Chuba Akpom

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door zeux » za jan 27, 2024 5:58 pm

Marillion schreef:Gewoon je investering terug? Zo, dat had ik wel gedaan ja.

Je kan er natuurlijk op speculeren dat hij als invaller nog een paar keer tegen een voorzet aanloopt en zo goede statistieken heeft. Dan kan het wel gebeuren dat er een Championship club komt die hem wel pakt voor een mooi bedrag.

Maar hier had ik eieren voor m'n geld gekozen. En inderdaad, pak je zo'n Zeefuik als gokje. Half seizoen kijken of hij goed genoeg is om een meerwaarde te worden.
Heel weird dat ze dit niet hebben gedaan.

Ik overweeg wel de Gangsta-percentage-meter in het leven te roepen. Afbeelding

Volgens mij is er ook redelijke belangstelling voor Forbs.

Ik denk zomaar dat ook het schroot gewoon voor behoorlijke bedragen of minimaal aankoopbedrag kwijtgespeeld wordt.

Nu nog een TD die er met meer visie iets behoorlijks mee doet, met dat geld.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door Marillion » za jan 27, 2024 7:17 pm

Ik denk ook dat we best een flink deel van de investeringen kunnen terughalen. Maar cruciaal zal in veel gevallen wel zijn dat je niet te lang moet wachten. Nu kun je nog verwijzen naar zijn doelpunten bij Middlesbrough en zijn statistieken bij Ajax zijn ook niet zo slecht als je puur kijkt naar minuten en doelpunten.

Er is ook wel iets voor te zeggen om het nu niet te doen overigens. Brobbey is toch blessuregevoelig en wat doe je als hij wegvalt? Of wie valt er in om dat ene doelpunt te maken dat we nodig hebben in de jacht op de derde plaats. Gewoon tegen doorsnee Eredivisie tegenstanders. Hij heeft veel gemist maar toch ook laten zien dat hij wel een paar keer op de juiste manier tegen een voorzet aanloopt.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Chuba Akpom

Bericht door GangstaRiB » za jan 27, 2024 8:32 pm

zeux schreef:
za jan 27, 2024 5:58 pm
Marillion schreef:Gewoon je investering terug? Zo, dat had ik wel gedaan ja.

Je kan er natuurlijk op speculeren dat hij als invaller nog een paar keer tegen een voorzet aanloopt en zo goede statistieken heeft. Dan kan het wel gebeuren dat er een Championship club komt die hem wel pakt voor een mooi bedrag.

Maar hier had ik eieren voor m'n geld gekozen. En inderdaad, pak je zo'n Zeefuik als gokje. Half seizoen kijken of hij goed genoeg is om een meerwaarde te worden.
Heel weird dat ze dit niet hebben gedaan.

Ik overweeg wel de Gangsta-percentage-meter in het leven te roepen. Afbeelding

Volgens mij is er ook redelijke belangstelling voor Forbs.

Ik denk zomaar dat ook het schroot gewoon voor behoorlijke bedragen of minimaal aankoopbedrag kwijtgespeeld wordt.

Nu nog een TD die er met meer visie iets behoorlijks mee doet, met dat geld.
Haha

I call bullshit over de 12 miljoen van Lille. Als Ajax dat afslaat in deze financiële staat, dan zou ik als aandeelhouder verhaal gaan halen. :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door wimpey » za jan 27, 2024 11:22 pm

Technisch zeer beperkte spits voor 12M kunnen verpatsen en het niet doen. Heel vreemd.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door elliquido » za jan 27, 2024 11:29 pm

We hebben geen stand-in
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Chuba Akpom

Bericht door Yopii » zo jan 28, 2024 1:46 pm

Brobbey speelt amper een wedstrijd uit, we hebben een vervanger nodig. Akpom heeft er in de zeer moeizame eerste seizoenshelft een aantal ingeschopt. Kortom, ik snap het wel.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Chuba Akpom

Bericht door Jinne » zo jan 28, 2024 2:14 pm

elliquido schreef:
za jan 27, 2024 11:29 pm
We hebben geen stand-in
Precies. Als je de bank van gister zag. Aanvallend hadden we niks meer achter de hand.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door Marillion » zo jan 28, 2024 2:23 pm

Je had dan een vervanger moeten halen. Vraag is of dat haalbaar was met spelers die ze daarvoor op het oog hebben.

Maar het is inderdaad echt wel uit te leggen want in de strijd om de derde plaats hebben we doelpunten nodig. Zeker met de kwaliteit van onze defensie. Als je hem nog een paar keer als joker kunt brengen kan hij echt nog van waarde zijn. En met een paar doelpunten erbij blijft zijn waarde wel op niveau.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Chuba Akpom

Bericht door Yopii » zo jan 28, 2024 2:26 pm

Ze willen denk ik Rijkhoff halen en dan zien of hij in de zomer eventueel Akpom kan vervangen.

https://www.vi.nl/nieuws/spannende-dage ... pits-akpom

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door wimpey » ma jan 29, 2024 4:01 pm

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... e-transfer

Vlakgom eh Akpom lekker verpatsen als je de kans krijgt.

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Chuba Akpom

Bericht door Yopii » ma jan 29, 2024 5:18 pm

Mwah, er is wel een reden waarom clubs die jongen willen hebben: hij schopt er wel eens een in.

