De Technische Staf

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Technische Staf

Bericht door Demosthenes » vr feb 19, 2016 10:16 am

De Boer c.s. zijn sowieso niet zo frivool. Waarom hebben we bijvoorbeeld Cerny al tijden niet meer in het eerste gezien? Die gozer kan voetballen. Denk aan Celtic uit. Dat kan een andere reden zijn waarom Nouri niet debuteert: de technische staf opteert liever voor bewezen middelmaat.
Je geeft zelf het antwoord; spelers moeten perfect "in hun taak spelen", dus als er de hele week is geoefend op bal naar de rechterkant, dan moet die bal naar de rechterkant, terwijl Appie dan denkt: links staat Gino vrij, niemand verwacht daar de bal. FdB en Trustfull houden daar niet van, willen tekentafelvoetbal, dus selecteren ze spelers die passen in dat spelletje.

Bergkamp deed als speler ook dingen die niemand verwachtte, maar hij is ook ingekapseld? Van Spijkerman hoef je niet veel te verwachten, is volgens mij nooit zo vernieuwend geweest.

De Arena "zit vol" denken de beleidsbepalers, wat is het probleem? Ajax staat tweede, als Ajax uit wint van PSV, dan .... Er zal wel weer professionele smoes komen als die winst er niet in zit.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De Technische Staf

Bericht door Bert » vr feb 19, 2016 11:27 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Misschien is ie wel niet goed genoeg? Te weinig fysiek bijvoorbeeld?

Er zijn door de jaren heen zóveel talenten bewierookt (zeker ook op dit forum) die het niet gered hebben; Nouri zou dan een van de zovelen zijn. Muric is nog zo'n voorbeeld. Zou megatalent zijn, maar zie hem vooralsnog niet snel debuteren (onder De Boer).

De Boer c.s. zijn sowieso niet zo frivool. Waarom hebben we bijvoorbeeld Cerny al tijden niet meer in het eerste gezien? Die gozer kan voetballen. Denk aan Celtic uit. Dat kan een andere reden zijn waarom Nouri niet debuteert: de technische staf opteert liever voor bewezen middelmaat.
Ik kan me niet herinneren dat iemand Muric ooit een megatalent heeft genoemd, maar ik begrijp je punt.

Nouri is een leuke speler om te zien, en een talent, maar zeker geen supertalent zoals Robben en Sneijder dat ooit waren (om maar twee voorbeelden te noemen). Zulke spelers lopen er op dit moment sowieso niet rond bij Ajax (in de bovenbouw). Ook Bazoer niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Technische Staf

Bericht door Demosthenes » vr feb 19, 2016 11:50 am

Nouri is een leuke speler om te zien, en een talent, maar zeker geen supertalent zoals Robben en Sneijder dat ooit waren (om maar twee voorbeelden te noemen). Zulke spelers lopen er op dit moment sowieso niet rond bij Ajax (in de bovenbouw). Ook Bazoer niet.
Nouri is tot nu toe in iedere leeftijdsgroep uitblinker geweest, dat is iets anders dan een leuke speler. Geen idee of hij de top haalt, de laatste stap is lastig, maar misschien was daar die polsstokhoogspringer voor in dienst genomen?

Sneijder heb ik ook vaak in de jeugd zien spelen als zestienjarige tot zijn debuut in Ajax 1, maar Nouri drukt veel meer zijn stempel op een elftal dan Sneijder dat in de jeugd deed. Robben speelde niet bij Ajax, heb ik in de jeugd niet zien voetballen.

In de bovenbouw loopt die extreme kwaliteit niet rond, maar doet het specifiek vermelden van "in de bovenbouw" vermoeden dat het in de onderbouw anders is? De zesjarige uitblinker
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Technische Staf

Bericht door wimpey » vr feb 19, 2016 1:12 pm

Demosthenes schreef: Sneijder heb ik ook vaak in de jeugd zien spelen als zestienjarige tot zijn debuut in Ajax 1, maar Nouri drukt veel meer zijn stempel op een elftal dan Sneijder dat in de jeugd deed.
Ik zie in Ajax-1 vaak de lange haal. Gudelj als 5e verdediger, Klaassen als 4e aanvaller en Bazoer die maar wat op intuïtie doet. De veldbezetting is dermate brak, dat Nouri op een 1-mans middenveld zou verzuipen. I.p.v. dat probleem bij de wortel aan te pakken, worden types als Andersen, Sinkgraven (Nouri) op linksbuiten neergezet. Onder het mom van '2 wrongs make 1 right' lijkt me...

De moraal van dit verhaal: Nouri heeft een functionerend elftal nodig om z'n klasse te kunnen demonstreren. Linies kort op elkaar, druk zetten, B weet wat A doet en anticipeert daarop etc. Aangezien FdB steeds verdedigender, met minder druk op de tegenstander en tactisch warriger is gaan spelen, zie ik jongens met iets extra's (Nouri, Cerny, Dolberg) er dit seizoen niet tussen komen. Die zijn teveel met voetbal bezig i.p.v. met duels, rennen en beuken. Hopen op volgend seizoen dus, wat mij betreft...

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: De Technische Staf

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr feb 19, 2016 1:57 pm

En met dat haalt FdB Muric bij de selectie voor Excelsior!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Technische Staf

Bericht door Demosthenes » vr feb 19, 2016 2:42 pm

De veldbezetting is dermate brak, dat Nouri op een 1-mans middenveld zou verzuipen.
Klopt, maar je geeft zelf ook aan dat er een andere oplossing ook mogelijk is. Volgend seizoen? Ik hoop het, maar die hoop heb ik al een paar jaar: volgend seizoen wordt het beter.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie