De Technische Staf

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

De Technische Staf

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 8:56 pm

Alles over de technische staf
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Mano » ma aug 06, 2007 2:21 pm

Martin van Geel, de technisch directeur van Ajax, ontkende in de Telegraaf dat er een meningsverschil over het technisch beleid tussen hem en tranier Henk Ten Cate was.

"Wij willen geen paniekvoetbal spelen. Bijna dagelijks zijn we hierover met Henk ten Cate in gesprek. De prioriteit ligt bij een aanvaller voor de linkerkant. Maar een echte versterking voor het middenveld zien we momenteel niet. De spelers die daar wel voor in aanmerking zouden kunnen komen, zijn simpelweg onhaalbaar. We willen voor die positie gewoon niet iemand voor twee maanden. Het moet een structurele versterking zijn en dat weet Henk ook. Het is dus niet zo dat trainer en directie hierin lijnrecht tegenover elkaar staan. We zijn het eens", aldus Van Geel.
Zijn er scheurtjes???
(kan me ook niet voorstellen dat HtC helemaal tevreden is met de huidige selectie)

ik hoorde via via dat er wat 'gemor' is tussen bestuur, HtC en MvG....
maar wat precies, weet ik niet...
iemand anders wat gehoord???
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma aug 06, 2007 2:26 pm

De belangen van de TD en de trainer hebben natuurlijk bijna altijd een bepaalde tegenstelling: de trainer wil op korte termijn de best mogelijke selectie, de TD wil dat ook wel, maar die wil ook nog wat achter de hand houden voor de langere termijn.

Ik geloof niet zo in een conflict of zo tussen Van Geel en Ten Cate. Ten Cate probeert wat druk op de ketel te zetten om nieuwe spelers aan te trekken, maar ik denk niet dat Van Geel daar lang wakker van zal liggen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Mano » ma aug 06, 2007 2:43 pm

gezond spel, denk jij dus?

de doelstelling voor HtC's 2de jaar zijn wel erg pittig met huidige selectie.
kampioen van Ned. + beste 16 CL.

weet niet wat MvG als doelstelling heeft...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma aug 06, 2007 2:48 pm

Mano schreef:gezond spel, denk jij dus?

de doelstelling voor HtC's 2de jaar zijn wel erg pittig met huidige selectie.
kampioen van Ned. + beste 16 CL.

weet niet wat MvG als doelstelling heeft...
Nee da's het beleidsplan. Als Ajax daar niet aan voldoet, zal ook Fontein z'n conclusie's trekken.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma aug 06, 2007 2:53 pm

MVG moet gewoon inzien dat je met deze selectie de laatste 16 nooit te nimmer gaat halen. HtC ziet dat hij daarvoor niet alleen een linksbuiten voor nodig heeft, maar ook een middenvelder. Dat is zo duidelijk als wat. MVG moet hem daarin steunen, of de doelstelling drastisch verlagen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Mano » ma aug 06, 2007 2:53 pm

dat betekent toch zo goed als hetzelfde??
Dat is wat hij moet halen, zo niet...... Ciao HtC !!
dus zal hij een betere selectie willen dan deze, toch?

Maar op welke manier wordt MvG beoordeeld?
op x aantal succesvolle aankopen? op resultaat in ranglijst? bewaking van de kas?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma aug 06, 2007 3:17 pm

Voor ons, aan de zijlijn, is het niet zo moeilijk. Ajax koopt even een vervanger voor Davids en een linksbuiten. Ronaldinho zou daar kunnen spelen en HtC wil hem wel hebben, dus komt Ronaldinho.

Ik heb geen idee hoeveel namen er deze zomer al in verband zijn gebracht met Ajax, maar ik weet wel dat de komst van Urzaiz en die van Rommedahl door niet één expert was voorspeld.

MvG en HtC hebben beiden een eigen rol en zullen toch wel professional genoeg zijn om dat van elkaar te weten.

Een vergelijking (ik weet dat iedere vergelijking mank gaat):

Vorig jaar heb ik mijn huis laten verbouwen (niet zo maar een paar meter erbij, maar een flinke uitbreiding). Wat doe je dan? Je gaat allerlei nieuwe spullen uitzoeken, je telt alle bedragen bij elkaar op, je kijkt naar de saldi op je rekeningen en je gaat schrappen. Mijn vrouw speelde de rol van HtC en ik die van MvG :hypocrite.gif: . Maken jullie je maar geen zorgen, we kennen elkaar al tientallen jaren (i.t.t. HtC en MvG)

Uiteindelijk staat er iets waar we beiden zeer tevreden over zijn, de "gouwe kranen" zijn geschrapt, dus geen Ronaldinho, maar we hebben wel ....... enz. enz.

Ik neem aan dat die nummer elf er wel komt en dat er wordt gezocht naar een middenvelder, maar het aantrekken van niveau-Lindenbergh hoeft voor mij niet.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma aug 06, 2007 3:33 pm

Lijkt me wel een treffende vergelijking, Demo. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Mano » ma aug 06, 2007 3:43 pm

Demosthenes schreef: Een vergelijking (ik weet dat iedere vergelijking mank gaat):

Vorig jaar heb ik mijn huis laten verbouwen (niet zo maar een paar meter erbij, maar een flinke uitbreiding). Wat doe je dan? Je gaat allerlei nieuwe spullen uitzoeken, je telt alle bedragen bij elkaar op, je kijkt naar de saldi op je rekeningen en je gaat schrappen. Mijn vrouw speelde de rol van HtC en ik die van MvG :hypocrite.gif: . Maken jullie je maar geen zorgen, we kennen elkaar al tientallen jaren (i.t.t. HtC en MvG)
.
om even in je 'verbouwing' te blijven :biggrin.gif:
dat rollenspel speelde zich waarschijnlijk wel een geruime tijd VOOR de verbouwing af??? Waardoor je tijdens de verbowing wel wist wat je wilde hebben, waar je moest zoeken en wat het je ongeveer ging kosten ??? :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma aug 06, 2007 3:46 pm

:smallgrin.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma aug 06, 2007 5:25 pm

Mano schreef:
Demosthenes schreef: Een vergelijking (ik weet dat iedere vergelijking mank gaat):

Vorig jaar heb ik mijn huis laten verbouwen (niet zo maar een paar meter erbij, maar een flinke uitbreiding). Wat doe je dan? Je gaat allerlei nieuwe spullen uitzoeken, je telt alle bedragen bij elkaar op, je kijkt naar de saldi op je rekeningen en je gaat schrappen. Mijn vrouw speelde de rol van HtC en ik die van MvG :hypocrite.gif: . Maken jullie je maar geen zorgen, we kennen elkaar al tientallen jaren (i.t.t. HtC en MvG)
.
om even in je 'verbouwing' te blijven :biggrin.gif:
dat rollenspel speelde zich waarschijnlijk wel een geruime tijd VOOR de verbouwing af??? Waardoor je tijdens de verbowing wel wist wat je wilde hebben, waar je moest zoeken en wat het je ongeveer ging kosten ??? :hypocrite.gif:
De planning klopte, geen enkel probleem, zoals (om in de vergelijking te blijven) ook het schaduwelftal zal er wel zijn (misschien wel 10 Rommedahltjes, dat weet ik niet).

Alles voor de verbouwing? Was het maar waar; tijdens een grote verbouwing verandert er tijdens het bouwen toch wel iets, een deur toch iets opschuiven, de vloer die toch te nat bleek voor het parket en dat betekende langer wachten, de ramen die verkeerd geleverd werden = tijdsverlies, kabels die toch ergens anders lagen, ik kan nog wel even doorgaan. Vergelijk dat met blessure Davids, blessure Vertonghen, blessure ... enz. De verbouwing is iets later dan gepland afgerond, die blessures zullen eindigen, maar om de vergelijking door te trekken: ik kan veel van minn werk gewoon thuis doen, maar tijdens die verbouwing ben ik toch maar vaker naar mijn werk gegaan, werkte een stuk rustiger/sneller/efficiënter.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma aug 06, 2007 5:43 pm

En had jij ook het geluk tijdens de " verbouwing " " iets " tegen te komen waardoor je opeens 17 miljoen rijker was ?.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma aug 06, 2007 5:46 pm

:antlers.gif: Ik zie, ik zie, ik zie problemen in de voorbereiding, de Cl wordt maar ternauwernood gehaald. Na 2 maanden staan we 5e in de competitie en tever in punten achter PISVEE. We worden uitgeschakeld in de CL en zelfs de derde plaats is niet meer haalbaar.
Men roept de naam CO CO Come Home , en Htc en Mvg weg ermee roept het hele stadion.

:antlers.gif: Co komt terug in de Ajax gelederen als de nieuwe trainer met als voorwaarde dat de erfenis van HTC moet worden gesaneerd.

Ik zie, ik zie, ik zie :sleepy.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma aug 06, 2007 6:02 pm

Ik zou maar eens naar een opticien gaan als ik jou was. :biggrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Mano » ma aug 06, 2007 6:50 pm

:biggrin.gif: zo gek is die glazen bol niet...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma aug 06, 2007 7:04 pm

Voetske schreef:En had jij ook het geluk tijdens de " verbouwing " " iets " tegen te komen waardoor je opeens 17 miljoen rijker was ?.
Nee, zie pm (moet nog verstuurd worden)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 06, 2007 7:57 pm

Toppie schreef::antlers.gif: Ik zie, ik zie, ik zie problemen in de voorbereiding, de Cl wordt maar ternauwernood gehaald. Na 2 maanden staan we 5e in de competitie en tever in punten achter PISVEE. We worden uitgeschakeld in de CL en zelfs de derde plaats is niet meer haalbaar.
Men roept de naam CO CO Come Home , en Htc en Mvg weg ermee roept het hele stadion.

:antlers.gif: Co komt terug in de Ajax gelederen als de nieuwe trainer met als voorwaarde dat de erfenis van HTC moet worden gesaneerd.

Ik zie, ik zie, ik zie :sleepy.gif:
En voor de kerst Cootje rot op zeker? :biggrin.gif:

Ajax gaat de CL halen en om de titel spelen. Let maar op. Wat een paniek om die nederlaag tegen Arsenal. Als Real Madrid volle bak was gegaan tegen PSV en Arsenal niet tegen Ajax was Ajax nu zeker titelkandidaat?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 06, 2007 8:45 pm

Ik geloof zeker dat er onenigheid is geweest tussen Van Geel en Ten Cate over spelers als Perez, Leonardo, Davids, de extra middenvelder die er volgens HtC vorige zomer moest komen en de extra middenvelder die er volgens HtC nu moet komen. Of dat op een gezonde manier gebeurt weet ik niet zeker, maar ik hoop uiteraard van wel. Aan de ene kant weet ik zeker dat Ten Cate het transferbeleid graag naar zich toetrekt en regelmatig z'n zin heeft gekregen, maar aan de andere kant geloof ik nooit dat Van Geel een type is dat zich laat piepelen. Wel begin ik me steeds meer af te vragen of het niet vooral Ten Cate is die graag voor hem door en door bekende spelers haalt. Van Geel heeft immers een duidelijke zet in de andere richting gegeven door Van der Zee aan te stellen.

Let's get hypothetical: Van Geel en Ten Cate gaan niet zo geweldig samen als voorheen gedacht. Ten Cate wil niet zoveel weten van de spelers met wie de scouting (waaronder Van der Zee) aan komt zetten, maar kiest liever voor jongens waarmee hij eerder gewerkt heeft of goed kent zoals Gabri, Colin, Urzaiz, Davids en Roger. Van Geel weet dat Ten Cate na dit seizoen weg is en denkt dat Ajax met een linksbuiten erbij een goede kans maakt om kampioen te worden. Die linksbuiten komt er, maar Van Geel doet z'n best om die linksbuiten voor zo weinig mogelijk te halen en houdt verder z''n hand ook behoorlijk op de knip. Het gros van het geld dat deze en volgende zomer binnenkomt mag gespendeerd worden door de volgende trainer, in tandem met de vernieuwde scouting.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 06, 2007 8:56 pm

Thomas schreef:Let's get hypothetical: Van Geel en Ten Cate gaan niet zo geweldig samen als voorheen gedacht.
Dat zal wel meevallen. MVG heeft het zelfs jaren met Adriaanse uitgehouden. Die is veel lastiger.
Ten Cate wil niet zoveel weten van de spelers met wie de scouting (waaronder Van der Zee) aan komt zetten, maar kiest liever voor jongens waarmee hij eerder gewerkt heeft of goed kent zoals Gabri, Colin, Urzaiz, Davids en Roger.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen als MVG en de scouting niet verder komen dan Delorges en niet eens een goede middenvelder met toekomst weten aan te dragen.
Van Geel weet dat Ten Cate na dit seizoen weg is en denkt dat Ajax met een linksbuiten erbij een goede kans maakt om kampioen te worden. Die linksbuiten komt er, maar Van Geel doet z'n best om die linksbuiten voor zo weinig mogelijk te halen en houdt verder z''n hand ook behoorlijk op de knip. Het gros van het geld dat deze en volgende zomer binnenkomt mag gespendeerd worden door de volgende trainer, in tandem met de vernieuwde scouting.
Linke soep, want als Ajax dit seizoen niet presteert gaat het hoofd van MVG ook op het hakblok. Dan is het zéér de vraag of hij er volgend seizoen nog zit. Ik denk daarom dat Ajax in de winterstop al nieuwe spelers gaat halen, om het laatste half jaar een eindsprint te kunnen maken. Op dit moment veel geld uitgeven is gezien de situatie (CL?) nog te riskant.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma aug 06, 2007 8:57 pm

Code: Selecteer alles

Let's get hypothetical: Van Geel en Ten Cate gaan zo geweldig samen zoals voorheen gedacht. Ten Cate wil zoveel weten van de spelers met wie de scouting (waaronder Van der Zee) aan komt zetten. Van Geel weet dat Ten Cate na dit seizoen niet weg is en denkt dat Ajax met een linksbuiten erbij een goede kans maakt om kampioen te worden. Die linksbuiten komt er, maar Van Geel doet z'n best om die linksbuiten voor zo weinig mogelijk te halen en houdt verder z''n hand ook behoorlijk op de knip. Het gros van het geld dat deze en volgende zomer binnenkomt mag gespendeerd worden voor het volgende seizoen, in tandem met de vernieuwde scouting.
Puur hypothetisch :icon_razz.gif: natuurlijk!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma aug 06, 2007 9:04 pm

In Nederland zijn echt niet veel ploegen die veel beter zijn dan dit Ajax, zeker als Davids weer terug is, en er een redelijke oplossing voor de linkervleugel gevonden wordt. Een kampioenschap is dus zeker mogelijk.

In de CL zie ik dit team niet veel potten breken, de laatste 16 zal al een hele toer worden. Van Geel zou geen knip voor de neus waard zijn wanneer hij bewust geen spelers haalt die hij geschikt acht voor Ajax, hij zal ook een zo sterk mogelijk Ajax willen zien.

Het zegt echter wel veel over de scouting van Ajax dat er alleen middelmaat gekocht wordt, en dat de beste optie voor de linkervleugel Suarez is. Dat valt me tegen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 06, 2007 9:10 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Let's get hypothetical: Van Geel en Ten Cate gaan niet zo geweldig samen als voorheen gedacht.
Dat zal wel meevallen. MVG heeft het zelfs jaren met Adriaanse uitgehouden. Die is veel lastiger.
Geen idee. Ten Cate is naar buiten toe iets subtieler, maar het lijkt me ook een bijzonder moeilijke man hoor. Niet dat het mij uitmaakt, een moeilijk persoon maakt per definitie nog geen slechte coach. Daar zijn voorbeelden genoeg voor.

Ten Cate wil niet zoveel weten van de spelers met wie de scouting (waaronder Van der Zee) aan komt zetten, maar kiest liever voor jongens waarmee hij eerder gewerkt heeft of goed kent zoals Gabri, Colin, Urzaiz, Davids en Roger.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen als MVG en de scouting niet verder komen dan Delorges en niet eens een goede middenvelder met toekomst weten aan te dragen.

Ik vraag me af of de scouting met een speler als Delorge aankomt. Ik denk dat de scouting niet primair naar absolute koopjes zoekt. Bovendien is de scouting hopelijk voornamelijk bezig buiten Nederland, aangezien de gelegenheid om een speler uit de Eredivisie te bekijken zich iedere week weer aandient. Dat zou je bij wijze van spreken even tussendoor kunnen doen. Nee, ik denk dat dit soort koopjes toch vooral van Van Geel komen.
Op het moment dat TD duidelijk maakt de hand op de knip te willen houden, komt de trainer met goedkope spelers waarmee hij zelf gewerkt heeft. We weten in ieder geval zeker dat de scouting niet met Colin, Davids, Roger, Gabri en Urzaiz is aan komen zetten. Stam en Perez zijn volgens mij echte aankopen van Van Geel, Kennedy durf ik daar ook onder te scharen. Nee, ik zie eerlijk gezegd niet met welke van de recente aankopen de scouting aan zou hebben moeten komen.

Van Geel weet dat Ten Cate na dit seizoen weg is en denkt dat Ajax met een linksbuiten erbij een goede kans maakt om kampioen te worden. Die linksbuiten komt er, maar Van Geel doet z'n best om die linksbuiten voor zo weinig mogelijk te halen en houdt verder z''n hand ook behoorlijk op de knip. Het gros van het geld dat deze en volgende zomer binnenkomt mag gespendeerd worden door de volgende trainer, in tandem met de vernieuwde scouting.
Linke soep, want als Ajax dit seizoen niet presteert gaat het hoofd van MVG ook op het hakblok. Dan is het zéér de vraag of hij er volgend seizoen nog zit. Ik denk daarom dat Ajax in de winterstop al nieuwe spelers gaat halen, om het laatste half jaar een eindsprint te kunnen maken. Op dit moment veel geld uitgeven is gezien de situatie (CL?) nog te riskant.
In de winterstop is vrijwel iedere speler stukken duurder, dus dat lijkt me een aparte aanpak.

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 07, 2007 10:14 am

Thomas schreef:
joey schreef:
Thomas schreef:Let's get hypothetical: Van Geel en Ten Cate gaan niet zo geweldig samen als voorheen gedacht.
Dat zal wel meevallen. MVG heeft het zelfs jaren met Adriaanse uitgehouden. Die is veel lastiger.
Geen idee. Ten Cate is naar buiten toe iets subtieler, maar het lijkt me ook een bijzonder moeilijke man hoor. Niet dat het mij uitmaakt, een moeilijk persoon maakt per definitie nog geen slechte coach. Daar zijn voorbeelden genoeg voor.
Dat heeft er toch niets mee te maken? Je (=Joey) suggereert nu dat iemand die met Adriaanse kan werken/overweg kan, ieder ander geweldig moet vinden. Het feit dat jij Adriaanse moeilijk en eng vindt, en met jou velen, wil niet zeggen dat hij dat objectief gezien ook voor iedereen is.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 07, 2007 10:15 am

Ik neem voor het gemak maar even aan dat je het tegen Joey hebt. :wink.gif:

Plaats reactie