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Yopii » wo aug 17, 2022 11:48 am

columbus schreef:
wo aug 17, 2022 11:44 am
Yopii schreef:Zeg ik dat dan? :confused.gif:

Het is de reden dat er amper beelden zijn.

Neres speelde ook amper in het eerste van SP. Vroeg scouten is juist goed. Wel lijkt het me moeilijk te beoordelen hoe een speler zich houdt op een hoger niveau, als je hem alleen ziet in zulke wedstrijden.
Nee, dat zeg je inderdaad nergens. Maar bespeur in je reacties een beetje afkeuring en een idee van “het zal vast wel niks zijn”
Nee hoor.

Het zal mijn reputatie wel zijn, haha.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Yopii » do aug 18, 2022 10:11 am

In de eerste wedstrijd van de UEFA Champions League play-off ronde verloor onze vertegenwoordiger Trabzonspor met 2-1 van Kopenhagen. De storm keerde na een harde strijd terug naar Trabzon. Ahmetcan Kaplan nam niet deel aan de groep. De jonge speler reisde af naar Nederland om Ajax te ontmoeten..
Uit de Turkse media, dit is de vertaling. Kaplan is dus blijkbaar al in Nederland.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Ahmetcan Kaplan

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 19, 2022 1:32 pm

Hij is binnen. Contract tm 2027

https://english.ajax.nl/articles/ajax-s ... an-kaplan/

Opvallend geen transfersom, dan zal het een stuk lager zijn dan tot nu toe werd gesuggereerd
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Yopii » vr aug 19, 2022 1:35 pm

Welkom dan maar. Ik heb geen idee wat we mogen verwachten.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Scherrer » vr aug 19, 2022 1:40 pm

Ajaciedjuh schreef:
vr aug 19, 2022 1:32 pm
Hij is binnen. Contract tm 2027

https://english.ajax.nl/articles/ajax-s ... an-kaplan/

Opvallend geen transfersom, dan zal het een stuk lager zijn dan tot nu toe werd gesuggereerd
Nee dat hoeft niet. Ajax moet transfersommen melden als deze meer dan 10% van de begroting bedragen. De begroting is tegenwoordig meer dan €160 miljoen, dus die grens ligt op ongeveer €16 miljoen. Er is nooit sprake van geweest dat Kaplan zo duur zou zijn.
***

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 19, 2022 1:44 pm

Scherrer schreef:
vr aug 19, 2022 1:40 pm
Ajaciedjuh schreef:
vr aug 19, 2022 1:32 pm
Hij is binnen. Contract tm 2027

https://english.ajax.nl/articles/ajax-s ... an-kaplan/

Opvallend geen transfersom, dan zal het een stuk lager zijn dan tot nu toe werd gesuggereerd
Nee dat hoeft niet. Ajax moet transfersommen melden als deze meer dan 10% van de begroting bedragen. De begroting is tegenwoordig meer dan €160 miljoen, dus die grens ligt op ongeveer €16 miljoen. Er is nooit sprake van geweest dat Kaplan zo duur zou zijn.
Klopt, maar dan is het opvallend dat ze de 9M van Schuurs wel communiceren.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door wimpey » vr aug 19, 2022 1:53 pm

Ajaciedjuh schreef:
vr aug 19, 2022 1:44 pm
Klopt, maar dan is het opvallend dat ze de 9M van Schuurs wel communiceren.
Inkomsten communiceren is leuker dan uitgaven.

9.5M + 15% kwam in de media. Waarvan 5M van die 9.5M in het 2e en 3e jaar betaald zouden worden.

Ik verwacht wel wat van deze gozer. Zag er atletisch goed uit op beelden, vind ik.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Scherrer » vr aug 19, 2022 1:53 pm

Ajaciedjuh schreef:
vr aug 19, 2022 1:44 pm
Scherrer schreef:
vr aug 19, 2022 1:40 pm
[.......]
Nee dat hoeft niet. Ajax moet transfersommen melden als deze meer dan 10% van de begroting bedragen. De begroting is tegenwoordig meer dan €160 miljoen, dus die grens ligt op ongeveer €16 miljoen. Er is nooit sprake van geweest dat Kaplan zo duur zou zijn.
Klopt, maar dan is het opvallend dat ze de 9M van Schuurs wel communiceren.
Dat is dan inderdaad raar ja. En bij Wijndal (€10 miljoen) ook, zie ik nu. Merkwaardig. Misschien is de grens aangepast naar €10 miljoen? Daar zitten Wijndal en Schuurs (met bonussen) boven. Kaplan misschien eronder?
***

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door wimpey » vr aug 19, 2022 2:12 pm

Türkischen Medienberichten zufolge kostet Kaplan 9,5 Millionen Euro, weitere 2,5 Mio. Euro können durch erfolgsabhängige Boni hinzukommen – dem Vernehmen nach sobald der Linksfuß zum A-Nationalspieler aufsteigt. Zudem sicherte sich Trabzonspor eine Weiterverkaufsbeteiligung in Höhe von 15 Prozent.
Veel Turken in Duitsland natuurlijk. Men verwacht unaniem veel van Kaplan en is trots op hem.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Marillion » vr aug 19, 2022 2:14 pm

Zolang ze hem maar niet heel geforceerd gaan omscholen. Laat ‘m vooral doen waar hij goed in is.

