Jordan Henderson

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jordan Henderson

Bericht door LucaS » vr jan 19, 2024 11:57 am

wimpey schreef:
do jan 18, 2024 1:05 pm
De man zal ongetwijfeld een bak geld vangen. In de hoop dat ze Berghuiswijn in de zomer kunnen dumpen, lijkt me...

Hoe je het ook wendt of keert: je zult naar een nieuwe hiërarchie / leidersstructuur toe moeten. Beroepsernst, mentale weerbaarheid. Dat zit bij Henderson wel goed. Bij Berghuiswijn duidelijk niet.
Maar 2 ½ jaar, miljoentje of 15, geen restwasrde. Ik weet het niet hoor
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Jordan Henderson

Bericht door Trab » vr jan 19, 2024 12:45 pm

Wat een negativiteit allemaal. Glas is halfvol!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door Marillion » vr jan 19, 2024 12:54 pm

Vraag is wat zit er in dat glas? :smile-ajax.gif:

Ik snap de achterdocht en deel een aantal vragen. Maar bij elke aankoop hanteer ik één vast uitgangspunt. We beginnen blanco en ik probeer in eerste instantie toch vooral te kijken naar waarom het wel zou kunnen werken. We moeten niet naïef zijn maar naast vraagtekens zijn er natuurlijk ook gewoon onderdelen waar hij in theorie echt wel een meerwaarde zou moeten kunnen hebben voor dit elftal.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18434
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jordan Henderson

Bericht door Yopii » vr jan 19, 2024 12:59 pm

Al die verhalen over 'verlengstuk van de trainer' vind ik wat overdreven.

Spelers moeten weten wat hun taken zijn. Daar moet elke dag op worden getraind. Verzaken de spelers, dan is het aan de trainer om in te grijpen. Hij moet zorgen voor een gedegen strijdplan, elke wedstrijd opnieuw, zodat het team vertrouwen krijgt. Het is niet zo dat een trainer die geen vat krijgt op zijn team de verantwoordelijkheid kan afschuiven op een speler.

Ik zie, elke wedstrijd opnieuw, een schrijnend gebrek aan discipline in het veld. Middenvelders die niets doen in de omschakeling, aanvallers die voor zichzelf lopen te ballen, enz. Of Henderson die problemen in zijn eentje kan verhelpen betwijfel ik ten zeerste. Voor hetzelfde geld (al dat geld!0 verzuipt hij, want geen speler kan iets beginnen als de ruimtes in het veld te groot zijn.

Iedereen heeft het over Tadic, maar Ten Hag was er ook nog. Die pikte geen plichtsverzuim.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door Marillion » vr jan 19, 2024 1:07 pm

Ja, dat ben ik met je eens. Al kan de nadrukkelijke aanwezigheid van een ervaren speler wel helpen om dat probleem kleiner te maken.

Overigens is het probleem groter dan gebrek aan discipline. Er lijkt ook een probleem te bestaan in de onderlinge verhoudingen en groepssfeer. Kijk naar hoe ze een doelpunt vieren. Spelers die publiekelijk kritiek uiten. Er is geen sprake van een team dat een gemeenschappelijk doel heeft en daar alles voor laat.

Ook dat gaat Henderson niet in zijn eentje oplossen maar hij zou wel een positieve bijdrage kunnen leveren. Heel simpel voorbeeld. Tadic liet het echt niet gebeuren dat spelers niet deelnamen aan het vieren van een doelpunt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Jordan Henderson

Bericht door Monkey Tonk » vr jan 19, 2024 1:10 pm

Trab schreef:
vr jan 19, 2024 10:44 am
We hebben al meer dan 200 miljoen uitgegeven de laatste 2 jaar. Dan maakt die paar miljoen voor Hendo ook niks uit.
Ik ben er wel blij mee. Kom op man. Henderson. Dat is wel wat anders dan die meuk uit de 2e divisies. Hadden we hem van de zomer gehaald dan was Tadic geheid gebleven. Dit moet de selectie ook een boost geven. En is ook goed voor de uitstraling van Ajax als club. Met wie wil je nou geassocieerd worden als club? Met Avila en Medic of met Henderson? Let’s go Hendooo! Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Denk je dat hij veel beter is dan Wijnaldum, om het bij Liverpool te houden?
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door Marillion » vr jan 19, 2024 1:39 pm

Die was daar zeker ook waardevol. Als onderdeel van het team en het totaalplaatje, net als Henderson. Al is het ene puzzelstukje natuurlijk groter dan het andere. Dat hij aanvoerder was zegt niet alles maar wel iets denk ik.

We moeten nu niet denken dat we een soort eenpersoons team binnenhalen. Ook hier is hij slechts een puzzelstukje. Vraag is hoeveel andere stukjes hierop passen en wat er dan ontstaat.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Jordan Henderson

Bericht door WP_Legend » vr jan 19, 2024 3:08 pm

Inderdaad we missen nog minimaal 2 stukjes denk ik...

Paul1985
Berichten: 180
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door Paul1985 » vr jan 19, 2024 3:45 pm

Lees veel jaloerse reacties van supporters van andere clubs. Snap ik nooit zo goed. Is toch altijd mooi als spelers van deze categorie in de eredivisie komen spelen. Of hij gelijk de oplossing is voor alle problemen bij Ajax op het veld, is natuurlijk een tweede. Maar als buitenstaander vind ik het vooral mooi dat een speler als Henderson hier komt spelen.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Jordan Henderson

Bericht door Trab » vr jan 19, 2024 3:51 pm

Monkey Tonk schreef:
Trab schreef:
vr jan 19, 2024 10:44 am
We hebben al meer dan 200 miljoen uitgegeven de laatste 2 jaar. Dan maakt die paar miljoen voor Hendo ook niks uit.
Ik ben er wel blij mee. Kom op man. Henderson. Dat is wel wat anders dan die meuk uit de 2e divisies. Hadden we hem van de zomer gehaald dan was Tadic geheid gebleven. Dit moet de selectie ook een boost geven. En is ook goed voor de uitstraling van Ajax als club. Met wie wil je nou geassocieerd worden als club? Met Avila en Medic of met Henderson? Let’s go Hendooo! Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Denk je dat hij veel beter is dan Wijnaldum, om het bij Liverpool te houden?
Dat is appels met peren vergelijken. Wijnaldum is meer een diepgaande middenvelder. Box to box. Hij is meer een controleur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Jordan Henderson

Bericht door raymon » vr jan 19, 2024 3:58 pm

Marillion schreef:
vr jan 19, 2024 1:07 pm
Ja, dat ben ik met je eens. Al kan de nadrukkelijke aanwezigheid van een ervaren speler wel helpen om dat probleem kleiner te maken.

Overigens is het probleem groter dan gebrek aan discipline. Er lijkt ook een probleem te bestaan in de onderlinge verhoudingen en groepssfeer. Kijk naar hoe ze een doelpunt vieren. Spelers die publiekelijk kritiek uiten. Er is geen sprake van een team dat een gemeenschappelijk doel heeft en daar alles voor laat.

Ook dat gaat Henderson niet in zijn eentje oplossen maar hij zou wel een positieve bijdrage kunnen leveren. Heel simpel voorbeeld. Tadic liet het echt niet gebeuren dat spelers niet deelnamen aan het vieren van een doelpunt.
Dat begint in de kleedkamer op de training en dan op de training en dan na de training en daarna op het veld. Ik hoop dat Henderson het verschil in de kleedkamer kan maken want daar is veel op aan te merken. En als dat goed zit, dan vallen puzzelstukjes veel beter in elkaar.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Jordan Henderson

Bericht door Sandro » vr jan 19, 2024 4:21 pm

Hij heeft in ieder geval statuur genoeg om naar opgekeken te worden. Hopelijk voelt hij zich ook geroepen om daar wat mee te doen (het is immers geen kleine opdracht) en helpt dat de discipline terug te brengen. Daar zouden we al heel veel bij gebaat zijn. Verder geloof ik wel dat hij sowieso helpt het niveau omhoog te krikken (is ook niet heel lastig).
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Jordan Henderson

Bericht door Monkey Tonk » vr jan 19, 2024 7:22 pm

Trab schreef:
vr jan 19, 2024 3:51 pm
Monkey Tonk schreef:
Trab schreef:
vr jan 19, 2024 10:44 am
We hebben al meer dan 200 miljoen uitgegeven de laatste 2 jaar. Dan maakt die paar miljoen voor Hendo ook niks uit.
Ik ben er wel blij mee. Kom op man. Henderson. Dat is wel wat anders dan die meuk uit de 2e divisies. Hadden we hem van de zomer gehaald dan was Tadic geheid gebleven. Dit moet de selectie ook een boost geven. En is ook goed voor de uitstraling van Ajax als club. Met wie wil je nou geassocieerd worden als club? Met Avila en Medic of met Henderson? Let’s go Hendooo! Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Denk je dat hij veel beter is dan Wijnaldum, om het bij Liverpool te houden?
Dat is appels met peren vergelijken. Wijnaldum is meer een diepgaande middenvelder. Box to box. Hij is meer een controleur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik bedoelde het kaliber speler. Ik vergeleek ze omdat ze volgens mij allebei van Klopp te horen kregen dat ze minder zouden gaan spelen. Bij PSG kwam hij niet aan de bak. Ook geblesseerd geloof ik. In ieder geval is er een goede mogelijkheid dat er nu een speler gekocht is van het type dat Ajax meestal verkoopt. Namelijk een speler die er bij zijn oude team veel beter uitzag, omdat dat team goed in elkaar zat.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Jordan Henderson

Bericht door Trab » vr jan 19, 2024 8:24 pm

Monkey Tonk schreef:
Trab schreef:
vr jan 19, 2024 3:51 pm
Monkey Tonk schreef: Denk je dat hij veel beter is dan Wijnaldum, om het bij Liverpool te houden?
Dat is appels met peren vergelijken. Wijnaldum is meer een diepgaande middenvelder. Box to box. Hij is meer een controleur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik bedoelde het kaliber speler. Ik vergeleek ze omdat ze volgens mij allebei van Klopp te horen kregen dat ze minder zouden gaan spelen. Bij PSG kwam hij niet aan de bak. Ook geblesseerd geloof ik. In ieder geval is er een goede mogelijkheid dat er nu een speler gekocht is van het type dat Ajax meestal verkoopt. Namelijk een speler die er bij zijn oude team veel beter uitzag, omdat dat team goed in elkaar zat.
Tsja, als hij nog goed genoeg voor Liverpool was zou hij nooit gekomen zijn. Ik heb er wel vertrouwen in. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door Mr. Ajax » vr jan 19, 2024 10:09 pm

Trab schreef:
vr jan 19, 2024 8:24 pm
Monkey Tonk schreef:
Trab schreef:
vr jan 19, 2024 3:51 pm

Dat is appels met peren vergelijken. Wijnaldum is meer een diepgaande middenvelder. Box to box. Hij is meer een controleur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik bedoelde het kaliber speler. Ik vergeleek ze omdat ze volgens mij allebei van Klopp te horen kregen dat ze minder zouden gaan spelen. Bij PSG kwam hij niet aan de bak. Ook geblesseerd geloof ik. In ieder geval is er een goede mogelijkheid dat er nu een speler gekocht is van het type dat Ajax meestal verkoopt. Namelijk een speler die er bij zijn oude team veel beter uitzag, omdat dat team goed in elkaar zat.
Tsja, als hij nog goed genoeg voor Liverpool was zou hij nooit gekomen zijn. Ik heb er wel vertrouwen in. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ook. Ik denk dat ie op het veld zeker van toegevoegde waarde gaat zijn, maar daarbuiten ook en dat vind ik op dit moment met deze selectie net zo belangrijk. Zonder een echte topsport klimaat kom je nergens, ongeacht hoeveel talent je in de selectie hebt. En ik verwacht dat hij dat wel kan en gaat brengen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Jordan Henderson