Brobbey zit in een flow, op dit moment is hij fit en hij scoort erop los. Dat is wel eens anders geweest. Wat als hij weer een pijntje krijgt? :confused.gif:

Ik zie verder geen spelers die de honneurs kunnen waarnemen als Brobbey wegvalt - nee, ook Bergwijn niet. Die moet trouwens eerst maar eens fit worden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door Marillion » ma jan 29, 2024 9:52 pm

Met hoe alles dit seizoen gaat weet je gewoon dat Brobbey een blessure oploopt op het moment dat je de transfer van Akpom definitief maakt.

Het kan een prima besluit zijn om hem te verkopen maar dan moet je echt iets anders regelen als backup van Brobbey. Ik vraag me af of het realistisch is om dat dan bij Rijkhoff neer te leggen. Die jongen speelt toch niet eens daar? Laat hem eerst maar eens een serie spelen bij Jong Ajax.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Chuba Akpom

Bericht door Lionel » di jan 30, 2024 9:44 am

Marillion schreef:
ma jan 29, 2024 9:52 pm
Met hoe alles dit seizoen gaat weet je gewoon dat Brobbey een blessure oploopt op het moment dat je de transfer van Akpom definitief maakt.

Het kan een prima besluit zijn om hem te verkopen maar dan moet je echt iets anders regelen als backup van Brobbey. Ik vraag me af of het realistisch is om dat dan bij Rijkhoff neer te leggen. Die jongen speelt toch niet eens daar? Laat hem eerst maar eens een serie spelen bij Jong Ajax.
Akpom is in niks een speler die ons beter maakt. Ja, hij scoort weleens. Maar ik zie nog liever bolle Bergwijn in de spits en Forbs op linksbuiten dan Akpom in de spits. Die kan gewoon niet zoveel. Als je hem kunt verkopen voor 15 miljoen moet je dat gewoon doen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door wimpey » wo jan 31, 2024 8:50 am

Die verkoop je logischerwijs niet zo makkelijk:

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... -ajax-gaan

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door Alexander » wo jan 31, 2024 9:12 am

Einde van het liedje is het Ajax dus niet gelukt om dan ook maar 1 speler van de crimi mof te loodsen. Treurig.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Chuba Akpom

Bericht door Jinne » wo jan 31, 2024 9:20 am

Er is ook weinig gebeurd Europees in deze transfer periode. En het is de vraag wie er echt weg mocht. Ik denk Avila ook maar de rest niet.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door Marillion » wo jan 31, 2024 10:04 am

Deadline voor transfers is vanavond pas. Wellicht gebeurd er nog iets. Al verwacht ik inderdaad niet dat we er nog drie of vier verkopen.

Sowieso is dat lastig wat betreft de nieuwe aankopen omdat je zit met het onder contract staan bij drie clubs. Je zit dan volgens mij per definitie vast aan een huurconstructie. Al kun je wel iets doen met een afspraak over een latere transfer natuurlijk.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Chuba Akpom

Bericht door Lionel » do feb 01, 2024 7:05 pm

Nothingham Forest wil Akpom. Verkopen die man. Kan er niks van. Biedt perspectief voor Rijkhoff en straks Godts.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door Marillion » do feb 01, 2024 7:14 pm

Alleen met een definitieve constructie waarbij we winst maken.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door wimpey » do feb 01, 2024 7:27 pm

Doen! Doen! Doen!

Valerius
Berichten: 157
Lid geworden op: za sep 17, 2011 10:07 am
Locatie: Amsterdam

Re: Chuba Akpom

Bericht door Valerius » do feb 01, 2024 7:36 pm

Op zich leuk maar wie is dan onze tweede spits?
Rijkhoff? Ik weet het niet hoor...

Sent from my Pixel 8 Pro using Tapatalk


Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door Alexander » do feb 01, 2024 8:27 pm

Valerius schreef:
do feb 01, 2024 7:36 pm
Op zich leuk maar wie is dan onze tweede spits?
Rijkhoff? Ik weet het niet hoor...

Sent from my Pixel 8 Pro using Tapatalk
Akpom kan letterlijk helemaal niets. Kan me niet voorstellen dat Rijkhoff veel minder is. Of desnoods een Kalokoh maar de kans geven. Je moet heel blij zijn als je deze poen weer in je zak hebt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door Marillion » do feb 01, 2024 8:46 pm

Hij heeft toch echt wel een aantal doelpunten gemaakt. Probleem is dat je hem heel specifiek moet gebruiken. Hij heeft één kunstje aardig onder de knie, zie ook dat seizoen bij Middlesbrough. In die zin is hij ook geen echte backup van Brobbey. Brobbey is een aanspeelpunt. Akpom moet in stelling worden gebracht met zijn gezicht naar het doel in de zestien.

Als Brobbey er niet is moet je eigenlijk anders gaan spelen. Maar dat probleem heb je dus eigenlijk ook als je Akpom inzet.

Ajax is volgens de Telegraaf met een tegenbod gekomen. Dat is kennelijk afgewezen maar dat betekent dus dat er wel te praten valt. Lijkt me belangrijk om de deal wel definitief te maken. Risico is dat hij er bij Forrest niet aan te pas komt. Dan is hij daarna minder waard. Bij Ajax loopt hij als invaller echt nog wel een paar keer tegen een voorzet aan. Dan eindigt hij het seizoen met best aardige statistieken.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie