Jordan Henderson

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47937
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » wo jan 17, 2024 8:45 am

Het lijkt er dus echt van te komen, want Henderson en die Saudi's zijn eruit. Nu Ajax en Henderson nog.

Valerius
Berichten: 159
Lid geworden op: za sep 17, 2011 10:07 am
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Valerius » wo jan 17, 2024 9:13 am

peter schreef:Het lijkt er dus echt van te komen, want Henderson en die Saudi's zijn eruit. Nu Ajax en Henderson nog.
Ajax en Henderson waren er al uit, toch? Enig obstakel was nog de Saudis.

Sent from my Pixel 8 Pro using Tapatalk


Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33864
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Jordan Henderson

Bericht door Duke » wo jan 17, 2024 9:16 am

Toch maar even een eigen topic, nu het echt serieus dreigt te worden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door Toppie » wo jan 17, 2024 9:42 am

Leuk zo'n dure kracht , maar we moeten achterin geen Henderson maar echte herders (honden) hebben die kunnen verdedigen

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10287
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Jordan Henderson

Bericht door WP_Legend » wo jan 17, 2024 9:57 am

Henderson is niet de snelste, maar hij is technisch goed, werkt als een paard en is volgens mij topfit!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40971
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door Marillion » wo jan 17, 2024 10:00 am

Dat gaat 'ie ook nodig hebben als je de gaten op ons middenveld ziet. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12920
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Jordan Henderson

Bericht door Liberty » wo jan 17, 2024 10:03 am

Blijf sceptisch, zeker ook omdat hij een half jaar geleden nog koos voor het geld in SA. Ervaring heeft hij zeker. En als aanvoerder van Liverpool zal het ook wel goed zitten met leidinggeven.

Maar kan hij het allemaal nog aan?
Tijd voor iets nieuws.

Mano
Berichten: 15189
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jordan Henderson

Bericht door Mano » wo jan 17, 2024 10:12 am

als hij echt zo'n leider is als dat iedereen beweert, zet hij in zijn eerste training meteen zijn noppen in de dijbenen van Berghuis en Bergwijn


nog steeds denk ik dat hij gewoon wacht op een beter trein. Het Ajax-boemeltje is de back up
En bij Ajax doet men een gevalletje: geef het volk brood en spelen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12920
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Jordan Henderson

Bericht door Liberty » wo jan 17, 2024 10:15 am

Mano schreef:
wo jan 17, 2024 10:12 am
als hij echt zo'n leider is als dat iedereen beweert, zet hij in zijn eerste training meteen zijn noppen in de dijbenen van Berghuis en Bergwijn


nog steeds denk ik dat hij gewoon wacht op een beter trein. Het Ajax-boemeltje is de back up
En bij Ajax doet men een gevalletje: geef het volk brood en spelen.
Dat laatste acht ik heel goed mogelijk. Je koopt als speler niet zomaar je contract af om voor een (relatief) schijntje te gaan voetballen in een ploeg die van ellende aan elkaar hangt.
Voor het weer komt hij niet naar Amsterdam. Voor het winnen van prijzen nu ook niet. Bij menig ander team, zelfs binnen Nederland, komt hij in een veel stabielere situatie terecht. En in het buitenland verdient hij al snel net zo veel en waarschijnlijk nog wel meer.
Kan zijn dat hij altijd al Ajax-fan is geweest en graag voor de club wil spelen, maar daar is ook nooit enige indicatie van geweest.
Tijd voor iets nieuws.

Yopii
Berichten: 18646
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jordan Henderson

Bericht door Yopii » wo jan 17, 2024 10:26 am

Mano schreef:
wo jan 17, 2024 10:12 am
als hij echt zo'n leider is als dat iedereen beweert, zet hij in zijn eerste training meteen zijn noppen in de dijbenen van Berghuis en Bergwijn


nog steeds denk ik dat hij gewoon wacht op een beter trein. Het Ajax-boemeltje is de back up
En bij Ajax doet men een gevalletje: geef het volk brood en spelen.
Misschien heeft hij niet zoveel opties? :confused.gif:

Zou ook kunnen dat hij een veeleisender competitie niet meer ziet zitten, hij is tenslotte de jongste niet meer.

Of hij vindt Ajax de mooiste club van de wereld. Dat zou natuurlijk terecht zijn. :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10287
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Jordan Henderson

Bericht door WP_Legend » wo jan 17, 2024 10:26 am

Code: Selecteer alles

Jurgen Klopp's first task was to decide who would be the team captain and he chose to stick with Jordan Henderson. Everyone felt that it was a temporary solution until someone better was found. In fact, every time the club bought a new midfielder, it felt like he was going to replace Henderson in the first team. However, one of the lesser-known achievements of Jurgen Klopp is that he succeeded in injecting confidence in his captain by showing him that he trusted him. A transformation began in Hendo; little by little, he grew into a real leader. Even though he never turned into the best technical player on the field, he brought drive and passion to the team. Often in games when Liverpool was trailing behind, it was Jordan Henderson who motivated everybody to get them to play with more energy. He would often be seen chasing down opponents, closing spaces and working tirelessly for the team. He set the attitude for the team to follow, leading by example.

Dit soort quotes lijkt erop alsof dat precies is wat we nodig hebben...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40971
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door Marillion » wo jan 17, 2024 10:29 am

Ajax is natuurlijk Europees gezien echt nog wel een naam ondanks deze dramatische periode. En misschien heeft 'ie graag nog een uitdaging? :smallgrin.gif:

Hij kan zijn lol op als het gaat om leiderschap, organisatie en wedstrijdmentaliteit. En zo halverwege het seizoen liggen de interessante opties misschien ook niet meteen voor het oprapen? Tenslotte is Amsterdam-Engeland wat betreft reizen natuurlijk ook zeer goed te doen.

Terug naar Engeland was belastingtechnisch kennelijk niet interessant. Weet niet wat de termijn daarvoor was maar misschien ziet hij dit als een tussenstap als het tegenvalt? Kortom, mogelijkheden genoeg waarom het wel zou gebeuren.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18646
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jordan Henderson

Bericht door Yopii » wo jan 17, 2024 10:31 am


Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40971
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door Marillion » wo jan 17, 2024 10:36 am

Yopii schreef:
wo jan 17, 2024 10:31 am
https://www.redandwhitekop.com/forum/in ... 354739.880

Reacties van Liverpool-supporters.
Quote from: Red Beret on January 14, 2024, 04:46:43 pm
Henderson to Ajax? Hard to tell who is more desperate in that deal.

Au... :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18646
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jordan Henderson

Bericht door Yopii » wo jan 17, 2024 10:42 am

Die kwam ook aan bij mij, ja. :blush.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10287
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Jordan Henderson

Bericht door WP_Legend » wo jan 17, 2024 10:46 am

Ja maar kijk hoe hij daar is weggegaan, hij was hun held hun Kaptein... En is voor het geld vertrokken in plaats van de laatste 2 jaar uit te dienen... Dat hebben ze hem hoog steeds niet vergeven!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40971
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door Marillion » wo jan 17, 2024 10:52 am

Hun mening is wel gekleurd inderdaad. Nou ja, we gaan het zien. Dit kan een toevalstreffer zijn maar ook zomaar de volgende dure misser.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15189
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jordan Henderson

Bericht door Mano » wo jan 17, 2024 10:58 am

Een speler in de herfst van zijn carrière die voor het grote geld ging. Waarschijnlijk niet kon aarden in SA, gezien zijn Engelse huidje en de 40graden, weinig hoeren en weinig drank :smallgrin.gif:
En nu weer terug wil naar de bewoonde wereld.

die gaat voor de beste deal ( €€€) en gebruikt Ajax als back up.
Een voetballer met realiteitszin, die moet nog geboren worden. Ben alleen bang dat andere clubs hem wel op juiste waarde schatten en dus geen aanbieding doen. :blush.gif:

Deze man gaat Ajax echt niet redden, die gaat gewoon mee in de malaise. Zoals ik al zei: was een prima meevoetballer.
Je ziet het ook aan de reacties van de fans. Ze hebben hem echt niet hoog zitten.

weer een echte ajax-scouting, bord op schoot
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51907
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door wimpey » wo jan 17, 2024 11:25 am

Voordeel: Een leider temidden van dit slappe gezelschap zal zowel op als buiten het veld een verschil maken. Je bouwt met zo iemand weer hiërarchie op. Bergwijnhuis is killing voor je hiërarchie en als leiders.

Hij is voetballend volgens mij beter dan menigeen vermoedt. Niet de grote spelbepaler, maar als je zo lang bij Liverpool meedraait, dan kun je het tempo op het middenveld wel aan he.

Als de man fit is en gemotiveerd (en dat lijkt me wel, want hij had rustig geldpakhuizen kunnen blijven stapelen in de woestijn), dan lijkt me dat de man een meerwaarde zal zijn. Hij is natuurlijk wél 33, dus 'het' kan ook zomaar 'op' zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40971
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door Marillion » wo jan 17, 2024 11:28 am

wimpey schreef:
wo jan 17, 2024 11:25 am
...Bergwijnhuis is killing voor je hiërarchie en als leiders...
Als hij komt neem ik aan dat Bergwijn zijn aanvoerdersband bij de kennismaking gelijk overdraagt?
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15189
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jordan Henderson

Bericht door Mano » wo jan 17, 2024 11:30 am

Denk dat zijn leiderschap ook op niveau van leiderschap vd Sar kan liggen.
Die heeft nl. ook een paar jaar leiding gegeven aan een goed Ajax. (als AD) :hypocrite.gif:

Hij was leider van een goed draaiend Liverpool met stervoetballers. Was hij leider of aanvoerder?
ik denk zelf de drager van de aanvoerdersband, that's it.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18646
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jordan Henderson

Bericht door Yopii » wo jan 17, 2024 11:36 am


Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40971
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door Marillion » wo jan 17, 2024 11:39 am

Mano schreef:
wo jan 17, 2024 11:30 am
Denk dat zijn leiderschap ook op niveau van leiderschap vd Sar kan liggen.
Die heeft nl. ook een paar jaar leiding gegeven aan een goed Ajax. (als AD) :hypocrite.gif:

Hij was leider van een goed draaiend Liverpool met stervoetballers. Was hij leider of aanvoerder?
ik denk zelf de drager van de aanvoerdersband, that's it.
Had hij het respect van het elftal. Daar ben ik benieuwd naar. Gevoelsmatig ben je in zo'n elftal niet de aanvoerder als je er een beetje bij hangt.

Maar dat verhaal ligt wel in het verleden natuurlijk. En respect staat of valt met hoe je presteert ten opzichte van de rest. Wat dat betreft ligt de lat hier een stuk lager. Tegelijkertijd is het een hele klus om het elftal op sleeptouw te nemen. Als het bij je past en je hebt zin in die uitdaging kan het wel een mooie opdracht zijn.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5894
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Jordan Henderson

Bericht door De Dominee » wo jan 17, 2024 11:42 am

Mano schreef:
wo jan 17, 2024 11:30 am
Denk dat zijn leiderschap ook op niveau van leiderschap vd Sar kan liggen.
Die heeft nl. ook een paar jaar leiding gegeven aan een goed Ajax. (als AD) :hypocrite.gif:

Hij was leider van een goed draaiend Liverpool met stervoetballers. Was hij leider of aanvoerder?
ik denk zelf de drager van de aanvoerdersband, that's it.
Kijk even wat beelden van een Liverpool wedstrijd tijdens COVID. Je hoort 1 iemand continu coachen en schreeuwen: Henderson.

75% pay cut lees ik. Dat begint ergens op te lijken. Henderson is geen wondervoetballer, maar wel de leider die Ajax nodig heeft. Iemand die spelers op de flikker geeft als ze hun man laten lopen. Iemand die de jonkies kan coachen. Is zelf ook een verdienstelijke stofzuiger, zeker op Eredivisie niveau. Kan wellicht weer de topsport mentaliteit terugbrengen zoals Tadic dat ook ooit deed. Langer blijven na de training, de gym in, etc.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18646
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jordan Henderson

Bericht door Yopii » wo jan 17, 2024 11:48 am

Ze zijn heel kritisch op hem op dat Liverpool-forum, ondanks zijn verdiensten:

I'll give him some credit if he's took a massive cut in wages and cut his losses early and maybe even write off The Athletic interview as him almost trying to convince himself he hadn't massively fucked up. What did he actually think was going to happen in Saudi? Fanatical crowds, a liberal society, a mild climate, a respectable league. He must have known what he was walking into, even if he was blinded by the money.

The stupidest thing was his refusal to accept he might not start every game for Liverpool this season, as if that was practical at 33. The reality of being a Liverpool midfielder is if you're fit and performing you're going to play most games. His ego couldn't handle getting dropped 12 months ago for a bit, even though he wasn't performing and admitted himself his head was still at the World Cup.
He was a huge part of our success under Klopp from his arrival up until 21/22. He was dreadful last season and his performances fell off a cliff, therefore it was the right time to move on and Saudi did us a faovur. He wasn't prepared to accept the Milner role and his prority last season was the World Cup and this season it's the Euros - it was no longer Liverpool. He made a terrible career decision, he's at least rectified it as soon as possible. The reputational damage will go on.
Er waren dus wel sportieve redenen voor zijn vertrek bij Liverpool: hij presteerde minder en dreigde buiten de basis te vallen.

Plaats reactie