Bericht door Monkey Tonk » za jan 20, 2024 6:47 am

Trab schreef:
vr jan 19, 2024 8:24 pm
Monkey Tonk schreef:
Trab schreef:
vr jan 19, 2024 3:51 pm

Dat is appels met peren vergelijken. Wijnaldum is meer een diepgaande middenvelder. Box to box. Hij is meer een controleur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik bedoelde het kaliber speler. Ik vergeleek ze omdat ze volgens mij allebei van Klopp te horen kregen dat ze minder zouden gaan spelen. Bij PSG kwam hij niet aan de bak. Ook geblesseerd geloof ik. In ieder geval is er een goede mogelijkheid dat er nu een speler gekocht is van het type dat Ajax meestal verkoopt. Namelijk een speler die er bij zijn oude team veel beter uitzag, omdat dat team goed in elkaar zat.
Tsja, als hij nog goed genoeg voor Liverpool was zou hij nooit gekomen zijn. Ik heb er wel vertrouwen in. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een speler op zijn retour,, zonder Ajax roots, die van los zand weer een geheel moet maken. Zijn eerste motivatie is niet Ajax. Hij wilde niet meer in Saudie Arabie spelen, en kon niet terug naar Engeland zonder enorme belasting te moeten betalen over zijn buitenlandse inkomsten. Voor mij past dat plaatje niet goed genoeg, en daarom vind ik het een noodgreep. Maar goed, van de hele rits aankopen van Misty klopte nog veel minder.

Als Henderson wel Ajax roots had was het, voor mij, een heel ander verhaal.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Jordan Henderson

Bericht door Andriy Demchenko » ma jan 22, 2024 4:10 am

‘Ajax krijgt slecht nieuws met betrekking tot debuut van Jordan Henderson’
Jeroen van Poppel
00:30 22.01.2024
Laatste update:
02:23 22.01.2024
Jordan Henderson moet zijn debuut voor Ajax mogelijk langer uitstellen, zo meldt de Daily Mail. De 33-jarige middenvelder, die deze week overkwam van Al-Ettifaq, is in afwachting van zijn werkvergunning. Als gevolg van de Brexit zou het tot begin februari kunnen duren voordat die rond is.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Jordan Henderson

Bericht door De Dominee » di jan 23, 2024 12:29 pm

En volgens NL media komt die vergunning waarschijnlijk deze donderdag rond. Dat betekent dat hij in theorie kan meespelen bij Heracles uit. Hij heeft dan echter amper getraind met het elftal. Ook is het de vraag of het verstandig is om hem op kunstgras te laten spelen. Als hij geblesseerd raakt, zijn we verder van huis.

Daarentegen is elke wedstrijd voor Ajax deze seizoenshelft een finale. De 3 punten zijn een must.

Lastig...
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Jordan Henderson

Bericht door Sandro » di jan 23, 2024 8:13 pm

Nee joh, niks lastig. We gaan niet paniekerig doen en deze jongen gewoon een normale tijd geven om op te trainen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Jordan Henderson

Bericht door bryan » zo jan 28, 2024 5:05 pm

Nou ja belasting. Er zijn denk ik meerdere buitenlandse spelers die naar Ajax zijn gekomen waarbij bijvoorbeeld de 30% regeling mee heeft gewogen in hun beslissing.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Jordan Henderson

Bericht door Duke » ma jan 29, 2024 12:08 pm

Ajax tast diep in de buidel voor routinier Jordan Henderson, een verantwoorde keuze?