Ik ben benieuwd. Voor een echt sterke verdediger is zeker genoeg kans op speeltijd beschikbaar.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door wimpey » vr aug 19, 2022 2:18 pm

Marillion schreef:
vr aug 19, 2022 2:14 pm
Zolang ze hem maar niet heel geforceerd gaan omscholen. Laat ‘m vooral doen waar hij goed in is.

Ik ben benieuwd. Voor een echt sterke verdediger is zeker genoeg kans op speeltijd beschikbaar.
Voorsorterend op Blind-op-leeftijd lijkt me Kaplan een goede transfer.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 19, 2022 2:23 pm

Maar is dit echt zo'n megatalent dan? Bijna 10 miljoen voor iemand die net een paar potjes Turkse competitie in de benen heeft, nog niet eens vaste keus in het Turkse elftal, dat vind ik nogal wat. Op Youtube kan ik alleen beelden vinden waar hij nog op een bijveldje staat te ballen.
Ajax!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door raymon » vr aug 19, 2022 2:58 pm

Giacomo Puccini schreef:Maar is dit echt zo'n megatalent dan? Bijna 10 miljoen voor iemand die net een paar potjes Turkse competitie in de benen heeft, nog niet eens vaste keus in het Turkse elftal, dat vind ik nogal wat. Op Youtube kan ik alleen beelden vinden waar hij nog op een bijveldje staat te ballen.
Beetje zoals Schuurs?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 19, 2022 3:02 pm

Een beetje zoals Schuurs toen hij van Fortuna Sittard kwam ja, voor 2 miljoen.
Ajax!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Arthur » vr aug 19, 2022 3:03 pm

Ik heb er wel een goed gevoel bij op basis van de filmpjes eigenlijk. Niet dat het niveau daar zo hoog was, maar het ziet er technisch allemaal wel verzorgd uit.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door raymon » vr aug 19, 2022 4:31 pm

raymon schreef:
Giacomo Puccini schreef:Maar is dit echt zo'n megatalent dan? Bijna 10 miljoen voor iemand die net een paar potjes Turkse competitie in de benen heeft, nog niet eens vaste keus in het Turkse elftal, dat vind ik nogal wat. Op Youtube kan ik alleen beelden vinden waar hij nog op een bijveldje staat te ballen.
Beetje zoals Schuurs?
Wat heeft Schuurs dan gepresteerd in de Eredivisie of internationaal? Noppes. Alleen wat leuke wedstrijden voor Fortuna in de KKD zegt helemaal niets. Schuurs is afgeserveerd, toch nog een leuk bedrag voor gekregen. Kaplan is onbekend en krijg je voor hetzelfde bedrag. Dat vind ik netjes gedaan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Mano » za aug 20, 2022 11:44 am

Ik zag hem de arena inlopen. Die was me een partij onder de indruk…

Die moet echt eerst even aarden want anders staat ie stijf van de indrukken en zenuwen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Yopii » za aug 20, 2022 11:50 am

raymon schreef:
vr aug 19, 2022 4:31 pm
raymon schreef:
Giacomo Puccini schreef:Maar is dit echt zo'n megatalent dan? Bijna 10 miljoen voor iemand die net een paar potjes Turkse competitie in de benen heeft, nog niet eens vaste keus in het Turkse elftal, dat vind ik nogal wat. Op Youtube kan ik alleen beelden vinden waar hij nog op een bijveldje staat te ballen.
Beetje zoals Schuurs?
Wat heeft Schuurs dan gepresteerd in de Eredivisie of internationaal? Noppes. Alleen wat leuke wedstrijden voor Fortuna in de KKD zegt helemaal niets. Schuurs is afgeserveerd, toch nog een leuk bedrag voor gekregen. Kaplan is onbekend en krijg je voor hetzelfde bedrag. Dat vind ik netjes gedaan.
Schuurs deed het goed in Jong Oranje en speelde zijn waarschijnlijk beste wedstrijd voor Ajax tegen Liverpool. Een speler moet ook weten wanneer hij moet pieken. :neutral.gif:

Moet blijken of Kaplan beter is. Hij speelde blijkbaar goed tegen Ryan Babel, maar wat zegt dat? Niemand weet iets van hem.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Marillion » za aug 20, 2022 12:02 pm

Mano schreef:
za aug 20, 2022 11:44 am
Ik zag hem de arena inlopen. Die was me een partij onder de indruk…

Die moet echt eerst even aarden want anders staat ie stijf van de indrukken en zenuwen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als ik het goed begrijp heeft 'ie de derby Trabzonspor - Galatasaray gespeeld. Dan ben je niet helemaal groen meer.

Al geloof ik best dat deze stap na slechts een handvol wedstrijden in het eerste elftal best groot is en dat hij even moet acclimatiseren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Jinne » za aug 20, 2022 12:40 pm

Trabzon is de enige topclub die niet uit Istanbul komt dus geen onderdeel van de derbies. Galatasaray was vorig seizoen ook rechterrijtje.

Wel mooi als spelers onder de indruk zijn van ons stadion.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Marillion » za aug 20, 2022 2:12 pm

Ah, je hebt gelijk. Het is Galatasaray, Fenerbache en Besiktas (wat de traditioneel grote clubs uit Istanbul betreft).

Toch zal het vast een intens potje zijn. Dan moet 'ie FC Volendam uit ook wel overleven. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door LucaS » za aug 20, 2022 5:06 pm

Mou, dat kan wel.spoken natuurlijk
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 30, 2022 4:58 pm

Waar is deze gozer eigenlijk? Speelde niet mee met JA tegen ADO.

Plaats reactie