Jordan Henderson (33) is met een jaarsalaris van 4,5 miljoen euro meteen één van de topverdieners bij Ajax. De transfer is financieel te verantwoorden, omdat zijn salaris meebeweegt met het al dan niet behalen van de Champions League. Een kijkje in het nieuwe salarishuis van de club.

Nee, Jordan Henderson is geen paniekaankoop, zei John van ’t Schip bij diens presentatie vorige week. Niet alleen omdat het voor de trainer volstrekt duidelijk is dat de ervaren Engelse international op het veld en in de kleedkamer flink kan bijdragen aan de weg omhoog, maar ook omdat hij transfervrij overkwam van het Saoedische Al-Ettifaq. ,,Maar het kost wel wat natuurlijk’’, stelde Van ’t Schip, waarop hij een charmante en veelzeggende glimlach liet volgen.

Met een inkomen van om en nabij de 4,5 miljoen euro hoort Henderson meteen bij de topverdieners, zo verzekeren ingewijden. Daarmee vormt hij met spelers als Steven Bergwijn en Steven Berghuis de financiële voorhoede. Als werknemer van buiten de Europese Unie geniet de middenvelder bovendien een gunstigere belastingregeling. Over 30 procent van zijn inkomsten, bestaande uit loon en tekengeld, hoeft Henderson niets af te dragen aan de Nederlandse staat.

Gekoppeld aan plaatsing Champions League
Wel is er een belangrijk verschil: Hendersons salaris is gekoppeld aan sportieve prestaties. De aankopen van vóór de zomer van 2023 voelen het mislopen van de Champions League niet zozeer in hun loon, maar ze liepen ‘slechts’ premies mis. Sinds vorig jaar richt Ajax het salarishuis anders in. De club hanteert als stelregel dat de beloning van spelers en stafleden meebeweegt met al dan niet meedoen in de Champions League. Wel of geen miljoenenbal bepaalt een derde van het salaris.

Een voorbeeld: de inmiddels opgestapte Maurice Steijn verdiende minder dan een miljoen, maar bij kwalificatie voor de Champions League werd de coach een bedrag met zes nullen in het verschiet gesteld. Eerder gekochte topverdieners als Bergwijn (2022) en Berghuis (2021) ontspringen de dans, omdat zij dus buiten Ajax’ invoering van deze – in Engeland gebruikelijke – constructie vallen.

Extra beloning
En Henderson? Diens inkomen is opgebouwd uit een variabel salarisdeel en een vast gedeelte tekengeld. Dat laatste is een extra beloning waar vooral transfervrije spelers voor in aanmerking komen en die buiten de vaste salarishuishouding valt. De voormalige Liverpool-captain ontvangt zo’n 3 miljoen aan tekengeld, uitgesmeerd over de contractduur van tweeënhalf jaar. In tegenstelling tot de grotere transfersommen is Ajax op grond van de beursnotering niet verplicht om tekengeld openbaar te maken.

Dat de club sinds een half jaar een sterker verband legt tussen de salarissen en de sportieve prestaties, is noodzakelijk. In 2018 liet Ajax de financiële teugels vieren met het aantrekken van dure spelers Daley Blind en Dusan Tadic, waarna het hele salarishuis de lucht inging. Bij het mislopen van de Champions League wordt die bedrijfsvoering echter risicovol.

Ajax mist dit voetbaljaar zo’n 40 miljoen aan inkomsten van Champions League-premies. Door deelname aan ‘lagere’ Europese toernooien daalt zo goed als zeker ook de marktwaarde van de selectie, waardoor transferinkomsten in de nabije toekomst zullen afnemen.

,,Dankzij een eigen vermogen van 235 miljoen kan Ajax zich twee, misschien wel drie seizoenen zonder Champions League veroorloven’’, zegt Gerben Everts, directeur van de Vereniging voor Effectenbezitters (VEB) die de beursgenoteerde club kritisch volgt. ,,Maar langer kan eigenlijk niet. Dan breken de te hoge salarissen Ajax op en zal gedwongen afkoop van contracten en verkoop van spelers moeten volgen om aan de financiële voorwaarden voor deelname aan de competitie te kunnen voldoen.’’

Dit seizoen is er een tekort op de lopende rekening, dat Ajax opvangt met een kortdurende lening bij een bank – een zogenoemde tijdelijke kredietfaciliteit. En naast de transfer van Henderson wacht Ajax de komende maanden waarschijnlijk nog een forse kostenpost: de contractverlenging van Jorrel Hato. De Oranje-international speelt nu nog met een jeugdcontract, maar hij zal zich ook bij de topverdieners willen voegen. Ook voor hem geldt de stelregel dat zijn nieuwe salaris is gekoppeld aan deelname in de Champions League.

De huidige financiële situatie van Ajax is niet alarmerend, maar ruimte om op korte termijn meer nieuwe spelers aan te trekken, is er volgens Van ’t Schip niet meer. ,,Dan zullen we eerst spelers moeten verkopen’’, zo schetste de coach vorige week, wetende dat Ajax ook weinig overbodige spelers deze winter nog van de hand kan doen. Voor de grote verbouwing wil de Amsterdamse club ook eerst een algemeen directeur (Alex Kroes, hij komt half maart), een technisch directeur en een eventuele nieuwe trainer in dienst hebben.

Bij die grote verbouwing is de kruisbandblessure van Gastón Ávila een stevige tegenvaller. De Argentijnse verdediger was intern al zo goed als afgeschreven, maar hij zal nog ongeveer een jaar nodig hebben om te herstellen. Ondertussen lopen zijn salaris en de afschrijving op zijn transfersom van 12,5 miljoen euro gewoon door.

Sportieve noodzaak
Door de komst van Henderson daalt de marktwaarde van een andere voetballer. Hij houdt een jongere speler – Benjamin Tahirovic of Sivert Mannsverk – op de bank. Dat was een van de redenen dat Ajax de 33-jarige middenvelder slechts voor anderhalf jaar wilde vastleggen, maar hij wilde de zekerheid van een seizoen langer. Vanwege de sportieve noodzaak van zijn komst ging Ajax akkoord, al zit er in Hendersons laatste contractjaar wel een individuele prestatiecomponent, bijvoorbeeld in de vorm van het aantal gespeelde wedstrijden.

Of Hendersons komst een meesterzet of kapitaalvernietiging is, hangt af van zijn prestaties. Als hij de problemen op het middenveld verhelpt, waardoor Ajax zich in het komende half jaar toch nog kwalificeert voor de Champions League, is het een gouden greep geweest. Als blijkt dat hij over the hill is, heeft Ajax geld weggegooid. ,,Maar het is het proberen waard: het aantrekken van Henderson is geen onverantwoord risico’’, aldus VEB-directeur Everts.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Jordan Henderson

Bericht door WP_Legend » ma jan 29, 2024 1:24 pm

Mooi valt dus reuze mee!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jordan Henderson

Bericht door Lionel » di jan 30, 2024 6:56 am

Schijnt een hele goede indruk te maken op de trainingen. Volop aan het coachen en dergelijke.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Jordan Henderson

Bericht door GangstaRiB » di jan 30, 2024 8:40 am

Forbs en Akpom zijn dus duurder dan Henderson? :biggrin.gif:

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door wimpey » di jan 30, 2024 9:03 am

Zaterdag in Almelo, gister bij JA-pot aanwezig. Hij toont i.i.g. betrokkenheid. Zou bolle Stevie als aanvoerder bijv. in Almelo aanwezig zijn geweest?

Plaats reactie